Partyflock

Forumonderwerp · 712488

Waarschuw beheerder
2012 A.D.

The End of the Mayan Calendar is scheduled for December 21, 2012 (give or take a year). The possibilities of what this “end” might mean is an increasingly hot topic on the Internet, in conferences, printed articles, and in discussions all over the globe. This is because it just might be an incredibly important moment in history -- e.g., the end of history!

Calendars, in general, do not end [1]. The whole purpose of developing and/or keeping a calendar is to predict future events based upon the cyclical nature of the world -- to keep such things as agriculture in line with the seasons or inform out-of-line politicians when their terms of office are up for reconsideration. [In this regard, politicians are like babies. Both need to be changed periodically, and often, for the same reason.] But the idea that everything is coming to some sort of completion, i.e. the end of cycles, the end of days, the end... period... This just doesn’t compute when it comes to the idea of a calendar.

But the Mayan Calendar is not necessarily your average, run-of-the-mill calendar. It is, among other things, reputed to be the most accurate in the world. This is due in part to the fact it is also a relatively complicated calendar, using cycles of 13 and 20 (weird!), relating to the cycles of other planets (e.g. Venus), and in general incorporating some 22 (at last count) different sub-calendars, such that every contingency can be accounted for.

The Mayans did not elaborate in great detail about what would happen in 2012 A.D., just that their calendar would end. However, there has been no end (pardon the pun) to the possibilities being forecast by modern day interpretors of what the Mayans might have meant. These possibilities include 2012 A.D. as a time for:

1 ) major changes in human DNA (as in Indigo Children),

2 ) an enormous leap in Consciousness,

3 ) dimensional shifts (as in Hyperdimensional Physics and/or Superstrings),

4 ) the cessation of linear Time,

5 ) an evolutionary human pinnacle,

6 ) a huge surge and multiple breakthroughs in technology,

7 ) the end of Money [Shirley, you jest!],

8 ) massive genetic mutations [the good news!],

9 ) a serious, altogether-too-close encounter with a Near-Earth Objects member,

10 ) and a cosmic alignment of our solar system with the plane of our Galaxy, the Milky Way. The latter represents the end of a 25,920 year cycle -- a cycle based on the Precession of the Equinoxes).

dit is voorlopig even genoeg. post hier aub al je links en ideeen over 2012/2013. dat kan nog eens interresant worden.

persoonlijk denk ik dat het een combinatie van een boel aangehangen geloven gaat worden. een soort puzzel waarvan de hele wereld stukjes heeft en ze samen in elkaar moeten zetten voor 2013.

tis geen drama als het mislukt; zie het als een proefwerk, maar zeg nou zelf; iedereen haalt graag goede cijfers. zie het als een vak wat je super tof vind. iedereen kan op zijn manier bewust worden en je hoeft er niet een secte voor te aanhangen. wees jezelf, maar lees meer over wat er in deze wereld gaande is.

dan doel ik op ufo`s, aliens, zogenaamde mythologien die eigenlijk ECHT zijn gebeurt, goden uit verschillende culturen die allemaal op vliegende afgebeelde discussen uit de hemel kwamen... jaja mij maak je niet gek; dat zijn aliens, dat de overheid en de wereldwijde overheid alles ontkennen is niet gek; anders breekt er massa hysterie uit en zijn ze zo hun macht kwijt... en dan zijn er nog meer dingen die men moet weten over aliens en de overheid...

na goed; ik dwaal af; post hier je visie van 2012/2013 en wat het voor ons gaat betekenen.

wie weet komen we er wel uit :D

bottom line = wees niet zo fuckin skeptisch en accepteer nou maar dat onze wetenschap nog lang niet ver genoeg is om alles te verklaren, maar puur omdat het door de wetenschap nog niet verklaard kan worden betekend niet dat het bestaat en wederom als er wereldwijd wordt toegegeven aan opmerkelijke feiten dan raakt het volk geprikkeld, zal dus meer willen weten, komen uit eindelijk achter de waarheid en voila, we komen weer terug bij massa hysterie, wat voor ons overigens heel goed zou zijn, maar voor de portomonnee en macht van de overheden absoluut NIET!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 14:12:
Ligt eraan hoe je spiritualisme opvat... :)
Iets van buitenaf wat je ervaart of iets van binnenuit jezelf wat je ervaart...

