Partyflock

Forumonderwerp · 708973
27607x bekeken

Waarschuw beheerder
[img]http://home.tiscali.nl/geleihoofd/football_manager_transparent.png[/img]

Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ok, met een onderontwikkeld voetbal land zou het wel vetjes zijn.

Maar niet dat je opeens met Real of Chelsea samen kunt werken en gewoon evetjes Raul of Robben ken lenen ( om maar even een slecht voorbeeldje te geven :P )
Waarschuw beheerder
Haha inderdaad...
Maar inderdaad, misschien een pointer voor de volgende edities. Om wat meer met het hebben van een satelletclub te doen.

Verder heb ik nog niet echt een beeld bij hetgeen ik eventueel aan deze editie mis.. Misschien wat vernieuwder commentaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Alleen heb ik de gare gewoonte om in een transfer of contract screen elke keer op continue rechts onder te drukken i.p.v. links op offer of accept, beetje irri maargoed even wennen.

same here :bloos:

Leuk nieuw dingetje vind ik trouwens die media uitingen van spelers en andere manager's.
Zo kan je elkaar een beetje opfokken voor een wedstrijd.

wel erg goed oppassen met wat je zegt, anders worden sommige spelers sjaggo omdat je een andere denkwijze hebt dan hun. (had ik met babos)

Waarschuw beheerder
Haha, ik doe altijd aardig tegen me spelers :P

Bij vorige versies werden ze namelijk nooit meer aardig en bleven ze sjaggo....

Maargoed, ik zie ook nog niet echt iets van wat ik mis in fm2005....

Ik begin nu aan de competitie, RBC - ajaks 2 -0 :P

Nu moet ik dus tegen De Graafschap ( in het echt werd het 6-1, was er toen bij :P )
Waarschuw beheerder
donateur
Dit was niet tegen een speler, maar tegen de coach van de tegenpartij, die vond mij maar niks, dus ik hem ook niet :D
Maar toen werd babos sjaggo omdat hij een andere denkwijze had dan ik... maar... hij zou er alles aan doen om te slagen bij feyenoord ;p

Waarschuw beheerder
Haha :P

Ik 2-0 gewonnen van de graafschap :\

Khad zat kansen om meer te winnen.....
Waarschuw beheerder
Ik had vrij snel vriendjes gesloten met Ronald Koeman haha.
Succes wensen voor de wedstrijd, dat de beste moge winnen..
Waarschuw beheerder
Echter wel 2-4 gewonnen in de Arena :-)

Waarschuw beheerder
Mogen dat ook volgende week in het echt gebeuren :)
Waarschuw beheerder
2-1 verloren in de Kuip... GRRR (7 schoten van F´Noord en 24 van AZ)

Feyenoord, heeft echt gezwijnd dus !!...

Nelisse, el Khattabi, van Galen en Timmer waren geblesseerd of geschorst...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha, Feyenoord Kampioene ! :P

Waarschuw beheerder
donateur
ben vandaag begonnen met NEC, sinds ik het spel zeker 4 jaar niet heb gespeeld en ik stronteigenwijs alles zelf wil doen tot in de details zit ik mn trainingsschema te verbeteren (of verslechten;))

zal verder maar eens uitzoeken hoe het werkt, op zich nogal veel opties op het eerste gezicht. Vind interface overigens wel matig, maar denk dat dat wel went
Waarschuw beheerder
Tis GVD ook nooit goed..

Komt er een journalist naar me toe, die vraagt hoe of ik over een speler denk.. Dus ik zeg, dat hij goed speelt, en dat ik hoop dat ik m kan behouden.. Kijk ik later bij de speler, voelt hij zijn toekomst onzeker... 2 weken later weer een journalist, ik antwoord dat hij fantastisch is, en dat ik er niet over peins hem weg te doen. Wat denk je ?? Voelt hij zich belemmerd in zijn vrijheid om eventueel voor een grotere club te tekenen.. WAAAARRGHZHGZ
Waarschuw beheerder
Waarom, is het eigenlijk zo, dat wanneer het relatief goed gaat met je team, opeens alle goede spelers geblesseerd raken ???? Lees 3 van de 4 basisverdedigers zijn langdurig geblesseerd...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarom, is het eigenlijk zo, dat wanneer het relatief goed gaat met je team, opeens alle goede spelers geblesseerd raken ???? Lees 3 van de 4 basisverdedigers zijn langdurig geblesseerd...

