Partyflock

Forumonderwerp · 704622
66 volgers · 1122345x bekeken
Waarschuw beheerder
+45-6
Wie is er nog meer fan van de Outside Agency en hun genosha label? Vind dat ze zeer vette tracks maken. Zie ze eigenlijk alleen weinig terug op feesten.

Zie ze in de agenda alleen bij Humanoize en Hardcore Madness staan.
Wie gaat er nog meer naar Humanoize om ze daar te horen draaien?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van E op maandag 27 oktober 2014 om 19:21:
Op die soort belletjes erdoorheen na, vind ik hem tof :)

Ja die belletjes vind ook best wel hartstikke kut maar verder wel leuk.

Waarschuw beheerder
Die kerkbellen??? Dus waar de track meteen mee begint...?

anyway, thnk jullie :)

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
Klinkt weer lekker Ron :D
Ook wel cool om er toch ook weer heel duidelijk dat Dozart stijltje in terug te horen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 oktober 2014 om 20:18:
Die kerkbellen??? Dus waar de track meteen mee begint...?

Die rond de 4:00, of hoe je dat geluidje ook moet noemen. Komt in mijn ogen de sfeer niet echt ten goede.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van E op maandag 27 oktober 2014 om 20:25:
Die rond de 4:00, of hoe je dat geluidje ook moet noemen. Komt in mijn ogen de sfeer niet echt ten goede.

Dan moet het wel dat ritmische geluid zijn die voor het eerst te horen is op 0:51 :P Stoort ie vóór die melodie bij rond de 4 minuten ook, of alleen door die melodie heen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 oktober 2014 om 20:22:
Klinkt weer lekker Ron :D
Ook wel cool om er toch ook weer heel duidelijk dat Dozart stijltje in terug te horen :)

Dank u :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 oktober 2014 om 20:55:
Dan moet het wel dat ritmische geluid zijn die voor het eerst te horen is op 0:51 :P Stoort ie vóór die melodie bij rond de 4 minuten ook, of alleen door die melodie heen?

Stoort eigenlijk alleen door die melodie heen. Die synth vanaf 3:00 vind ik wel heel tof gedaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van E op maandag 27 oktober 2014 om 21:19:
Stoort eigenlijk alleen door die melodie heen. Die synth vanaf 3:00 vind ik wel heel tof gedaan.

Ik zal eens kijken hoe het klinkt als ik 'm er daar uithaal... eigenlijk de hele tijd zo gehad.. :P thnx voor je kritische noot iig (Y)

Waarschuw beheerder
En nou Opbokken H²0, anders stuur ik Renga De Metalen Draak achter je aan.

Hij is namelijk erg hongerig. ^_^
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 oktober 2014 om 00:32:

ok ok!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Hidden op donderdag 23 oktober 2014 om 20:16:
Vandaar die zieke geest van je. Tentakelsex is niets voor broekies van 12.

Hehehe klopt, mijn moeder had me nog zo gewaarschuwd...maar ik luisterde weer eens niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 oktober 2014 om 00:32:

Hij is namelijk erg hongerig. ^_^

Zo kawaii, het is alsof je écht een 14-jarig Japans meisje bent.

Waarschuw beheerder
ik ben een 14 jarig japans meisje.

^-^

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demanufacturer op dinsdag 28 oktober 2014 om 14:52:

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demanufacturer op dinsdag 28 oktober 2014 om 14:52:

Daar ben ik niet bleek genoeg voor Wandujhi, eerder een Indiaas meisje :)

Ps: je was pas geleden jarig geweest...helaas kon ik je dit keer niet (meer) op tijd feliciteren..dus eh, gefeliciteerd nog, hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
Waarschuw beheerder
+1
donateur
[img width=876 height=757 cacheid=00161ee600323b36296604be1a02e48bac]http://i.imgur.com/e8ctyUQ.png[/img]

Waarschuw beheerder
+2-3
Terwijl Aghni in zijn Veemana (vliegend gevechtsvoertuig) hoog in de pikzwarte hemel bezaaid met donkere donderwolken zweefde, hoorde hij
opeens een luid monsterlijk gegrom achter zich...het volgende moment barste een hels kabaal van laservuur los in zijn richting.

Hij ontweek ze op het nippertje (dacht hij)..want de projectielen volgden zijn spoor, terwijl hij voor zich de donkere gestalte zag opdoemen van een reusachtig wezen omgeven door een ondoorzichtige sluier van ijzerwolken.

Daar waar enkele delen onbedekt waren, waren ledematen te zien die het zicht verblindden door een felle zilveren licht.
Aghni vuurde in de richting van het wezen, maar tevergeefs. De metalen huid was nagenoeg ondoordringbaar.

