Partyflock

Forumonderwerp · 711270

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Beste mensen.

Hier wil ik even julie aandacht vragen voor het volgende.

Ik word er kotsmisselijk van, als ik in steden loop als den haag, amsterdam en rotterdam (waar ik dus af en toe kom) en hier op straat dat WIJ gabbers achter ons rug moeten horen ''Kijk das weer zo'n nazi''

Dat ik hier niet eens meer over straat kan lopen met lonsdale zonder na gekeken te worden.
Dat als we door hoorn lopen een boette krijgen van politie omdat we met lonsdale lopen.
Dat we geasocïeerd worden met racisten en nazi's aanhang en wannabee nazi's.
Dat scholen Lonsdale verbieden.
Dat je sommige kroegen/tenten/party's niet meer in komt met Lonsdale.

DIT MOET STOPPEN!!!

Mischien bereik ik hier niet zo veel mee, maar ik wil in ieder geval mijn best hiervoor doen om de mensen wakker te schudden dat wij gabbers absoluut GEEN nazi's zijn.

Ik loop met een legerbroek, Kisten (normaal zwarte veters) en Lonsdale en een kaalgeschoren hoofd over straat en word nagekeken, en ik denk dat meer mensen hier last van hebben.

Als jullie net zoals ik vinden dat dit moet stoppen, laat dan even een handtekening achter

Samen staan we sterk, dit moet gewoon niet zo doorgaan, het is niet meer leuk.

Ik dank u enorm voor uw aandacht en hoop op deze weg wat te bereiken qua gabbers TEGEN racisme en lonsdale TEGEN racisme.

Want Lonsdale heeft immers geen F*ck met Racisme te maken.

Laten we hopen dat we onze gabbersfeer weer terug krijgen die we rond 1997 hadden, en samen lekker feesten.

Ik dank u voor uw tijd en hoop een beetje de mensen wakker te schudden hiermee!

Groetjes Damian!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Net alsof er geen andere kleding is als Lonsdale, als je niet graag wordt nagekeken, doe dan wat anders aan.
Waarschuw beheerder
Lonsdale...

laat ons nederlanders samen de ....
je kent hem wel heel veel mensen dragen het omdat ze denken dat ze er dan bij horen...:S

maar ik vin wel dat je beetje gelijk heb.. je moet toch zelf weten wat je aan heb.. en dat je daar dan een boete voor krijgt is een beetje triest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
doe dan wat anders aan.

je moet in dit vrije nederland toch gvd aan kunnen doen wat jij wil

nee ik loop niet in lonsdale

Waarschuw beheerder
donateur
Dat klopt.

Andere kleding word ook nagekeken.

Maar ik als gabber loop graag in dit goede, mooie en dure merk.

Maar omdat er mensen zijn die het gaan lopen vern**ken voor ons, das wel stom als ik dan in andere kleding moet gaan lopen omdat HUN het vern**ken dus.

Nou das wel erg triest.

Of zie ik dat nah verkeerd..?

Racisme en gabbers moet gewoon niet samen, gabber betekend vriend.
Het is een joods woord, en het betekend vriend dus dan behoor je je niet zo te gedragen!
Artiest Vexer
Waarschuw beheerder
Heb het al zovaak gezegd...kleren maken niet de nazi!

Maar ik heb weinig meer met Lonsdale, bijna iedereen draag het nu.
Droeg het vroeger alleen omdat iedereen toen een Aussie had....blabla

Anyways, ontopic.
Succes met je log, maar weet niet of dat veel helpt.
Denk dat je gewoon Lonsdale beter weg kan laten in je betoog...gewoon "algemeen" hardcore tegen racisme (zoiets).
Er zijn ergere dingen om je over druk te maken (binnen de hardcore scene) dan om een kledingmerk.
Kleine moeite om wat anders aan te trekken :)

Waarschuw beheerder
Dat is ook zo, maar aangezien er nu eenmaal die tendens is en je moeilijk aan iedereen kan gaan uitleggen dat het niet altijd iets met je manier van denken te maken heeft kan je nu maar beter even iets anders aantrekken. Doe je dat niet, dan moet je ook niet zeiken over dat nakijken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zit ook wat in.
Maar het leuke is, ik ben nog steeds een gabber.
Ik LEEF bijna geheel voor hardcore ik wil er m'n werk van maken en dooadat ik vanaf m'n 7e al prachtig vind enzo, kleed in me gewoon graag als een gabber.
En ja gabber zit van binnen, maar ze hebben er wel een style bij die style neem ik ook mee in mijn leven en als ik er zo bij loop ZONDER racistische bedoellingen of wat ook word ik toch geasocïeerd met dat volk.

Sorry hoor, en ja eigenlijk kan je beter zeggen ''Hardcore tegen racisme'' maar over lonsdale word wel erg moeilijk gedaan.

Waarschuw beheerder
donateur
@ M2S ...

Ik ''ZEIK'' niet over dat nakijken, ik pakte iets in 't algemeen wat de meesten wel lastig vinden zelf heb ik hier minder moeite mee, maar heb wel moeite mee dat als ik kaal ben dat mensen gaan lopen zeiken van ''Een gabber die is nazi want hij is kaal''

En zulke dingen is gewoon zwaar irritant.
En wat Joyciegirly en Phantom al zeiden, moet toch aan kunnen trekken wat jij wil, en niet denken van ja maar strax vinden ze het niet mooi of denken ze wat over me..
Het moet gewoon stoppen.. klaar!
Waarschuw beheerder
JAH !! kom op waar maken ze zich druk om..
als het niet zo in het nieuws kwam en met feesten niet iedereen zo liep te zeike was er niks aan de hand. Iedereen maak zich er zo druk om ( politie )omdat paar van die imbeciele mafketels lonsdale aan trekken omdat ze dat denken dat ze raciste kleren aan hebben :(:S
Waarschuw beheerder
het is gewoon best een mooi merk met kwaliteit :D

( heb het zelf niet )

Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar met kisten, lonsdale, een legerbroek en een kale kop ben je gewoon het prototype van wat veel mensen als een nazi zien, door de media oa. Mensen zijn gewoon zo kortzichtig en voor hen ben je dan ook meteen een nazi. Als je je eraan irriteert kan je gewoon beter iets anders dragen of het accepteren.
Waarschuw beheerder
dat is waar ze zien je meteen als een nazi..
maar iets anders dragen moet je niet doen.. en accepteren is wel moeilijk maar jah het moet maar ! laat ze maar lekker kijken.. ja toch
Waarschuw beheerder
1997...dan was jij 15 ongeveer topic schrijver...en toen droegen we aussys op een party...en ik had mijn haren ook altijd strak naar achter...je kent het wel....relaxxxx toen?????nou NEE is mijn mening.......ook wij werden voor zwaren rasisten uitgemaakt......maar ja dat ben je al gauw als je iets tegen een buitelander verkeerd doet in hun ogen!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Yup.
Reality!;

Mannetje met nike shirt:
RINKELDEKINKELDEKINKEL, heet ruitje ingegooid.
Wiehiehoehoew Politie erbij:
Wat is hier aande hand?
Niks ik gooide per ongeluk een ruitje stuk.
Goed ga maar doe voorzichtig:)

Mannetje met Lonsdale short:
Denkt alleen al ''Zal ik een ruitje ingooien?''
Politie erbij,
Politie: JA HIERKOMEN JIJ, GET YOUR FILTHY HANDS ABOVE YOUR HEAD, AND LEGS SPREADED.
YOU'VE GOT THE RIGHT TO BE SILENCE, ANYTHING YOU SAY CAN AND WILL BE USED AGAINST YA IN COURT O' LAW!!!!

Sjaa hoor denken ze meteen wee4r da die gabbers en die nazi's het gedaan hebben.
Toch niet normaal meer?
Ik heb nopg nooit wat gesloopt of mensen pijn gedaan, ik ben juist een die zegt van ''Jongens komop ff niet zo triest, jij vind het ook niet leuk als ze aan jou spullen hangen''.
Waarschuw beheerder
ja maar zo zijn ze niet allemaal he ;)
soms zijn ze LASTIGGG :P maar jah dat is iedereen..

Waarschuw beheerder
donateur
@ M2S...

Daar ben ik het mee eens,
zijn enorm kortzichtig.
Dat zal toch wel eens moeten veranderen.
En als ik zo vrij mag zijn om mijn eerlijke mening te geven over bepaalde mensen, ik oordeel pas als ik ze beter heb leren kennen.
Ik kijk naar de binnenkant van iemand niet hoe iemand eruit zien.
Zouden meer mensen moeten doen dus.

