Partyflock

Forumonderwerp · 708973
27157x bekeken

Waarschuw beheerder
[img]http://home.tiscali.nl/geleihoofd/football_manager_transparent.png[/img]

Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die romaric etc vind die niet in mijn spel, jullie spelen zeker allemaal database groot?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja.. hij speelt bij beveren

Waarschuw beheerder
waarom zou je niet met database groot spelen ? ;)

heeft tog alleen maar meer voordelen ? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 augustus 2005 om 17:57:
Maciej Korzym.. 17 jarige poolse knaap met al 1 interland achter zijn naam.. ik ben benieuwd naar zijn prestaties

die gast heb ik in 2006 met NEC gekocht en samen met Freddy Adu vanaf toen goed samen laten spelen bij de reserves..
in 2008 allebei bij het eerste team gehaald, omdat ik Barreto (15 mil naar Bayern) en Mokoena (12,5 mil naar ADO..) verkocht had..
Adu doet het nu al beter als beide heren en Korzym laat ik vaak invallen voor Adu en voor Adu spelen als hij geschorst/moe is.. heeft bij mij niet echt super-stats, maar speelt wel echt goed, elke wedstrijd gegarandeert minstens een 8!!

Uitspraak van Elmar* op zaterdag 20 augustus 2005 om 21:25:
Die romaric etc vind die niet in mijn spel, jullie spelen zeker allemaal database groot?

die Romaric vind ik maar tegenvallen.. heb hem altijd achter de hand, maar gun eigenlijk maar weinig speelminuten..
vaste spitsen in mijn 4-4-2 zijn Demouge (doet het bij mij altijd goed) en Cavenaghi (tot 2013 vastgelegd, dus nog 4 jaar en heb er al een bod van 45 miljoen voor afgeslagen:)) en Korzym en Anelka krijgen bij mij nog eerder de voorkeur als Romaric..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lalalalalaaaaaaaaaa op zaterdag 20 augustus 2005 om 20:52:
Uiteindelijk toch gelukt om ook Robinho te kopen. voor 10.5 mil dus heb nu Robinho en Cavenaghi in de spits lopen

vind ik toch gek hoor
mij is dat voor dat bedrag nooit gelukt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kenanus op zondag 21 augustus 2005 om 07:42:

Mij ook niet hoor :no:

Nou heb ik deze twee nog nooit geprobeerd te kopen, maar ik zie het ook bij andere spelers. Ik zie altijd dat andere clubs dit soort spelers voor 10-12 miljoen kopen, maar als ik dat wil proberen lukt het niet en moet ik veel meer betalen :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2005 om 22:03:
fawcett is een amr/mr/amc

Zegt mij helemaal niks :no:

Zal eens kijken als ik het spel weer eens aan het spelen ben.
zit hij er echt al van begin af aan bij?

Fawcett de verdediger ken ik natuurlijk wel. Is overigens helemaal niet zo slecht als men hier beweert :no:
Waarschuw beheerder
hey iguana welke opstelling heb jij met fiorentina? Ik zit een beetje in een dip en heb het idee dat het daaraan ligt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 augustus 2005 om 18:12:
ik ben een nieuw spel begonnen met de intentie nieuwe talententen te ontdekken

Staan wel een paar namen tussen die ik nog niet ken, binnenkort ff checken :)

Alleen welk team is dit dan, Barcelona?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rem op zondag 21 augustus 2005 om 19:16:
hey iguana welke opstelling heb jij met fiorentina?

Ik speel altijd, met welke team dan ook, 4-4-2 en dan de backs en buitenste middenvelders met een pijl naar voren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rem op zondag 21 augustus 2005 om 19:16:
Ik zit een beetje in een dip

Dus het wil nog niet lukken om het beter te doen dan ik? ;P
Waarschuw beheerder
haha nee, ik sta nu 7e 2e seizoen met 22 wedstrijden gespeeld. maar ik ga aan een inhaalslag beginnen :)
Veel transfers gehad de winterstop dus is weer beetje voelen wie het best op welke positie kan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kenanus op zondag 21 augustus 2005 om 07:42:
vind ik toch gek hoor

Ik zei eerder al dat ik meestal ook de optie van % bij volgende verkoop doe.
Als ik robinho verkoop moet ik nog 5 % betalen. maarja op dit moment heb ik hem wel :D
Waarschuw beheerder
Pfff die keeper van Sevilla die kunnen ze echt beter onder de grond stoppen :S hij stopt gvd geen enkel afstandsschot :S 3 wedstrijden gespeeld en al 7 doelpunten tegen :(

Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel transfergeld had je trouwens aan het begin met Sevilla?
Waarschuw beheerder
19.5 miljoen dus heb 1 speler moeten verkopen om Robinho en Cavenaghi te kunnen kopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Best veel geld nog..