Het gigantische wezen teleporteerde bovendien op willekeurige momenten wat het des te ingewikkelder maakte.

Terwijl het dodelijke gevecht steeds intenser werd realiseerde Aghni dat dit gevecht zijn laatste kon zijn.
Hij herinnerde zijn belofte aan Anarya.. terwijl hij op zoek was naar een zwakke plek van het helse wezen.

Ver van de chaos vandaan stond Anarya buiten het paleis,haar ogen de felle flitsen volgend in de hemel voor haar ...terwijl ze haar baby stevig vasthield.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vind het toch wel een spannend verhaal. Is Renoise uiteindelijk de eindbaas?

Waarschuw beheerder
Agni er mist structuur in je tracks, als in 4x4 loopjes of het verlengde daarvan (2x16, 8x8, 4x32 etcetera). Voor de luisteraar is dit veel prettiger.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die rits trommels komt er steeds verkeerd in ja. Doet afbreuk aan de track

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 oktober 2014 om 23:59:
Agni er mist structuur in je tracks, als in 4x4 loopjes of het verlengde daarvan (2x16, 8x8, 4x32 etcetera).

Leg eens nader uit, want ik snap dit niet precies, heb je het hier specifiek over de ritmes en kicks of heb je het over de hele track in het algemeen? Je gebruikt het ook in meervoud waarmee je meerdere tracks van mij betrekt, hoewel ik natuurlijk niet weet welke tracks je van me dan hebt gehoord.

Uitspraak van actief op zaterdag 1 november 2014 om 14:34:
Die rits trommels komt er steeds verkeerd in ja.

Trommels?

Uitspraak van actief op zaterdag 1 november 2014 om 14:34:
Doet afbreuk aan de track

Waar precies en op welke manier?

Gebeurt meer dan genoeg in de track trouwens.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 oktober 2014 om 00:07:
Is Renoise uiteindelijk de eindbaas?

Ik hoop het niet :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 oktober 2014 om 23:59:
Agni er mist structuur in je tracks, als in 4x4 loopjes of het verlengde daarvan (2x16, 8x8, 4x32 etcetera). Voor de luisteraar is dit veel prettiger.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 november 2014 om 21:41:
Leg eens nader uit, want ik snap dit niet precies

Hebben we nog een loeiende discussie over gehad Agni. ;p
Waarschuw beheerder
Gebeurt meer dan genoeg in de track trouwens.

Ja dat wel, maar heel onsamenhangend. :)
Er is geen structuur qua arrangement zeg maar.
Qua opbouw/afbouw zeg maar... Er is geen logische structuur.... Meer in de zin van 'arrangement' dus. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Leg eens nader uit, want ik snap dit niet precies, heb je het hier specifiek over de ritmes en kicks of heb je het over de hele track in het algemeen? Je gebruikt het ook in meervoud waarmee je meerdere tracks van mij betrekt, hoewel ik natuurlijk niet weet welke tracks je van me dan hebt gehoord.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je naar de basis moet gaan. Als je de maat meetelt van een track is dit vrijwel altijd 4x4 bassline loopjes. Zet maar een willekeurige track aan in welke genre dan ook als je dan meetelt 1 2 3 4, 1 2 3 4, 1 2 3 4, 1 2 3 4 dan heb je een loopje van 4x4 en daarna komt er een nieuw geluid of een verandering in de track en begint het als het ware weer opnieuw als 4x4. Of eigenlijk is het beter om na 8x4 loops te hanteren zoals de meesten doen. Zo houdt je de juiste structuur aan en ik ken eigenlijk geen enkele producer die dit niet hanteert. Natuurlijk kan je binnen die loopjes wel spelen, zolang je maar van de 1,2,3,4 loopjes uitgaat.

Ik noem maar wat als track, vrij simpel qua structuur maar wel duidelijk hoorbaar.. tel de beats mee als 4x8 = dus 1,2,3,4,5,6,7,8 en dat x4 = 32 beats en let op de geluiden die erbij komen wanneer je weer bij 1 begint na die 4x8 en hoe het zich opbouwt. Dit is binnen die 4x8 loop ook vaak als 1,2,3,4. En dus niet halverwege bij 1,2,3,4,5,6 en dan bij de 6e maat een nieuw geluidje zoals jij het doet. Pak dan ipv bij de 6e maat 1,2,3,4,5,6,7,8 en dan pas wanneer je weer bij 1 begint een nieuw geluidje. Het is lastig uit te leggen dmv tekst misschien dat iemand het beter kan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nuja, wat je dus zegt is dat na elke 32 beats (bestaande uit 4x8 ) er in principe een verandering komt in de track en het op deze wijze het meest natuurlijkst is (toch?)