@ Cherwendysos ...

Dat klopt, toen kwam ik op de kleinere party's, beetje hier in de buurt enzo, maar dan heb ik daar weinig ervaring mee omdat ik mischien in een vrij klein dorpje woon.
Dus ik geef je geen ongelijk.
Niet mee eens en zal je ook niet tegenspreken.
Waarschuw beheerder
het was wel zwaar klappere toen.hahahahha veeeeeel erger als nu......misshien keken ze daarom wel??????

Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik me kan herinneren van ''De ouwe gabbertijd'' is gewoon lekker met z'n allen lol trappen, feesten af en toe een biertje pakken en lekker gek doen met z'n allen wie of wat dan ook maakt niet uit welk ras, soort mens of hoe dan ook.
Dat is wat ik me kan herinneren, dat moet gewoon terug komen maar dat zal denk ik nooit meer komen:( dats is jammer

Waarschuw beheerder
De samenleving is verhard.
Wen er maar aan.
Fuck the rest,being dutch is the best :)

Waarschuw beheerder
donateur
It just sucks!

Waarschuw beheerder
donateur
Ze denken er wat mee te bereiken. maar ze vernakken het juist!
En dat is jammer voor diegene die WEL normaal kunnen doen!
Waarschuw beheerder
nouw ik moet zeggen dat die sweer er op hardstyle feesten zeker is......net als vroeger....zwaar rix

Waarschuw beheerder
donateur
Hehe, dat zou ik niet weten.
Totaal niet in geïntresseerd.
Die muziek vind ik persoonlijk niet echt mooi, maar als dat zo is dan is dat mooi.
Laten we dat zo houden dan zou ik zeggen :)
Waarschuw beheerder
oke ik vind hardcore ook zekers vet...ik zou zeggen ga een x naar een groot hardstylefeest en proef de sfeer

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmzie daar zit wat in ja.
Dat heb ik vaker meegemaakt.

Maar dat zal nog een hele tijd duren voor ik naar zo en feest ga :)

Waarschuw beheerder
Kijk Damian,10 jaar geleden wast al zo en dat zal nooit veranderen ben ik bang voor :S
Maar wat je zegt dat de sfeer vroeger beter was heb je gelijk in en iedereen wil dat weer terug !!

en Cherwendysos,de sfeer is goed op die feesten,maar word ookal grimmiger........
Waarschuw beheerder
ja dat bedoel ik ....duzz daarom kan je er wel niet aan toe zijn...maar ook die gezelligheid gaat over....en over een jaar ofzo is het afgelopen en zitten we weer thuis...duzz nu zoveel mogelijk gaan is mijn motto

Waarschuw beheerder
donateur
ja daar zit wel waarheid in.
helemaal gelijk.
Kga denk slapen, dan discuseer ik morgen wel weer verder na werktijd:(

Moet om 6 uur weer beginnen

Tot laters dan mensen (Y)

Waarschuw beheerder
That's life...
Mensen kijken me nu al ruim tien jaar na, gaan aan de kant voor me als ik in de stad loop, geven commentaar op hoe ik erbij loop, noemen me een n@zi... Prima, ze doen maar... Zolang ik maar weet wie ik ben en waar ik voor sta!
Als mensen mij beter leren kennen zien de meesten wel in dat ik niet de persoon ben die zij voor ogen hadden...
Haal er je voordeel maar uit... Degene die verder niet de moeite nemen om je te leren kennen zijn een vriendschap toch ook niet waard? En hoe je er ook bijloopt, commentaar krijg je toch wel...
De enige die je erop kan aankijken zijn de pogokleuters (al "hoort" dat misschien wel een beetje bij puberaal gedrag), die 't verpesten voor de rest, niet de buitenwereld, die reageren enkel op datgene wat shockerend overkomt...
Waarschuw beheerder
nou da tis nog eens eewn toespraak zo net voor ik ga slapen...helemaal mee eens...schijt aan..gewoon doen......wat andere er van vinden...als jij je er maar lekker bij voeld

Waarschuw beheerder
donateur
zeker mee eens.

Waarschuw beheerder
Pfff
Ik vind Pogo wel mooi,maar ga geen mensen aan de kant beuken die NIET meedoen,en als het per ongeluk wel gebeurd ,dan bied ik me excus an en als er wat gevalle is dan betaal ik dat.
Normaal toch.
En JA ik ben wel nationalistisch maar ik draag dat niet uit met mn kleding maar met mn gedachtes en mn mond.
Maar daarbij Ik vind mezelf geen gabber en wil er niet mee geacocieerd worden.
Ik ben een hardcore liefhebber!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:respect : Damian :respect:

Erg mooi gezegd, ik hoop dat veel mensen zich het eens goed gaan realiseren,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je nou begint met het aanpakken van de gasten die lonsdale een slechte naam geven;)
Waarschuw beheerder
Laten we hopen dat we onze gabbersfeer weer terug krijgen die we rond 1997 hadden, en samen lekker feesten.

Nou alsjeblieft niet zeg. Misschien dat jij er leuke herinneringen aan hebt maar ik absuluut niet
. Een aantal zullen zich de rellen in de Ijsselhallen in Zwolle nog wel goed herinneren.
Het supernummer ,,gabbertje'' kwam uit en nog meer van die leuke dingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Een aantal zullen zich de rellen in de Ijsselhallen in Zwolle nog wel goed herinneren

Tja...door deze fucking rellen is er dus NOOIT meer een feest in de IJsselhallen geweest en zal er waarschijnlijk ook NIET meer komen....

Toen was ik zelf gelukkig niet bij, de keer daarvoor was het gewoon een topfeestje :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Het wordt nooit mee zo als vroegah en dat is met alles zo en met sommige dingen is het ook maar beter.

Wat we wel kunnen doen is de koppen bij elkaar steken en zorgen dat iedereen die hier nu loopt te zeiken zijn best gaat doen om met zijn vrienden en met alle andere mensen die hij tegenkomt een topfeestje te maken dan komt dat er.

Een paar weken terug ben ik naar World of the hardheads geweest en daar draaiden ze zelfs techno op het feest en IEDEREEN had de grootste lol MET elkaar.

Op een gegeven moment had ik het helemaal gehad (en dan echt a la in paniek zijnde) en er kwam gewoon iemand die ik helemaal niet kende naar me toe en ving me op, net zoals bekenden van mij.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik zie nooit rellen op feesten en dan nog een rel begint met 2 mensen en doordat andere erop verkeerd reageren komt er een grote rel.

Dan nog ga ik me absoluut NIET aanpassen voor een zooi wazi's en ik vind dat organisaties dat ook maar eens moeten doen.
Waarom gaan WIJ de goede hardcore-fanaten dan niet de media opzoeken?
Laten WIJ zien hoe het wel hoort? Laten WIJ aan de rest van de wereld zien hoe feesten WEL kan? Wat hardcore feesten ZIJN en HOREN te ZIJN
Waarschuw beheerder
Goed intiatief! Echt jammer dat sommige mensen die racist zijn zich verschuilen achter het gabber zijn! Die lui kunnen niet eens hakkuh! En houden volgens mij zelfs niet eens van hardcore. Denk dat ze er stiekem hoofdpijn van krijgen, maar ze vreten zoveel pillen dat ze de muziek niet meer horen. Beetje triest en erg vervelend voor de echt gabbers!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik loop met een legerbroek, Kisten (normaal zwarte veters) en Lonsdale en een kaalgeschoren hoofd over straat en word nagekeken, en ik denk dat meer mensen hier last van hebben.

Tja dat is wel het beeld wat de media schetst,

ik zou er zelf daarom ook niet meer zo bij hoeven lopen, kisten heb ik oook nooit gehad :)

Waarschuw beheerder
donateur
Mooi gesproken allemaal!(Y)

Ik heb er al vaker over nagedacht hoe ik in aanmerking zou kunnen komen voor een intervieuw, in de krant of des noods op T.v.

Ik kan ze veel vertellen over de gabber en over de racisme daarbij.

Niet dat ik slim ben, maar ik heb me er een paar keer goed in verdiept en ik ben me dingen gaan realiseren.

Net wat Daantjuh al zei [Quote]Wat we wel kunnen doen is de koppen bij elkaar steken en zorgen dat iedereen die hier nu loopt te zeiken zijn best gaat doen om met zijn vrienden en met alle andere mensen die hij tegenkomt een topfeestje te maken dan komt dat er.
[/quote]

Ben ik het helemaal mee eens.