Indien het iets is wat van binnenuit komt...een moment dat je jezelf (beter) leert kennen...dan kan drugs je daarbij helpen om het te ontdekken...maar ook enkel helpen...om bepaalde gesloten poorten op zo'n moment te openen zodat je ware ik naar boven komt...
Je leert op zo'n moment dingen van jezelf kennen die je voorheen nog niet kende...je bent ook veel opener op zo'n moment...
Iemand onder drugs laat zijn ware ik zien over het algemeen omdat er geen remming meer is die men ervan weerhoud zichzelf te zijn...het zogeheten masker wat je draagt (om jezelf te beschermen in deze maatschappij) valt dan van je af...je diepste angsten, emoties en gedachten komen op zo'n moment naar boven...
Dat kan dus zowel een prettige ervaring als een negatieve ervaring zijn op dat moment...maar beide kan je in iets positiefs omzetten...in het geval van een negatieve ervaring (bijvoorbeeld angst) is het de bedoeling dat je die angsten gewoon onder ogen komt, accepteerd dat je ze hebt om ze op den duur zelfs te overwinnen...

Daar ligt het probleem voor veel mensen...als ze zo'n ervaring hebben van angst wijten ze het compleet aan de drugs...maar dat is bullshit...het is juist iets wat heel erg diep in hun geworteld zit die angst wat er op zo'n moment dus gewoon uitkomt omdat er geen remming meer is...
Je kan de schuld geheel bij de drugs leggen of je kiest ervoor om er iets met die verkregen informatie te doen...
Als je voor het laatste kiest kan je dat opvatten als een moment van spiritualiteit...je hebt een boodschap gekregen van binnenuit jezelf wat je angsten zijn en het geeft je de opdracht om er iets mee te doen om die angst te overwinnen...

Het is wel de bedoeling dus dat je de kant die je leert kennen op zo'n moment ook wel onthoud enzo en vooral dat je er wat mee doet...dus jezelf helemaal vol proppen met drugs lijkt me niet de bedoeling... 8)
Zowieso lijkt me ook niet elke drugs geschikt daarvoor...enkel geestverruimende...
Gewoon een beetje om het te triggeren dat je "los komt" zodat je op ontdekkingstocht in en naar jezelf kan gaan...

:o Je hebt ook echt overal verstand van! :respect:

En zo is het maar net. Geestverruimende middelen.

Waarschuw beheerder
donateur
Bij anderen volstaat mediteren...die zijn sterk en hebben de mogelijkheid om zichzelf geheel af te sluiten van de wereld om zich heen zonder daarbij afgeleid te worden...waarna ze in een vergelijkbaar iets komen met "onder invloed zijn" of hypnose...en vervolgens gaan ze zoeken naar de antwoorden...

Juist! Ieder z'n eigen methoden om dieper in jezelf te komen en je ego-bewustzijn los te laten om plaats maken voor het diepste in je zelf en daarme je ziel te laten spreken.
De indianen doen en deden dit aan de hand van entheogene (entheogeen betekend letterlijk; de godheid in jezelf ervaren) middelen, de boeddhisten via meditatie...en zo elke beschaving z'n eigen methoden...
Het is slechts een hulpmiddel idd. Uiteindelijk komt het toch echt vanuit jezelf.
Dat die achterlijke westerse jongeren hier paddo's nemen om olifantjes te zien en dat combineren met flessen drank en noem het allemaal maar op, wil niet zeggen dat deze middelen daar ook daadwerkelijk voor bedoeld zijn. Dat is te danken aan onze brainless cultuur.
Waarschuw beheerder
Als je er ook gewoon over nadenkt...iemand die in een bad trip zit...bijvoorbeeld word aangevallen door spinnen...
Is het dan de drugs die de spinnen tevoorschijn laat komen of zijn het de gedachten van de persoon die ze laat verschijnen?

Laatste natuurlijk...die persoon is er zo bang voor dat het ook gewoon gebeurd... :)
De drugs heeft ze enkel in een toestand gebracht dat ze hun ware ik tonen inclusief hun ware gedachten en gevoelens...zijn niet de gevoelens en gedachten die ze in het dagelijkse leven tonen...
Mensen die (geestverruimende) drugs op hebben zijn altijd veel openhartiger dan zonder drugs...die kunnen je hele levensverhalen vertellen en hun diepste gevoelens vertellen...niet eens schaamte...dat komt enkel in de daadwerkelijke wereld voor die schaamte om te laten zien wie je echt bent...
Daar kan je gebruik van maken om je ware zelf te leren kennen...simpelweg omdat die naar boven komt op zo'n moment...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 14:12:
Ligt eraan hoe je spiritualisme opvat...
Iets van buitenaf wat je ervaart of iets van binnenuit jezelf wat je ervaart...

hoe je het ook bekijkt, spirutualisme en drugs is geheel wat anders, het 1 is spiritueel het ander is trippen, stoned,leip zijn, etc...:)

vooral van jullie twee had ik wel wat slimmers verwacht:/
wat kan een mens zich vergissen zeg...:\
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 15:10:
Geestverruimende

je bedoelt verdovende middelen;)
er is helemaal niets geestverruimend aan drugs....
volgens mij hebben jullie nog nooit drugs gebruikt ofzo,anders wist je het verschil wel tussen trippen en daadwerkelijk iets spiritueel mee te maken,of jullie hebben juist teveel gebruikt zodat jullie zulke dingen zeggen8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 15:55:
hoe je het ook bekijkt, spirutualisme en drugs is geheel wat anders, het 1 is spiritueel het ander is trippen, stoned,leip zijn, etc...