zoiets heet pech ;)

ben nu zelf nog te druk bezig met GTA San Andreas, maar als ik dat spel zat ben hoef ik niet lang na te denken wat mijn volgende verslaving wordt.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
k heb hem nog nie en zal hem zeker niet voor een maand spelen :(
Waarschuw beheerder
| Date | Person | From | Fee |
| ----------------------------------------------------------------------------------|
| 7.8.2004 | Trashorras, Roberto| Free Transfer | Free |
| ----------------------------------------------------------------------------------|
| | | | |
| | | | |
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmmm, grrr, league table lukt niet :-s...
Als ik exporteer en dan open roept mijn kladblok dat dit al in gebruik is ?!??! Iemand een idee.

Kortom, ik probeer de stats van mijn eerste seizoen AZ te plaatsen..
Waarschuw beheerder
Dan maar ff zo :

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQAjAzcU46gjjn2x8aMzg3yn8I4zo!LCIaTIWcSXGJAdeUpRGmUWeAE49gZ6JPccRZ4jnsg2vAD753lqRQIM!RYu9YffNpKzG*gOl86J*b0/2004.JPG?dc=4675496504295163615[/img]
Waarschuw beheerder
[img width=500]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAjAzwVdu3kyjxO4wZTb6rnia!nPY3boirjXwabe2VyhasNCGH!32s29JXiFtaSf!B8o!BC4w5rhnhWeukYlZIPYRKQgwzVQBN!di6Kvfs/deel1.JPG?dc=4675496512253092178[/img]

[img width=500]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAAD0Vtu23tNLJWUbLihk7XJzYiafjxyBg!b5xHSk5YxYDVjS8ANmQHmHPfi0FpnzHiTmcvuR6HtNYCe08EcN4KLEgwvnK2R5mOXkpgYE/deel2.JPG?dc=4675496512257142173[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
na 6 potten nog ongeslagen aan kop, alleen groningen en heerenveen konden wat van me afsnoepen (heerenveen gaf ik reservekeeper wat speeltijd, ging op zich goed op die ene tegengoal na).

Overweeg inderdaad wat scouts te dumpen op 1 na of zo, komen zelden (maar niet nooit) met wat nuttigs aan en kosten klauwen met geld.

overigens heb ik al regelmatig de media voor mn karretje weten te spannen. door de manager van den bosch te prijzen (stonden op dat moment 2e) kreeg ik prijzing terug waardoor mijn 3 beste spelers (gentenaar, vd doelen en ehm, poolse internat. spits) beter over mij dachten.

overigens iemand al over 6 games een 9.25 gemiddeld gehaald met een speler?

spel zou haast te makkelijk zijn voor meO:) (grapje tjalf;))

Waarschuw beheerder
donateur
ajakkes mag ik tot mijn geslachtte schaapjes rekenen overigens, nu fijnooit nog

Waarschuw beheerder
Ik speel maar weer zonder 2D wedstrijden, alleen commentaar. Gaat een stuk sneller, en op de een of andre manier is het dan ook veel spannender. 2D is ook we leuk, maar kspeel toch liever zonder :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
vind het wel interessant om bepaalde loopacties of verd. fouten te zien om die eventueel te kunnen verbeteren ;)
Waarschuw beheerder
donateur
en... is het wat?

Waarschuw beheerder
nu al helemaal verslaafd :) ben net gisteren terug gekomen uit londen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Mike... zou je je zinloze vragen en post achterwege willen laten ;)
Kom maar terug als je het spel hebt en wat zinnigs te melden hebt.
Waarschuw beheerder
Iemand al door zijn eerste seizoen heen ??
Waarschuw beheerder
Supercup tegen Ajax...