Als we samen werken kunnen we ze mischien eens laten zien dat Hardcoreen/of lonsdale voor iedereen is.
Ongeacht afkomst of kleur.

Ik bedoel, mischien kunnen jullie zelf ook zoals ik wel wat buitenlandse mensen.
Nou ik wel, en een paar daarvan lopen ook vollop in lonsdale en zijn ook zwaar be-gabbert.
Luis'tren naar hardcore en geven mij ook groot gelijk en zullen er ook in meegaan en meehelpen om het te laten zien dat WIJ ECHTE GABBERS WEL weten hoe het kan en moet!

Je gaat toch naar een Party om lekker te feesten, je eigen liefhebbende muziek snoeihard te horen en heerlijk te stampen?

En niet om te vechten met een ander ras.
Sorry hoor das gewoon triest.

En Partyhuman, het zal mischien de schets zijn van de media, maar het is toch niet zo.
Dat weten wij, maar dat weten zei nog niet.
Ze denken dat wij gabbers slecht zijn, pillen slikken en snuiven als een gek.
Nou ik zal je zeggen, ik heb een keer een likje speed gehad om te proberen effect was wel goed maar zulke troep moet ik niet>( ik ben tevens ook ANTI drugs.
Ieder voor zich natuurlijk en tuurlijk zijn er wel gasten die die troep gebruiken.
Maar het is gewoon troep en het is slecht, als je zulke troep nodig heb om een mooi feest te krijgen is dat ook weer erg triest.

Mooi feest krijgen doe je met elkaar, met de hele groep, met de hele zaal.
Niet met drugs.!

En mischien zou iemand van de krant zoiets als DIT eens moeten lezen voor ze weer een stuk gaan schrijven over lonsdale en gabbers!
Maar helaas kost dat weer te vel tijd voor ze en zullen ze ons toch niet 1 2 3 geloven.

Waarschuw beheerder
donateur
2Damian..

Wat je ook doet.. nooit is het goed? Mensen hebben altijd wel wat te zeiken.. laat ze lekker kijken & denken.. HUN probleem als ze vinden dat je een nazi bent? Zegt meer over hun dan over jou, jij weet toch wel wat je bent en wat je niet bent?
Waarschuw beheerder
Ze denken dat wij gabbers slecht zijn, pillen slikken en snuiven als een gek.

Is toch ook zo?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb me inmiddels ook al helemaal neergelegd bij al die voordelen in de maatschappij eigenlijk, zo interreseren me ook vrij weinig, mensen die niks met mij te maken willen hebben vanwege mijn kale kop( wat zover ik weet nog nooit is voorgekomen) zijn mij het ook niet waard om te leren kennen. :)

Maar ik vind t wel een hele goeie gedachte van de topicopener, ik kan goed uit zijn posts halen dat hij het echte gabbergevoel heeft, wat weinig mensen nog echt hebben helaas, t zal wel leuk zijn, als iedereen er eens met dezelfde instelling over ging nadenken...zo zou die beruchte eenheid misschien weer kans kunnen maken om terug te komen, en wat krijgt gabber zxijn weer de hoofdbetekenis: Hardcore en feesten!
En geen stoer jochie zijn die op z'n stoerste toon het hardst "kanker buitenlander" roept.
Want dat is op dit moment meer aan de orde, helaas...
En veel mensen hebben daar mee leren leven in de scene...je krijgt t bijna niet meer weg zou je denken ... :(

Ik heb iig wel dat gevoel, alleen sta ik er een beetje alleen voor lijkt t af en toe wel...
Waarschuw beheerder
donateur
Dat als we door hoorn lopen een boette krijgen van politie omdat we met lonsdale lopen.

Die moet je even uitleggen, want daar begrijp ik dus echt niks van... :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb me inmiddels ook al helemaal neergelegd bij al die voordelen in de maatschappij eigenlijk, zo interreseren me ook vrij weinig, mensen die niks met mij te maken willen hebben vanwege mijn kale kop( wat zover ik weet nog nooit is voorgekomen) zijn mij het ook niet waard om te leren kennen

same here :D niet die kale kop dan ;-) maar zijn genoeg mensen die niks met mij te maken willen hebben door mn kledingsstijl of wtf.. ze zijn het idd NIET waard om te leren kennen :D

Waarschuw beheerder
donateur

Die moet je even uitleggen, want daar begrijp ik dus echt niks van...

Nou M4RK ...

Laatst kreeg zo'n kerel een boette (hoe hoog weet ik niet hoor) omdat ie gewoon doodnormaal over straat liep, met zijn lonsdale trui.

Hij kreeg van de politie een boette waar ie niks van snapte, vraagt ie waarom krijg ik een boette?

Omdat je met lonsdale over straat loopt.

>( DAMN.. Zieker moet het toch niet worden?

En wat Psycho Forze zegt is ook wel zo, absoluut.

Maar ik heb een paar jaar geleden gehoord dat er enorm veel gabbers 't ziekenhuis in geslagen waren door een paar buitenlanders, hoewel er ook van die wannabee's bij zaten met het rechterhandje omhoog, zaten er ook de echte goede ouwe gabbers tussen.

Had ik dat eerder geweten, voor ik bij een maat van mij ging logeren in rotterdam dan had ik dar ook niet vollop met lonsdale gelopen.
Dus in de zin hoe jij het bedoeld ben ik het met je eens, maar als je ineens een groep van 50 man op je dak krijgt omdat je lonsdale draagt dan denk ik toch wel bij mezelf ''Kut:vaag:''

Of niet dan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dan zou ik wel eens willen weten waarvoor ie dan precies een boete heeft gekregen. ik weet zo een twee drie geen artikel op te noemen die er iets mee van doen heeft.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb er al vaker over nagedacht hoe ik in aanmerking zou kunnen komen voor een intervieuw, in de krant of des noods op T.v.

In iedere krant is een stuk voor ingestuurde brieven.

Waarschuw beheerder
donateur
Mischien mochten ze hem niet, ik weet het ook niet M4RK maar ik weet wel dat dit zwaar suf is en dat diegene niet bepaald slim is als ie er geen werk van maakt.

Tevens zal ik het tot op de bodem uit gaan zoeken wat er aan de hand was, maar volgens wat ze hier vertelden was er niks!

Waarschuw beheerder
Fuck de regering,zei trekken iedereen voor behalve de hardwerkende mensen want daar houden ze alle bezuinigingen.
Dr klopt geen kloot van de politie etc etc
Waarschuw beheerder
de echte gabber is allang dood.....
Waarschuw beheerder
Heb vandaag mijn eerste Lonsdale polo gekocht! Ben benieuwd naar de reacties! Ik hoop dat ze voornamelijk positief zijn....
Waarschuw beheerder
ik heb geen problemen met lonsdale of wat dan ook.

maar ik ben die vooroordelen wel ondertussen een xtje zat ja. Want als je naar hardcore feesten gaat dat je dan altijd maar pillen moet slikken en altijd maar in lonsdale loopt ofzoiets, en dan opeens als nazi wordt aangezien, alleen omdat je in lonsdale ofzoiets loopt.

de mensen die zoiets zeggen moeten de mensen die lonsdale dragen eerst eens beter leren kennen.

Waarschuw beheerder
donateur
H_terreur 1 oktober 2004 19:43
Fuck de regering,zei trekken iedereen voor behalve de hardwerkende mensen want daar houden ze alle bezuinigingen.
Dr klopt geen kloot van de politie etc etc

Nu mag je mij ff uitleggen op welke manier dit met het onderwerp van gesprek te maken heeft? Want dit lijkt meer op rechts gezwam wat uitdraait op 'n statement zoals "en alle allochtone uitkeringstrekkers profiteren van die hardwerkende autochtone Nederlanders..."

Maar ontopic;

Zoals al eerder gezegt in deze topic, is dat beeld nou eenmaal gecreeerd, en als je het blijft naleven bestaat de kans dat je ermee geassocieerd wordt.

Nou is de vraag of jouw trots als niet rascistische Nederlander opweegt tegen het feit dat die kans van associatie bestaat.

Ten tweede vind ik dat je beter de energie die je gestoken hebt in je betogen in deze topic kunt steken in het feit dat sommige mensen die zich kleden naar jouw smaak, jouw scene verpesten door het te associeren met extreme denkwijzen waar onder andere jij en ik geen voorstander van zijn.