Nee...jij leest niet... :)

Je kan drugs gebruiken om in een toestand te komen dat je diepste emoties en gedachten naar boven komen...je kan dan gebruik maken van die toestand om naar je ware ik te luisteren om dingen over jezelf te leren...
Moet je er wel gebruik van maken natuurlijk en niet kabouters gaan indenken... :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 15:57:
je bedoelt verdovende middelen;)

:frusty: Doe nou eens niet zo dom...alsjeblieft...hier kan ik echt niet tegen...

er is helemaal niets geestverruimend aan drugs....

Ik noem geestverruimende middelen dan ook geen drugs. Dat hebben de mensen er weer voor etiketje opgeplakt. Voor mij vallen verslavende middelen, verdovende middelen, geestverNAUWENDE middelen en een hele zooi aan medicijnen pas onder drugs.

volgens mij hebben jullie nog nooit drugs gebruikt ofzo,anders wist je het verschil wel tussen trippen en daadwerkelijk iets spiritueel mee te maken,of jullie hebben juist teveel gebruikt zodat jullie zulke dingen zeggen8)

Volgens mij heb jij nog totaal geen ervaring met entheogene middelen. Ik heb een zeer ruime ervaring aan drugs kan ik je vertellen. Nog een veel ruimere ervaring dan aan entheogene middelen. Die middelen behandel ik namelijk met respect. Een pré bij dat soort middelen!
Waarschuw beheerder
Absoluut...het zijn ook dat soort middelen waar ik niet negatief tegenaan kijk in vergelijking met pepmiddelen en dergelijke...
Mits het met respect voor de kracht ervan gedaan word idd...verantwoord gebruik...zowieso altijd in een omgeving waar je je thuis voelt zodat zeer negatieve gedachten en gevoelens al minder snel naar boven komen...
In een omgeving gaan zitten waar je je in normale toestand al niet ok voelt zal in zo'n toestand natuurlijk een hel zijn... :/

Of mensen die op een hoog flatgebouw gaan zitten... :frusty:
Had een maatje van me gedaan...heb um een tets voor zijn kop gegeven... :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 16:42:
Je kan drugs gebruiken om in een toestand te komen dat je diepste emoties en gedachten naar boven komen...je kan dan gebruik maken van die toestand om naar je ware ik te luisteren om dingen over jezelf te leren...

wederom dat zijn nog steeds de bijwerkingen van de drugs, is niets spiritueel aan :frusty: :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 16:45:
Doe nou eens niet zo dom...alsjeblieft...hier kan ik echt niet tegen...

jij doet zo dom,waar ik niet tegen kan:p drugs,spiritueel :S :kots:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:00:
wederom dat zijn nog steeds de bijwerkingen van de drugs, is niets spiritueel aan

Het is een bijwerking van drugs dat de rem er vanaf gaat ja die je ervan weerhoud te tonen wie je echt bent...zodat je ware gevoelens en gedachten naar boven kunnen komen...
Die toestand dat de rem er vanaf gaat kan je ook bereiken door meditatie en door hypnose...het is wat je ermee doet wat iets spiritueel maakt...
Naar je eigen gevoelens en gedachten luisteren en daarin antwoorden over jezelf zoeken is ook spiritueel bezig zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 16:45:
Volgens mij heb jij nog totaal geen ervaring met entheogene middelen. Ik heb een zeer ruime ervaring aan drugs kan ik je vertellen. Nog een veel ruimere ervaring dan aan entheogene middelen. Die middelen behandel ik namelijk met respect. Een pré bij dat soort middelen!

ik heb in mijn dingen genoeg dingen gedaan en uitgeprobeerd, maar nogmaals jullie verwarren de bijwerkingen van drugs met spiritualisme :jaja:
Waarschuw beheerder
Jij begrijpt het begrip spiritualisme niet denk ik... :yes:

Wat deed jij toen je drugs op had trouwens? Dingen die je normaal nooit zou doen in het echte leven...waarschijnlijk omdat je je dan kapot zou schamen voor reacties van anderen? Zou het niet zo kunnen zijn dat je ze toen wel deed omdat die rem ervan af ging die je ervan weerhoud te laten zien wie je echt bent? :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 16:54:
Absoluut...het zijn ook dat soort middelen waar ik niet negatief tegenaan kijk in vergelijking met pepmiddelen en dergelijke...
Mits het met respect voor de kracht ervan gedaan word idd...verantwoord gebruik...zowieso altijd in een omgeving waar je je thuis voelt zodat zeer negatieve gedachten en gevoelens al minder snel naar boven komen...
In een omgeving gaan zitten waar je je in normale toestand al niet ok voelt zal in zo'n toestand natuurlijk een hel zijn... :/

