Partyflock

Forumonderwerp · 696619
Volgens een woordvoerder van Microsoft zou morgen, 5 augustus, Service Pack 2 voor Windows XP verspreid worden. Het pakket zou vorige week reeds klaar geweest zijn, maar om de release op het allerlaatste moment nog te kunnen uitstellen, mocht er nog een probleem opduiken, werd dit nog niet aangekondigd. Volgens Winbeta zou vandaag de RTM-versie al verspreid worden, wat betekent dat OEM-systeembouwers negentig dagen de tijd hebben om hun nieuwe systemen van SP2 te voorzien. Morgen zou het pakket op MSDN en het Download Centre verschijnen en op 25 augustus ten slotte zou Windows Update het pakket gaan aanbieden. Dit houdt in dat, wie dat wil, vanaf morgen het volledige pakket kan downloaden.

Bron: Tweakers

Iedereen doet er goed aan deze te downloaden zodra dit kan. Krijg je problemen met de windowsupdate site (v5.windowsupdate.microsoft.com <= de nieuwe versie), neem dan een kijkje in dit topic.
maar als de huisregels worden verandert in SP2?

hij is er nog steeds niet :( al is dx9.0c wel te downloaden vanaf microsoft iemand ervaring mee dat de fps iets omhoog gaan in games?

Linux teh pwn :p
Tho linux als desktop vind ik persoonlijk nie ideaal, OSX daarintegen is wel phat :p
Linux voor servers owned windooz :p

allemaal meningen :p
mzzls :>
Is de nederlandse sp2 al te dlden?!
nee
duidelijk!!Ik heb net vernomen dat de nederlandse sp2 in september uitkomt..
Of later. :d
Heb gisteren WINDOWS XP PRO opnieuw op me pc-tje gezet;)
En ik heb deze keer ook maar eens alle 40 updates die windows update gevonden had geinstalleers.
ik wacht gewoon tot windows update service pack 2 aanbied. dan installeren.
VRAAGJE--->mijn windows xp is niet leg... zou service pack 2 dan schade kunnen aanrichten?
Wat is leg?

Iig, zodra SP2 op windowsupdate verschijnt installeren.

Vertrouw mij nou maar, essentiele dingen op windowsupdate MOET je installeren, tenzij je een verdomd goede reden hebt het niet te doen.
tenzij het stomme updates zijn..

of dingen die je toch nooit gebruikt (movie maker bijv.) :no:
of dingen die je toch nooit gebruikt (movie maker bijv.)

Dan zijn het geen essentiele updates, maar staan ze apart vermeld :)
narotic ---> legaal

maar moet je dan nog steeds alle updates doen als je sp2 ge'dl hebt of kun je sp2 gelijk over een verse install gooien?
Chris p----juist dat bedoelde ik:P
Keek over de puntjes heen :$

SP2 werkt zonder problemen als het goed is met illegale serials.

Het enige probleem is windowsupdate V5, die er ook binnenkort komt. Die blockt wel een aantal keys, dat is echter relatief simpel op te lossen (met een oplossing die ik hier helaas niet kan geven).
ohja en voor degenen die corporate versie hebben... werkt perfect. :yes:
Als sp2 NL uitkomt moet je gewoon even een slipstream cd maken.
En dan alles backuppen en en XP eropnieuw opzetten wordt je pc ook weer een stuk sneller van.
Als je dan nieuwe software installeert kun je beter even checken of het niet in Microsoft probleem-lijst voorkomt.

Maar als je dan op Windowsupdates komt zul je alleen nog updates zien die gemaakt zijn. Nadat Sp2 uitkwam dat zal er op dit moment 1 wezen als ik uptodate ben.
komt ie dan eindelijk:

XP Service Pack 2 Nederlands maandag beschikbaar

Maandag 6 september komt de Nederlandse versie van Service Pack 2 voor XP beschikbaar. Deze moet dan nog wel handmatig gedownload worden van de downloadpagina op www.microsoft.com/netherlands Vanaf 21 september is SP2 NL ook beschikbaar op windowsupdate.microsoft.com alwaar het dan automatisch gëinstalleerd kan worden. Het downloaden van de aanvullende softeware - die vooral beveiligingslekken dicht - is alleen aan te raden voor breedbandgebruikers. De bestandsomvang van de update kan oplopen tot 250 Mb bij mensen die nooit eerder een update hebben geinstalleerd.

Bron: digitale revolutie
Maadag komt hij uit en een paar uur later kun je een slipstream cd downloaden via..... :d
via... de bekende weg :) Als ik die heb meteen ff mn pc opnieuw installeren :)
Het enige probleem is windowsupdate V5, die er ook binnenkort komt. Die blockt wel een aantal keys, dat is echter relatief simpel op te lossen (met een oplossing die ik hier helaas niet kan geven).

