Partyflock

Forumonderwerp · 703913
5104x bekeken

Waarschuw beheerder
WIE van jullie heeft er weleens in een internaat gezeten ...of zit er nog ..
en wat denken jullie word je er wijzer van of niet ...
na mijn ervaring in iedergeval niet!!!
zou mijn kids zoiets nooit aan doen...
Waarschuw beheerder
Heb er twaalf jaar op gezeten maar wordt er niet beter van :no:
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
nooit gezeten, wel vaak mee gedreigt... achjah, ben ook geen makkelijk kind O:)
Waarschuw beheerder
nooit gezeten, wel vaak mee gedreigt... achjah, ben ook geen makkelijk kind

haha dat ken ik:)
Waarschuw beheerder
nee was nie nodig...pff, van god los!!!!

Waarschuw beheerder
Mijn beste vriend heeft er gezeten en het was zeker geen pretje, denk ook niet dat mensen die een mindere ervaring hebben over internaten dat graag op een partysite plaatsen maargoed.

Waarschuw beheerder
ja is dat zo ladyextreme dan ben ik een van de weinige zeker dan die ze wel wil delen ...
kan er over mee praten anders zou ik zo een topic niet maken...snap ie !!!!!

Waarschuw beheerder
Ja dat begrijp ik, zie alleen om me heen dat de ervaring leert dat het een zwaar onderwerp BLIJFT ;)

Waarschuw beheerder
ja zou goed kunne wat je zegt maja ik vind de waarheid mag toch onderhand ook weleens boven water komen.
kijk en als iemand iets niet kwijt wil hier zijn ze daar vrijblijvend in ...het is een open topic voor iedereen ....

Waarschuw beheerder
That's true ;)

Waarschuw beheerder
Soms kan het toch zo zijn dat het niet anders kan of zie ik dat verkeerd?????????

Artiest {SHOWLIST artist 23786, 34807, 41530}
Waarschuw beheerder
ik hoorde laatst dat men ouders er vroeger echt serieus over na hadden gedacht, als ze dat hadden gedaan had ik hier nu niet gezeten denk ik...

ik zou helemaal knettergek worden van zo'n internaat, ik persoonlijk zou er extra rebels van worden...

Waarschuw beheerder
ja na mij ervaring in iedere geval word je er niet beter op en het is geen op lossing vind het ..
eerder een dump middel van ouder zo van ohhhhhhhhhh zo nu zijn wij er van af ..
en nu kan een ander ons kind op voeden ieder kind heeft zo zijn puberteit en ze streken maja alles heeft een reden zeg ik altijd denk dat zulke kids te weinig aandacht krijgen van thuis uit en liefde en dan gaan ze het verkeerde pad op ....
Waarschuw beheerder
Ook veel dreiging gehad ;D
Op een gegeven moment van school gekickt en het laaste beetje leerplicht onheffing gehad. Toen gaan WERKEN , dat werkt volgens mij het beste..

Waarschuw beheerder
bij mij ook al veel mee gedreigd :S
alleen dat was te duur dus wachtte ze gewoon tot ze me gewoon op straat kon zetten ;)

Waarschuw beheerder
Mijn broertje heeft lang op een internaat gezeten in Twello.
Ik weet nie meer hoe dat heet,tis ook een paar keer op tv geweest.Dat heeft hem wel goed gedaan.
Daar hadden ze hele goede methoden.
Maar dat is een uitzondering want alle verhalen die ik hoor over internaten van vrienden enzo zijn gewoon kut.

Waarschuw beheerder
internaaat wordt je alleen maar slechter dan beter:yes:
Waarschuw beheerder
laatst was er een internaat op tv dat heete iets van de vliethoeve ofzoiets ..ik keek er best vaak naar..
Waarschuw beheerder
vliethoeve ken ik jah hek ook gezien, maandag komt er owk een stuk over rentray geloof k. op ned.1

Waarschuw beheerder
Nou ik denk dat bijna alle ouders daar weleens mee gedreigd hebben uit onmacht, maar uit eindelijk ben ik ook niet gegaan. Maar dat wil nou ook weer niet zeggen dat het thuis altijd koek en ei was. Dus ja ik weet niet of ik van een internaat slechter dan nu zou zijn geworden.

Waarschuw beheerder
internaat jha
woon nu net weer 2 maanden thuis
heb 2 en half jaar gezeten

ron

Waarschuw beheerder
maasje
ligt eraan je heb open en gesloten he
open is een stuk beter dan gesloten
je hebt nie veel vrijhed ma tog gesloten is echt erg

Waarschuw beheerder
ik heb 12 jaar op een internaat gezeten,.mijn ouders zijn schippers.,best time ever daar,.

Waarschuw beheerder
ik heb eerst 3 maanden gesloten gezeten en nu zit ik al 2 fucking kut jaren op een k*t internaat ik heb het der nu echt wel gehad je kan niks doen daar ja als een kasplantje gaan zitten en mag maar 2 keer in de maand naar huis :S:S:S maar goed bijna 18 en dan opsoute met jeugdzorg :S:S
en ron ik weet hoe je je voelde.
maar we hebben het er wel gezellie gehad met zen tweeen altijd ouwehoeren op dat KANKERGESTICHT GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
nooit gezeten...zou er ook geen dag blijven

I AM NOT AN ANIMAL :)

Waarschuw beheerder
Ik zat 7 weken op een leefgroep maar toen ben ik naar 't fasehuis gegaan maandag en dat zit d'r aan vast .. is wel een stuk beter ..
Of je er beter van wordt ? ..
Tjah, ik doe 'r goed m'n best en heb d'r nooit problemen ofzo daarzo .. :)
Maar je hebt 'r mensen zittn die tegen ALLES maar dan ook ALLES ingaan ... en tjah .. daar word je niet beter van .. je moet het zelf ook willn ..