Vind dat de Spaanse clubs wel veel meer transfergeld hebben dan de Italiaanse teams.

Overigens zou ik niet al mijn geld aan twee spitsen besteden. Voor dat geld kan je je team op wel meer plaatsen versterken lijkt me. Bovendien heb je in Baptista al een tweede echt goede spits.

Maargoed ieder zijn eigen manier :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja ik was ook verbaasd toen ik het transferbudget zag. stond 35 mil in de plus en daarvan kreeg ik dus 19 mil ter beschikking.

Het gaat nog niet lekker :S 1e 3 wedstrijden verloren in de comp. Heb me wel geplaats voor de groepsronde van de uefa cup :P maarja op dit moment vind ik het nog niet lekker gaan met sevilla.

Had verwacht dat het beter zou gaan
Waarschuw beheerder
Hehe normaal gesproken geef ik me geld ook niet uit aan 2 spitsen.

Maar deze 2 spitsen heb ik ook meer gekocht omdat ik weet dat ik ze met veel winst kan door verkopen :D

Waarschuw beheerder
donateur
fawcett was/is bij mij een d/m-l, en rendeerde het beste op de linkerhelft, zonder pijltjes

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Loric Cana van PSG, leuke stats en 21.. heb nog niet gespeeld maar ben erg benieuwd

supertalenten

Roncatto, Andersson.. en spotgoedkoop:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en Guarin uiteraard..

(Mokoena.. maar dies te standaard)

Tevez voor 12 mln
Cavenaghi 14
Robinho 11

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en bijv. tevez houd ik toch tot het eind;) dus gewoon lekker 50% doorverkoopprijs erbij passen
Waarschuw beheerder
Ben weer verder gegaan met me Man Utd game en nu vroeg ik me af welk team hebben jullie het liefst tegen je en welk team wil je echt ontwijken in de CL/UEFA.

Ik speel het liefst tegen Chelsea want op de 1 of andere manier win ik 9 van de 10 keer van hun.
Ik wil het liefst geen liverpool tegen me of Arsenal ook al heb ik de laatste 2 keer van arsenal dik gewonnen.

Wie is jullie favoriet en wie niet??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb met ajax altijd wel moeite met Barça en Juve. Barcelona omdat ze best aanvallend spelen en Juve denk ik omdat het een fysiek sterke ploeg is. Tegen hen kan ik amper kansen creeeren. Verder heb ik tegen niemand echt problemen....(in de nL comp heb ik nooit problemen, zelfs Feyenoord en PSV uit is een makkie)

Maar ik heb de laatste tijd geen zin meer in FM. De uitdaging met ajax is wel weg (alles al gewonnen)
Ik zit er aan te denken een nieuwe game te starten. Maar ik vind het wel een beetje zonde om helemaal opnieuw te beginnen. Maar de NL comp wordt wel erg saai na 9 seizoenen...
Premiership lijkt me wel leuk en dan geen Chelsea, Arsenal of Man Utd. Denk dat ik het eens ga proberen met Tottenham. Alleen jammer dat er geen nieuwe update is waardoor je bijv Davids zou hebben bij Tottenham...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
barca nooit problemen mee :D

win uit zelfs meestal met 0-2, 0-3, zelfs een x 0-5 hehe.. met toch alleen mascherano, hubschmann en cavenaghi als aankopen

maar ajax heeft ook eigelijk een veel te goed team

ThApocalypse: open de editor, en zoek davids.. maak je van Inter de Spurs toch?;)

wel altijd problemen met borussia dortmund :@ alle pauperclubs winnen van hun, maar odonkonor is niet te verdedigen en jan koller scoort altijd :S

