Partyflock

Forumonderwerp · 697924
1210x bekeken

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk zal ik veel commentaar van bepaalde mensen krijgen die zich vervelen en alleen maar wat te zeiken hebben maar ik open dit topic toch met de hoop om wat wijzer te worden, ik ben namelijk net begonnen met draaien en heb vind het erg lastig en heb moeite met de gelijke snelheid te zoeken van de platen zodat ze goed gelijk lopen, iemand tips ?? alvast bedankt voor degene die bereid zijn te helpen..;)

Grtz Rob
Waarschuw beheerder
hoe ik het VROEGAH heb gedaan.
eerst lopen kutten en denken dat het wel klopte enz (ja niet dus)

opeens gewoon 2 platen gepakt en dan alsmaar proberen die 2 platen gelijk te krijgen.
Duurde iets van 4x die ene plaat afdraaien voordat ik hem dan eindelijk had (nog niet perfekt hoor)

Daarna een plaat erachter en elke keer als ik ging draaien begon ik vanaf het begin. bij de meeste platen weet je op een gegeven moment wel of ze iets sneller moeten of niet.
En toen ging het steeds beter en ging ik "zomaar" andere platen pakken enz

euh jah zo heb ik het geleerd :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zet een plaat op de koptelefoon en ander op de speaker om zo de plaat grotendeels goed te zetten. Dan zet ik ze allebei op de koptelefoon om em precies goed te zetten (ff mee laten lopen)

En dan gewoon inmixen
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Ik een beetje hetzelfde idee als Jellyneck. In de koptelefoon proberen exact gelijk te leggen. dan op het juiste moment na de 4x8 dus erin proberen te gooien. Ben pas net begonnen met tellen, dus heb er nog redelijk moeite mee.

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
wat is er nou moeilijk aan tellen ;P
Waarschuw beheerder
Nee, ik ga er niet op in ;p
Artiest {SHOWLIST artist 20168, 40505}
Waarschuw beheerder
Juist, oefenen oefenen oefenen oefenen. En jezelf opnemen (je mix althans ;) )

Zo kom je er langzamerhand steeds meer achter, en leer je steeds meer leuke dingen.

The rest is up 2 you !
Artiest {SHOWLIST artist 42657, 18051}
Waarschuw beheerder
:)
Waarschuw beheerder
http://music.hyperreal.org/dj/AVH/
Waarschuw beheerder
als je je plaat erin gooit begin je rustig te duwen of remmen (wel kiezen en niet denken te hard dan rem ik wel).

moet je steeds duwen omdat ie achterloopt en na het duwtje loopt ie beter? dan loopt ie te langzaam. duw je pitch dan iets de plus (flinke duw begin met 1-2 % klein duwtje 0.2 %) in en begin dan opnieuw om je plaat er weer in te gooien.

Zo grijg je uiteindelijk de plaat wel gelijk.
doe dit vaak en je kan dan twee platen uitelkaar houden, waar het om gaat (dan kun je ook beter horen welke nou te snel loopt)

goede tip is ook TELLEN. is vervelend maar je leert er wel van

als je moet remmen dan duw je je pitch de min in.
Waarschuw beheerder
Tellen beginnen we allemaal mee , degene die zegt dat ie nooit heeft geteld toen hij/zij begon geloof ik niet.......
Zorg dat je je eigen style krijgt zodat je niet thuis komt met shit die je wel lekker vond klinken in de winkel maar totaal niet te mixen is met datgene wat jij mixt ( hardcore VS progressive zal niet gaan )om maar een voorbeeldje te noemen..
Probeer idd zoals een aantal mensen al zeggen eerst op je koptelefoon te mixen , geen speakers aan maar gewoon lekker op je koptelefoon ( zullen je ouders ook blij mee zijn :>) ) en als je ze dan gelijk hebt lopen doe je het ff over de speakers om het wat makkelijker te beluisteren, als je geen direct drive draaitafels hebt zorg dan dat als je plaatje er uit loopt tijdens je mix je NIET te hard bijstuurd want dat word echt een zooitje , probeer eerst rustig de basis technieken onder de knie te krijgen , later kun je dan rustig verder kloten , bv ipv bijsturen met je handen , bijsturen met puur je pitch te gebruiken.
Probeer jezelf aan te leren om als je platen tijdens je mix offbeat gaan ( dus fout lopen ) je ALTIJD de plaat bijstuurd die je weg wilt mixen omdat dat de plaat op de achtergrond word/is en het dus veel minder hoorbaar is als je die bijstuurd , de plaat die je wilt mixen hoor je altijd vele malen harder....Neem veel op en luister het lekker terug en ontdek wat niet lekker loopt en probeer het opnieuw , dat tellen raak je vanzelf kwijt en gaat het allemaal op gevoel..........
Veel SUC6

en als je ooit wat wilt weten kun je altijd ff een mailtje sturen naar pietjepankras@hotmail.com
en zal ik je proberen te helpen , en zoals je ziet willen we dat allemaal hier op partyflock

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
geloof je me niet...?

k begon te draaien toen k 17 werd..begon trance te luisteren rond me9e...10e jr. tellen doe je (na verloop van tijd)automatisch...je hersentjes doen dat dan voor je...:p......een nadeel: heb je is zo'n plaat die (uitgeteld) niet 'precies' uitkomt wordt je ff (in je koptelefoon) verrast....

volgens mij is t overigens niet handig te leren draaien waarbij je split-ceu gebruikt...op een feessie kun je dan 'verrast; worden...;)

veel opnemen en bij deze is iedereen met deze vraag beantwoordt...;) er zijn genoeg topics over dit onderwerp..:devil::p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
oh ja: maak de buren gek...maakt t voor jezelf leuker...:devil:

Waarschuw beheerder
..maar blaas je boxen niet op zoals ik heb gedaan ;D