Waarschuw beheerder
ik heb ook in apeldoorn en in arnhem en in groningen en lochem gezeten ik kan alleen maar zeggen ik word ik echt gestoord van daar met van di ekleine kanker pubertjes ( niet dat ik zo braaf was ) maarja ik bedoel ik mag blij zijn als ik er weg ben want ik vind het maar 10 niks
Waarschuw beheerder
Wow, het lijkt mij echt heel erg om op een internaat te zitten.. ik wist niet dat hier zoveel mensen waren die erop hebben gezeten.

Ik hoop dat jullie er niet teveel rotherinneringen aan hebben, want mij lijkt het in ieder geval niet leuk.. sterkte (F)
Waarschuw beheerder
nooit op gezeten, er werd wel vaak mee gedreigd idd. ik zou mijn kinderen er iig nooit naartoe sturen. (denk ik)
Waarschuw beheerder
ben er letterlijk grootgebracht...

Of ik er slechter van geworden ben?
Dacht het niet...
Het is niet altijd feest zeg maar, maar het is ook niet altijd zo verschrikkelijk als mensen vaak wel denken/zeggen

en nog ff voor de duidelijkheid...niet iedereen zit daar omdat zijn/haar ouders maar "van ze af wilden..."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
leuk topic...:yes:
Waarschuw beheerder
idd! het is absoluut niet zo dat je ouders je daar altijd dumpen! Ik heb namelijk de beste ouders die ik me kan wensen!(l)

Ik heb 2 1/2 jaar op een internaat bij Maastricht gezeten: Huize St. Joseph. En het is absoluut niet zo dat mijn ouders me daarheen hebben gestuurd. Ik was 15 en stond voor de keuze na 8 scholen afgetrapt te zijn; of naar een tijdelijke school voor kutkinderen die nog ff leerplichtig zijn in mijn woonplaats en dan gelijk op mijn 16e gaan werken of naar een internaat en dan nog een diploma halen. Ik heb dus ook zelf mede dankzij advies van iedereen voor het internaat gekozen. Slechter kon ik er niet van worden, want was ik een rotkind, vroeger dan :-)

Toen ik daar net zat had ik echt zo iets van rot op met jullie, jullie zijn mijn ouders niet en dan kom je aan met je domme regels. Het gevolg daarvan was dat ik dus weken voor straf op tijd naar bed of strafcorvee moest doen. Vervolgens moest ik naar een strengere groep omdat ze dachten dat dat beter voor mij was. Daar moest je dus al je privileges en extra´s verdienen, dat was dus helemaal ruk! Toen leek het mij verstandig om toch maar een beetje mijn best te gaan doen, want met dat dwarse gedrag bereik je dus helemaal nix! Na weer een hele tijd mijn best te hebben gedaan, werd ik weer overgeplaatst naar een wat minder strenge groep. En ik merkte dat je met gewoon normaal doen veel meer bereikte en veel meer mocht. Dus vanaf toen heb ik dat gedaan en mocht ik steeds vaker naar huis in de weekenden en mocht ik ook doordeweeks sporten en naar vrienden die ik weer in Maastricht had leren kennen.

Ik vind het ook een beetje dom van mensen om gelijk te zeggen op een internaat leer je nix en ik zou gek worden bla bla bla...

Als ik er zo achteraf op terug kijk heb ik daar best een leuke tijd gehad en nog belangrijker: een hele hoop geleerd!(y) Het is gewoon wat je er zelf van maakt. In het begin was ik ook vervelend en daar bereik je nix mee. Juist als je gewoon normaal en je best doet, kun je er best een aangename tijd hebben. Ik mocht veel weekenden naar huis. In de weekenden dat ik niet mocht kwamen altijd mijn ouders en broertje op bezoek. En ik heb daar ook weer veel mensen leren kennen maar ben er vooral een stuk beter op geworden! (y)

Waarschuw beheerder
ik ben groepsleider...O:)

:yes:

Waarschuw beheerder
hoor vaak dat jongeren er slecht over denken ...

ben van mening dat ze er wel beter van worden, als sommige onder dezelfde omstandigheden zouden opgroeien, was het veel slechter met vele afgelopen ...

Waarschuw beheerder
hoor vaak dat jongeren er slecht over denken ...

ze vergeten 1 ding...heeft voornamelijk met opvoeding te maken...als de bais niet van huis uit niet wordt meegeven aan een kind...dan kan het een (behoorlijk) verknipt kind gaan worden...

als ik zie hoe de jongeren (kinderen) waarmee ik werk "verpest" zijn...heeft vaak te maken met de opvoeding...een kind wordt niet zomaar een "rotkind" of "moeilijk"...ligt puur aan de opvoeding...structuur en duidelijkheid (en liefde) is iets wat een kind vanaf kleins af aan nodig heeft...dat is de basis...
Waarschuw beheerder
Frankybooi... toevallig in Eefde?