Waarschuw beheerder
weet iemand hoe je een netwerk game kan spelen ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kenanus op donderdag 18 augustus 2005 om 02:51:
ondanks alle pogingen om een nieuwe game te beginnen ben ik toch verder gegaan aan mijn nec game
waar ik al eerder over heb verteld
ik zit ondertussen in November 2010
ik sta op dit moment 1ste met 33pt. uit 11 wed. dus geen punt verloren terwijl ik vaak met een 2de elftal aantreed omdat mijn prioriteit ligt in Europa
ik zitnog in de beker en de Champions League
in de CL zit ik nog in de poule met Chelsea, Fenerbahce en Deportivo. Best een moeilijke groep maar na 4 wed. heb ik alleen van Chelsea uit verloren maar thuis weer met 3-1 gewonnen
mijn basis is op dit moment :
(tussen haakjes de vervanger van deze speler)
GK_Bouth (Francisco)
DR_Wisgerhof (Kaka Junior, Rincon)
DL_Zonneveld (Leglise Boris, Van den Berg)
DC_Joao Guilerme (Dawson, Al Saeed)
DC_De La Cuesta (Alex niet die van PSV, Timmer)
MR_Redmond (Creton)
ML_Adu (Greasdal en David Sanchez)
MC_Mokoena (Soliz, Romagnolli)
MC_Alex (Flavio Costa)
AC_Kezman* (Necati, Kuyt)
AC_Anelka (Gimenez, Heinz)

*=nu net tijdens het typen van deze update met een vrije transfer binnengehaald

ik speel dus een normaal 442 systeem met voor de ML en MR een streep naar voren
als deze competitie goed verloopt en dus als ik simpel kampioen wordt wil ik 3-5-2 gaan spelen met een AMC maar dat zien we volgend seizoen wel

de laatste 2 jaar zijn een beetje overgangs jaren want veel goede spelers vertrokken omdat ik een min. fee clausule in hun contract had gedaan of gewoon dat ze hoger op wilden dan laat ik ze maar gewoon gaan want ik heb talent zat.
de volgende spelers zijn o.a. weggegaan :
Koldrup

Ochoa

Mascherano (was de laatste 2 jaar niet echt goed en moest kiezen tussen hem en Mokoena en Soliz)

Santana (een min. fee van 17.5 milj. en wilde jammer genoeg zijn contract niet verlengen maar Redmond klopte ook aan de deur dus het viel wel mee, maar ik zou hem in elke game aanschaffen echt een fantastische speler)

Lurling (die in deze game echt fantastisch was. gem. 25 ass per jaar)
Schmeichel (was opvolger van Ochoa maar kon niet echt bekoren)

Roncatto (een kut min. fee en wilde zijn contract niet verlengen)

in mijn selectie zijn er maar 4 spelers boven de 30
Kezman, Alex (De middenvelder), Heinz en Anelka
de rest is gemiddeld een jaar of 24 dus jong maar zwaar talentvol
het enige probleem is dat ik niet naar een andere club en eigenlijk was het de bedoeling om van nec steeds hoger te gaan maar ik heb daar niet echt zin in want dit team heeft de potentie om de comp. zonder nederlaag af te sluiten (tja je moet toch elke keer weer nieuwe doelen stellen)

ondertussen zijn er wat dingen veranderd
ik zit nu in december 2011
ik heb vorig jaar de landstitel gewonnen en de champions league (tegen bayern munchen met 2-1)

Redmond (22.5 milj aan Inter), Adu (25 milj. aan bayern munchen hij scoorde trouwen de winnende in de CL) en Anelka (scoorde niet dus voor 0.5 milj aan Lille verkocht) zijn verkocht

keb ook een ander basis team als kan hij in de winterstop weer veranderen want ze zijn gewild
GK_Bouth (Francisco)
DR_Wisgerhof (Rincon)
DL_Leglise Boris (Zonneveld, Van den berg)
DC_Kaka Junior (Joao Guilermhe, Dawson, Al Saeed, Meijer)
DC_De La Cuesta (Alex Mendes)
MR_Nasri (Creton)
ML_Alex (Greasdal, David Sanchez,
MC_Soliz (Flavio Costa)
MC_Mokoena (Orellana, Perry)
FC_Nilmar (Kezman)
FC_Giminez (Necati)

