Partyflock

Forumonderwerp · 702337
16645x bekeken

Artiest Afross
Waarschuw beheerder
hardcore is de muziek voor mij op t moment, maar ik snap nix van dat terror gedoe, k bedoel hoe moet je dr gvd op dansen????:S, hakken gaat niet egt meer, gaat mij te snel.....

Waarschuw beheerder
topic opener waarom heb je dj voor je naam staan?jij draait nog geeneens vind je het stoer staan dan?jij stelt helemaal niks voor je bent gewoon een kneusje
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Intresse tonen is nooit verkeerd, maar ga geen verwijten maken als je niet weet hoe en wat:)
Waarschuw beheerder
2 djAfross --> waar jij (en ik ook) de kick van krijgen in normale HC krijgen zij het van Terror/Speedcore...wij krijgen het warm van HC van rond de 180 bpm en hun krijgen het warm van 600 bpm...moeilijker ligt het niet...

Artiest VNM
Waarschuw beheerder
blaat
Waarschuw beheerder
donateur
Mix 1 september 2004 10:17
2 djAfross --> waar jij (en ik ook) de kick van krijgen in normale HC krijgen zij het van Terror/Speedcore...wij krijgen het warm van HC van rond de 180 bpm en hun krijgen het warm van 600 bpm...moeilijker ligt het niet...

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Jij bent gewoon langzaam daarom ken je er niet op hakku ;)
Waarschuw beheerder
moet djafros wel in zich opnemen, dat terror en speedcore 2 heel verschillende dingen zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja, terror is nederlands en speedcore is de engelse benaming. . . fieuw, dat is me anders.

Waarschuw beheerder
gewoon verstand op 0, en hakke...

"normale" terror is best bij te houden :jaja:
Waarschuw beheerder
W-holte irri 2 september 2004 12:57
ja, terror is nederlands en speedcore is de engelse benaming. . . fieuw, dat is me anders.

:Z

als het een andere naam zou zijn voor het zelfde beestje, zou je het toch ook niet als verschillende muziekstylen in je profiel kunnen zetten, zou beetje dubbel zijn toch?

Tussen terror en speedcore zit een groot verschil. en als jij niet weet wat dat verschil is zou ik je niet in deze discussie mengen.

[img cacheid=000004e9000007690311989a1a00620cec]http://www.q-dance.nl/images/smileys/bye.gif[/img]
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur

*proest*
Waarschuw beheerder
donateur
hij heeft anders wel gelijk...
NL'ers maken er verschil in, deathchant herrie wordt bijv. terror genoemd, en noizefucker herrie speedcore...

neem je canada, noemen ze beide speedcore...

[img cacheid=000004e9000007690311989a1a00620d31]http://www.q-dance.nl/images/smileys/bye.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
In principe heb ik gelijk ja

Ik maak er zelf ook verschil, maar eigenlijk is het er niet.
Waarschuw beheerder
we zijn hier in nederland toch?

in nederland is er een groot verschil tussen speedcore en terror.
Waarschuw beheerder
donateur
lees de reactie van H3 eens goed dan, dat MAKEN wij erin. . . maar daarvoor was het dus hetzelfde.
Waarschuw beheerder
Wij maken dara verschil in ja, enzo ook ik.

Voor mij en de nederlandse norm zit er veel verschil tussen speedcore en terror.

in oost zwahilie noemen ze hardcore speedcore is het dan ook meteen hetzelfde?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
ooit muziek met hersens gezien dan?
Waarschuw beheerder
donateur
? de laatste 2 replies vat k ff nie
Waarschuw beheerder
geeft niet..
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb m :yes: hehehe, duurde ff :9
...nog 1 reply te gaan en k ben weer bij hehehe
Waarschuw beheerder
donateur
][-][³ KrankImKopf.nl 2 september 2004 13:17 neem je canada, noemen ze beide speedcore...

En hoe zouden ze die rustigere nummers van (pak-em-beet) Nordcore daar noemen dan?
Waarschuw beheerder
donateur
hardcore noemen ze gabba

in (volgens mij) oostenrijk en zwitserland noemen ze tot 190 BPM hardcore, tussen 190 en 300 gabber en daarboven speedcore...
Waarschuw beheerder
donateur
{info}
-=terror=-
fins: kauhu
hongaars: rémület
japans: shingai
latijns: formidilosus
russisch: террор
spaans: terror
zweeds: skräck
{/info}
Waarschuw beheerder
Over het algemeen word het NL spul in buitenland vaak gabber/gabba genoemd omdat ze het absoluut NIET tot hardcore willen rekenen omdat het daarvoor te soft/te blij/te cheesy etc. is...

