Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juni 2014 om 21:42:
En in zo'n geval? 
Dat vind ik wat anders. Stel dat iemand iets gooit wat minder leuk is om tegen je hoofd te krijgen. Overigens zou ik dan nog eerder mijn beklag doen bij de organisatie - want die vinden het altijd *wel* nodig om zelfs de djs te laten fouilleren bij binnenkomst maar zijn vervolgens bij dit soort geval in geen velden of wegen te bekennen... en security mensen kunnen ook niet altijd zo 1, 2, 3 zien dat een dj iets naar zich toegegooid krijgt - tenzij het hele publiek mee doet. Ik vind het altijd jammer... want dat soort dingen haalt je 100% uit je set. Ik kom er daarna ook meestal niet meer goed in. Zo heb ik in Zwitserland ooit eens een meisje gehad die het nodig vond om een vol flesje water over m'n hoofd heen te kieperen en tja... daarna had ik niet zo heel veel zin meer. Wel de set uitgedraaid, uiteraard - maar leuk is anders. Het stomme was ook nog eens dat ze dat niet deed omdat ze de muziek niet leuk vond - maar bij wijze van grap. Dat soort grappen mag iedereen bij voorkeur thuis laten.
Overigens is dat dan ook weer een risico van pre-made sets draaien: je moet dan doen wat je al gepland hebt en kunt niet inspelen op een publiek. Als een publiek onze dingen echt niet trekt, proberen wij meestal - binnen onze eigen-gestelde grenzen - te draaien wat *wel* werkt. Dat helpt vaak. Ook anticiperen we soms bepaalde soorten publiek. Festivals bijvoorbeeld zijn altijd lastiger omdat je een hoop dagjes-mensen hebt die geen flauw idee hebben wie je bent en wat je doet. Of we hebben een publiek voor onze neuzen wat alleen maar 60 minuten lang de Raging in the Dancehall remix en Fucking Hostile willen horen. Je krijgt dan soms best de neiging om die tracks gedurende je hele set terug te laten komen, steeds opnieuw.