Waarschuw beheerder
:no:

op 1 van de zwaarste open behandelcentrum...O:)

Waarschuw beheerder
ik nie...ken wel iemand die dr wel heeft gezeten...en die is dr zeker wel beter van geworden..:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
"rotkind" of "moeilijk"...ligt puur aan de opvoeding

precies, normen en waarden krijgen ze niet van huis uit.

zie nu ook veel kleine kinderen, veel al gaat het van jongs af aan al helemaal fout :S

Waarschuw beheerder
ik ben ook groepsleidster, aan de hand van de reacties heb ik het idee dat de meeste van jullie na hun twaalfde daar zijn gaan wonen. ik werk met de kinderen onder die leeftijd, wat je soms hoort ziet en meemaakt is echt te erg. veel kinderen zijn vaak al zo fucked up en hebben vaak al zoveel verschillende huizen gezien dat ik me kan voorstellen dat als ze 17 zijn echt alles en iedereen haten betreffende jeugdzorg.

je kan nooit van te voren vertellen of het juist beter is of niet....

Waarschuw beheerder
hebben vaak al zoveel verschillende huizen gezien

das een groot nadeel, ja ...

Waarschuw beheerder
ken kinderen van 8 jaar die per jaar minstens drie verschillende huizen zien...
heel triest en gewoon door blijven bezuinigen, komt helemaal goed hoor met de jeugd in Nederland

Waarschuw beheerder
:S
Waarschuw beheerder
mijn ouders dreigden er altijd mee vroeger..
'als je je niet gedraagt ga je naar een internaat'
Waarschuw beheerder
Ik heb 5 jaar in jeugdhulpverlening gewerkt.

Ik ben blij dat sommige kinderen bij ons zijn geplaatst, zeker omdat hun kans op een goeie plek in de maatschappij nu nog reeel is en als deze niet uit huis waren geplaatst was deze kans stuk kleiner geweest..

Helaas is in dit werk, geen bahandelingsplan aanwezig die 100% veilige garantie biedt voor terugplaatsing in maatschappij maar elk kind die op eigen benen leert staan is er weer 1.

Elk kind en uit huis plaatsing is weer uniek en daarom ook nooit, naar mijn denken, een algemeen goed of fout hokje bij te plaatsen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben het helemaal met je eens cherzana...

Waarschuw beheerder
Ik ben blij dat sommige kinderen bij ons zijn geplaatst, zeker omdat hun kans op een goeie plek in de maatschappij nu nog reeel is en als deze niet uit huis waren geplaatst was deze kans stuk kleiner geweest..

Helaas is in dit werk, geen werkwijze die 100% veilige garantie biedt voor terugplaatsing in maatschappij maar elk kind die op eigen benen leert staan is er weer 1.

klopt, :yes:

je kan ze toch nog wat bagage meegeven om het "wel te redden" in de maatschappij..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ook veel dreiging gehad
Op een gegeven moment van school gekickt en het laaste beetje leerplicht onheffing gehad. Toen gaan WERKEN , dat werkt volgens mij het beste..

jah dat was bij mij ook het geval :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ik niet gelukkig:no: ken wel een aantal mensen die dr hebbe gezeten maar of die dr nu beter van zijn geworden:no:

Waarschuw beheerder
Ik weet t weer Glenn Mills was t en dat is wel een "goed" internaat...

Waarschuw beheerder
ik denk dat er zeker wel figuren zijn die er baat bij hebben, maar bij mij zou het niet werken...

Waarschuw beheerder
het heeft altijd baat, tis maar wat je ermee doet...

Waarschuw beheerder
Het was heel soms wel leuk. Omdat je heel de dag zit opgesloten ga je vanalles uitspoken, maar ik had eig liever niet op internaat gezeten :s

Waarschuw beheerder
Mijn neef heeft ook op een internaat gezeten en hij heeft echt een toptijd gehad daar.
Ik denk niet dat je het moet zien als dumpplek voor je kind..
Als je het zelf niet meer red dan kan dit een goede oplossing zijn

Waarschuw beheerder
eerder een dump middel van ouder zo van ohhhhhhhhhh zo nu zijn wij er van af ..
en nu kan een ander ons kind op voeden ieder kind heeft zo zijn puberteit en ze streken maja alles heeft een reden zeg ik altijd denk dat zulke kids te weinig aandacht krijgen van thuis uit en liefde en dan gaan ze het verkeerde pad op ....

Ja joh .. ? :S
Denk je dat ?
Denk je het toch verkeerd .. :)
Ik vind het ook een beetje dom van mensen om gelijk te zeggen op een internaat leer je nix en ik zou gek worden bla bla bla...

Inderdaad.. .en als je normaal doet kom je veel verder ...
als ik zie hoe de jongeren (kinderen) waarmee ik werk "verpest" zijn...heeft vaak te maken met de opvoeding...een kind wordt niet zomaar een "rotkind" of "moeilijk"...ligt puur aan de opvoeding...structuur en duidelijkheid (en liefde) is iets wat een kind vanaf kleins af aan nodig heeft...dat is de basis...

