Partyflock

Forumonderwerp · 692833
1 volger · 3810x bekeken
Waarschuw beheerder
Zijn er hier mensen die liefhebber zijn van deze kant van Techno?

Het is namelijk niet echt mijn ding...geloof ik...Ik heb wat feestjes bezocht waar dit vooral gedraaid werd (Reactor R'dam) En ik moet zeggen dat ik er aan het begin weinig van snapte maar nu begin ik het aardig door te krijgen geloof ik;
Het is volgens mij de bedoeling om als producer/DJ de danser op het verkeerde been te zetten. Er komt bijvoorbeeld een bepaalde percussie op en op het moment dat je denkt dat de beat erin komt dan komt ie juist net iets later en als die dan komt dan loopt die weer precies uit de maat (hhmm vage zin...Techno-liefhebbers begrijpen m wel).

Is het mooie eraan dat je als 'danser' in de maat probeert te dansen en als de DJ/Producer je op het verkeerde been zet dan heb je respect voor hem?

of zit ik helemaal verkeerd? ....OFF-BEAT FREAKS GEZOCHT!! haha ;)

Waarschuw beheerder
nou ik weet nog eerste keer mulero in de NDSM, zaal snapte dr geen kk van...

Waarschuw beheerder
Rumble Fish:

Bij R&L op Awake Fes gebeurde dat;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
net ff een off-beat technosetje beluisterd... :k supergeil :9
Waarschuw beheerder
Echt de meest verschrikkelijk vorm van techno die er is in mijn ogen..

Loopjes techno is al redelijk saai, nee laten we dan ook nog eens gaan fucken met de beat!!

Waarschuw beheerder
:d

loopjes techno is samen met q dance techno verschrikkelijk
Waarschuw beheerder
Click House komt btw zeg maar redelijk overeen met een bepaalde vorm van minimal..

Ik vind Clickhouse ook niet echt een geweldige benaming ervoor, want er zit echt zoveel meer in.. Ofja, zolang de drive erin zit kan Clickhouse (Minimal) net zo vet, of in mijn ogen veel vetter, zijn dan de andere stijlen.
Artiest Manzel
Waarschuw beheerder

10 min heb ik me R&L aangehoord, en ik moet zeggen dat dit echt de meest trieste vorm van techno is die ik me voor kan stellen. Het dreunt wel zwaar door maar telkens hetzelfde off-beat drumloopje gebruiken met een ander bliep of klikje erin. Techno is breder dan alleen off-beat dus waarom zou jeje alleen op die stroming focussen. Draai wat breder dan krijgt je set ook een extra dimensie en meer diepgang.

Waarschuw beheerder
ahahaha kijk iedereen gebrainwasht te zijn door de minimal hype...triestelingen

gastjes die 3 maanden geleden Rush de bomb vonden komen nu moeilijk doen met hun praatjes over loopjestechno en hemelen minimal op...please

2 jaar terug waren die minimal feesten veel cooler nu komen alleen van die gasten die hip willen doen...

en OFFBEAT is kkvet, techno met dikke kroese balharen...nu helemaal omdat de minimal-scene t zwaar heeft te verduren met die so called puristen/hippe mensen en wanna-be's

Waarschuw beheerder
Ectomorph je haalt de woorden uit m'n mond.Zoals ik al zei offbeat is gewoon gruwelijk,maar niet de hele tijd.De meest trieste vorm?ha wat een lachertje.Vind ik een wittekind 1000 x zo triester.en wat betreft minimal ja dat is ook weer in meerdere stijlen te horen.Er komen idd veel wannabe's op af.De berlin underground sound is wel leuk en aardig zoals ze bij reactor en awake lieten horen,maar gaat me gouw vervelen.Geef mij mij maar duistere minimale detroit.Gaat na mijn gevoel veel dieper,minimaler en duisterder.Daar komen gelukkig niet zo veel wannabe's op af.Oh ja villalobos kan ik wel de hele tijd luisteren.

