Partyflock

Forumonderwerp · 708973
27764x bekeken

Waarschuw beheerder
[img]http://home.tiscali.nl/geleihoofd/football_manager_transparent.png[/img]

Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn aanvallers krijgen behoorlijk wat kansen maar ze missen te vaak.
De middevelders zijn de meest scorende spelers van mijn team, terwijl mijn attackers wel een 17 en 18 hebben bij Finishing.
Nog meer mensen last van ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn aanvallers krijgen behoorlijk wat kansen maar ze missen te vaak.

Hier ook :/

De middevelders zijn de meest scorende spelers van mijn team

hier ook :/
Waarschuw beheerder
beetje jammer.......
Waarschuw beheerder
donateur
yup

Waarschuw beheerder
geen last van
spitsen scoren het meest... :)

Waarschuw beheerder
Ik heb hem laatste geinstalleerd, maar vind er niet veel aan moet ik zeggen. Ik wacht wel op CM5.
Waarschuw beheerder
donateur
gehe, me DC heeft nog meer gescoord dan me SC :O (corners)

maar daar in tegen is me AMC scherpschutter :D
Waarschuw beheerder
donateur
2 U Tok Error: waarom niet dan? wat vind je er niet goed aan?

en wat verwacht je van CM5?

Waarschuw beheerder
Ik doe net met Dordt mee om een plaats in de CL met Championship Manager 03-04, dus ik wacht nog ff met over nieuw beginnen met FM 2005 :P

Waarschuw beheerder
donateur
zit nu in mijn 2e seizoen met ajax. 1e seizoen dik kampioen geworden. won met 6-0 uit bij psv (thuis en amstel cup wel verloren met 1-0) :). Nu in het 2e seizoen sta ik na 15 wedstrijden 2e met 4 punten achterstand op psv.

spelers die ik heb gehaald:

1e seizoen:
Arouna Koné (6.500.000)
Anatoli Todorov (100 k. Hij is echt vet kut als je hem vergelijkt met vorig jaar.)
Frank de Boer (gratis)

2e seizoen
van Bommel (gratis)
Hernan Crespo (gratis)
Mike Zonneveld (3.3 milj)
Gokdeniz Karadeniz (gratis)
Ovidiu Petre (gratis)

ik vind het nu wel relaxed dat je dikke knaken krijg als je de competietie wint etc.

Je krijgt gewoon €15.000.000 als je wint en €13.000.000 voor tv geld :). Zo wordt je dus echt wel veel sneller rijk dan in cm 03/04...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt, ik zie iedereen maar massaal Frank de Boer kopen....
Bij AZ wilde hij niet eens komen...

Overigens lijkt het ook wel standaard dat :

Arouna Koné en Mark van Bommel naar Ajax gaan (aan het eind van het eerste of begin 2e seizoen). Ik heb deze transfers in 2 fora al naar boven zien dwarrelen..

Hoewel Ajax in mijn savegame ook nog eens : Niedzelan en Cristiano heeft gehaald..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb hem ook :bloos:
Had een goede SW nodig... Iemand nog tips voor een SW, kan geen geschikte vinden, of erg duur :/

Waarschuw beheerder
Iemand nog tips voor een SW, kan geen geschikte vinden, of erg duur

In welke competitie speel je? En met welk team? Ik speelde de demo met celtic en dianbobo baldé speelde altijd de sterren van de hemel als sweeper. Maarja, de schotse competitie is ook niet erg moeilijk :$ ;)
Waarschuw beheerder
donateur
NL Feyenoord ;)

Waarschuw beheerder
marcos k heb idd utzelfde probleem..... volgens mij moet je nu ECHT wel gaan trainen op scoren geloof ik. want zo leren ze op doel te mikken hahaha
Waarschuw beheerder
donateur
gehe, zijn er al 3 :O
Waarschuw beheerder
donateur
Ik baal ook van die wedstrijden waar ik ruim 30 schoten op doel hem waarvan er min. 20 on target (tegenstander 5 om 3) en nog verlies...
Waarschuw beheerder
ja van dat trainen denk ik dus ook, maar welk schedule is daarvoor.
Overload attacking ???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja ik weet niet. Vond het niet echt overzichtelijk en de menu's vond ik ook niet echt "vriendelijk".
Bij CM vind ik dat gewoon beter eruit zien. En dan bedoel ik niet kwa graphics, maar kwa indeling.
Voor de rest is het wel cool dat je foto's ziet van de spelers.