Je kunt dan misschien wel groepsleiding zijn ( wat ik overigens zelf ook graag wil wordn 'later' ), maar mijn gedrag van eerst ligt dus zeker niet aan mijn opvoeding ..
Nu ben ik erg veranderd ( positieve zin ), maar zit toch in een internaat .. 7 weken op een leefgroep en nu dus fasehuis ...
Doe er goed m'n best en maak m'n school af..
Sommige mensen vragen zich af wat ik in vredesnaam op een internaat doe 'omdat dat toch wel zo verschrikkelijk is en voor mensen met veel problemen enz enz'..
Tjah, mensen veranderen, ik kan d'r nu alleen nog maar beter van wordn ..
Internaten zijn echt niet 'zo erg' als veel mensen denken .. je hebt zelf heel veel inbreng op 'hoe erg' 't is ...

Nooit zoiets aandoen ? ..
Een kind kan er vaak alleen maar op vooruit gaan, MAAR dan moet ie 't zelf ook willen ..
En als je ergens ook in de betere zin door kan veranderen heeft het niks met 'aandoen' te maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je kunt dan misschien wel groepsleiding zijn ( wat ik overigens zelf ook graag wil wordn 'later' ), maar mijn gedrag van eerst ligt dus zeker niet aan mijn opvoeding ..

ik werk dan met zeer gedragsgestoorde kinderen/jongeren gepaard met ADHD...en ouders zijn niet capabel om hun kind "op een normale manier" op te voeden...er is totaal geen basis..

Nu ben ik erg veranderd ( positieve zin ), maar zit toch in een internaat .. 7 weken op een leefgroep en nu dus fasehuis ...
Doe er goed m'n best en maak m'n school af..

:respect:

ga zo door meid ;)

Waarschuw beheerder
lizz... veel succes en je gaat het wel redden!!!

ik werk zelf ook met zeer ernstig gedragsgestoorde kinderen gepaard met autistiform gedrag...
Franky boy, collega??? waar werk je??? in rotterdam of ergens anders in NL

Waarschuw beheerder
ik werk op 1 van de 2 achtervanginstellingen in NL ;)

oosten van het land

Waarschuw beheerder
respect...
:)

Waarschuw beheerder
werk je met pdd-nos'ers?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik werk op 1 van de 2 achtervanginstellingen in NL

Huize Alexandra soms?

Waarschuw beheerder
is geen achtervanginstelling...

Waarschuw beheerder
de groep waar ik in werk is opgezet voor zeer ernstig gedragsgestoorde kinderen, een behandelgroep.
maar door vele bezuinigingen en weinig plaatsen en lange wachtlijsten zijn we nu inmiddels een prullenbak geworden en moeten wij binnen twee jaar de kids klaarstomen voor een andere groep. kan pddnos zijn maar ook autisten en zwakbegaafden, meestal zijn ze normaal begaafd. eigenlijk komt alles hier gewoon binnen...

Waarschuw beheerder
waar ik werk heb je 2 stromingen: pdd-nos (contactgestoord) en conduct disorder (gedragsgestoord)

Waarschuw beheerder
komen er bij jullie geen kinderen/jong volwassenen binnen die eigenlijk beter af zijn op een andere groep/instelling??? welke leeftijd werk je???

Waarschuw beheerder
Crazy Reza:

waar ik werk is het eindstation voor open-instellingen...als ik soms zie wat voor kinderen bij ons binnenkomen, heb ik echt zoiets van: "wat moeten jullie eigenlijk in zo'n "harde" setting als dit"...

bij ons zitten LVG's (Licht Verstandelijk Gehandicapten)

wij werken met Fases...

ik werk op een 1ste Fase groep...beginnen met Gezagsacceptatie en we nemen alles over...("geen discussie-mogelijk")

jij?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gaat toch niet over aandoen..

die kinderen worden meestal niet zomaar in het internaat geplaatst

Waarschuw beheerder
ik werk in een open instelling, waarschijnlijk als ze het bij ons niet zo goed doen, komen ze bij jou... wij zijn denk ik het eindstation in de open instellingen en dan naar gesloten helaas. gaat je soms aan je hart zeker omdat ze bij ons nog zo jong zijn, als je een meisje of jongen van 7 naar een gesloten instelling moet overplaatsen denk je wel eens, klote maatschappij...:'(

Waarschuw beheerder
klote maatschappij...

:no:

klote-ouders

beter voor je kinderen zorgen...of neem geen kinderen als je nog teveel met jezelf (eigen problemen) bezig bent...

Waarschuw beheerder
idd, denk na voordat je dingen doet... opvoeden is echt niet zo makkelijk

Waarschuw beheerder
't is gewoon heel erg triest om te zien uit wat voor soort gezinnen/milieu/kringen de kinderen komen...

echt te triest voor woorden...

Waarschuw beheerder
bij ons komen ze echt uit alle mileus, rijk, arm, modaal, straat maakt niet uit.
heel triest dat volwassen mensen zo met kinderen doen... andere woorden zijn er niet voor.

Waarschuw beheerder
*diepe zucht* O:)

Waarschuw beheerder
Hey collega Frankybooi, weer goed op dreef hier....

Hahaha

Waarschuw beheerder
Ze hebben me wel in een internaat willen stoppen een paar jaar terug. Maar is niet doorgegaan. Heb wel op Bijzondere Jeugd, van Jeugdzorg gezeten. Werd alleen maar gekker daar O:)

Waarschuw beheerder
Hey Scuba..:D :D

collega :D :D :D :D

Nu Ries nog, dan zijn we "compleet" :9

Waarschuw beheerder
het lijkt me heel leuk om in een internaat te werken, ik wou ook graag een stageplaats op een internaat maar mijn school wou niet meewerken...

heb nu ook een leuke plek hoor! Een kinderdagcentrum voor meervoudig gehandicapte kinderen.