Idd.. :)
Is ook zeer belangrijk om idd een goede locatie te kiezen. Sowieso lekker thuis of ergens in het bos ofzo, lekker in de natuur. Dat doet het vrijwel altijd goed. Uiteraar is het ook we lekker om goed in je vel te zitten op het moment dat je het doet. Anderzijds kan het heel goed om eens bepaalde moeilijkheden die je ondervind vanuit een objectief oogpunt te bekijken en daarvoor een entheogeen middel om "raad" te vragen.
Eigenlijk is een "bad trip" in de meeste gevallen nou juist hetgeen waar je het meest van kan leren. Van moeilijke moment, word men wijs. ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:01:
jij doet zo dom,waar ik niet tegen kan:p drugs,spiritueel :S :kots:

Het zijn geen drugs. Neem aub eens een keer een glas Ayahuasca, dan weet je ook eens waar je over praat. Jij bent duidelijk je ziel kwijt, je kan het wel gebruiken. :p

Waarschuw beheerder
de hemel op aarde is er al
we moeten het alleen nog inzien
en dat heeft niks met het zien van je innerlijk of onderbewustzijn te maken
het heeft te maken met het zien van dat we gelijk zijn oftewel een eenheid

wetenschap is op zoek naar de natuurlijke verwoording van het ontstaan , misschien dat zodra ze dat vinden de cirkel van life over nieuw begint of van nu naar de oertijd en dan weer opbouwt naar dit
of dat we voor het zogenoemde einde nog een kans krijgen om een ander planeet "te bevruchten"

zolang niemand inziet dat ze hetzelfde zijn of zolang iemand zoekt naar antwoorden in zijn onderbewustzijn
is er diversiteit

het begin is leven, het einde is leven
1-1=1
1+1=2

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:10:
ik heb in mijn dingen genoeg dingen gedaan en uitgeprobeerd, maar nogmaals jullie verwarren de bijwerkingen van drugs met spiritualisme :jaja:

Het mooie van die "drugs" is dat het op magistrale wijze even tijdelijk je ego (of innerlijke Criticus, hoe t noemen wilt) opzij zet, en eindelijk eens je diepere ik aan het woord komt; je ziel!
Ik zal het je uitgebreid kunnen uitleggen, maar ik ga het niet doen. Ik ken je zo onderhand wel; je zal het toch niet begrijpen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:17:
Jij bent duidelijk je ziel kwijt

een ziel bestaat niet:)
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 17:13:
Jij begrijpt het begrip spiritualisme niet denk ik...

jij duidelijk niet:)

kun jij net als mij dan ook entiteiten waarnemen? :)
dat soort dingen zijn echt niet grappig hoor...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Xeno, lees je wel eens boeken?

Waarschuw beheerder
yup,maar ik neem alles met een korrel zout, en neem niet alles klakkeloos aan, zoals jij...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:17:
Eigenlijk is een "bad trip" in de meeste gevallen nou juist hetgeen waar je het meest van kan leren. Van moeilijke moment, word men wijs.

True...maar de meeste zijn te mieterig en geven geheel de schuld aan de drugs dat ze een bad trip hadden...
Fout...kijk dus eens diep in jezelf waarom je een bad trip had...je hebt blijkbaar een angst voor iets diep in je...of je zit vol met negatieve gevoelens en gedachten op dat moment...ja die komen er dan uit he? :)
Daarom moet je dat soort spul ook met respect behandelen...
Als je vol met negatieve gedachten zit kan je het ook beter niet doen want het zal je die negatieve gedachten tonen en laten ervaren in het kwadraat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:20:
kun jij net als mij dan ook entiteiten waarnemen?

Zie je dat je het niet begrijpt... :D
Ik heb het over filosofische spiritualiteit...dat is wat anders als het waarnemen van entiteiten...is ook spiritualiteit maar dus de spiritualiteit van buitenaf die ik al genoemd had...ik heb het over innerlijke spiritualiteit...
Ik was er al bang voor dat je daar over zou vallen...ik zei het in mijn eerste post al dat er een verschil is...maar zoals ik al zei...je leest niet... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Jij bent idd ontzield, dat is duidelijk. Jij bent je ziel echt helemaal kwijt. Maar niet getreurd, je bent niet de enige. Deze hele maatschappij is zo goed als ont-zield. En daar [as jij weer prima tussen.
Zie je nou....zo'n einzelgänger ben je helemaal niet.. :)
Waarschuw beheerder
Hoezo bestaat een ziel niet als je ze wel kan zien?
Of alleen onder invloed bedoel je? Misschien niet zo dat je stiekem toch wel geloofd dat de ziel bestaat anders zie je hem niet? :p
Want als je er echt niet in zou geloven dan zou je het gewoon niet zien...maar omdat je er stiekem diep van binnen toch wel in geloofd...juist... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:22:
yup,maar ik neem alles met een korrel zout, en neem niet alles klakkeloos aan, zoals jij...

