Partyflock

Forumonderwerp · 711974

Waarschuw beheerder
Hirsi Ali wil verbod op jongensbesnijdenis

Gepubliceerd op maandag 04 oktober 2004

Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.
Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.

'Besnijden is geen leed'
De eerste reacties op Hirsi Ali's oproep tot een verbod op jongensbesnijdenis zijn afwijzend. "Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien. Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, richten geen schade aan en veroorzaken geen leed," laat directeur Ronnie Naftaniël van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël weten. Ali gaat volgen hem ‘te ver in haar 'antireligieuze kruistocht'.

"Absurd," voegt voorzitter Derwisj A. Maddoe van de Nederlands Moslim Raad er desgevraagd aan toe. "Deze vrouw zoekt alleen de media. Het heeft - in tegenstelling tot vrouwenbesnijdenis - niks te maken met verminking en het is een zeer oud gebruik. Maar Hirsi Ali komt nu aan de vrijheid van godsdienst en dat is nog erger. Het is aandachttrekkerij en ik hoop dat de kamer zo wijs is het niet op te pakken."

Een woordvoerster van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ziet het departement niet als partij in de discussie. "Je hebt natuurlijk ook besnijdenissen om medische gronden, maar daar gaat het hier niet om. Het is een waarden- en normendiscussie, waar de politiek zich maar over moet uitspreken."

Bron: ANP

Waarschuw beheerder
maar waarom verbieden bij mannen, als niemand er last van heeft?!

Waarschuw beheerder
donateur
omdat ze gewoon wat te zeggen wil hebben waar ze moslims mee kan pakken :/

(alsmede Joden en mannen die hygiënisch zijn aangelegd en vriendjes van vrouwen die geen baarmoederhalskanker willen)

Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt toch ook besneden worden om medische redenen :S En ze snijden daarbij je eikel toch niet weg, je kunt toch nog steeds lekkere sex hebben.. Waar maak je je druk om zeg..

Als het over vrouwenbesnijdenis gaat vind ik het iets anders maar dat was toch al verboden in NL?

Waarschuw beheerder
vriend van mij moest zich laatst ook laten besnijden vanwege medische redenen,en die vriendin van hem vind de sex nu veel beter ;)

Waarschuw beheerder
Tjah vrouwenbesnijdenis vind ik echt het smerigste dat iemand kan doen, je neemt hierbij het gevoel van een persoon weg. Mannenbesnijdenis vind ik kunnen, alleen om dit te doen vanuit geloofsovertuiging vind ik weer onzin. Wat heeft besnijden met geloof te maken?

Ikzelf ben ook besneden dit gebeurde op mijn 7de(medische redenen), maarjah de pijn die dat deed, daar valt mee te leven, gelukkig voelt het nu niet meer pijnlijk en kan ik alles met mijn penis wat ik ermee zou moeten doen.

Zowieso is een besneden penis VEEL SCHONER!

Waarschuw beheerder
donateur
Wat heeft besnijden met geloof te maken?

in feite niets, maar t is in een aantal geloven ingevoerd vanwege t hygiënische aspect (de besnijdenis was er eerder dan die geloven en ze wilden t gewoon verplicht stellen omdat t beter was)

Waarschuw beheerder
donateur
Heel veel gebruiken die nu alleen religieus zijn, waren vroeger bittere noodzaak.

Besnijdenis is oorspronkelijk bedoelt om te voorkomen dat er geen zand tussen komt en gaat ontsteken.

Wat we nu waarden en normen noemden, werd vroeger beschreven in de bijbel/koran/etc etc.

En ikzelf vind dat de regering zich met nuttigere zaken bezig moet houden dan dat eeuwige en hypocriete gezeik over waarden&normen. Nederlanders zijn nooit gebonden geweest aan waarden&normen, dus nu nog steeds niet. We leven niet in het vaticaan.

Waarschuw beheerder
donateur
*probeert zich Beatrix als paus voor te stellen*

*lukt niet zo goed* :(
Waarschuw beheerder
Misschien kunnen we wel Hirschi Ali naar het Vaticaan sturen als tegenargument voor de Paus waarom anti conceptie wel toegestaan zou moeten worden door de kerk. ;)

Waarschuw beheerder
Ja leg is uit Nomizz hoe het is om besneden te zijn!
Waarschuw beheerder
ik zal het je ff laten smaken......

Waarschuw beheerder
Ze moeten eens een keer ophouden met iets wat ze willen krijgen. Nederland kent geen normen en waarden die ze zeggen te hebben. Dit is een bureaucratisch land waar je of moet naaien of genaait gaat worden! In dit land loont het om slecht te zijn. OP het moment dat je goed bent zal je hard genaaid worden. Enigste Normen en waarden die ik in Nederland tegen kom is het stukje wat die zielige kutfiguurtje van Balkenende de verkiezingen heeft bezorgt. En voor de rest is het 1 fucking grote toneelspel.
Fuck die normen en waarden waar nederland voor staat!

Waarschuw beheerder
En die Hirsi Ali is gewoon een zilieg kutwijf die gefrustreerd is dat ze geen clitoris meer heeft en er niks van merkt dat ze iedere dag weer door tientaallen Nederlandse mannen wordt genaait.
Voor haar heb ik maar 1 ding te zeggen; KISS MY TURKISH HAIRY ASS clitoorislooze kutteef!

Waarschuw beheerder
donateur
:bloos:

oeps..

Waarschuw beheerder
Ik haat dat wijf.. ze is niet hoed joh
Waarschuw beheerder
Er moest eens een verbod komen op Hirsi Ali dat is beter dan een verbod op besnijdenissen.
Heel nederland hoeft toch niet de dupe te zijn van haar tekortkomingen??????

Waarschuw beheerder
[img]http://www.osama.be/cgi-bin/showosama.pl?id=13&serie=5&format=video[/img]

:yes:

Waarschuw beheerder
bekijk dit maar ff ...

http://www.osama.be/cgi-bin/showosama.pl?id=13&serie=5&format=video
Waarschuw beheerder
staat achter Hirsi Ali
en anders moet jij je laten besnijden!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Goh, nou is ze zeker de LUL
Waarschuw beheerder
ik snap het niet dat besnijden vanwege geloof. Moet je niet alles koesteren wat de grote ons heeft gegeven. Maar dat stuk huid moet eraf. Dat heeft hij ook gegeven. De natuur heeft zoiets niet voor niets gemaakt. Ja of het zal aan mij liggen hoor.

Waarschuw beheerder
Alleen een achterlijke troela als Hirsi Ali kan jongens en meisjes besnijdenis proberen gelijk te stellen.