Waarschuw beheerder
Internaat is gewoon slecht

Je zit je heel de dag te vervelen en het eten is echt bah!
Waarschuw beheerder
Ik heb wel mensen "slechter" zien worden op een aantal internaten waar ik zat,
maar dat komt volgens mij ook omdat er natuurlijk ±10 verschillende mensen in zo´n groep zitten en je ziet dan dat sommigen zich nogal laten beinvloeden door anderen...
wij kregen meiden in de groep die nog nooit echt met bv. drugs in aanraking waren geweest en dat daar ineens wel ontdekten.
Daar kwamen dan weleens problemen van ja.

Waarschuw beheerder
he maestro...

beter internaat uit kiezen, ze mogen bij ons zelf uitkiezen wat ze willen eten :P

Waarschuw beheerder
Ja maar dan nog, zit je de hele dag binnen. Was echt nix voor mij. Ik werd er gek van :s
Waarschuw beheerder
Afhankelijk van goede groepsleiding, voldoende
faciliteiten op het terrein moet er een breed scala aangeboden kunnen worden zodat 'de vrije tijd' zinvol wordt opgevuld.
Dan zit je zeker niet hele dag binnen, mits je gesloten zit maar dan heb je ook nog hele rits om aan te werken waarschijnlijk..
En dan nog, heb je met goede groepsleiding een zinvolle dagbesteding..

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die zullen er ook altijd blijven.

Waarschuw beheerder
ik werk dan met zeer gedragsgestoorde kinderen/jongeren gepaard met ADHD...en ouders zijn niet capabel om hun kind "op een normale manier" op te voeden...er is totaal geen basis..

Oke .. ik wilde alleen even zeggn dat t niet alleen aan de opvoeding ligt ..
Misschien in dit geval dus wel ?
Dat weet ik niet .. dat moet ik allemaal nog leren .. :)
:respect:

ga zo door meid ;)

Oke .. ;)
lizz... veel succes en je gaat het wel redden!!!

Dankje ! Denk 't ook wel, ja ! :D

Lang niet altijd zo .. :D
Op de groep stelden we zelf een 'menulijst' samen elke week .. :)
:D

Waarschuw beheerder
Afhankelijk van goede groepsleiding, voldoende
faciliteiten op het terrein moet er een breed scala aangeboden kunnen worden zodat 'de vrije tijd' zinvol wordt opgevuld.
Dan zit je zeker niet hele dag binnen, mits je gesloten zit maar dan heb je ook nog hele rits om aan te werken waarschijnlijk..
En dan nog, heb je met goede groepsleiding een zinvolle dagbesteding..

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die zullen er ook altijd blijven.

Als je op open zit ... iig ..
Waar ik zit, toen 'k nog op de groep zat .. ze hebbn 'r elke dag verplichte activiteiten .. ( afhankelijk van je fase )
Zo heb je toch nog iets te doen, ook al is 't verplicht .. je zit je dan niet de hele dag te vervelen...
De meesten gaan overdag naar school/werk ..
Zo niet, dan is er de zogenaamde 'Octopus' ..
Waar je tjah .. veel kan doen ?.. knutselen, tekenen, fietsen maken zelfs ? van alles eigenlijk !
Dan verveel je je niet de hele dag ..
De verplichte actitiviteiten bij ons waren .. sporten, fitness, recreatie ( tafeltennis, poolen, biljarten, mooie muziekinstallatie .. O:), tafelvoetbal, gewoon strips lezen.. enz .. en zwemmen ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
mijn broer heeft ook op een internaat gezeten weet nou toch echt niet meer welke het was iets met haus kom er maar niet op!
Waarschuw beheerder
Groot Emaus misschien?

2Lizz..
indd want het grootste vlak waar jongeren 'weer in de fout gaan' is in hun vrije tijd.
Deze weten ze vaak niet goed in te vullen..

Verplichte activiteiten worden vaak niet geaccepteerd omdat ze verplicht zijn :) ondanks dat ze misschien (stiekum) wel leuk gevonden worden!

Het werken met fasen of kleuren of rangen zie je toch overal terugkomen..
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat was het dank je kon er toch niet meer opkomen!
hij heeft daar 2jaar gezeten ofzo maar toen die 18 werd mocht hij zelf beslissen of hij bleef ofzoiets en toen is ie weg gegaan daar.
Waarschuw beheerder
Dan zat je broer er waarschijnlijk 'vrijwillig'want dan heb je op de 18de de keuze om nog te blijven of te gaan.
Is je broer er al lang weg? Op welke groep heeft hij gezeten?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
indd want het grootste vlak waar jongeren 'weer in de fout gaan' is in hun vrije tijd.
Deze weten ze vaak niet goed in te vullen..

Verplichte activiteiten worden vaak niet geaccepteerd omdat ze verplicht zijn :) ondanks dat ze misschien (stiekum) wel leuk gevonden worden!

Het werken met fasen of kleuren of rangen zie je toch overal terugkomen..