ik heb ook een goede AMRC gekocht Henrique die komt in januari

keb trouwens net de 1ste ronde van de CL overleeft tussen Man utd, Anderlecht en Fenerbahce
ik zit ook nog in de beker en sta nu 4 de in de competitie maar dat komt vooral door dat ik mijn basis spelers spaar vor de CL maar de 1ste ronde is voorbij en heb nu ff geen CL dus ik zal hopelijk weer inlopen op Ajax dat dus 1ste staat

ik ben ondertussen ook manager van brazilie geworden met een ronaldinho van 31 jaar en ben net aan de wk kwalificaties begonnen en heb 2x gelijk en 2x gewonnen

zo dit was het weer ff

EDIT:
heeft iemand ervaring met Vagner Love
want Nilmar is zeer blessure gevoelig
eerst 2 maanden toen 2 weken en nu weer 6 maanden zodoende
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ten eerste, wat krijg je belachelijk weinig geld voor je eind rangschikking in italie ten opzichte van bv engeland! 4e geworden, krijg ik 525.000 :S.

Maargoed, ben dus toch nog 4e geworden dus mijn doelstelling heb ik gehaald, namelijk plaatsen voo de voorronde CL. Ik moest de laatste wedstrijd winnen thuis van de koploper Juventus, en won met 1-0.

In de winterstop heb ik voor 20 miljoen euro mijn 50% in miccoli aan juventus verkocht die dardoor geheel eigenaar van hem is. Bojinov is voor 18 miljoen de deur uit naar Inter en Nakata voor 4 naar Lazio.
Van dat geld heb ik Iaquinta (deze gast scoort trouwens lekker:14 in 17 weds.) van udinese, Mauro esposito van hertha en vd vaart gehaald. En rezek van slavia praag maar dat was meer voor in de breedte.
Voor het nieuwe seizoen heb ik net vd meyde aangetrokken voor 8,5 miljoen en kone gratis. Moet alleen even een non eu speler kwijt anders kan ik kone niet erbij krijgen. Wordt denk ik ujfalusi.

In de kwart finale vd uefacup ben ik helaas uitgeschakeld door real madrid, al was het maar met 1 goal verschil..

Verder wil ik eigenlijk nog een nieuwe keeper erbij want lupatelli mijn 2e keeper wil weg en verbauhede speelt me te wisselvallig, dus die wordt dan waarschijnlijk 2e keus.

Ow ja heb louis van gaal maar als assistent aangetrokken :D samen met Baresi.

Het nieuwe seizoen wil ik me zowieso qualificeren voor de CM en het liefst ook de 1e poule ronde doorkomen. In de competitie is mijn doel hetzelfde als dit jaar, bij de 1e 4 eindigen. Kampioen zit er niet in denk ik met Juventus wat het echt ongelofelijk goed doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja het geld wat je in Italie krijgt is echt niks :S

Maar grappig dat je ook 4e ben geworden, we gaan precies gelijk op :D In het komende seizoen moet je dan 3e worden en in het 4e seizoen 2e :P

Van Gaal had ik trouwens ook als assistent, alleen na een jaar is hij wel weer ergens anders als hoofdcoach aan de slag gegaan.

Kampioen worden is inderdaad moeilijk denk ik, bij mij is er niet een team wat er bovenuit steekt alleen, ene jaar is Juventus heel goed, andere jaar Inter of Milan.
Waarschuw beheerder
Ow ik zie net dat ujfalusi geen non eu speler is, maar Messi:S waarbij staat dat hij als 2e nationaliteit spaans heeft....vaag
Waarschuw beheerder
Nou snap ik er niks meer van: Ik het contract met messi ontbonden, heb ik nog steeds 4 non eu spelers... Hoe kan ik zien wie dit zijn????

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan je helaas niet zo zien..

Maar moet je even kijken welke speler van buiten Europa zijn of uit sommige Oostelijke Europese landen komen.

Welke spelers heb je aangetrokken? Daar zitten er wel een paar bij denk ik, want ik geloof niet dat er bij het begin zoveel bij zaten?

