66 volgers · 1122759x bekeken
Geen ruzie maken. De Wavolizer remix hebben we een paar keer gedraaid - en je zou hem theoretisch gezien kunnen spotten in mixen die online te vinden zijn.
Laat ik voorop stellen dat ik vooral nooit persoonlijk reageer. Ik reageer alleen op de muziek, maar dat moet je niet persoonlijk opvatten. Ik vind dat er veel meer gediscussieerd mag worden over muziek behalve dan alleen maar dat gezeik van kampem tegen elkaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die remix nog niet gehoord heb. Ik wilde gewoon zeggen dat ik Wavolizer geen geschikte hardcore producer vind omdat het nogal schraal afsteekt tegen wat bijvoorbeeld een TOA en Deathmachine maken. Ik noem deze twee voorbeelden omdat (ik denk dat) Wavolizer die stijl een beetje wil volgen. Ik vind het gewoon zo slapjes en haperig klinken.
laatste aanpassing
Ik wilde gewoon zeggen dat ik Wavolizer geen geschikte hardcore producer vind omdat het nogal schraal afsteekt tegen wat bijvoorbeeld een TOA en Deathmachine maken
Ik vind bijvoorbeeld Undetected van Wavolizer toch een erg verfrissende (en hele dikke) track die imo niet (veel) lijkt op wat TOA en Deathmachine eerder gemaakt hebben. Ken je die toevallig ook?
Ik vind bijvoorbeeld Undetected van Wavolizer toch een erg verfrissende (en hele dikke) track die imo niet (veel) lijkt op wat TOA en Deathmachine eerder gemaakt hebben. Ken je die toevallig ook?
Ben ik het mee eens ja
Je kunt in die track wel goed de TOA-invloeden horen, maar zeker niet in zo'n mate dat het geen originele track is met een eigen sound. Het is wel duidelijk een Wavolizer track en geen (wannabe-)TOA of Deathmachine track.
Ja ik ken die track. Ik vind het wel een aardige track maar het klinkt niet vernieuwend, amateuristisch en het klinkt gewoon niet soepel. Ik vind het weinig drive hebben en dat heeft niks met de stijl te maken maar puur met uitvoering. Ik vind het ook niet verfrissend want het heeft gewoon elementen die al jaren bekend en geproduceerd zijn.
Dan vind ik het niet eerlijk ten opzichte van hardcore producers die al jaren in de scene zitten met kwaliteit hardcore waar gewoon niet of nauwelijks naar omgekeken wordt.
Undetected van Wavolizer
Ik vond zowel Undetected als Democracy niet heel sterk. Doe mij maar z'n recent uitgebrachte Fragile, wat een track is dat
laatste aanpassing
Wat je niet moet vergeten is dat de Noisj release (Undetected/Democracy) de eerste keer was dat Wavolizer zich volledig aan de (industrial) hardcore waagde. Daarvoor had hij alleen nog maar hardstyle producties gedaan met hier en daar wat hardcore/breaks invloeden.
Zo'n eerste release waarop dan full-on hardcore uitgeprobeerd wordt is natuurlijk onmogelijk even sterk als de huidige top producties in de industrial hardcore scene! Net als dat jij bij je eerste keer fietsen niet meteen een professioneel BMX-er was, en je eerste zoen had vast ook meer weg van een hond die zijn etensbak leeg probeerde te slurpen dan van een romantische Franse filmsmakkert. Althans, dat was bij mij het geval.
Het is een leerproces
Anway, deze week droppen we de TOA remix preview nog. Get hyped.
Zo'n eerste release waarop dan full-on hardcore uitgeprobeerd wordt is natuurlijk onmogelijk even sterk als de huidige top producties in de industrial hardcore scene! Net als dat jij bij je eerste keer fietsen niet meteen een professioneel BMX-er was, en je eerste zoen had vast ook meer weg van een hond die zijn etensbak leeg probeerde te slurpen dan van een romantische Franse filmsmakkert. Althans, dat was bij mij het geval.
Het is een leerproces
Anway, deze week droppen we de TOA remix preview nog. Get hyped.
laatste aanpassing
Voor de geïnteresseerden...
Vanavond kan je een setje van ons verwachten op Hardsound Radio
https://www.facebook.com/events/401478203336195/
Vanavond kan je een setje van ons verwachten op Hardsound Radio
https://www.facebook.com/events/401478203336195/
Vind het ook een lekker nummer 
Ik heb de originelen gewoon van te voren nog even opgezocht om te vergelijken
Zo ook er achter gekomen dat The Chief van Wavolizer toch ook echt een dikke track is
Moet me toch denk ik echt eens wat meer verdiepen in zijn tracks 
Ben niet heel bekend met het origineel dus kan het daar niet mee vergelijken.