Veel jongeren gaan de fout in op het internaat .. zie 'drugs' .. verveling he .. nieuwsgierig .. 'het kan geen kwaad' .. 'mooi, de leiding ziet 't toch niet' .. 'lekker samen met de groep vaag zijn' ..
Je komt er overal mee in aanraking ..
Roep bij ons eens op 't schoolplein 'wie heeft 'r pilln' .. als het ware dan ...staan dr zo aardig wat mensen bij je .. niet dat het gebeurt .. maar ik bedoel .. als het ware .. :)

Best fucked ..:) mja..
Dat heb je helemaal zelf in de hand .. :)
Moej maar net sterk genoeg zijn .. :) :D

Verplichte activiteiten zijn ook niet altijd wat .. :no:
Wil je graag een tvprogramma zien en kan dat niet .. :@
Bijvoorbeeld .. :)
Mja.. soms zit je 's middags te niksen en denk je .. iok wil best ff tafeltennissen ofzo ..
En dan kan 't weer niet ..
Lastig .. :)
Maar je moet gewoon een eigen middaginvullig hebbn .. en dus niet alleen tv kijkn en buiten roken .. :9
En dan is huiswerk maken dus weer heel vullend .. :)
Niet dat veel mensen het doen, maar toch .. ik doe het wel graag .. heb ik 't af/loop ik voor en ik heb iets te doen .. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Goh vandaag nog met de groep naar Burgers Bush geweest. Tja is maar wat je vervelen noemt??
Waarschuw beheerder
donateur
Woon vanaf me 12e uit huis, en ben er zeker wel beter van geworden gelukkig :jaja:

Was weinig met me geworden als ik me bij me ouders was gebleven denk ik :s Nu staan ze me tenminste raar aan te kijken als ik vertel dat ik autistisch ben 8-)

Waarschuw beheerder
mijn ouders hebben me van jongs af aan geprobeerd
kwijt te raken aan div. internaten. het is ze jammergenoeg nooit gelukt. nu ben ik een mental!
Waarschuw beheerder
Rainman gisteren nog gezien!
Blijft topfilm he :)

Maar indd, veel ouders leren na zo'n periode pas wat er door hun kinderen heen gaat.
Of in elk geval beetje inzicht krijgen in ...
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker een goed film :respect: Alhoewel het zo erg nog net niet met me was gesteld gelukkig :p

Kostte alleen behoorlijk wat tijd om me eindelijk eens wat sociale functies aan te leren, maar het resultaat mag er wezen o:)
Waarschuw beheerder
Rainman is indd wel behoorlijk extreem...
En autisten zijn er ook in alle soorten en maten :)
Oefening baart kunst en met wat inlevingsvermogen en begrip uit je omgeving, kom je denk ik, heel eind!
Waarschuw beheerder
donateur
hij is daar op zn 16e geplaats hij zat volgens mij op kastanje maar dat weet ik niet zeker want hij heeft eerst op een andere groep gezeten en volgens mij ging ie later naar kastanje en toen die eenmaal 18 werd mocht hij het zelf weten.

Waarschuw beheerder
Scubadiver..

collegaatje van me :D :D :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 3 jaar op rentray in Rekken gezeten en dat internaat is me redding geweest.
Andes was ik nu of zwaar verslaafd aan drugs of erger
Dankzij hun heb ik nu een mavo diploma en een hoop kunnen bereiken
en Rentray is eg niet erg om te zitten iig niet als je op open zit.
Ben 2 keer met die gasten wezen skieen in frankrijk, ben met ze naar Noorwegen geweest.
Tis helemaal hoe je je zelf gedraagt, ga je lopen kloten en dwars doen tjah dan heb je het zwaar en moeilijk, maar als je je gewoon aanpast dan kan je het er hartstikke leuk hebben en mag je een hoop :D

Waarschuw beheerder
heb 4 dagen in een tehuis gezeten omdat ik 20 epileptische aanvallen op een dag had.
wat een drama,was nog met de kerst ook.die jong daar spoorde echt niet,de een wil steeds zelfmoord plegen,de ander gooit al de kerstballen uit de boom,er zat geen naald meer aan,ze trappen elkaar allemaal in elkaar,vergeten mijn medicijnen,s'nachts keiharde muziek,en ik en mijn moeder mochten zelf niks meer bepalen,ik woonde nu daar..
gelukkig hebben ze me snel naar huis gehaald,idd geen leuke ervaring!!!

Waarschuw beheerder
tja..dat is best wel verrot...:/

Waarschuw beheerder
+1
gelukkig heb ik nu mn eige huisje!

Waarschuw beheerder
beter beter...

al met al...voor de mensen die denken dat internaten niet helpt...verdiep je maar eens wat meer in..
Waarschuw beheerder
ik vind het goed dat zoiets in nederland is.

Waarschuw beheerder
is het ook

Waarschuw beheerder
Zekers

Waarschuw beheerder
:D :D :D

hey collega :D :D :D :D

Waarschuw beheerder
kan je vertellen das geen pretje
details hou ik achterwege

Waarschuw beheerder
een internaat is ook niet prettig als je erzit...maar je komt er niet voor niets..