Alles met een korrel zout nemen idd... zo leer je echt heel veel in het leven. Sluit je maar overal voor af...geef maar weer toe aan dat beperkte bewustzijn en verruim jezelf idd nooit.. ;)
En nee hoor, ik neem niet alles klakkeloos aan. Sowieso lees ik al geen onzin boeken....

True...maar de meeste zijn te mieterig en geven geheel de schuld aan de drugs dat ze een bad trip hadden...
Fout...kijk dus eens diep in jezelf waarom je een bad trip had...je hebt blijkbaar een angst voor iets diep in je...of je zit vol met negatieve gevoelens en gedachten op dat moment...ja die komen er dan uit he? :)
Daarom moet je dat soort spul ook met respect behandelen...
Als je vol met negatieve gedachten zit kan je het ook beter niet doen want het zal je die negatieve gedachten tonen en laten ervaren in het kwadraat...

Idd... Dat is een beetje het probleem met deze maatschappij. Mensen nemen het, maar de essentie van gebruik bij dit soort middelen, ontbreekt totaal! Mensen zien het gewoon als een avond/middagje lekker van de kaart worden. Denken puur aan het voor de lol gebruiken. Dat zou je een indiaan eens moeten vertellen hoe het er hier aan toe gaat. ;) Fout, fout, fout...
Mensen komen dan ook vaak zat van de koude kermis thuis bij dit soort middelen. Het begrip waarom dat gebeurd is alleen weer ver te zoeken en het middel krijgt de schuld (komt ook weer voort uit een lage kennis van hun eigen innerlijke wereld en een gebrek een spirituele ontwikkeling van onze maatschappij), waardoor bepaalde middelen totaal in de taboe sferen raken door het eigen stomme onverantwoorde en onwetende gedrag. Een goed voorbeeld is LSD... Hoewel natuurlijk ook de overheid in die tijd daarbij weer een dikke vinger in de pap heeft met z'n propaganda.
Vind het ook zo zonde van die hippietijd hoe dat uieindelijk weer is "uitgemoord". Eindelijk was er eens een goede boodschap naar de wereld toe. Eindelijk zagen we eens in hoe fout we zaten met z'n allen en doorzagen we met z'n allen de illusie waarin we leven... Maar nee...dat was natuurlijk gevaarlijk voor de hoge heren's positie... En hop LSD werd verboden en werd taboe...

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 17:25:
kun jij net als mij dan ook entiteiten waarnemen?

Je laat idd weer goed blijken dat je niet weet waar je het over hebt.
Je leven zou zoveel beter en mooier kunnen worden jongen...
Waarschuw beheerder
Kijk XENO...de reden dat je (net zoals mij) een afschuw hebt voor de maatschappij om je heen is omdat die maatschappij je dingen vraagt te doen die je gewoonweg niet wilt...
Je doet het alleen omdat je jezelf niet teveel in problemen wil werken...je wilt zo weinig mogelijk wrijving van buitenaf...maar de wrijving van binnen word des te sterker en je werkt jezelf onbewust ook in de problemen...
Je word ontevreden met jezelf...ontevreden zijn met jezelf is tig keer erger dan dat mensen ontevreden zijn met jou...
Tevens zal het ook zijn uitwerking hebben op de mensen om je heen...dus beter tevreden zijn met jezelf en wie je zelf bent en daar gehoor aan geven...dan pas de rest...

Elke keer dat je iets doet wat je niet wilt kan je als een zonde aanrekenen...
Maar elke keer doe je toch steeds weer iets wat je achteraf gezien niet wilde doen en je dus wroeging geeft...de reden dat dat steeds weer gebeurd is omdat je jezelf gewoon nog niet genoeg kent... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 29 april 2006 om 17:34:
Hoezo bestaat een ziel niet

mijn visie iedereen word gevormd door zijn omgeving,was jij ergens anders opgegroeid, was je compleet iemand anders :jaja:

maar nog steeds : je verward de bijwerkingen van drugs met spiritualisme :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 17:42:
Sowieso lees ik al geen onzin boeken....

mwhoa,dingen als de annunaki noem ik toch echt complete star wars bullshit sprookjes:D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 18:06:
mwhoa,dingen als de annunaki noem ik toch echt complete star wars bullshit sprookjes:D

Heb ik daar ooit een boek over gelezen? Geloof ik daar in?
Ik dacht het dus even niet...
Ik hou dat onderwerp open. Tot nu toe neem ik dat met een korrel zout zelfs (jawel!)...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 18:04:
mijn visie iedereen word gevormd door zijn omgeving,was jij ergens anders opgegroeid, was je compleet iemand anders :jaja:

Dat heeft te maken met je ego-vorming. Niet met je ziel.
Je ziel is de opperbron binnen in jezelf. Onsterfelijk en onveranderlijk. :)

Waarschuw beheerder
donateur
In een ander topic vroeg iemand mij wat ik bedoelde met "spiritueel coma".