Gelukkig weet ik ook de oplossing :P

Maar even een vraag ... ik hoor om mijn heen dat als je SP2 heb geinstaleerd je een aantal dingen niet meer kan doen waaronder downloden van kazaa en i mesh ... Klopt dit of is het gewoon een kwestie van config. veranderen :S
Gewoon kwestie van config veranderen. SP2 installeert een firewall mee (beter dan degene die er al inzat) die standaard ingeschakeld staat. Daardoor werken een aantal programma's niet.

De firewall configureren is echter voldoende om het weer aan de gang te helpen. Persoonlijk heb ik die hele firewall uitgeschakeld (don't try this at home! ;) ), dan heb je er helemaal geen last meer van.
zal hier hetzelfde doen, heb al een firewall draaien, dus die in windows gaat gewoon weer uit
Slipstream versie is een versie van de XP installatie CD met updates er al in. Zo heb je cd's met Windows XP incl. SP1 en nu ook incl. SP2. Voordeel hieraan is dat je na het installeren niet meteen een grote SP moet gaan downloaden. Dit maakt het geheel ook veiliger.
ofwel een nieuwe installatie cd maken.. :yes:

jah ik heb hier geen installatie cd liggen (kut compaq's :@ ) anders ken ik het ook gaat proberen.. :/
Download dan gewoon een image van internet, dat doet vrijwel iedereen (Y)
:S jah ik heb hier ook een win 64 cdtje liggen maar als je die wilt proberen te installeren op een amd 1600+ zegt ie u heeft geen x86-64 zorg dat u een x86 32 werkend systeem hebt..
en die win98 was een upgrade van 95 naar 98SE dus daar had ik ook niks aan.. (paas dan een site) O:)
Site heb ik niet, maar hij staat ongetwijfeld snel genoeg op de P2P netwerken. Zelf heb ik hem (de engelse release btw) een tijdje terug van Usenet geplukt.
zulke dingen downoaden via P2P vind ik zelf wel een beetje riskant ze kunnen net zo goed een virus meestreamen of juist iets in de handeling totaal fouts doen zodat je pc op tilt slaat en je niet verder kunt.. maar ok het is te proberen.. :/ 1 1/2 uur wachten tot ie 700 MB heb gedownload (tis een oude pc, dat wordt moeilijk voor m) daarna branden (kan ook nog weer wat fout gaan..) en dan.. ik heb geen eigen pc dus ken het cdtje niet zelf uit proberen.. :S
dan zoek de betere bronnen;)

ennuh 1,5 uur wachten voor 700 mb, snel is t nie, maar daar heb je adsl/kabel voor toch?
jah ik heb hier ook een win 64 cdtje liggen maar als je die wilt proberen te installeren op een amd 1600+ zegt ie u heeft geen x86-64 zorg dat u een x86 32 werkend systeem hebt..

Da's toch logisch? Je 1600 is geen Athlon64, maar een AthlonXP wat 32 bit is.
Bedoelt de 'melding' dan niet dat je een gewone WinXP moet gebruiken? (of begrijp ik dat verkeerd?)

Maadag komt hij uit en een paar uur later kun je een slipstream cd downloaden via.....

De NL versie bedoel je?
Heb nl. de Engelse versie al een week of 2 draaien hier
Online gamen is wel weer ff wennen enzo..

Maar heb de firewall ook uitgezet
Heb hier al een Router en een firewall is genoeg :)
BRON

Nederlandse versie Microsoft Windows XP Service Pack 2 vanaf maandag a.s. beschikbaar

Tijd om de automatische updatefunctie van Windows XP in te schakelen Nieuws van zelfde datum:
Volgens planning van Microsoft zal de Nederlandse versie van het tweede Service Pack voor Microsoft Windows XP (SP2) vanaf maandag 6 september a.s. beschikbaar komen. De beschikbaarheid is gefaseerd (zie onderstaand schema) om beter gebruik te maken van de downloadcapaciteit en om lange downloadtijden zoveel mogelijk te voorkomen. SP2 is een belangrijk onderdeel van Microsofts Trustworthy
Computing-initiatief om gebruikers en organisaties te helpen bij het optimaal beveiligen van hun computersystemen.

De planning voor Windows XP Service Pack 2 NL versie ziet er als volgt uit:
* Zelf downloaden via het Microsoft Download Center (http://www.microsoft.com/netherlands/ en daarna klikken op Downloads) - Geplande datum 6-9-2004
* Beschikbaar via Windows Update als Critical Update (Inschakelen van de Windows Update functie door de gebruikers zelf; max 2,5 miljoen downloads per dag) - Geplande datum 14-9-2004
* Eerste dag dat de gratis CD besteld kan worden op www.microsoft.nl/beveiliging; levering circa 22 dagen daarna - Geplande datum 14-9-2004
* Start distributie als critical update via Automatic Update (max 2,5 miljoen downloads per dag) - Geplande datum 21-9-2004