Ikzelf doe dit alles op het moment voornamelijk op gevoel, waardoor het soms wat willekeurig kan zijn maar ik ben dan ook niet op de hoogte van deze "vaste regels" binnen de (electronische) muziek waar de meeste producers aan houden, wel bedankt uiteraard voor het delen van deze feedback trouwens.

Ik ben maar een klein jaartje bezig maar uiteraard leer ik steeds dingen bij, hetzij met elke nieuwe productie door simpelweg te experimenteren, hetzij feedback. Bij deze track wou ik alles kort en krachtig en to the point houden. Ook de eerste keer trouwens dat ik zo'n soort track heb gemaakt waarbij ik een andere structuur aan beats heb gebruikt met een methode die ik voorheen nooit heb gebruikt, laat staan er ervaring in heb...de reden voor de keuze van deze stijl had dan ook als enige doel om mijn concept te dienen, het concept van een genadeloze mechanische draak die Aghni wil doden.

Maargoed "For everything theres a first time" is een Engels gezegde :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
. Zet maar een willekeurige track aan in welke genre dan ook als je dan meetelt 1 2 3 4, 1 2 3 4, 1 2 3 4, 1 2 3 4 dan heb je een loopje van 4x4 en daarna komt er een nieuw geluid of een verandering in de track en begint het als het ware weer opnieuw als 4x4

Als producer met een melodische aard wil ik je een klein dillemma voorstellen aangezien ik mn beats afstem op mn melodieen.

Stel je hebt een melodie die word ondersteund door niet een 4x4 loop maar 5x4 die volledig is afgestemd op de melodie...dan.. is het onvermijdelijk dat er een verandering plaatsvind nadat de 5x4 loop voorbij is.

Vind er een verandering voor of na deze loop plaats dan kan deze niet meer in overeenstemming zijn met de melodie en onnatuurlijk klinken.

Dit dillemma in achting nemend zijn er twee mogelijkheden als ik volgens jou idee ervan uitga dat 4x4 de norm moet zijn.

1. Ik pas de melodie aan totdat deze compatible is met een 4x4 of een 8x4 loop

2. Ik pas de 5x4 loop aan tot een 4x4

Beide mogelijkheden leiden echter tot problemen..want een melodie kan perfect zijn zoals die is maar die noodzakelijke aanpassing kan ertoe leiden dat de melodie niet meer klopt of soepel loopt.

Zelfde geld voor de beats, een 5x4 loop die aangepast word tot een 4x4 maakt de beats niet meer kloppend noch in overeenstemming met de melodie.

Dus de vraag rest, is 4x4, 4x8 etc. dan werkelijk
de norm, en als het zo is...hoe omzeil je dan dit dilemma?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op zaterdag 1 november 2014 om 21:58:
Ja dat wel, maar heel onsamenhangend. :)
Er is geen structuur qua arrangement zeg maar.
Qua opbouw/afbouw zeg maar... Er is geen logische structuur.... Meer in de zin van 'arrangement' dus. :P

Jij hebt het dus over de arrangement van de track in zn geheel en dan specifiek over de opbouw en afbouw zoals je dat zelf aangeeft.

Laten we daar dan even naar kijken.

De afbouw schrijf ik bij deze af aangezien de track simpelweg niet ten doel had om af te bouwen zoals je dat hebt in een doorsnee electronische track bijvoorbeeld.

Blijft over de opbouw, kan je daar aangeven wat je er niet logisch aan vind en en zo mogelijk graag met tijdstippen erbij? :)

Dan is het namelijk helemaal duidelijk en precies, want dat was in ons vorige discussie namelijk ook al zo'n heikelpunt..termen waren voor mij als nieuwe producer te vaag en onduidelijk, het was niet specifiek genoeg. Nu ben je veel specifieker omdat je het over opbouw/ afbouw hebt.

Graag zou ik er meer over willen weten :)

Als iemand weet hoe je een goede structuur opzet voor een professionele track ben jij het wel :)
Waarschuw beheerder
Ik zou persoonlijk iets rustiger opbouwen, die atmo is wel cool en zo.. Maar meer er naar toe werken zeg maar. Echt als een intro dus.
Tja, ik denk persoonlijk dat die kick 4x4 iets beter werkt. (wat is het BPM trouwens?)
Net zoals naar die break zeg maar.. Wat beter afbouwen/uitfaden en dan bam die break.. Die break kan wel op zich hoor.
En heb je daar die drums ineens out of the nothing.. Zijn toch dingen, je structuur is nog niet helemaal optimaal zeg maar. (kan ik ook wel begrijpen hoor.)