Maar in plaats daarvan schuif je het af op de maatschappij(wat natuurlijk je goed en begrijpelijk recht en reactie is). Ik ben het met je eens dat er te extreme dingen gebeuren en dat er 'n halt toegeroepen moet worden, maar moet de maatschappij gestopt worden om 'n oordeel klaar te hebben over iets waar zovelen het over eens zijn dat het niet goed is, óf moet het kleine groepje mensen wat het allemaal verpest voor de rest onder de duim gehouden worden?

In mijn ogen is de tweede optie 'n realistischere en eerder haalbare...

Waarmee je ws ook minder tegenstand te verduren krijgt hier op PF en in real life.

Waarschuw beheerder
donateur
Zeker een verhaal.

Groot gelijk!
Annyway's racisme sucks BIG time!

Waarschuw beheerder
donateur
En de ECHTE gabber is echt nog niet dood.

Toevallig ben IK er een!
En ik denk dat er nog wel meer nog ECHTE gabber zijn.

M'n aussie's en C@vello's hangen hier nog in de kast :)

Draag ze ook nog wekelijks:p

Waarschuw beheerder

snap je wel :yes: maar dat is het imago dat nu opgebouwd is door rotte appels :( ...

ontkom je niet aan :no: ...

de term los geslagen leeg hoofdige drugs gebruikende jongeren (zoals de gabbers vroeger bestempeld werden) zal ook niet verdwijnen in de gedachte van veel ouders/mensen

daar krijg je selectief een stempel van alleen door uiterlijk ... denk dat je hetjezelf niet zo moet aantrekken ... er boven staan ... zolang je voor jezelf weet dat je geen racist bent...
Waarschuw beheerder
Idd Vagejetje !

Ik persoonlijk vind het helemaal niets die kleding... Maar ik zou het ook nooit dragen mede doordat die link gelijk wordt gelegd !

Beste is dat lonsdale verdwijnt ! En dat bedoel ik gewoon positief ! Als het er niet meer is, heb je ook geen gezeur meer.... Zoeken ze wel weer wat anders... Maarja... Dat heb je altijd met groeperingen !

Maar ik vind het zeker jammer voor de mensen die niets met wazi-gedoe te maken hebben... Zoals mijn neef... Maarja... Je maakt zelf de keus om het te dragen !
Waarschuw beheerder
Ik draag totaal geen lonsdale meer omdat ik nieteens wil worden vergeleken met rasisten...

Maar alsnog wordt ik weleens uitgescholden voor rasist.. De reden is denk ik omdat hun onze muziek 3 X Niks vinden dat ze er alles aan willen doen om het deze wereld uit te trappen door niks anders te doen dan negatieve verhalen over ons te vertellen waardoor Locaties opgegeven moment geen Hardcorefeesies meer willen geven en waardoor de Hardcore weer doodgaat....

Ik snap het ook niet maarja ze gaan hun gang maar ze willen gewoon de Hardcore uitroeien! Wordt tijd dat wij vreemde verhalen gaan vertellen over klassieke feesten :[
Waarschuw beheerder
weetje wat het is: Ik haat rassisten, dus mensen die andere mensen beoordelen op hun kleur, kleding iig uiterlijk...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga lekker weer label-shirtjes kopen :yes:
Waarschuw beheerder
That's life...
Mensen kijken me nu al ruim tien jaar na, gaan aan de kant voor me als ik in de stad loop, geven commentaar op hoe ik erbij loop, noemen me een n@zi... Prima, ze doen maar... Zolang ik maar weet wie ik ben en waar ik voor sta!
Als mensen mij beter leren kennen zien de meesten wel in dat ik niet de persoon ben die zij voor ogen hadden...
Haal er je voordeel maar uit... Degene die verder niet de moeite nemen om je te leren kennen zijn een vriendschap toch ook niet waard? En hoe je er ook bijloopt, commentaar krijg je toch wel...
De enige die je erop kan aankijken zijn de pogokleuters (al "hoort" dat misschien wel een beetje bij puberaal gedrag), die 't verpesten voor de rest, niet de buitenwereld, die reageren enkel op datgene wat shockerend overkomt

:respect::respect::respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga lekker weer label-shirtjes kopen

Ik loop al ff nie meer in Lonsdale :) Doe mij maar ADIDAS...

All
Day
I
Dream
About
Sex

:9
Waarschuw beheerder
Van mij hoeft het allemaal niet zo; mensen die kleding dragen om te laten zien dat ze "ergens" bij horen. Dan gaat het niet alleen om lonsdale, maar ook die gothic mensjes, die mensjes met die veels te grote joggingpakken etc etc.

Ik snap alleen niet zo goed waarom mensen nog Lonsdale willen dragen als dit al geassocieerd wordt met nazi/extreem rechts. Als iedereen die nu wel Lonsdale draagt, maar absoluut tegen racisme is nu gewoon ff een jaartje die kleding in zijn kast houdt, dan hou je vanzelf de rotte peren over. (en dan zal je zien dat niemand er meer mee loopt, want over het algemeen zijn het toch alleen maar de meelopers).

Gabber ben je voor jezelf in je hoofd en in je hart. Waarom zou je dit aan iedereen willen zien? En als je dat al zou willen zien, doe dat dan gezellig met die andere duizenden mensen op een zaterdagavond :)

just my 2 cents...

Waarschuw beheerder
Jow goed dat je dit aankaart... ik heb wel een oplossing voor je, geen lonsdale meer dragen. Hoe moeilijk dit ook voor sommigen kan zijn. Pak de aus of cavello maar weer uit de kast. Lonsdale komt nooit meer van dat nazi imago af namelijk... mede dankzij de media...
Waarschuw beheerder
Als je nou al je lonsdale kleren weggooit en normale kleren aantrekt dan krijg je ook geen commentaar.

Alleen het idee om met kleding te gaan lopen die door iedereeen met nazi's geassocieerd wordt.

Het is toch triest dat op feesten 5000 lui met dezelfde lelijke geruite bloesjes rondlopen.

Wees eens origineel en loop er niet bij als een kuddedier.

Ik kan hier wel langer over doorzeiken maar dat heeft toch geen zin omdat de meeste lonsdale dragers te dom zijn om dit te begrijpen.
Waarschuw beheerder
Op mindcontroller was het trouwens weer ouderwets leuk met veel aussie en cavello.

De meeste lonsdalelui hebben die tijden nooit meegemaakt en begrijpen ook niet wat de echte gabbertijd inhield.

Daarom ben ik blij dat MOH e.d. bestaat, kunnen ze daar mooi met z'n allen naartoe.
Waarschuw beheerder
ooit wel een eens gehoord van de leuzen
"UNITED GABBERS AGAIN RACIST EN FACISTM"
(as ik et goed spel)
je bent een beetje laat :)
Waarschuw beheerder
oplossing gevonden!!!

trek geen lnsdl meer aan
:[

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik heb wel eens gehoord van Gabbers Against Racism And Facism.

Da was van een maat van mij.
Hij heette ''Ray''

Die gast heb ik nooit meer gesproken :( erg jammer.

Was aardige jongen, kon goed met hem vinden wel.
Waarschuw beheerder
donateur
als je bij een groep wilt horen, moet je zelf weten! Dan moet je er ook mee eens zijn dat mensen een bepaald beeld van je krijgen. Mensen die bijvoorbeeld in Gothic kleren lopen zijn voor mij allemaal lopende lijken. Dat zijn ze niet, maar zo kijk ik er wel tegen aan. Zo hetzelfde met lonsdale. Ben je geen racist maar gabber, waarom trek je die lonsdale dan niet uit en laat je zien dat gabber uit je hart komt en niet uit je kleren.

Wil je dat het echt stopt? Doe mij na en wordt JEZELF! Geen lonsdale dragen maar lekker in je eigen kleren. Mijn Adidas trui voelt net zo aan als Lonsdale, alleen andere letters! Ik voel me prettiger op feesten. Ik zie er misschien niet uit als gabber, maar in mijn hart ben ik ook geen gabber maar een hardcore liefhebber! Dat hoef ik niet te laten zien, want tis zo! ;)

Een klein stukje van een andere site genomen...
...Veel aanhangers uit de hardcore scene dreigen hier ook naar toe te trekken sinds het racisme erg is toegenomen op hardcore feesten. Deze generatie is namelijk niet meer geinterreseerd in de meelopende en agressieve groeperingen op de hardcore feesten van tegenwoordig. Blijf jezelf en wordt deel van ''The Fourth Coalescene...''

BRON: TREMBLE Works

Waarschuw beheerder
donateur
Wat heeft een legerbroek kisten in samenwerking met Lonsdale met gabber te maken dan ik zou dat ook met iets anders associeren. :yes:
Waarschuw beheerder
Beste mensen.