Terror = hardcore
Speedcore = hardcore
Noize en industrial = hardcore
Breakcore = hardcore
Spul a la DHR = hardcore
En zo nog wat dingen = hardcore
Hardcore electronics wel te verstaan... :)

Holland hardcore (en vergelijkbaar) = gabber en daar word heel erg hard op gekotst... :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Klopt wel het is allemaal hardcore, alleen hardcore is zo'n breed woord net al techno en house.
Waarschuw beheerder
En de Hollanders zijn te kortzichtig in die term... :yes:
Dat spul wat hun maken is misschien nog het minste hardcore in ruimste zin van het woord van allemaal... :S
Waarschuw beheerder
donateur
...waar komt dat hardcore nou eigelijk vandaan :|:9
Waarschuw beheerder
Niet uit Holland naar mijn mening... :D
Die hebben enkel de Hollandse hardcore uitgevonden en een complete jongerencultuur omtrend dat gestart...
Maar tis hier niet ontstaan...zij hebben het van spul afgeleid wat al hardcore te noemen is opzich...plus er waren al meer stijlen die voor die tijd de muziek al tot hun limits pushten op een hardcore manier... :)

Waarschuw beheerder
zou kunnen,ik weet alleen dat het in rotterdam groot is geworden.
Waarschuw beheerder
donateur
begonnen in frankfurt... Mescalinumemammimum United (PCP) heeft het eerste house nummer met overstuurde geluiden en hardere kick gemaakt, en dat wordt beschouwd als het eerste hardcore nummer...

de term gabber komt uit amsterdam

de term hardcore (house) volgens mij uit rotjeknor :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hardcore betekend gewoon harde kern, dit kan de harde kern van rock zijn of van dance/house/electronische muziek (of hoe je het ook wilt noemen).

Gabber is joods voor vriend.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en partycore is geen harde kern :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
neen mijn vriend, het is een verbastering voor Gàve... en dat betekend vriend ;)

Waarschuw beheerder
begonnen in frankfurt... Mescalinumemammimum United (PCP) heeft het eerste house nummer met overstuurde geluiden en hardere kick gemaakt, en dat wordt beschouwd als het eerste hardcore nummer

Klopt idd,even vergeten marc arcadipane was er vanaf 89 al bij met oude overstuurde techno(of zo iets:p)maar klopt:-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De term hardcore heeft r'dam idd niet uitgevonden hoor... :D
Ghehe...

Er is niks aan te wijzen opzich wie 1e was...
Elk land had zo zijn eigen sound(s) en dat was opzich allemaal hardcore binnen de electronische muziek...
Hardcore is voor mij gewoon het pushen tot het uiterste met een bepaalde opgefokte sound...hoe je dat doet...lekker boeiend...dat is je artistieke vrijheid... :)

Waarschuw beheerder
foutje moest 89 zijn. heb het verbeterd.Ben te ver heen weer:p
Waarschuw beheerder
donateur
we have arrived is zo super vet gewoon omdat je gewoon niet in de gaten heb dat dat nummer stokoud is.

Waarschuw beheerder
Nalin--> Vette tracks zijn tijdloos toch? :)
Waarschuw beheerder
donateur
nee.
een vette track kan volgende week alweer saai zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oh.....dan niet.
Waarschuw beheerder
donateur
:P
jij geeft ook snel op :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tja..ik ben de moeilijkste niet he :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
We have arrived is een lekker nummer idd.Goede herinneringen aan:-)
Waarschuw beheerder
donateur
nummer word ook vaker in de terror sfeer cd's gebruikt dan de hardcore lijkt het zo.
kan ook komen omdat ik "niet zoveel" hardcore cd's heb :)
Waarschuw beheerder
Bedoel dat ik niemand durf aan te wijzen als eerste eigenlijk in de zin van: Wat de massa hoort kan al veeeeeel eerder gedaan zijn door een "pioneer"... :)
Er zijn al veel langer synthesizers enzo en je kan mij niet wijsmaken dat er ver in het verleden al niet gasten zijn geweest die hun synthje enzo tot het uiterste qua kunnen gepusht hebben... ;)

Heb inmiddels al tijdje terug een documantaire gezien over een paar gasten uit nederland die zich bezig hielden met geluid...
Die konden er door middel van pulsen ofzoiets gemaakt met apparaatjes er echt vage en vette dingen uit krijgen...electronische muziek dus...
Ze lieten een stukje zien (en horen dus) van wat ze deden zoal en dat was echt vet... :|
Niet echt hardcore trouwens...mja voor die tijd misschien... :p
Komt er een oude(re) gast met brilletje in beeld en die begint te vertellen dat ze pioneers zijn op het gebied van geluid...ze proberen nieuwe methodes uit en dat soort shit...en wat zij daar doen zal over een tijdje wel standaard zijn...
Komen ze op een gegeven moment uit bij de vraag of ze hun tijd vooruit waren en toen werd er iets gezegd in de zin van:
Een componist is zijn tijd nooit ver vooruit, het is de tijd waarin hij leeft...
En de anderen die lopen achter... :yes:

Is ook zo eigenlijk...ze maken gebruik van de mogelijkheden in DIE tijd... :yes:

En dat alles...vond plaats ergens in de jaren '60 (misschien eerder zelfs)... :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Idd Tyharo zeer interessante docu! over die soort van professoren van in het lab van Phillips die nog voor 1960 bezig waren met het "loopen" van geluiden uit de ruimte en zo electronisch geluid maakte...

d8 eerst wat komt die ouwe nou lullen over dat zij de eersten waren...maar toen ie het liet zien d8 ik hey...die liepen idd voor op "ons"!
Waarschuw beheerder
donateur
en dan 1 hand op hun hoofd zeker om zich te beschermen tegen de felle zon? :P
Waarschuw beheerder
heheh waarschijnlijk wel...die professoren hebben nogal weinig haar dus die hoofdhuid zal wel snel verbranden...:P