Ik heb de originelen gewoon van te voren nog even opgezocht om te vergelijken
https://unionrecordings.bandcamp.com/album/unionlp002rmx
Micromakine - UNIONLP002RMX
1.Eternity (Switch Technique Remix) 06:24
2.The Past is Dead (Sei2ure Remix) 05:42
3.Last Resurrection (Cooh Remix) 05:34
4.Hopeless Future (Embrionyc Remix) 04:54
5.So Good! (Synapse Remix) 04:51
6.Broken Symphony (Bratkilla Remix) 04:30
7.Join Me In My Dreams (Fragz Remix) 05:34
8.Each Of Us (Sinister Souls Remix) 05:10
9.Feel The Power (Craftcore Remix) 04:50
10.Cyberman (Dither Remix) 06:13
11.The Illusion (Brainpain Remix) 05:30
Ik vind hem vet. Hier nog meningen enzo?
Micromakine - UNIONLP002RMX
1.Eternity (Switch Technique Remix) 06:24
2.The Past is Dead (Sei2ure Remix) 05:42
3.Last Resurrection (Cooh Remix) 05:34
4.Hopeless Future (Embrionyc Remix) 04:54
5.So Good! (Synapse Remix) 04:51
6.Broken Symphony (Bratkilla Remix) 04:30
7.Join Me In My Dreams (Fragz Remix) 05:34
8.Each Of Us (Sinister Souls Remix) 05:10
9.Feel The Power (Craftcore Remix) 04:50
10.Cyberman (Dither Remix) 06:13
11.The Illusion (Brainpain Remix) 05:30
Ik vind hem vet. Hier nog meningen enzo?
Ik vind hem vet. Hier nog meningen enzo?Alexander volgen
Vind 'm superbruut. Vrijwel iedere remix is geslaagd maar die van Sei2ure en Embrionyc spannen de kroon. Vond The Past Is Dead één van de vetste tracks van 2013 maar Sei2ure flikt t gewoon om hem nog vetter te maken. En Embrionyc met dat machinegeweer stuk, tja. Sprakeloos.
laatste aanpassing
Boh, NORAD was heerlijk 
Prima vermaakt, weer een hoop nieuwe mensen leren kennen en gewoon heerlijke muziek
Held van de avond was voor mij toch wel de afsluiter van Sei2ure, dat was gewoon echt weer zo'n set waarbij je benen al helemaal kapot zijn van de hele avond losgaan, maar de muziek je gewoon geen andere keus geeft dan alsnog keihard losgaan
Ondanks het technische mankementje gelukkig, Ragnarok had ervoor gespeeld en op een gegeven moment in zijn set hoorde je alleen nog maar bas, blijkbaar omdat de tweeters opgeblazen waren
Dus toen hadden ze maar de monitor extra hard gezet en die naar het publiek gericht, gelukkig werkte dat nog wel
En ik hoorde dat daar uiteindelijk ook de tweeters van opgeblazen waren 
Maar heerlijke setjes weer! Ragnarok draaide ook hét nummer waar ik de hele nacht op had gewacht: Green Slimes Attack
About Clipping was ook nog tweemaal langsgekomen, had nog aan Dennis beloofd het te filmen als ie gedraaid werd
En ook meen ik nummers gehoord zoals Wallflower, Juncture, The Difference Between Water And Tears...
Prima vermaakt, weer een hoop nieuwe mensen leren kennen en gewoon heerlijke muziek
Held van de avond was voor mij toch wel de afsluiter van Sei2ure, dat was gewoon echt weer zo'n set waarbij je benen al helemaal kapot zijn van de hele avond losgaan, maar de muziek je gewoon geen andere keus geeft dan alsnog keihard losgaan
Ondanks het technische mankementje gelukkig, Ragnarok had ervoor gespeeld en op een gegeven moment in zijn set hoorde je alleen nog maar bas, blijkbaar omdat de tweeters opgeblazen waren
Maar heerlijke setjes weer! Ragnarok draaide ook hét nummer waar ik de hele nacht op had gewacht: Green Slimes Attack
About Clipping was ook nog tweemaal langsgekomen, had nog aan Dennis beloofd het te filmen als ie gedraaid werd
En ook meen ik nummers gehoord zoals Wallflower, Juncture, The Difference Between Water And Tears...
Hmm, net weer effe wat nieuwe releases geluisterd van Noisj, maar begin toch echt te merken dat ik Crossbreed zo langzamerhand moe begin te worden. Zijn nog maar een paar artiesten erin die me nog weten te boeien, waaronder TOA en Shatterling, voor de rest klinkt het allemaal zo hetzelfde... Zijn toch andere ritmes iedere keer (volgens mij?), maar om een of andere reden klinkt het me allemaal hetzelfde... Zelfde minimale atmosfeertje ofzo...
Of ligt dit nu aan mij?
Of ligt dit nu aan mij?
TOA, Deathmachine, Switch Technique bring the quality in Crossbreed. There are some other nice tracks by other artists here and there but rarely. I skip through releases on Soundcloud and shops and they all sound the same. But this is something I already experience since 2 years min..
laatste aanpassing