Hier wil ik even julie aandacht vragen voor het volgende.

Ik word er kotsmisselijk van, als ik in steden loop als den haag, amsterdam en rotterdam (waar ik dus af en toe kom) en hier op straat dat WIJ gabbers achter ons rug moeten horen ''Kijk das weer zo'n nazi''

Dat ik hier niet eens meer over straat kan lopen met lonsdale zonder na gekeken te worden.
Dat we geasocïeerd worden met racisten en nazi's aanhang en wannabee nazi's.
Dat scholen Lonsdale verbieden.
Dat je sommige kroegen/tenten/party's niet meer in komt met Lonsdale.

DIT MOET STOPPEN!!!

Mischien bereik ik hier niet zo veel mee, maar ik wil in ieder geval mijn best hiervoor doen om de mensen wakker te schudden dat wij gabbers absoluut GEEN nazi's zijn.

Als jullie net zoals ik vinden dat dit moet stoppen, laat dan even een handtekening achter

Samen staan we sterk, dit moet gewoon niet zo doorgaan, het is niet meer leuk.

Ik dank u enorm voor uw aandacht en hoop op deze weg wat te bereiken qua gabbers TEGEN racisme en lonsdale TEGEN racisme.

Want Lonsdale heeft immers geen F*ck met Racisme te maken.

Ik dank u voor uw tijd en hoop een beetje de mensen wakker te schudden hiermee!

Groetjes Damian!laatste aanpassing: 1 oktober 2004 18:30

dit heeft gvd niets met gabber te maken!
dat was nike/cavello/australian etc!
gabber betekend kameraad/vriend!
lonsdale kwam pas veel later!!!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Gabberhouse is, strikt genomen, een stroming binnen de hardcorehouse. Het is een extreme variant van house. De beat is er nog veel harder en sneller; van muzikale franje is nauwelijks nog sprake. Gabberhouse ontstond enkele jaren geleden in Rotterdam, waar de muziekclub Parkzicht lange tijd de belangrijkste thuisbasis vormde. Het was een Nederlandse variant van de house, die inmiddels ook naar andere landen geëxporteerd is.
Gabberhouse is te karakteriseren als 'house voor het volk'. Gabbers zetten zich af tegen de extravagantie die deel uitmaakt van de housecultuur en die in Rotterdam met de hoofdstad wordt geassocieerd. Gabberhouse is daarop het Rotterdamse antwoord. De feesten trekken veel jongeren in de leeftijd van veertien tot twintig jaar. Het grootste deel van de bezoekers bestaat uit jongens. De jongens heten gabbers, vrouwelijke bezoekers krijgen benamingen als gabberbabe, gabberinnetje en rave-teef toebedeeld.
Op gabberfeesten valt onmiddellijk op hoe groot de eenvormigheid van het publiek is. Het lijkt alsof men uniformen draagt: een groot deel van de jongens heeft een kaalgeschoren hoofd, dragen bomberjacks of trainingsjacks en trainings- of spijkerbroeken. Meisjes dragen vaak een bh of een topje met daarover eventueel een halfopen trainingsjack en eveneens een trainings- of spijkerbroek. Het haar dragen ze in een staart of vlecht, aan de zijkanten is het opgeschoren. Oorringen en tattoo's zijn populair, eveneens de Nike-sportschoenen

Met andere woorden Tweety heeft gelijk :yes:

p.s. deze tekst gaat wel over 10 jaar geleden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik wordt misselijk van lonsdale
en dat heeft niets met gabber te maken!

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het verschil tussen de oude en de nieuwe generatie :(
Waarschuw beheerder
als ik lonsdale zie!
dan denk ik wat ben jij een meeloper!
iemand gebruikt lonsdale om zich als nazi voor te doen!
meelopers zijn het!wat een wazi!
het heeft niets met nazi en niets met gabber te maken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nee met boksen :p
Waarschuw beheerder
wat is een wazi?????? iemand die tegen culturele inmenging is en kleurlingen haat ,en zelf in de zon bruin loopt te worden en vervolgens een heerlijk broodje shoarma eet bij de turk om de hoek!!!!!dan loopt ie naar de shop om een heerlijk jointje te roken onder het genot van een btje reggea muziek,om vervolgens een lijntje columbiaanse coke in de neus te laten verdwijnen. FUCK OFF NAZI PIGS, IN THE REAL FOURTH REICH YOU'LL BE THE FIRST TO GO!!!!!!!!!!!

etc.etc.etc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
stress?

Waarschuw beheerder
donateur
Tweety, typ a.j.b. eens niet dikgedrukt! Dat is echt zwaar irritant!

Gewoon net zoals de rest... die optie is er om iets te accentueren en/of kracht bij te zetten, als je bang bent dat iemand jouw punt bijvoorbeeld niet dreigt te begrijpen, maar niet om je hele tekst in te zetten!

Maar ontopic;

Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de oplossing al meerdere keren gegeven is.

De meesten zijn het erover eens dat je Lonsdale dus maar het beste in je kast kan latren hangen. Dat is de meest vreedzame en makkelijkste manier om van dat (voor)oordeel van mensen af te komen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik wordt misselijk van lonsdale
en dat heeft niets met gabber te maken!

Weet niet van welke tijd jij bent, of beter van welke planeet..:vaag:

Maar ik denk dat de gabber tevens graag onderscheiden werd van ander volk, altijd al gedaan ook!

Iedereen kwam met een simpelle broek en een brommertje op school, en de gabbers kwamen met trainingspakken van 400 gulden en een dikke Aerox of speedfight scooter naar school, omdat ze graag onderscheiden werden van alle anderen en het duurdere slag volk probeerden te zijn.
Is ons aardig gelukt, hoewel dit zeer onbewust ging en niemand dit echt zo bekeken heeft, is het toch werkelijk waar zo.
Lonsdale is duur, de gabber probeerd weer duur te blijven, tevens past dit goed bij onze muziek.
Boksen is agressief, (met maten dan maar toch) en wat dacht je van hardcore?
Das ook zeer agressief.
En geloof me, ga niet zeggen hardcore is niet agressief wat ene burgemeester die eens mee was naar zo ene feest wou het afschaffen omdat het TE agressief was.
Dit is tevens ook bullshit, want gabbers (echte) zijn behoorlijk vriendelijke mensen voor zover ik ze ken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Weet niet van welke tijd jij bent, of beter van welke planeet..

1979
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Daar was ik zelf ook al achter nadat ik je profiel gecheckt had.

Ennee.... Tweety..?

Weet je ook waar het woord ''Gabber'' vandaan komt?
Welke taal het oorspronkelijk is?

en

''Was''?
Denk dat de gabbers er niet ''WAREN'' hoor, we zijn er nog VOLLOP.
Sterker en harder als voorheen!
Geef mij maar eens antwoord op deze vragen, en dan praten we verder.
Of maak er gewoon jouw mening van, dan zal ik dit moeten accepteren natuurlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmzie.

Okeej je gaat door naar de volgende ronde.
Goed maar als je dat zo lees over dat ze zeg ma de ''dure'' jonges zijn/willen zijn dat klopt toch als een bus al zeg ik het zelf.
Daar heb ik nog niks over gehoord.!

Waarschuw beheerder
donateur
En tis Jewish ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Jewish?! :/

Jewish is Engels voor Jiddisch/Joods en we spreken hier op deze site de Nederlandse taal.

Waarschuw beheerder
donateur
Whaha. :$ ja goed :$:$ mijn fout.
Kon da woord niet.

:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x

Maar evengoed heb ik nog geen reactie gehad op da dure gedoe :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Waar moet ze dan antwoord op geven? je vraagt niets, je geeft alleen jouw mening.

Ze heeft nergens gezegt dat ze het daar niet mee eens is, dus je kunt dat gewoon zien als 'n punt waarop ze het met je eens is.
Waarschuw beheerder
Daar was ik zelf ook al achter nadat ik je profiel gecheckt had.

Ennee.... Tweety..?

Weet je ook waar het woord ''Gabber'' vandaan komt?
Welke taal het oorspronkelijk is?

en

''Was''?
Denk dat de gabbers er niet ''WAREN'' hoor, we zijn er nog VOLLOP.
Sterker en harder als voorheen!
Geef mij maar eens antwoord op deze vragen, en dan praten we verder.
Of maak er gewoon jouw mening van, dan zal ik dit moeten accepteren natuurlijk
Maar evengoed heb ik nog geen reactie gehad op da dure gedoe
waar staat dat dan?
Waarschuw beheerder
donateur
De meeste gabbers van tegenwoordig zijn ook geen nazi's :).