Mijn antwoord was:

Het ontkennen van het bestaan van de ziel bijvoorbeeld. De wetenschap is er na jaren niet in geslaagd het bestaan ervan aan te tonen, en daarmee is de kous voor velen af. We kijken er niet meer naar om, en verbannen de ziel uit onze begripvorming, naar het rijk der fabeltjes. ;) Waar die waarschijnlijk ook het beste af is. Het wacht om weer hervonden te worden.
Met onze huidige wetenschapsmethoden zullen wij nooit in staat zijn de ziel te vinden. Belust op bewijsmateriaal zijn we als een hond zijn eigen staart najaagd en die nooit zullen vangen. Bezieling kan ieder mens alleen voor zichzelf waarnemen. De ziel is niet te ontleden of te bewijzen, de ziel is alleen te ervaren, te beleven als een geheel van waarneming.
Door de wetenschappelijke opvattingen omtrent de ziel, die voor bewijs dienen dat de ziel daadwerkelijk niet bestaat voor de meesten, zijn we in een spiritueel coma geraakt. We voeden de ziel niet meer. De meeste zijn 'm zelfs voor het grootste gedeelte helemaal kwijt. Dat zie je in de hele maatschappij terug. Kijk maar eens om je heen. En vandaar dat wij weer zullen moet ontwaken om weer tot een harmonieuze samenleving te kunnen komen. We moeten weer leren wie en wat we werkelijk zijn, nu dragen we vaak maskers en denken we iemand te zijn. We vormen een persoonlijkheid die naar de maatstaven van de maatschappij danst. Onze echte persoonlijkheid zit vaak bedekt onder dikke lagen, waarvan we onszelf niet eens bewust zijn. Dat is het coma waarin we ons bevinden. Daaruit dienen we te ontwaken.

;) Spacial voor jou Kseenoo.........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 18:04:
je verward de bijwerkingen van drugs met spiritualisme

Nee...de bijwerkingen van drugs (je rem eraf gooien) kunnen je helpen om in jezelf te keren en daarna een spirituele ervaring te krijgen in de zin van jezelf leren kennen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 18:58:
Onsterfelijk

whahaha grapjas:D

Waarschuw beheerder
donateur
Zal wel makkelijk zijn hé als je gewoon sterfelijk was. Hoefde je hier verder niks te presteren tegenover jezelf.. (f)

Waarschuw beheerder
hoef ik dus niet,want wij allemaal zijn sterfelijk:)

ook jij:P

Waarschuw beheerder
donateur
Nee alleen mijn lichaam is sterfelijk... :P

Waarschuw beheerder
moie nog ff en je word allah freak:S :p

Waarschuw beheerder
donateur
Daar ga je de fout weer helemaal in. ;)

Hier een post van mij uit een ander topic:

Of hoeveel mensen hangen wel niet een religie aan en aanbidden een god zonder ooit ook maar iets van de aanwezigheid gevoeld te hebben? Een religie waarin hen wordt geleerd emoties als pijn, woede en sexuele behoeften te onderdrukken en die als ongewenst te moeten beschouwen...
Er bestaat geen onstuimiger, Aardser soort dan juist deze energie die wij zo in de taboesferen hebben gestopt en beladen hebben met negativiteit. Het is vooral 2000 jaar kerkelijke invloed geweest die dit tot een gecultiveerd vijvertje heeft gemaakt. Men werd geleerd dat alleen al de gedachte eraan onrijn zouden zijn. Men werd geleerd zichzelf ervan te vervreemden en zich ervoor te schamen. Schaamte is niets anders dan angst, men is bang geworden voor z'n eigen lichaam. We werden bang voor onze "onreine" gedachten. We werden bang voor onze emoties. Als je daarbij optelt, dat wij werden grootgebracht in een cultuur die deze gang van zaken als "normaal" heeft aangenomen en beseft dat ons bewustzijn zich vormt naar de manier waarop wij worden opgevoed, is het niet moeilijk om in te zien waarom zoveel mensen in onze huidige tijd dwalende zijn...
Dat is nou de moderne mens...
Voor dag en douw vertrekkend naar zijn werkplek met airconditioning zonder direct daglicht, 's avonds hondsmoe thuis en met een magnetronmaaltijd voor de buis... Is dat nou wie we behoren te zijn?
Tijd om te ontwaken...
Tijd om te ontdekken wat ons werkelijk vervult met levensenergie, ipv van de voorgeprogrammeerde programma's af te draaien onder het mom van de 'vrije keuze' (zolang je maar doet wat iedereen doet), ons zo gewaardeerde westerse gedachtengoed. ;) In feite hebben we helemaal geen vrije keuze. Probeer maar eens uit die molen te stappen! ;)

