Ik zal ff een prive boekje open doen,
T'was vroeger niet echt gezellig bij ons thuis, veel ruzie enzo en daardoor ben ik heel snel op mezelf gaan wonen. Toen ik 18 was, heeft mijn vader aangegeven dat hij homo was/is. Dat wist hij al heel lang en ondanks zijn "voorkeur" was hij gedwongen vanuit zijn opvoeding (zwaar gelovig etc) om te trouwen en kinderen te "nemen". Toch heeft die vent het geprobeerd, heb ik achteraf veel respect voor. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan en zijn vandaag de dag elkaars beste maatjes. Nu pas is de maatschappij een beetje klaar voor dit soort praktijken, en dus kan hij eindelijk eens zichzelf zijn. Ik heb NOOIT problemen gehad met zijn geaardheid, sterker nog ik heb nogmaals veel respect voor hem, hoe hij was ... daar had ik problemen mee.
Vandaag de dag is mijn pa echt een voorbeeld voor me geworden, hij heeft zijn ding gedaan en geloof me dat is niet makkelijk vanuit die ouderwetse maatschappij. Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn, dat is hem vroeger afgenomen om hoe hij is geboren. Dat is best sneu, hij is nu tegen de 50 en leeft als nooit daarvoor. Ik zie die man zichzelf worden en leer op die manier veel van hem, doe het maar eens.
Ben zelf best wel eens "bang" geweest om als homo te worden gezien door de gang van zaken met me'n vader, vandaag de dag geef ik die vent een dikke kus als ik hem zie en kan met trots zeggen "Dat, is mijn pa!". Ik doe mijn ding, en trek me niet zoveel aan van wat men van me denkt. Wel weet ik dat als je echt homo bent (van jongs af aan), je een strijd hebt te leveren die redelijk oneerlijk is. (dat heb ik gezien aan me'n pa)
Homo's worden niet geaccepteerd zoals ze willen, en dat ligt ook grotendeels aan hun eigen overhyping. Mij pa is echt een kanjer, iemand die je niet zult typeren als nicht maar als een degelijke vent met juiste normen en waarden. Als ik met mijn vriendin door de stad zou lopen met rare kleding en opvallend seksueel gedrag ... sja dan komen daar verhalen over, 1+1=? Toch denk ik dat we in een tijd komen waar dit soort zaken beter worden beoordeeld op rationele haalbaarheid, en dat is goed. En zoals voor iedereen op gaat, verpest het niet voor de rest