Partyflock

Forumonderwerp · 695217
Waarschuw beheerder
OM houdt proef met vrachtwagenverbod op linkerbaan
HILVERSUM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat eind dit jaar of begin volgend jaar een proef houden met een vrachtwagenverbod op de linkerrijstrook. Dat zei landelijk verkeersofficier van justitie J. Spee woensdag in het NOS Radio 1 Journaal. Spee zei nog niet waar de proef plaats gaat hebben.

Truckers negeren de huidige inhaalverboden met enige regelmaat.

Op het moment geldt tijdens de spits op veel snelwegen al een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dat blijkt geen onverdeeld succes omdat de politie alleen bekeuringen kan uitdelen als een chauffeur op heterdaad wordt betrapt. Tijdens de proef komen er meerdere camera's te hangen en voert het OM trajectcontrole in. "De pakkans is dan groter", zei Spee.

Volgens Spee bestaat de indruk dat truckers de inhaalverboden met enige regelmaat negeren. Jaarlijks delen agenten enkele honderden bonnen uit. De verkeersofficier wijst erop dat een vrachtwagenchauffeur die met 86 kilometer per uur een collega inhaalt die 85 kilometer per uur rijdt, veel ergernis opwekt bij andere weggebruikers.:yes:

Eindelijk!!!

www.telegraaf.nl
Waarschuw beheerder
donateur
als je nou eens bij een transportbedrijf ging werken weet je hoe het er echt aan toe gaat.
dan gan je niet nog langzamer gaan rijden. je hebt een schema te rijden, red je dat niet binnen die tijd dan zijn de bedrijven dicht (of klanten weg) en dan maak je nog meer kosten.
als er wel nog bedrijven open zijn mag je lekker overuurtjes maken en de volgende dag er weer gewoon om 6uur zijn.

Je denkt zeker dat Nl net zo groot als Duitsland of Frankrijk is... :x

Waarschuw beheerder
donateur
Dan passen ze je schema maar aan, en als je klanten zo kritisch zijn over jullie prestaties zal er best wel wat vooraf zijn gegaan.
Waarschuw beheerder
Zinloze Kut Proef....
Gaat niet werken!!!
Onzin!!!
Dus hou maar op!!!

Ben het trouwens helemaal met [S.O.T.]Pilla eens....
Je heb helemaal gelijk broertje!!! :D

En voor mensen die niet in een vrachtwagen rijden is het een heel probleem....
Maar zelf aan de snelheid doen ze ook niet....
Want het geduld hebben ze niet en zeker niet als ze op een vrachtwagen moeten wachten....
Ik zeg tegen die mensen misschien moeten jullie dalijk wel op mij wachten als dat zo is zwaai dan effe....;)
Waarschuw beheerder
Jaja Viptweak ze passen dat zo effe aan voor je....
Ohw lukt het vandaag niet nou kom morgen dan maar of wanneer je wel effe tijd voor me heb....:S
Das het meest simpele antwoord wat je kan geven....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vanmorge op de snelweg naar Hoek van Holland maar weer gemerkt dat het zwaar irritant is ja die inhalende vrachtwagens...:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Nou deze proef word dus gehouden naar aanleiding van dat ongeluk van afgelopen week bij antwerpen en nog meer andere ongelukken! Veel van die ongelukken komen volgens mij gewoon door da scheit cruise control! Da moeten ze afschaffen! Inhalende vrachtwagens wel irritant maar niet levensbedreigend! Moet je maar niet met 160 km per uur over de snelweg rijden dan is het lastig om de rem gaan als er een vrachtwagen ineens gaat inhalen ja!

Ik hoor hier veel mensen nou zeuren dat ze niet 90 mogen rijden die vrachtwagens! Nou al die mensen die dat zeggen die rijden ook niet altijd precies 120!

Waarschuw beheerder
donateur
k hoor hier veel mensen nou zeuren dat ze niet 90 mogen rijden die vrachtwagens! Nou al die mensen die dat zeggen die rijden ook niet altijd precies 120!

Als je te hard rijd moet je niet zeuren dat de overige deelnemers te langzaam rijden, waardoor jij het verkeer gaat belemmeren.