Windows XP-gebruikers die eerder geen updates hebben geïnstalleerd en Service Pack 2 via Internet willen downloaden moeten rekening houden met een bestandsomvang die kan oplopen tot 250 MB

Vanaf 14 september wordt er speciaal voor Windows XP Service Pack 2 telefonische ondersteuning gegeven via nummer 0900 - 040 0070. Het nummer is bereikbaar van maandag tot zondag van 09.00 - 22.00 uur. Via dit nummer kunnen gebruikers gratis ondersteuning krijgen (afgezien van de interlokale telefoonkosten) als zij problemen ondervinden met de Nederlandse of de Engelse versie van SP2. Ook kunnen zij informatie aanvragen over SP2 en SP2 op cd-rom bestellen. Naast deze bestellingen verwacht Microsoft nog ruim 700.000 cd-roms met SP2 te verspreiden als bijlage bij computerbladen.
ennuh 1,5 uur wachten voor 700 mb, snel is t nie, maar daar heb je adsl/kabel voor toch?

k heb adsl lite jah.. :yes:
Koop en computerblad daar zit sp2 wel bij of bestel de cd.
ik heb een engelse xp home omdat mijn pc naar de kloot was en bij de "maker" hadden ze de engelse xp gedaan dus ik heb sp2 al.. :/
en ik had het over een installatie cd van xp en jij over sp2 dus dat is niet hetzelfde.. ;)

Werkzaam bij Hornycrew
Nederlandse versie SP 2 voor Windows XP klaar

Uitgegeven: 6 september 2004 07:13
Laatst gewijzigd: 6 september 2004 07:23

RIJSWIJK - Computergebruikers kunnen vanaf maandag hun besturingsprogramma Windows XP flink opvijzelen. Een snelle internetverbinding is voldoende om Service Pack 2 (SP2) binnen te halen. Dit gratis 'pakketje' software van 80 tot 100 megabytes verbetert de veiligheid van XP, aldus ontwikkelaar Microsoft.

Voor Microsoft is SP2 van groot belang om vertrouwen terug te winnen van de computergebruiker. De reputatie van het Amerikaanse softwareconcern kreeg vorig jaar een behoorlijke deuk toen bleek dat computervandalen op grote schaal beveiligingslekken in Windows gebruikten om virussen te verspreiden en om in te breken bij andermans computers. Sceptici menen dat Microsoft nu aan achterstallig onderhoud doet van het drie jaar oude XP.

Verdedigingslinie

SP2 biedt een betere en actievere verdedigingslinie, zo garandeert Microsoft. Dit geldt ook bij het gebruik van Internet Explorer en het e-mailprogramma Outlook. Bij een gebrekkige beveiliging geeft Windows voortaan een waarschuwing af.

SP2 was na enige vertraging sinds vorige maand al beschikbaar in een Engelstalige editie. Sindsdien is Microsoft het programma aan het verspreiden in andere talen. Een Nederlandse versie is nu aan de beurt.

Cd-rom

In Nederland is Windows XP op 2 tot 2,5 miljoen computers geïnstalleerd. Microsoft wil 60 tot 70 procent daarvan met SP2 kunnen bereiken. Wie niet over een snelle internetverbinding beschikt, kan beter gebruikmaken van een cd-rom met het programma.

Ongeveer 600.000 stuks vinden hun weg naar de klant via computerbladen. Ook is SP2 aan te vragen via de website van Microsoft. De wereldwijde verspreidingsoperatie kost het bedrijf honderden miljoenen dollars.
Wow
dat staat even naar bovenscrollen ook met een bronvermelding zelfs en een plaatje.

Maar ik heb hem nog steeds niet kunnen vinden.
laatste aanpassing
Zo ik heb hem 258MB binnen 16 minuten binnengehaald ik ga even bakken.:d

laatste aanpassing
Ik heb XP Corp NL versie met serie-nummer:
55679-648-2408572-23039

Wie weet of dat gaat werken met SP2?
Met SP2 wel, maar je kan zoals eerder gezegd wel problemen verwachten met v5.windowsupdate . Dat merk je echter wel zodra je ze tegenkomt en er zijn ook oplossingen voor.
narotic----> Vraagje mij versie van windows xp is ook niet helemaal leg.... ;) Maar als ik SERVICE PACK 2 kan downloaden op windows update .
Zou ik hem dan dowmloaden of niet?..
En wat zou er fout kunnen gaan als ik hem download.
laatste aanpassing
Jongens probeer het gewoon uit je ziet het vanzelf wel.
Ik gebruik momenteel al v5.windowsupdate en ik heb al een succesvolle update gehad, maar ik test het wel eerst op mijn zusjes computer. :P
Member---> Zal je zusje wel leuk vinden:(
Laat het eventjes weten of service pack 2 bij jou problemen oplevert..
Voor zover krijg ik hem nog steeds niet binnen via de windows update :S