Maar vraag ze maar eens iets over buitenlanders.

De "Nieuwe gabbers" die ik ken die zijn zeker racistisch !

Hoezo zou je hun naam willen zuiveren als er heel veel mensen van wel zo denken ? Hoezo wil je er bij horen :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je geeft er nu wel een heel andere kijk op trouwens. Gabbers altijd duur willen zijn??? sorry hoor maar dat speelt bij mij dus echt niet, als dat zo zou zijn zouden alle gabbers dan in LaCoste lopen ofzo :S

Bah moet er niet aan denken, goed dat gabber in de loop der tijd een beetje veranderd enzo maar ik ben van de oude generatie. Ik blijf zweren bij Cavello en Australian. Met natuurlijk daar een lekker stel maxies onder :D

Waarschuw beheerder
de ''zogenaamde'' gabbers moeten gewoon ff voor een bepaalde tijd hun bekkie houden want ze maken het zich zelf alleen maar moeilijker en moeilijker.
en niet gaan zeuren als je op je bek word geslagen door een paar man,want dat heb je weer te danken aan de zogenaamde hitler jugend van tegenwoordig.
zorg maar eerst dat dat de wereld uit word geholpen,tot die tijd gewoon ff stil en rustig wezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je geeft er nu wel een heel andere kijk op trouwens. Gabbers altijd duur willen zijn??? sorry hoor maar dat speelt bij mij dus echt niet, als dat zo zou zijn zouden alle gabbers dan in LaCoste lopen ofzo

Bah moet er niet aan denken, goed dat gabber in de loop der tijd een beetje veranderd enzo maar ik ben van de oude generatie. Ik blijf zweren bij Cavello en Australian. Met natuurlijk daar een lekker stel maxies onder

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen kwam met een simpelle broek en een brommertje op school, en de gabbers kwamen met trainingspakken van 400 gulden en een dikke Aerox of speedfight scooter naar school, omdat ze graag onderscheiden werden van alle anderen en het duurdere slag volk probeerden te zijn.
Is ons aardig gelukt, hoewel dit zeer onbewust ging en niemand dit echt zo bekeken heeft, is het toch werkelijk waar zo.
Lonsdale is duur, de gabber probeerd weer duur te blijven, tevens past dit goed bij onze muziek.
Boksen is agressief, (met maten dan maar toch) en wat dacht je van hardcore?
Das ook zeer agressief.
En geloof me, ga niet zeggen hardcore is niet agressief wat ene burgemeester die eens mee was naar zo ene feest wou het afschaffen omdat het TE agressief was.
Dit is tevens ook bullshit, want gabbers (echte) zijn behoorlijk vriendelijke mensen voor zover ik ze ken.laatste aanpassing: 5 oktober 2004 22:59

daar dus!

Waar moet ze dan antwoord op geven? je vraagt niets, je geeft alleen jouw mening.

Ze heeft nergens gezegt dat ze het daar niet mee eens is, dus je kunt dat gewoon zien als 'n punt waarop ze het met je eens is.

Ik wil het graag even horen:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Punt is gewoon dat je van je NeoNazi reputatie af wil... de hele hardcore is volgens de media een en al Nazi. Hoe komen we er weer vanaf is de vraag die ons allen bezig houdt.

Lonsdale en legerkisten dragen zeker niet bij aan het imago van de gabber dus als dat verdwijnt scheelt alweer een hoop. Zijn er alternatieven kun je je dan bedenken, en dan komen we weer bij het Aus/Cavello verhaal...

Oude tijden die herleven, ik zou het graag zo zien!

P.S. voordat men begint te zeiken dat ik die tijd niet bewust heb meegemaakt omdat ik nog zo jong ben. Ik ben al lang genoeg liefhebber van de muziek!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Allemaal leuk een aardig maar zolang er op hardcore feesten gasten met bretels/witte veters in kisten/wp kettinkjes en meisjes met rood wit blauwe elastiekjes rondlopen kom je er niet vanaf;)

Waarschuw beheerder
donateur
Je wilt even horen dat je gelijk hebt?!

Nee, sorry, je hebt geen gelijk. Ik(en tweety) zijn het met je eens, maar je gelijk opeisen is in mijn ogen pas relevant wanneer jouw statement weerlegt is. :/

En... lacoste duur?! :S Nee, het hoort welliswaar bij het imago van de mensen die wat "rijker" willen overkomen, rijker aan kennis én levensstijl, maar duur is het echt niet hoor! Net zoals Lonsdale. Alhoewel ik natuurlijk wel moet zeggen dat duur wederom 'n ongelooflijk relatief begrip is, wat voor iedereen verschillend is. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Je geeft er nu wel een heel andere kijk op trouwens. Gabbers altijd duur willen zijn??? sorry hoor maar dat speelt bij mij dus echt niet, als dat zo zou zijn zouden alle gabbers dan in LaCoste lopen ofzo

Bah moet er niet aan denken, goed dat gabber in de loop der tijd een beetje veranderd enzo maar ik ben van de oude generatie. Ik blijf zweren bij Cavello en Australian. Met natuurlijk daar een lekker stel maxies onder

Wat zeg je nah zelf?
Cavello... Australian... Nikies...??

Ik heb de meeste losse broeken in die tijd voor 99.95 gekocht, de meeste nikes die ik toen kocht waren 300 gulden,
Aussie heb ik nooit veel gehad, maar die broeken kostte me ook 150 gulden.
Wat dacht je van de ''Pakken'' die kostte mij dan weer 250 gulden, en heb hier nog 2 pakken (dubbelzeidig) liggen voor 400 gulden.

Of vind jij dat niet duur?

Sorry hoor, van al dat geld wat ik er toen aan uitgegeven had, had ik nu een beste auto onder mijn achterste gehad.
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik het geld van al mijn pizza's had gespaard reed ik nu ook in een bmw :)

Waarschuw beheerder
En... lacoste duur?! :S Nee, het hoort welliswaar bij het imago van de mensen die wat "rijker" willen overkomen, rijker aan kennis én levensstijl, maar duur is het echt niet hoor!

Interesseert me geen hol of jij het betaalbaar vind of juist niet... 80 euri voor een polo vind ik behoorlijk duur!

Waarschuw beheerder
lacoste is geen gabber kenmerk en dat zal het ook nooit worden ook :no:

Waarschuw beheerder
Ik heb de meeste losse broeken in die tijd voor 99.95 gekocht, de meeste nikes die ik toen kocht waren 300 gulden,
Wat dacht je van de ''Pakken'' die kostte mij dan weer 250 gulden, en heb hier nog 2 pakken (dubbelzeidig) liggen voor 400 gulden.

Dat vind ik zeker wel duur ja! Maar mijn punt is, draagt een gabber dat dan om er duur uit te zien??? Dat is toch de hele bedoeling niet van gabber zijn of wel dan??? Al kom je in je scapino trainingspak als je maar kunt feesten!
Waarschuw beheerder
Punt is gewoon dat je van je NeoNazi reputatie af wil... de hele hardcore is volgens de media een en al Nazi. Hoe komen we er weer vanaf is de vraag die ons allen bezig houdt.

Lonsdale en legerkisten dragen zeker niet bij aan het imago van de gabber dus als dat verdwijnt scheelt alweer een hoop. Zijn er alternatieven kun je je dan bedenken, en dan komen we weer bij het Aus/Cavello verhaal...

Oude tijden die herleven, ik zou het graag zo zien!

P.S. voordat men begint te zeiken dat ik die tijd niet bewust heb meegemaakt omdat ik nog zo jong ben. Ik ben al lang genoeg liefhebber van de muziek!

dit is gabber

Waarschuw beheerder
donateur
'n Australian-polo was duurder dan dat vroeger!

Ik heb 'n polo van Aus gehad waarvoor ik 125 gulden heb betaald, in dezelfde tijd als dat ik nog geen 100 gulden voor lacoste betaalde.

Alhoewel ik natuurlijk wel moet zeggen dat duur wederom 'n ongelooflijk relatief begrip is, wat voor iedereen verschillend is.

Ik weet dat het je niet kan interesseren, want zoals ik in het hierboven geciteerde stukje al schreef is dat per persoon verschillend Insomnia.
Waarschuw beheerder
Wat zeg je nah zelf?
Cavello... Australian... Nikies...??