Waarschuw beheerder
moest eigenlijk n lange tijd naar een gesloten internaat
maar na n lang proces heeft mn ouwe heer geregeld dat ik dr op n andere manier van af kon komen en lkkr thuis kon blijven wonenn
ben er achteraf blij om want ken mensen die daar gezeten hebben en het is geen pretje en noggeens dat je daar met de verkeerde mensen omgaat en nog meer van pad af gaat

Waarschuw beheerder
ken mensen die daar gezeten hebben en het is geen pretje en noggeens dat je daar met de verkeerde mensen omgaat en nog meer van pad af gaat

je komt er niet voor niets...en als je er zit, zit je voor jezelf en niet voor anderen...als je je door andere laat beinvloeden, ja...dan KAN je meer van het pad afraken...

Waarschuw beheerder
donateur
een internaat is ook niet prettig als je erzit...maar je komt er niet voor niets..

:/ Ik was geen lastig kind O:) maar heb toch ruim 10 jaar in een internaat gezeten.
Soms is een gezins situatie ook een aanleiding om geplaats te worden.

(f)

Waarschuw beheerder
;)

Waarschuw beheerder
ik zit duz ook op een internaat he.. nou ik vind er echt geen ruk aan daar het is heel streng bij mij en die meiden die daar zitten die mag ik ook al niet(tenminste de meeste) duzz ik zou dat mn kind niet aan doen... dan maar iets van dagbehandeling maar ik ga mn kind daar niet laten wonen... als je je kinderen tog weg doet dan moet je er niet voor kiesen om kinderen te nemen, want als je kinderen neemt moet je er ook voor zorgen!!!!! duzz mijn boodschap begin niet aan kinderen als je ze tog weg wilt stoppen maja das duz mijn mening en geloof me het is er geen pretje! iedereen gaat aan het eind van de schooldag lekker naar huis toe maar zelf moet je weer trug naar de groep terwijl je liever de rest van de dag thuis bent... en meestal kun je er zelf ook nog eens niks aan doen dat je daar heen moest.. duzz oordeel niet te hard over mensen die in een internaat zitten..... doeggies kuzz

Waarschuw beheerder
Internaat Roeleert! (om er te werken dan he...:9)

Waarschuw beheerder
Ouders dumpen hun kinderen maar in een internaat? :S

Vriendin van mij zat er (jaren geleden) en meeste zaten daar doordat papa dronk, mama haar handjes wat te hard liet wapperen of omdat ze zelf hun ouders voor hun bek sloegen.

Inge

Waarschuw beheerder
dumpen...klinkt zo negatief...ze komen daar niet zonder reden iig...

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er ook 4 jaar gezeten!!!
Op de mettray nu rentray te eefde en nee niet omdat me ouders me dumpte ma omdat t gewoon nie ging thuis ben te moelijk :[ en dan moet je op een gegeven moment als ouders kiezen of je gezin gaat eraan onderdoor of je probeert het op deze manier...

heb er trouwerns een leuke tijsd gehad tuurlijk met klote periodes majah dat heb je overal... heb nmog steeds contact met bepaalde mense van daar :D

Ik vraag me trouwens ook af hoe t met sommige mensen is gegaan en hoe ze nu zitte!!!

Ik heb eindelijk sinds 2 maande me eige huissie lekkah me eige stekkie...

VRAAGJE zitten er hier nog mense die daar ook hebbe gezete???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dumpen...klinkt zo negatief...ze komen daar niet zonder reden iig...

nee idd bij ons kwam iedereen echt tot rust in huis en mijn broer zelf ook.
ik keek er zelfs naar uit als hij dan een weekend thuis kwam terwijl we daarvoor altijd ruzie hadden.
nu heeft hij sins een jaartje een flatje in overvecht en dat gaat ook best wel goed .
ik vind het fijn voor hem dat ie nu wat voor zich zelf heeft.
En nu komt ie ook nog wel eens in het weekend slapen maar dan gaat het vaak ook goed .
En hij is ook een stuk gezelliger.:D

Waarschuw beheerder
Kijk Bitchy,

Das nog eens de andere kant, een succes verhaal voor jou en je broer lijkt mij!!
Waarschuw beheerder
donateur
ja mischien wel ik denk dat iedereen van hetgezin er wel baat bij heb gehad en hij is nu zelf ook wat rustiger dus das wel mooi:D
en hij heb ook hartstikke goede begeleiders die hem helpen en op zn financien letten zodat ie geen schulden krijgt.
Ik ben tevreden:D

Waarschuw beheerder
Scuba :D :D :D collegaatje :D

Waarschuw beheerder
Hey FrankyBooi, wat zie je er weer lekker uit man!! :-9

Waarschuw beheerder
:O

Waarschuw beheerder
;-p Lekker hoor, pap!?!?

Waarschuw beheerder
griesmeelpap :yes:
Waarschuw beheerder
nee heb nie in een internaat gezete maar wel in een crisis centrum en een behandel groep en nu zit ik in een ktc... (kamer training centrum) heb er veel geleerd en nu late ze me eindelijk een beetje gaan ;)

ken doen wat ik wil en heb er echt veel van geleerd mede door hun zie ik me moeder weer en heb nu een normale band met me moeder :D

Waarschuw beheerder
Jam Jam dat was ff genieten!!! 8-)

Waarschuw beheerder
:yes:

Waarschuw beheerder
het leeft niet meer...