Ach, misschien is het gewoon omdat ik CM gewend. Geef het nog wel een kans van de week :). Eerst NFSU2 installeren als ik thuis ben ;)

Waarschuw beheerder
U Tok Error 10 november 2004 15:47
Ja ik weet niet. Vond het niet echt overzichtelijk en de menu's vond ik ook niet echt "vriendelijk".
Bij CM vind ik dat gewoon beter eruit zien. En dan bedoel ik niet kwa graphics, maar kwa indeling.
Voor de rest is het wel cool dat je foto's ziet van de spelers.

Ach, misschien is het gewoon omdat ik CM gewend. Geef het nog wel een kans van de week . Eerst NFSU2 installeren als ik thuis ben

Wat zal jij van een koude kermis thuiskomen dan, want CM5 is dus NIET het vervolg op de CM=serie... :no:
Waarschuw beheerder
donateur
pcies...
Waarschuw beheerder
Inderdaad...

Maar goed, willing to give it a try anywayz...
Misschien tegelijk :-)

Waarschuw beheerder
donateur
al 3 dagen niet gespeeld, zo maar weer eens aanzwengelen om mn winning streak uit te breiden
Waarschuw beheerder
donateur
ben nu op de helft van het 1ste seizoen
Waarschuw beheerder
Bij mij wil in het 2e seizoen gewoon echt niets meer lukken. Hoofdzakelijk te wijten aan keeper + defs, toch iets selectiever moeten inkopen..
Waarschuw beheerder
Ik heb VDV verkocht voor dik 19 Miljoen, geen slechte deal.
Maar een vervanger zoeken en kopen is een ander verhaal, damn ik ben uren bezig geweest en heb nog niks gekocht.
Dan maar verder met het zeisoen in de zomer koop ik wel wat nieuws.

Waarschuw beheerder
marcos ik gok op overloading attacking en gewoon scoren of hoe heet dat :)

maar wat ik gehoort heb is dat de standaard ingebakken schema's in FM het ook erg goed moeten doen, wil het wel eens testen :)

Waarschuw beheerder
marcos gewoon robinho halen dan :) erg lekker spitsje alleen ik kan hem niet betalen met twente hahah

Waarschuw beheerder
donateur
ik zit nu ook in mijn 2e seizoen en ik sta 1 punt achter op psv. alleen het probleem is nu dus echt de keeper en de defensie. echt stekelenburg en lobont zijn zo slecht he. uit tegen psv bv:

ik sta 2-1 achter. 44 min. vrije trap op 25 m. stekelenburg neemt hem. vonlanten staat 10 m voor hem. stekelenburg schiet tegen vonlanten op en de bal gaat zo het doen in :s. 3-1 verloren :(.

maar is het niemand dan nog opgevallen dat er een hele grote fout in zit (volgens mij dan). Als een speler 3 gele kaarten haalt is die gelijk voor 2 wedstrijden geschorst. Dit klopt dus totaal niet. Koné vorig seizoen: haalt 2 gele kaarten in een wedstrijd. Rood dus. Bleek dat het ook nog zijn 3e gele is. Krijgt die dus 1 wedstrijd voor de rode kaart en nog eens 2 wedstrijden omdat die 3 gele's heeft gepakt. Ik vind dit dus echt wel erg belachelijk. Niemand anders die dit is opgevallen??

Waarschuw beheerder
2 Marcos:
Ben er toch maar eens goed voor gaan zitten gisteravond. Nieuwe game gestart met Ajax!

Koné en Boussabon gekocht :D

Amsterdam tournament in de finale verloren van Bochum :S.
Johan Cruyf schaal met 4-0 gewonnen van Utrecht (4x Sonck %-) ).
Eerst competitiewedstrijd uit gewonnen bij NEC (nadat Neeskens kritiek had geuit op mij.hehe). Stond na 18 min. al met 10 min (Maxwell rood). 2de helft 3 wissels gebruikt, raakt grygera geblesseerd. Sta je dan met 9 man en uiteindelijk toch met 2-3 winnen :D (Koné 2x, Boussabon 1x).

Lekker begin dus. Ik speel 3-5-2 en tot nu toe gaat het vrij lekker.

Vanavond maar weer eens doorspelen ;)
Waarschuw beheerder
ja dat heb ik ook, inderdaad een grove fout.
Maar ach dat zijn we wel gewend van de makers.

Zal is kijken of Robinho haalbaar is...