Zo positief sta ik dus niet tegenover religie ;)

Waarschuw beheerder
wel weer :vaag: dat we over veel dingen hetzelfde denken,en over andere dingen weer absoluut niet :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 00:19:
wel weer :vaag: dat we over veel dingen hetzelfde denken,en over andere dingen weer absoluut niet :D

:lief: he
:bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:bounce:

Waarschuw beheerder

Had je deze korte docu toevallig bekeken?

The Holographic Universe

Hieruit zou je kunnen opmaken dat, alles wat wij zijn, slechts een projectie is, van ons brein.

Oneindige variabele frequenties welke door ons brein (een antenne) worden getransformeerd naar bruikbare informatie: "de realiteit".

Echter wanneer alles een projectie is van ons brein, ook dan zal ons brein, een projectie moeten zijn, van ons brein.

Zodoende moet datgene wat werkelijk projecteerd, of op zijn minst ontvangt, een geheel andere samenstelling hebben dan wat men momenteel kan bevatten.

Dat merk je goed op het einde van die docu; alles wat we niet begrijpen komt door:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 23:43:
mooi, nog even en je word Allah freak :S :p

Persoonlijk vind ik dat wat minder, maar de verdere essentie van het docu-onderwerp is goed verwoord.

Wellicht dat je na het begrijpen van die docu snapt dat je wel degelijk meer bent dan je huidige materialistische perceptie.

De wetenschap kan aantonen dat we niet de materie zijn, dus zou je het bestaan van de ziel op zijn minst het voordeel van jouw twijfel kunnen geven.

Als het enige wat je op dat filmpje zegt is dat het van het internet is en dus bij voorbaat niet waar.

Dan wens ik je simpelweg veel plezier toe met je blow verslaving en enkele pad naar vergetelheid :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oneindig heid is waar geen, tijd is ..

vroeger voor het schrift wisten men alleen dingen ergens anders weg door verhalen . .
toen het schrift erkwam gingen ze dat opschrijven . .
daarom weten we niet hoe het kan dat de spinx enzo zo oud is ..
omdat er toen nog niks opgeschreven kon worden . .
wat is opgeschreven ken je aan dat . . . koolstof-14 gedoe zien wanneer dat was . .
met steen niet ;)
dus dat kunnen we niet plaatsten, en daarom is het niet door mens gemaakt. . .
tijd was er toen nog niet . . het was gewoon een proces van werken slapen werken slapen werken slapen en ga zo maar door . (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 13:54:
daarom weten we niet hoe het kan dat de spinx enzo zo oud is ..
omdat er toen nog niks opgeschreven kon worden . .

Lijkt me persoonlijk zeer onwaarschijnlijk dat in die tijd het schrift nog niet bekend was. Al helemaal niet wanneer in die tijd de Goden openlijk regeerde.

Je doelt waarschijnlijk op het achtergestelde plebs - de slaven in tegenstelling tot de met kennis bevoordeelde pharao`s ed.

En bedoel je met opschrijven hieroglyphen of eventueel het spijkerschrift?

Rotstekeningen waren al eerder dan dat en zijn uiteindelijk petroglyphen geworden; daaruit kun je wel degelijk tijd afmeten, plus tekeningen uit de oudheid zijn er genoeg.

Petroglyps - Rock Art

[img width=200 height=161 cacheid=0013c4ef002354a3d45413371a0160b2fc]http://ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/japan.jpg[/img]

This is a 7000 year petroglyph discovered in the province of Querato, Mexico in 1966.
You can see 4 figures with their arms outstretched below a large oval object radiating what appear to be beams of light.

http://ufoartwork.com/

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 13:59:
ou can see 4 figures with their arms outstretched below a large oval object radiating what appear to be beams of light.

Ik zit te twijfelen of dat het niet gewoon de maan is die ze afgebeeld hebben. Het zou ook goed kunnen dat daar idd een soort ruimteschip is afgebeeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 14:31:
Ik zit te twijfelen of dat het niet gewoon de maan is die ze afgebeeld hebben.

Met oog op de "beams of light" en het dan toch mogelijk een natuurlijke verklaring zou hebben; dan uiteraard toch eerder de zon.

