66 volgers · 1122759x bekeken
Dat transcript is bijna 100% accuraat ja.
Wat niet in dat verslag te lezen is, is dat toen Radical Redemption zijn manier (en die van Minus Militia) van een live act doen uitlegde en o.a. zei dat 'de mix vooraf gemaakt is, omdat het live helemaal perfect moet zijn, in een live act kun je dus niet live mixen', Ophidian een mooi 'blablabla' gebaar met zijn hand maakte.
Ophidian een mooi 'blablabla' gebaar met zijn hand maakte.
Wat ook nadelen heeft, want het is voor het publiek minder leuk om naar te kijken. Al kunnen de fans van Ophidian dat waarschijnlijk erg waarderen, om hem gefocust te werk zien gaan (althans, ik wel), maar voor doorsnee publiek zal dat anders zijn.
Ja, het is natuurlijk wat minder spectaculair om naar te kijken. Bij de andere "live"-acts wordt het publiek flink opgejut, dikke show, vuurwerk...
Wat ook mist is de rant van DV8, wat er op neerkwam dat muziek niet zo belangrijk was omdat iedereen toch naar de klote is. Al met al kudo's voor die Ophidian gast.
Oh wow, really? Kansloos zeg...maar goed, ben toch al nooit DV8 fan geweest dus dit past wel in dat plaatje...
Ah, geen plannen voor DJ Hidden + symphonie orkest?
Die zijn er wel geweest, ja. Het Poolse om precies te zijn.
Aantal liveacts in die scene is gigantisch toegenomen dit en vorig jaar.
Dat is omdat het nog makkelijker is dan de hele tijd tracks doormixen om de 3 a 4 minuten op 150 bpm.
Ik vond het sowieso een vrij random gekozen gezelschap. MM en DR die vanuit de HS komen en alles voor de show doen (6 man totaal) en Conrad als enige vertegenwoordiger van de hardcore, vooral geliefd onder een meer toegewijd publiek, bij wie de muziek de volledige basis van zijn live-act is.
Zorgt juist voor een leuke balans vind ik
laatste aanpassing
DV8
Ik sprak Peter, DV8, tijdens het eten, na HDE. Hij zei dat er al vanaf het begin een olifant in de kamer was. Hij was zelf eerlijk door te zeggen dat hij alleen een microfoon en een USB-stick bij zich heeft als hij DV8 Rocks doet, en dat 'we' elkaar geen mietje moeten noemen. Wel gewoon eerlijk, maar ik vind het mooier om te zien wat Ophidian doet, uiteraard.
Zorgt juist voor een leuke balans vind ikOphidian als iemand die een liveact puur voor de performance zelf doet. Minus Militia als de gloednieuwe liveact die dit jaar op een aantal gigantische podia dit gepresenteerd hebben. En Donkey Rollers als 'oude rotten' die al 11 jaar lang (sinds Defqon 2003 volgens mij) een liveact doen, dat is nog langer dan Ophidian volgens mij.
Goed zo Kjeld, jij heb opgelet. Ik kan altijd op je rekenen.
laatste aanpassing
Hij zei dat er al vanaf het begin een olifant in de kamer was. Hij was zelf eerlijk door te zeggen dat hij alleen een microfoon en een USB-stick bij zich heeft als hij DV8 Rocks doet, en dat 'we' elkaar geen mietje moeten noemen.
Absoluut. Er hangt een enorme prejudice aan het woord 'liveact', maar daar was de titel van de showcase dan ook naar (iets van 'hoe live is live'). Echter is dat vooroordeel niet helemaal terecht vind ik: je kunt een liveact gewoon op meer manieren invullen dan een DJ set. Het een is niet per se beter dan het andere, al kan je als persoon wel een voorkeur hebben voor een van die varianten.
Renoise ga maar is naar Legend of the overfiend,Apocalypse Zero,Gantz,Midori,Demon City Shinjuku of Genocyber kijken. Dat zijn hele stoute tekenfilmpjes.
Wicked City, dat is mijn tijd. En wat Wander zei: Urotsukidoji.
Been there done that, TOEN IK 12 WAS
20 jaar geleden dus.
Grow up aub of houd die rommel lekker bij je.
Baal jij even dat ik geen hater ben, eerder je ergste nachtmerrie.
Jouw verschijning zou mijn bestaande nachtmerries idd teniet doen. Maar gelukkig is dat tot nu toe niet gebeurd en kan ik blijven genieten van mijn abstracte, mysterieuze en immer sfeervolle dromen zonder tussenkomst van jou geest-tormenterende verschijning.