Waarschuw beheerder
ondkruid vergaat niet he ;)

Waarschuw beheerder
prcs ;)

Waarschuw beheerder
ligt eraan hoe je kind thuis is.. of het nog handelbaar is. mijn ouders hebben mij op een gegeven moment ook in een internaat willen stoppen maar ja dat ging echt niet door.. ik ben wel het huis uit gegaan maar anders had ik er ook gezeten.

Waarschuw beheerder
(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 18 maanden in een internaat gezeten, 8 maanden Marnixhove in Alphen aan den Rijn, en 10 maanden op Valkenheide, Maasbergen. In het begin echt kut, maar heb er echt een toffe tijd gehad. Ben er weer naar school gegaan en later in Utrecht gaan werken/leren en heb er alles aan te danken wat ik nu bereikt heb! En onder elkaar was het super veel sporten loltrappen... Maar weet dat het voor velen niet goed geweest is.

Het is mijn redding geweest, denk ik, als ik zie waar me jeugdvrienden nu staan of beter gezegd zitten of liggen :[

Zijn er nog mensen die rond 1987/1988 in een van beide hebben gezeten?

Waarschuw beheerder
ik zit nu al 3 jaar in hetzelfde internaat maar ik wil erg weg !!!!!!!!!!!!!!!!!111

Waarschuw beheerder
1 grote kk bende :yes:
Waarschuw beheerder
ik loop stage bij dag- en nachtbehandeling voor kinderen van 5 tot 7. Die zijn dus wel heel wat jonger, maar die instelling kun je ook wel als internaat zien. En t is echt nie zo dat ouders hun kinderen daar maar laten plaatsen omdat ze het even zwaar hebben! Vaak hebben ouders al heel veel geprobeerd en is dit gewoon het laatste redmiddel, of gewoon het beste voor het kind. Als je als ouder toe kunt geven dat je de opvoeding niet aan kunt en daa hulp bij nodig hebt, ben je in mijn ogen niet zwak, maar juist ontzettend sterk!!! Niets zo moeilijk als je eigen falen toegeven. Dus oordeel ook niet te snel over ouders die hun kinderen in een internaat/groep laten plaatsen!!

Waarschuw beheerder
meestal is een kind door de rechter geplaatst
Waarschuw beheerder
niet altijd hoor, ook heel vaak gewoon een vrijwillige plaatsing! Dat ouders inzien dat het zo niet langer gaat.
In 2002 was namelijk maar 23,8% van de jongeren in een tehuis met een OTS-maatregel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Begin jaren 80 zelf op een internaat gezeten.
Nu werk ik met veel plezier op een internaat!

Waarschuw beheerder
Ben nu 20 jaar...

Ben op mijn 14e in het meidenwegloophuis in Nijmegen terecht gekomen!
Na daar 10 weken te hebben gezeten (is namelijk een soort van crisisopvang)
ben ik op kinderdorp Neerbosch gaan wonen op een leefgroep,
genaamd de Jachthoorn (2 maanden)
en het Gangboord (18 maanden).

Daarna, in verband met het sluiten van de groep,
heb ik een kamertraining traject doorlopen ook in Nijmegen!!

Toevallig ook mensen hier op pf die hier hebben gewoond?

Zou niet kunnen zeggen of ik er wat geleerd heb, wijzer geworden ben of wat dan ook :no:
Ik heb rare en sromme dingen gedaan :yes:
Denk dat hier eerder en sneller sprake is van geweest als wanneer ik nog thuis gewoond zou hebben.
Maar met de persoon die ik nu ben ben ik tevreden mee :yes:
Dus veel kwaad zal het me niet gedaan hebben haha :P

Bij mij was er sprake van een vrijwillige plaatsing!
M.a.w. ben niet vanwege gedrag uit huis gegaan, maar ivm de moeilijke situatie bij mij thuis!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 november 2004 om 14:33:
als je je kinderen tog weg doet dan moet je er niet voor kiesen om kinderen te nemen, want als je kinderen neemt moet je er ook voor zorgen!!!!!

Ja maar je hebt het niet voor het zeggen wat voor kinderen je krijgt ! ook al is de opvoeding nog zo goed! soms is er mentaal niet iets in orde en kunnen de ouders het gewoon niet meer aan. Zou jij je eigen kapot laten maken door je eigen kind? als je niet meer veilig in je eigen huis kan wonen? als al je geld gejat word? misschien wel mishandeld word door je eigen kind? ik denk dat je er dan een heel stuk anders tegenaan kijkt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 15:14:
soms is er mentaal niet iets in orde en kunnen de ouders het gewoon niet meer aan. Zou jij je eigen kapot laten maken door je eigen kind? als je niet meer veilig in je eigen huis kan wonen? als al je geld gejat word? misschien wel mishandeld word door je eigen kind? ik denk dat je er dan een heel stuk anders tegenaan kijkt

Precies...
Er zullen situaties blijven bestaan niet meer voor je kinderen te kunnen zorgen!
En dit hoeft niet alleen te maken te hebben met het gedrag van je kinderen :no:
Kan ook zijn dat je hier niet lichamelijk of geestelijk toe in staan bent te wijten aan voorgedane situaties bijvoorbeeld...

Ook kiezen sommige kinderenb hier zelf voor :yes:
Denk bijvoorbeeld aan mishandeling, verwaarlozing en misbruik!
En dit gaat niet alleen op voor het lichamelijke maar ook op voor het psychische :yes:
En dit is veel moeilijker zichtbaar!!
laatste aanpassing