Men noemde de wedstrijd ook wel de "Sneijder-show", met 4 vrije trappen die er invlogen. Na een offensief van AZ waarbij het doel van Ajax wederom zich in allerlei bochten wrong om de bal maar niet in het doel te laten verdwijnen eindigde wedstrijden in een geflatteerde doch blamerende 4-0.....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog te weinig tijd gehad om te spelen... Straks maar weer verder, ben nog met de opstart van me seizoen bezig ;)

Moet nu ineens geld betalen voor een oefenwedstrijd :/ Wel reëel ;)
Waarschuw beheerder
Er wordt trouwens nu bij sommige transfers ook bedongen dat het kopende team voor een bepaalde datum jouw dient uit te dagen voor een friendly, ook wel een leuke feature.. Maar goed, ik heb toch liever CASH...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens openingswedstrijd nieuwe seizoen eveneens tegen Ajax. Wederom 3 vrije trappen van Sneijder... :-s... Wat een fucking beest !!
Waarschuw beheerder
donateur
Er wordt trouwens nu bij sommige transfers ook bedongen dat het kopende team voor een bepaalde datum jouw dient uit te dagen voor een friendly, ook wel een leuke feature.. Maar goed, ik heb toch liever CASH...

En als ik dat niet doe :[ o:)
Ach... dan komt me 2de ook eens aan een echte wedstrijd toe :P
Waarschuw beheerder
Inderdaad jah..
Damn, dit spel is echt therapie voor mensen die slecht tegen hun verlies kunnen...

Net tegen Ajax, ook al een CDhoesjes aan tyfus gemept Oops, a little anger management.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik was het zat na 4 jaar elke dag min. 4 uur CM... 5 maanden niet gespeeld. Maar ben bang dat weer terug aan het komen is :bloos:
Waarschuw beheerder
hey ik speel met ado.. :D (A) maar uhhh heb een transfer budget van uhhh 450.000 euro ofzow.. wie weet er een paar goeie spelers/talenten voor mijn team. ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat ik raar vind...

Als ik een speler laat scouten door 2 scouts met ongeveer dezelfde stats komt de een met; "niet goed genoeg voor ons team" en de ander met; "kan een nuttige aanvulling zijn"...
Waarschuw beheerder
Daarom ontsla ik mijn scouts !!!
Dat zijn alleen maar KOSTEN..

Scouten kunnen we ook zelf immers.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 2 scouts :yes:

1. Ik speel met het verbergen van eigenschappen van onbekende spelers aan (om het realistisch te houden)

2. Ik vind het leuk om een scout de tegenstander te laten scouten.

Ze kosten me samen ca. 1100 p. week, dat vind ik niet erg ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Gehe... even vergeten dat het spel aan het begin zelf een aantal oefenwedstrijden selecteerd. Moest ik net tegen een belgisch clubje genaamd "KVK Tienen". 0-11 gewonnen ;p
Goed voor de spelersmentaliteit ;)
Waarschuw beheerder
Het lijkt overigens dat ik een redelijk winnende tactiek heb gevonden, ik zal binnenkort wel even een screentje plaatsen...

Overigens voel ik me ook in dit spel denk ik meer thuis in Engeland, het gevoel om van een Conference-club iets te maken..

Waarschuw beheerder
Marco Petresini
Waarschuw beheerder
Ik heb een leuke link van een forum wat een soort bibliotheek is, er wordt niet veel gepost maar momenteel zijn er erg veel grafische snufjes te vinden. Enkele voorbeelden zijn:

- Wedstrijdbal wijzigen
- Spelersoverzicht aanpassen
- Spelersfoto's toevoegen
- Shirtjes toevoegen aan FM2005
- Kleuren wijzigen in FM 2005

En zo nog een aantal, de links is als volgt:

http://roothaan.xs4all.nl/bwassing/forum/

Waarschuw beheerder
Dreetjuh>>>

goede spelers voor als je weinig te besteden hebt is gewoon: spelers zoeken, waarde = 0, leeftijd t/m 25 en vaak krijg je dan hele leuke aanvullingen voor niets :)

zo moet ik het ook doen met twente :)
Waarschuw beheerder
donateur
Denk ook dat het nog iets te kort na de release datum is voor spelers lijsten ;)
Waarschuw beheerder
Ik ben nu bijna halverwege in mijn 2e seizoen.
Zojuist gewoon in de 4e ronde Amstelcup uitgeschakeld (7-8 in de penalties)...
Waarschuw beheerder
Ik krijg hem eindelijk morguh binnen :D