Waarschuw beheerder
psies die berlin sound wat Zip met Perlon wil voortbrengen is nog t vetste wat Europa te bieden heeft samen met Jacek die snappen t echt...

en ook de minimal grootheden komen uit Detroit: Robert Hood met zn minimal alter ego Monobox, Stewart Walker, Daniel Bell aka DBX die shit funkt is minimaal en verveelt niet

ook gasten van Texterrior (Y)

en Plastikman die t al in '97 voortbracht en Der Ricardo de rest hobbelt er achteraan...

Waarschuw beheerder
juist m:yes:
Robert Hood;oh mijn god wat een sounds.En over duister minimal en hard gesproken steve rachmad is the man.(gisteren meesterlijk)En een van de beste minimal sets ooit:steve rachmad-emerging(mazzo 96)maar nu hou ik maar op over minimal anders zijn er weer lui die gaan zeiken over off-topic.

Offbeat is gewoon gruwelijk opzwepend.:)
Waarschuw beheerder
Haha, mallerd..

Ik heb geen idee naar welke feesten je dan gaat? Of waar heen? Maar minimal heeft het momenteel echt niet zwaar te verduren..
Misschien dat het in Nederland niet aanslaat, maar alsof wij ooit wel een fatsoenlijke minimalstroming gehad hebben hier?!

Die heeft nooit meer aanhangers gehad dan nu hoor..

Als je goed zoekt komt er juist superveel vette shit uit.. Alleen de Franse/Duitse Electro-Tech kan me meer boeien op het moment..

En ik denk dat Guinnes wel genoeg gezegd heeft met de laatste zin uit zijn voorlaatste post! ;)

Waarschuw beheerder
zwaar te verduren daar bedoel ik mee die HYPE en de mensen die er op afkomen die t nie diggen die nie eens weten waar ze heen gaan...

2 guines: OOSTBLOK roelt hard!!!

sssssssssssssst

;)
Waarschuw beheerder
Mja.. Dat doen ze met Oostbloklanden net zo..
Zo gaat het in Nederland altijd..

Kies je feestjes dan met precisie zou ik zeggen!

Waarschuw beheerder
OOSTBLOK bedoel ik Oost Holland

dat roelt hard en guines begrijpt wel...

Oostblok europa afgezien van Lucca roelt ook best wel een beetje
Waarschuw beheerder
Ow oke, never mind..

Maar goed, om nog maar ff af te sluiten..

Zo'n storm zal het niet gaan lopen met minimal. Het zal zoals gewoonlijk weer blijven bij een paar mensen die op internet meeroepen en schreeuwen om minimal terwijl ze op een feest zelf daarheen gaan.

Alleen in Duitsland enzo trekt minimal veel mensen! Dus ik betwijfel of ze het zwaar te verduren gaan krijgen, vooral aangezien Duitsland direct grote invloed heeft op het materiaal van die DJ's (de meesten komen er immers vandaan en momenteel is het juist die minimal die aanslaat!)

Dus ik zie het allemaal niet zo somber in! ;)

Waarschuw beheerder
aight oostblok:)
Waarschuw beheerder
Christian Wunsch _O_

En Rumenige & Loktribada waren errug de moeite waard @ Awakenings :)

Waarschuw beheerder
Met awake vond ik Rumenige&Loktibrada iets te hard.met reactor kwam hun sound veel beter tot hun recht.

Waarschuw beheerder
Invite!

Waarschuw beheerder
Wat een blaaskaken in dit topic zeg...

:kots:

Waarschuw beheerder
jeweettoch niet te lang en niet te breken enzo oming vers mang

:no:

Waarschuw beheerder
Muziek is toch maar gewoon vermaak? Sommige mensen doen alsof hun leven ervan afhangt... En die been there done that houding staat me helemaal tegen...

Waarschuw beheerder
ja tochssssZZzzSS jeweettoch oming boeng boeng...

Waarschuw beheerder
Het mooie van offbeat vind ik dat het toch hard is maar juist NIET hersenloos.

Fantastisch!

Waarschuw beheerder
Nova Dupa mi lobbie joe oming erg vers mang, joe mi lobbie mie toe?

BTW ik vind t best hersenloos, namelijk ik word er nie slim van ofzo

jij wel SeKatJoEeeEE?