Bepaalde geluiden komen er heel abrupt in zeg maar.. Vanaf 4:17 of zo ga je zo'n beetje het outro gedeelte in met dubbele kicks.. En het stopt ineens daar.. Dat voelt voor mij niet echt als een outro honestly. Dat punt daar.. Dat bedoel ik met afbouwen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2014 om 13:02:
Als iemand weet hoe je een goede structuur opzet voor een professionele track ben jij het wel :)

Haha thanks, maar ik maak mainstream hè. :P

Kijk weet je wat het ook is, als luisteraar moet je ook in een bepaalde flow raken.. En ik neem aan dat je het wel aangenaam vind als andere luisteraars je tracks tof vinden? :P
Waarschuw beheerder
En ik ben het helemaal met je eens hoor, natuurlijk doen wat je zelf het beste vind. Als jij hier cool mee bent, dan oké prima. (Y) :P
Ik bekijk dit vanaf mijn perspectief qua produceren. :P

Waarschuw beheerder
Ik zou persoonlijk iets rustiger opbouwen, die atmo is wel cool en zo.. Maar meer er naar toe werken zeg maar. Echt als een intro dus.

Als ik eenmaal bezig ben met een intro heb ik de neiging om ze dan ook heerlijk lang te maken wat ik dit keer een beetje wou vermijden lelz :p

Tja, ik denk persoonlijk dat die kick 4x4 iets beter werkt.

Had gekund, het is alleen dat 4x4 kickpatronen en ritmes totaal niet mn ding zijn :p

(wat is het BPM trouwens?)

130 :)

Wat beter afbouwen/uitfaden en dan bam die break..

Lijkt me tof om dat eens op die manier uit te proberen, wellicht dat het op die manier nog meer impact heeft. Thx for the tip. :)

En ik ben het helemaal met je eens hoor, natuurlijk doen wat je zelf het beste vind. Als jij hier cool mee bent, dan oké prima.

Klopt, maar toch bedankt voor de uitvoerige feedback en je tijd :)

Ben nu alleen een beetje druk met school dus muziek zal nu wat meer op een lager pitje staan of puur voor persoonlijk genot dienen.

Word ook erg beinvloed en geinspireerd door enkele duistere games die ik nu weer aan het spelen ben. (y)

Ps: zit op mn phone atm, en het citeren werkt hier heel kut, vandaar dat ik het zo heb gedaan :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2014 om 14:36:
130 :)

Probeer eens gewoon 4x4 je kick te plaatsen, denk persoonlijk dat dat beter werkt dan dat rambambambam achter elkaar, wat beter voor de sfeer ook denk ik. :P

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 november 2014 om 14:36:
Ps: zit op mn phone atm, en het citeren werkt hier heel kut, vandaar dat ik het zo heb gedaan :p

Ik zag al geen citaties in me lijst inderdaad. xD
Denk ik ga even in dit topic kijken. :P

Waarschuw beheerder
Trommels?

Bij 1.51 bijvoorbeeld, dat "trrrrrrr" Voor mij klinkt het alsof ze er op een willekeurige moment zijn ingegooid. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 2 november 2014 om 15:43:
Voor mij klinkt het alsof ze er op een willekeurige moment zijn ingegooid. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :)

Nah dat is wat ik bedoelde inderdaad met die structuur, soms komen dingen ineens out of the nothing, tja.. Dat vinden luisteraars storend. :jaja:
Dus het ligt niet aan jou hoor. :P

Waarschuw beheerder
Zal het maar effe zo zetten OlA
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Thx Laartje

Dat van die patterns wist ik trouwens al, alleen de hoeveelheid van elk gedeelte wist ik nog niet om een gebalanceerd geheel te hebben, dat deed ik namelijk altijd volledig op gevoel.

Al mn Aghni tracks bestaan uit op elkaar afgestemde melodiëen en beatpatterns, de beats en percussie zijn als het ware de kinderen van de melodiën.

Mn recente tracks heb ik alleen veel meer glitch toegepast en is mn sound steeds mechanischer aan het worden wat ik nog moet beheersen (tezamen met de nieuwe technieken), maar nu dat ik eindelijk een bleuprint en overzicht heb verkregen van een vaste structuur bied dit mij als het ware de laatste sleutel voor de deur waarlangs ik mijn stijl tot nieuwe hoogtes kan leiden :)