Ga daar maar over dromen en verhaaltjes schrijven nu het nog kan.
Helaas ben je daar iets te waardeloos, oninteressant en inspiratieloos voor.
Dus het spijt me.
Namaste, en een prettige avond verder.
Niet op tijd af volgens Danny.
Ik zal het je oren besparen, maar als je nieuwsgierig bent hoef je het woord maar enkel op youtube te typen en..... verder zeg ik maar niks O_o.
Vind het wel meevallen eigenlijk.
Mooie track, echt iets wat ik na een intens hard feest in de trein zou opzetten om dan lekker weg te dromen met de ogen halfdicht terwijl het langzaam ochtend word.
Dat zou ik echt nooit kunnen, die harde beats galmen dan nog rustig een daagje na in mijn lege hersenpannetje.
Wat denk je van dit spul? Is van eind jaren 70, sowieso was de jaren 70 qua muziek een bazentijd.
Tentakelsex is niets voor broekies van 12.
Ik was 7 ofzo
Fucking Konmar die die shit gewoon tussen de rest van de tekenfilms legt op de multimedia afdeling toendertijd.
"Hey kijk, deze video heeft een stoere duivel op de voorkant!''
Wat is hier eigenlijk mee gebeurt? Niks?
Die was toch al uit of...?
*googles*
Wtf, doe eens ff releasen!
(die P2PP album promo podcast...blijft wel een van de beste sets van TOA ever, imho)
Wat denk je van dit spul? Is van eind jaren 70 .
Niet echt mijn smaak deze hoewel ik wel artiesten heb uit die periode die ik ook leuk vind.
Ashra Temple bijvoorbeeld.
sowieso was de jaren 70 qua muziek een bazentijd.
Denk dat ieder periode wel zijn hoogtepunten had en gezien het feit dat er zo ongelofelijk veel is gebeurd op muziekgebied sinds de opkomst van de elektronische muziek, dat je met gemak het afgelopen 35 jaar als een hoogtepunt kunt zien in de hele menselijke muzikale geschiedenis.
Denk dat ieder periode wel zijn hoogtepunten had en gezien het feit dat er zo ongelofelijk veel is gebeurd op muziekgebied sinds de opkomst van de elektronische muziek, dat je met gemak het afgelopen 35 jaar als een hoogtepunt kunt zien in de hele menselijke muzikale geschiedenis.
Inderdaad, de afgelopen 50/60 jaar is er zoveel gebeurd in de muziekwereld, dat is echt niet voor mogelijk te houden, en zelfs de kleinste invloeden hebben de huidige muziek gemaakt zoals het is.
afgelopen 35 jaar
Maak er maar zo'n 40 jaar van als je over elektronische muziek spreekt.
Maak er maar zo'n 40 jaar van als je over elektronische muziek spreekt.
Ok
*gumt 35 uit en schrijft 40 in zn schoolboekje*
Wat mijn interesse ook vooral trekt is hoe de eerste industrial genres ontstonden tezamen met de alternatieve electronica zo rond begin jaren 90..rond de tijdperk van de val van de Berlijnse muur en het uiteenvallen van de SovjetUnie.
De jaren 90 "Warp sound" en de "AntZen Industrial" hebben een speciaal plekje bij mij.
Ook 1 van de redenen waarom ik het laatste album van Aphex Twin zo leuk vind
laatste aanpassing
Tenminste beter dan de zoveelste post over een inspiratieloze Crossbreed track of de zoveelste Uk/Brostep release.
Elk genre heeft zijn goede en slechte kanten.
Ook 1 van de redenen waarom ik het laatste album van Aphex Twin zo leuk vind
Ik vind dit album dus vrij snel minder aan het worden. Maar ik vond de meeste Analords ook al niet heel bijzonder... en dit neuzelt daar weer een beetje op voort. Syro heeft zeker hele goede momenten maar het is zeker niet zijn beste werk.
De jaren 90 "Warp sound" en de "AntZen Industrial" hebben een speciaal plekje bij mij.
Jaren '90 Warp spul vind ik ook erg tof. De laatste tijd ben ik me ook meer aan het verdiepen in de back catalogue van Planet Mu, zeer tof spul.
Qua nieuwe muziek zijn het toch voornamelijk dingen uit de techno hoek die me aanspreken; Lakker, Truss, Andy Stott, Randomer, Untold.
Linkjes
*gumt 35 uit en schrijft 40 in zn schoolboekje*
Autobahn van Kraftwerk is ook alweer 40 jaar oud.