Sorry hoor, van al dat geld wat ik er toen aan uitgegeven had, had ik nu een beste auto onder mijn achterste gehad.

zwarte markt/ 2e hands en uitverkoop kent hij niet?blijkbaar
ik kreeg mijn eerste aus op mijn verjaardag btw
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maargoed dus om maar weer even ontopic te komen na ons gelul over duur bla bla bla...

Gabber ben je nog steeds niet om exclusief te zijn, dan ging je wel staan hakken in een maatpak. En lonsdale en legerkisten moeten gewoon geweert worden. Pas dan komen we van dat imago af...
Waarschuw beheerder
maar ff ontopic
het gaat niet om kleding maar om gevoel

Waarschuw beheerder
donateur
Dat vind ik zeker wel duur ja! Maar mijn punt is, draagt een gabber dat dan om er duur uit te zien??? Dat is toch de hele bedoeling niet van gabber zijn of wel dan??? Al kom je in je scapino trainingspak als je maar kunt feesten!

Dat is wel zo, en dat bedoelde ik nah met dat ze het nooit zo bekeken hebben.
Ondanks dat niet iedereen het ziet/gezien heeft, probeerde de gabber er wel bovenuit te steken met de duur kuur (noem ik het maar ff) ze zette zich van (bijna) alles af.
En dus probeerden ze dat onderandere op die manier.

En over de Aus en Cavello's.
Waar kan je die in godsnaam nog verkrijgen:( ik kan soms wel wat aussies krijgen, maar persoonlijk vind ik Cavello beter, mooier en lekkerder zitten.
Maar Cavello word niet meer gemaakt GVD >(

En kleding hoort ook bij gevoel:) Gevoel is een groot woord:P

zwarte markt/ 2e hands en uitverkoop kent hij niet?blijkbaar
ik kreeg mijn eerste aus op mijn verjaardag btw

Ik koop niet graag 2ehands kleding
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ze hebben nieuwe collectie aussies bij een aantal zaken volgens mij, maar vind die niet zo spectaculair. Prijs voor een compleet pak ligt nog steeds rond de 150 euri. Cavello weet ik zo niet, maar hoorde laatst dat ze weer gaan komen met nieuwe pakken volgens mij.

En anders is er nog altijd marktplaats.nl :D

Waarschuw beheerder
donateur
Cavello weet ik zo niet, maar hoorde laatst dat ze weer gaan komen met nieuwe pakken volgens mij.

Dat zou idd wel zwaar vet zijn :)

En ik loop btw evengoed nog vollop in aussie en cavello. Alleen in 't weekend trek ik liefst legerbroek & kisten an, staat netjes met overhemd erop :)
Voor de rest loop ik alleen in een werkbroek op mijn werk *duhhuhhhh* en voor de rest cavellow

Waarschuw beheerder
donateur
Heb toevcallig 2 jaar terug voor TD a decade nog drie cavello'jasjes kunnen kopen in 'n winkel... die vent stond me raar aan te kijken... hij zegt; "Je mag ze alledrie meenemen voor 50 euro, want er is toch geen hond die dat ooit nog wil kopen" 8)

Waarschuw beheerder
"Je mag ze alledrie meenemen voor 50 euro, want er is toch geen hond die dat ooit nog wil kopen"

Doe mij er ook een paar :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ha!
Me zusje moest nog kadootje hebben voor d'r verjaardag en draagt dat ook af en toe:)
Kwam ik bij zo'n zaakie, afgelegen in ene steeg, hing cavello jasje :) zegt ie ja mag je meenemen voor un tientje (Guldens) hehe das mooi:) nu hopen dat ze terug komen voor een knappe prijs.

Waarschuw beheerder
Ik hoop het! Dan sta ik in de rij...
Waarschuw beheerder
Ik koop niet graag 2ehands kleding

ik heb veel over gekocht van mijn maten!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal met je eens Damian, en een stempel op je face krijgen is gewoon kut! Ik draag geen lonsdale meer, al een tijd niet meer omdat ik gek werd van die associatie. We kunnen wel blijven roepen dat het niets met racisme heeft te maken, alleen is er een groot deel onder de mensen die de feesten bezoeken die er wel degelijk wat mee proberen te zeggen...wazi meelopers zeg maar. En tja, zo krijgen we een stempel op ons hoofd. Ik vind Lonsdale ook geen betekenis hebben, maar geef mij die aussies maar weer hoor!
Waarschuw beheerder
Ik ben het helemaal met je eens Damian, en een stempel op je face krijgen is gewoon kut! Ik draag geen lonsdale meer, al een tijd niet meer omdat ik gek werd van die associatie. We kunnen wel blijven roepen dat het niets met racisme heeft te maken, alleen is er een groot deel onder de mensen die de feesten bezoeken die er wel degelijk wat mee proberen te zeggen...wazi meelopers zeg maar. En tja, zo krijgen we een stempel op ons hoofd. Ik vind Lonsdale ook geen betekenis hebben, maar geef mij die aussies maar weer hoor!

:yes:
beetje lullig trouwens van dat envelopje damian!
alleen omdat ik vet gedrukte letters had gebruikt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb veel over gekocht van mijn maten!

Ik krijg er wel eens een:) had laatst nog een mooi aussie jassie gekregen (wel dun) van maatje van mij, hij deed er nix meer mee:p

En krijg GVD nog 20 gulden van die ouwe cavello's die ene gast voor ze werk wou.!
Dus SVEN als je dit leest. Ik achtervolg je!!!>(
En zal die 9,09 euro krijgen:)

Waarschuw beheerder
Is er dan toch hoop???

http://www.cavello.org
Waarschuw beheerder

liever de sfeer daarvoor!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mee eens!
Waarschuw beheerder
lonsdale is er altijd geweest op feesten .....aleen nie zo veel als nu...en wat maak je je druk.....trek jij je iets aan van iemand anders.....nou ik nie

Waarschuw beheerder
donateur
Ik trek me IDD niks aan van anderen.

Maar lees je wel eens kranten?
Vast niet.

Was jochie van 13 op z'n smoelwerk geslagen 't ziekenhuis in omdat ie lonsdale trui droeg.
Hij had de dag ervoor de trui van zijn moeder gehad en wist niet eens wat het was.

Triest toch?
Vroegen ze aan de buitenlandse gasten waarom ze hem hadden geslagen, ja hij droeg lonsdale.
Wat is dar mis mee? Zeiden ze ja dat weten we niet.

Is dat zielig of niet.

Nou dan, daar trek ik me idd wel wat van aan!

Waarschuw beheerder
eej maar wat is er dan zo fokking interresant om ineens ALLEMAAL met slonsdeel te gaan lopen???

als je deze shit waardig acht aan de gabberscene:S:S:S snap ik er echt geen reet meer van!!!
ik ben naar feesten gegaan en shit omdat de sfeer altijd zo relaxed was, niemand kijkt naar wat je aanhebt of hoe je doet, dat is nu wel anders, met die lonsdalecrap aan ben je net zo erg als de gemiddelde rembrandtsplein bezoeker...

KORTOM VERZIN EEN EIGEN KLEDINGSTIJL EN LOOP NIET ALS EEN KOE ACHTER DIE FOKKING MEUTE AAN OM ER ZO GENAAMD BIJ TE HOREN....

GABBER IS GEEN MERKKLEDING...GABBER IS EEN GEVOEL..
het samen feesten, samen lachen samen dansen!!!
ZOW...IK HEB GESPROKEN:BOUNCE:;P

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ben ik het ook weer mee eens.
Ik merk nu aan mezelf dat ik geen lonsdale meer koop, maar lekker merken van ''Artists'' enzo.
Mooi labeltjes enzo, texten van hardcore of gewoon ''Hardcore'':yes:

maybe lost het zich zo een beetje op :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
aussy en cavello zijn de best :D ik draag zelf Lonsdale maar toch vind ik cavello nog veel beter is dan Lonsdale.
binne kort mijn oude cavello weer aan trekken denk :D
Waarschuw beheerder
ow ja en nog gelukkig nieuwjaar heej mensen!! :D
de mazzel!!

Waarschuw beheerder
donateur
:respect: Damian.. Ik ben t helex met je eens..!!