Waarschuw beheerder
Zullen ongetwijfeld wel updates komen waar die bug uit is gehaald. :).
Waarschuw beheerder
Robinho heeft een Finishing van 12, dat vind ik niet genoeg.
Waarschuw beheerder
2 underground Scoren (finishing) in je Training Shedule ??

Artiest Trunkz
Waarschuw beheerder
na 1 seizoen is van der Sar free en kan je hem zo aantrekken, gebruik hem 1 a 2 seizoenen en daarna is stekelenburg goed genoeg om hem op te volgen. Haal ook in het eerste seizoen van Bommel en Hooijedonk free.

Waarschuw beheerder
kloten spel
Waarschuw beheerder
homo
Waarschuw beheerder
wat trouwens ook weer luek is dat ik een amstel cup kwart finale moest spelen met bijna mijn hele 2de team, ivm international call ups.
Wanner kunnen ze dat nou is in één keer goed doen ?

Waarschuw beheerder
marcos finishing 12 zegt niks, je kan beter een speler hebben met een matige finish dus tussen de 15 en 11 dan een goede finish, want echt niet elke bal gaat er in :)
Waarschuw beheerder
maar ik geef toch het voordeel aan iemand van wie de andere cijfers bijna net zo goed zijn, maar wel een finishing van 18 heeft ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Iemand opgevallen dat Groningen al in Euroborg speelt? ;)

Waarschuw beheerder
EINDELIJK.... ik heb 'm ook :D
gister begonnen met NEC en zit nu in begin januari, sta nu 5e in de competitie en speel in kwartfinale Amstel Cup tegen PSV uit..
was bij de Intertoto nog tot de finale gekomen, maar daar moest ik tegen Dortmund wat ik met 4-2 verloor :(
Boutahar is echt super :respect: verder is Demouge weer opvallend goed (zou ie in het echt ook eens moeten doen)
alleen valt Gentenaar me enorm tegen..
heb 3 aankopen gedaan, eerst Buskermolen van AZ gekocht en heb in de winterstop Freddy Adu en ene Millar ook uit Amerika ergens gekocht.. moet nog afwachten met die Millar, maar van Adu verwacht ik natuurlijk heel veel :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ok begin nu int 3e seizoen met Ajax. 2e seizoen met 1 punt verschil kampioen geworden op psv.

[img]http://home.planet.nl/~biesh168/FM/stand.jpg[/img]

Dit is nu mijn selectie voor het 3e seizoen... Ik ben er aardig trots op moet ik zeggen. Ow ja Adu zit nog ff in mijn reserves...

[img]http://home.planet.nl/~biesh168/FM/selectie_ajax_3e.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
3de seizoen? :/

Ik zit nu aan het einde van het eerste...
Ben eerst me tactiek aan het bedenken geweest :)
Waarschuw beheerder
donateur
En voor hoeveel heb je ono gekocht? :/

Waarschuw beheerder
donateur
ja 3e. tgaat echt wel snel. ik heb alleen de nederlandse competitie geselecteerd met de huge database. kom alleen niet door de cl groep heen. 1e jaar werd ik 3e achter juve en man utd. 2e jaar werd ik 3e achter milan en liverpool.

men tactiek hoef ik niet te bedenken. Ik speel nu al 5 jaar championship manager dus ik heb het onderhand al wel door :).

Waarschuw beheerder
donateur
Ono gratis natuurlijk :) net als crespo, beattie, van bommel, upson en petre. 15 milj voor kezman en 7.5 voor duff. 7 voor hubschman. 3.3 voor zonneveld en 6.5 voor kone
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Gratis?
Screenshot?

Ennuh, dat je in elke CM/FM serrie dezelfde tactiek kan spelen is onzin...
Speel het sinds 97, dat weet ik 100% zeker.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
geloof je me niet :d...

[img]http://home.planet.nl/~biesh168/FM/transfers.jpg[/img]

daar heb je ook gelijk in. maar ik heb mijn tactiek snel gemaakt. en meestal veranderd die in de loop van het spel. ik speelde eerst best wijd, maar dat heb ik in de helft vant 1e seizoen aangepast naar minder wijd. men verdedigers stonden te ver uit elkaar zodat de spitsen van de tegenpartij te vaak alleen op de keeper afgingen....
Waarschuw beheerder
Een tactiek heeft in CM ook altijd een beperkte houdbaarheid.
Na een tijd word je tactiek gekraakt en heeft CM er een counter tactiek voor bedacht.
4-3-3 schijnt trouwens in deze CM heel effectief te zijn, maar bij mij was het kut.