Maar dan zouden ze vermoedelijk de zon, nog de maan, zo vlak boven hun hoofd hebben geplaatst,

tenzij ze wouden aangeven dat de zon of maan zo`n 9000 jaar geleden naar de aarde toe is gekomen :9

[img width=346 height=308 cacheid=000f82ba002354cc8dd2ba001a0160bb0c]http://ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/Tass3.jpg[/img]

[img width=213 height=378 cacheid=000f82bc002354d2324311131a0160bb0c]http://ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/tass2.jpg[/img]

Two images c.6000 BC from Tassili, Sahara Desert, North Africa.
They do not look human do they ? Also notice the disk in the sky in the upper picture.

http://ufoartwork.com/

Om verdere onduidelijkheid te voorkomen; bij het zien van deze twee 8000 jaar oude grotschilderingen lijkt het me voor de hand liggend wat ze hiermee bedoelen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De (wereldwijde) conflicten moeten eerst ingelost worden, dan pas kunnen we een terugkeer van de buitenaardsen verwachten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 15:07:
Met oog op de "beams of light" en het dan toch mogelijk een natuurlijke verklaring zou hebben; dan uiteraard toch eerder de zon.

Oeps, ja idd.. :P

Maar dan zouden ze vermoedelijk de zon, nog de maan, zo vlak boven hun hoofd hebben geplaatst,

Das het mooie van het maken van een tekening. Je hoeft niet persé rekening te houden met de feiten en kan gewoon ook de zon zo dichtbij het hoofd tekenen. ;)

Om verdere onduidelijkheid te voorkomen; bij het zien van deze twee 8000 jaar oude grotschilderingen lijkt het me voor de hand liggend wat ze hiermee bedoelen ;)

Idd.. :)

Wel vette shit iig.. :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 15:20:
De (wereldwijde) conflicten moeten eerst ingelost worden, dan pas kunnen we een terugkeer van de buitenaardsen verwachten

Mag ik jou vragen wat je bij die terugkeer verwacht?

Wat voor figuren vermoed jij dat de buitenaardsen zijn?

Zijn het de "greys" die op aarde komen en ons een nieuw Utopia zullen brengen?

En wat voor rol spelen ze nu ?

:O

[img width=142 height=300 cacheid=000c4636002354debfcab89a1a0160bd90]http://www.ufoconspiracy.com/images/3_second_eben_full_view.gif[/img]

(een grijze Zeta Reticulaan?)

Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 15:21:
Das het mooie van het maken van een tekening. Je hoeft niet persé rekening te houden met de feiten en kan gewoon ook de zon zo dichtbij het hoofd tekenen. ;)

Ik zat eraan te denken; Jezus uit de Bijbel is veelal een personificatie van "de Zon" en aangezien Jezus (de Zon) op aarde rond huppelde

zou de gehele planeet moeten zijn afgebrand; dus yup, laten we dan ook die afbeelding maar op iets metaphysieks houden :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 15:29:
Mag ik jou vragen wat je bij die terugkeer verwacht?

Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 15:29:
greys" die op aarde komen

Overigens ik moet eerlijk bekennen dat ik gestaakt ben met mijn onderzoek naar de komst van de buitenaardsen, de tekenen, klimatologische veranderingen etc. Dit grotendeels door de hoeveelheden crap wat rondgezaaid word over dit onderwerp. Momenteel verdiep ik me meer in Quantum fysica.

Maar mijn vraag aan jou: Kun jij een link leggen tussen de openbaring van johannes en de strijd op aarde welke zal losbarsten?
Volgens Johannmes zal er een komeet vanuit de hemel doen nederdalen en uit de stinkende put zullen er spinkhanen zo groot als paarden uit de grond schieten en de kwaadaardigen onder de mensen aanvallen. Bedoelt johannes hiermee de reptilians welke uit de aarde zullen losbreken. Als je bv ditranium gaat lezen. Bestaat er nog genoeg overleveringen waarin word gesproken over de bewoners van beneden-aarde (sterrenwezen incarnaties of incarnaties daarvan.

Worden hiermee de reptilians bedoelt? De openbaring van johannes zou dus symbolisch beschreven kunnen zijn tussen de strijd van de greys met de reptilians. Maar voor het zover komt hebben we nog een lange weg te gaan :yes:
Waarschuw beheerder
Johannes die dat boek heeft geschreven is niet de profeet Johannes trouwens... ;)
Was een "foutje"... 8)

Waarschuw beheerder
Om verdere onduidelijkheid te voorkomen; bij het zien van deze twee 8000 jaar oude grotschilderingen lijkt het me voor de hand liggend wat ze hiermee bedoelen

dus toen jij je verveelde voreoger op school en je maakte onzin tekeningen in je schrift, dat waren dus ook echte wezens die hier zijn geweest? 8)
;)iemand kan zich vroeger toch ook hebben verveeld,en dus maar wat tekeningen op een grotwand hebben getekend;)