Waarschuw beheerder
donateur

:jaja: zo is t maar net..!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ach als je in een trainingspak loopt met een bomber aan word je ook al vies aangekeken :no:
terwijlk toch echt geen racistische bedoelingen heb whaha

Waarschuw beheerder
Heb net weer nieuw jackje erbij, grijs met band op de mouw... Gave dingen nog altijd die Cavello's :P

Waarschuw beheerder
eej maar wat is er dan zo fokking interresant om ineens ALLEMAAL met slonsdeel te gaan lopen???

als je deze shit waardig acht aan de gabberscene snap ik er echt geen reet meer van!!!
ik ben naar feesten gegaan en shit omdat de sfeer altijd zo relaxed was, niemand kijkt naar wat je aanhebt of hoe je doet, dat is nu wel anders, met die lonsdalecrap aan ben je net zo erg als de gemiddelde rembrandtsplein bezoeker...

KORTOM VERZIN EEN EIGEN KLEDINGSTIJL EN LOOP NIET ALS EEN KOE ACHTER DIE FOKKING MEUTE AAN OM ER ZO GENAAMD BIJ TE HOREN....

GABBER IS GEEN MERKKLEDING...GABBER IS EEN GEVOEL..
het samen feesten, samen lachen samen dansen!!!
ZOW...IK HEB GESPROKEN

Hier sluit ik me bij aan :)
Waarschuw beheerder
donateur
kwou net zeggen kale kop met legebroek en kisten vraag je der ook om als nazi aan gezien te worden

legebroeken hebben echt niks met gabber te maken :no:
Werkzaam bij 4-Uz Events
Artiest Men-Oh
Waarschuw beheerder
donateur

Zou mooi zijn ja........ maar helaas!

Daarvoor lopen er nu teveel "nieuwe generatie gabbers" rond, die jammergenoeg, zoals hierboven ook al eens gezegd is voor een groot deel (lees: dus niet allemaal, maar wel veel) WEL racisitisch zijn.

De kleding van nu ziet er ook een stuk onvriendelijker uit dan vroeger (Aussies). Nu loopt het merendeel in Lonsdale, Steve Urkel broeken en kisten :S

Zoals met zoveel groeperingen het geval is: de "slechte" verzieken het door hun lompe gedrag altijd voor de "goede".

Ik merk nu aan mezelf dat ik geen lonsdale meer koop, maar lekker merken van ''Artists'' enzo.
Mooi labeltjes enzo, texten van hardcore of gewoon ''Hardcore''

maybe lost het zich zo een beetje op

(y) Zo onderscheidt je jezelf in ieder geval van het slechte Lonsdale-imago. Zouden meer mensen moeten doen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
ja idd geef me geld niet meer uit aan een verziekt merk :)
wat ik nog heb draag ik en dan ist goed geweest
kam mezelf wel hardcore kleden door middel van australian cavello en labelshirts en de allochtonen wat dan nog dom kijken....ach fuck of die begrijpen het gewoon niet en zijn gewoon op zoek naar ruzie

Waarschuw beheerder
of die begrijpen het gewoon niet en zijn gewoon op zoek naar ruzie

Kan natuurlijk ook zo zijn, maarja die denken weer van ons dat we allemaal racisten zijn. Het is allemaal zo verrot als wat...

Ik draag mijn Cavello :P
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon lkkr doen wat je zelf wil ja
fuck the society
Waarschuw beheerder
hej hej niet allochtonen denken zo eej. ik ieder geval niet. ik weet wat gabber zijn. ik ben zeker all ruim 5 , 6 jaar hardcore lief hebben dus!!! alltijd all hardcore geweest. tegen woordig keken somige allochtonen mij ook wel vuil aan om dat ik Lonsdale draag :S dus t niet alleen jullie die zon las van heb!!!!
Waarschuw beheerder
Effe tussen twee haakies (nee, niet die kruizen...)

In de goeie ouwe tijd, dat de gabber nog in zn trainingspak liep enz., werd ons t stempel nazi ook al opgedrukt dankzij een kleine groep trieste figuren.

Hoe je t ook wendt of keert, dit wassen we gewoon niet meer weg.

Wat je idd wel kan doen is bepaalde associaties vermijden. Ik loop nauwelijks meer in lonsdale, wel af en toe Fred Perry. Heb als statement zo'n Lonsdale against Racism speldje op mn bomber.

Daar krijg ik echt veel goeie reacties op van mensen, die verder nix met hardcore van doen hebben, maar wel de berichten uit de media kennen! :)

Voor mij weer een kans om iemand de ware kant van t verhaal te vertellen, maar ja zo groot is mn bereik ook weer niet...

Waarschuw beheerder
Asian gabber... je word niet geboren als racist, racist word je... en 1 van die dingen is bijv : allochtonen die k weet niet hoelang in nederland wonen, en nog steeds nauwlijks nederlands kunnen praten, schrijven. en nederland is geen moslim land en dat moeten we zo houden ook... ze willen zwarten scholen maken, heb je ooit ergens een blanke school gezien?? ze willen dat er niet zo een grote kloof komt tussen blank en zwart in nederland... moeten ze vooral aparte zwarte scholen gaan maken... laat die buitenlanders zich aanpassen of oprotten... kijk hoe het nu met nederland gaat, eerst pim, dan theo, wies de volgende, wilders? die moslims nemen zowat dit land in... een eeuw verder lopen de vrouwen met hoofddoekjes en jurken, en de mannen met baarden tot hun enkels en wapens op hun rug
Waarschuw beheerder
Inderdaaad ben der wel met eens daarover en al helemaal met sommige plekken gewoon verbod krijgt als juh lonsdale draagt of hooligan! da vind ik zelf egt nie kunnuh gewoon!

Waarschuw beheerder
Asian gabber... je word niet geboren als racist, racist word je... en 1 van die dingen is bijv : allochtonen die k weet niet hoelang in nederland wonen, en nog steeds nauwlijks nederlands kunnen praten, schrijven. en nederland is geen moslim land en dat moeten we zo houden ook... ze willen zwarten scholen maken, heb je ooit ergens een blanke school gezien?? ze willen dat er niet zo een grote kloof komt tussen blank en zwart in nederland... moeten ze vooral aparte zwarte scholen gaan maken... laat die buitenlanders zich aanpassen of oprotten... kijk hoe het nu met nederland gaat, eerst pim, dan theo, wies de volgende, wilders? die moslims nemen zowat dit land in... een eeuw verder lopen de vrouwen met hoofddoekjes en jurken, en de mannen met baarden tot hun enkels en wapens op hun rug

Ik had het gewoon niet beter kunnen zeggen :bounce::bier:

Waarschuw beheerder
ik ben zeker all ruim 5 , 6 jaar hardcore lief hebben dus!!! alltijd all hardcore geweest

ten eerste het is liefhebber en ten tweede 5 of 6 jaar is niet ALTIJD !!! Domme linkse kutgabber :bounce:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Bleg al dat gezeik over lonsdale en of je nou n die hard gabber bent ofnie komt me echt me neusgaten uit onderhand:S
Bent ook zat om nagegaapt te worden eerlijk gezegd..all1 maar omdak n MOH logo, fuck trance:S en rwb bandje op me tas heb! En ja ik draag ook af en toe lonsdale..heb me kast dr echt nie vol mee! k heb nog altyd me eige stijl, k trek aan wat lekker zit en goed staat dussss...
En ben al hc freak vanaf me 13e dus:S en dat kryg je echt dr nie zomaar uit hoor!
Gabber ben je van binne..en dat zie je nie all1 maar aan de buitenkant!!
K kots op al die wazi's..ze verpesten alles voor de gabbers!!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien moeten alle gabbers maar eens een eigen kledingstijl proberen te ontwikkelen, ipv allemaal schaapachtig dezelfde kleren aan te doen! Creeer een eigen identiteit, zodat de gabber minder valt te classificeren dmv Lonsdale, Australian etc.

Natuurlijk pas dezelfde stijl wel bij de eensgezindheid, maar het pas dan ook weer bij het meeloopgedrag. En juist dat meeloopgedrag veroorzaakt de problemen. In plaats van dat mensen zelf nadenken, proberen ze bij de groep te horen en gaan ze stom gedrag als het 'rechterhandje omhoog' nadoen. Daarbij zorgen een paar voor de slechte naam van de hele club!

Waarschuw beheerder
K kots op al die wazi's

Ik kots op jou :D
Waarschuw beheerder
linkse gabber?wat lol jij. ik ben niet links of rechts.
ik ben gewoon een normale gabber :P en als je me dom vind dan moet je dat lekker zelf weten want je bent zelf dom dus :D

Waarschuw beheerder
donateur
Zegt idd meer over hem als over jou Asian (Y)
Waarschuw beheerder
maar goed ik laat hem met rust man. :D
heej Damian ga je ook naar Ghosttown?
hakkuh !!! :P