Ujfalusi zou ik trouwens sowieso nooit verkopen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je Adu of Mokoena? Die zijn het allebei..
Waarschuw beheerder
ik heb mokoena, naldo en had nog 50% in een chileen die ik verkocht heb. Dat zijn er dus 3, verder alleen maar europeanen, dus moet wel een fout zijn.
Maar heb die chileen dus verpatst dus nu kan kone komen :D. Maar blijf het vaag vinden.

Heb trouwens Sorensen transfervrij aangetrokken als keeper

Waarschuw beheerder
donateur
Bojinov misschien? Die is er namelijk eentje, of is de transferperiode al begonnen en is hij al weg?
Waarschuw beheerder
ik had dus een contract tot eind van dit seizoen. Nu staat er geen eind datum meer bij, dus werk ik nu van niks ofzo? :S Waar zijn me centen! :D
Waarschuw beheerder
Die is al weg, afgelopen winterstop :)
Waarschuw beheerder
haha tiago had 17 ilj clausule in zijn contract. Inter bied 15, ik zeg 26...bieden ze dat :D. Nou wou ik macherano heel graag maar dacht dat is non eu speler, alleen nu zie ik dat hij als 2e nationaliteit italiaans heeft :D
Dat wordt mijn nieuwe speler, maar moet snel handelen want milan wil hem ook...
Waarschuw beheerder
Klote! Ik speel gewoon uefacup ipv voorronde CL. Had jij dat wel toen je 4e geworden was iguana?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kenanus op maandag 22 augustus 2005 om 20:21:
Vagner Love

Niet doen had hem gehaald bij ajax (na hem te hebben gezien in de uefa finale afgelope jaar) en zijn stats zien er oke uit maar hij viel bij mij tegen en is gelijk weer verkocht met verlies....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 22 augustus 2005 om 17:40:
open de editor

zit er een editor in dan?
Waarschuw beheerder
Gewoon Cecar Carignano (als ik et goed schrijf) halen scoorde bij mij eens 45 keer in 40 offichele wedstrijden :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ben zijn naam kwijt, je moet maar effe stats filteren..

afwerken 15
koppen 15
techniek 15

komt er een duitser uitrollen van rond de 24, met alleen de belangrijke stats 13+

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rem op dinsdag 23 augustus 2005 om 10:34:
Had jij dat wel toen je 4e geworden was iguana?

Ja ik wel :D

Vaag dan :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tollen:cheers: op dinsdag 23 augustus 2005 om 13:54:
Gewoon Cecar Carignano (als ik et goed schrijf) halen

Die is inderdaad goed ja, heb ik ook twee seizoen bij Schalke gehad.

Had toen ook de mazzel dat hij al een tijdje in Oostenrijk speelde en zodoende een dubbel nationaliteit had.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 10:35:
Uitspraak van Kenanus op maandag 22 augustus 2005 om 20:21:
Vagner Love

Niet doen had hem gehaald bij ajax (na hem te hebben gezien in de uefa finale afgelope jaar) en zijn stats zien er oke uit maar hij viel bij mij tegen en is gelijk weer verkocht met verlies....

te laat ik heb hem gister avond nog gekocht maar deed het wel redelijk tot nu toe
ik ga straks weer ff verder en dan laat ik het weten hoe hij speelt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als je benieuwd bent naar een speler, open je toch de Editor?

van de max. 200 punten, heeft Adriano denk ik het hoogste potentieel, 195..

Aimar heeft 190 staan.

Dit is dus de max die ze kunnen bereiken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
fm scout bedoel je

ik kijk altijd naar de Potential Ability (ik kort het ff af tot PAB)

keb wel eens hogere dan 195 gehad
een speler met 200 had ik een keer met een game die ik speelde met Barcelona maar zijn naam weet ik ff niet meer
de bekende spelers hebben altijd dezelfde PAB maar de meeste veranderen bij elke game die je start

mijn beste PAB van spelers in mijn game op dit moment zijn :
Adriano 195
Leglise Boris 195 (bij mij onder contract)
Ronaldinho 195
Wayne Rooney 194
Cedric Cools 193 (bij mij onder contract, maar verhuurd)
Edu 193 (bij mij onder contract, niet die van arsenal)
Henry, Viera en Fernando Torres 193
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die FM scout vind ik niet leuk om te gebruiken, voelt toch een beetje als cheaten vind ik :)