Waarschuw beheerder
moehahahah:D

Waarschuw beheerder
niet op mijn foto sjorren aub...

Waarschuw beheerder
sstt..

Waarschuw beheerder
Offbeat zuigt keihard man!!!!

: puke2 :
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
een stofzuiger ook...

Waarschuw beheerder
Geef mij maar Minimale breakcore!!

Waarschuw beheerder
geef mij maar minimale housey sub-dub micro&macro house

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
off-beat gaat zo toch?

1 n 2 n 3 n 4 en elke n is een off
en normaal 1 2 3 4 heb ik het goed?

Artiest Mandark
Waarschuw beheerder
donateur
Muziek is toch maar gewoon vermaak? Sommige mensen doen alsof hun leven ervan afhangt... En die been there done that houding staat me helemaal tegen...

....idd

Waarschuw beheerder
nee man yendetta

t gaat 1 8 3 4 en dan 5 6 2 8

logisch tog

Waarschuw beheerder
jeweettoch!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
blaat blaat blaat........gewoon gaan staan/dansen waar je leuke muziek hoort....
Al dat moeilijk gedoe over offbeat..het steld geen reet voor. :)
Waarschuw beheerder
Mr. Manzel 18 juli 2004 14:07

10 min heb ik me R&L aangehoord, en ik moet zeggen dat dit echt de meest trieste vorm van techno is die ik me voor kan stellen. Het dreunt wel zwaar door maar telkens hetzelfde off-beat drumloopje gebruiken met een ander bliep of klikje erin. Techno is breder dan alleen off-beat dus waarom zou jeje alleen op die stroming focussen. Draai wat breder dan krijgt je set ook een extra dimensie en meer diepgang.

Met het 2e deel van je post ben ik het zeker mee eens.
Ik vind ook dat een dj gewoon vanalles in zijn set moet draaien van hard naar zacht en van 'offbeat' naar ambient of andere vage troep.

Waarschuw beheerder
Doe s gek gekke gijs
Waarschuw beheerder
donateur
gekke Gijs -> "van hard naar zacht"

Doe maar andersom, denk dat een hele zaal dat beter trekt....
Waarschuw beheerder
offbeat vind ik cker wel ok! Reeko, R&L, Oscar Mulero, etc. (Y)

en minimal zoals Hawtin vs. Villalobos @ Time Warp 2004 is :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Geloof niet dat ik dat wel es gehoord heb, zal es opzoek gaan, ben benieuwd :yes:
Waarschuw beheerder
Met awake vond ik Rumenige&Loktibrada iets te hard.met reactor kwam hun sound veel beter tot hun recht.

Ik vond het niet té hard hoor.
Elke keer gingen ze weer harder over hun platen heen,klonk echt wederom sterk.
Op Traffic in November was het niet anders(de vorige keer dat ik hen zag),wat een legendarisch nachtje was dat (L)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 892, 3487}
Artiest Sander May
Waarschuw beheerder
Off Beat is een Techno vorm die wel behoorlijk aan populariteit wint de laatste maanden...
Ik vind het leuk en vernieuwend, maar het moet niet een hele set achter elkaar zijn...
Reeko doet het erg goed naar mijn mening, maar die is wel erg duister en vaag...
Rumenige & Loktibrada zetten ook altijd vette sets neer, alleen gebruiken die vaak dezelfde platen!
Misschien komt dat ook wel omdat het Off Beat genre nog niet heel erg groot is...
je hebt de oostblok landen en Spanje als koplopers denk ik!
Volgens mij zit hier wel een toekomst in, maar het zal zich nog wel door moeten evolueren.

Ik ben iig Off Beat FREEEK!!!! :P
Waarschuw beheerder
die T-Rob mix is echt extreem lekker, die hier eerder in het topic is gepost. Maar echt off-beat vind ik m niet? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Reeko @ Reactor :lief:
Waarschuw beheerder
Ja ik had die T_ROb mix ook maar ff gedowned. Wel lekkere mix maar klinkt vor mij als "gewone" vrij harde techno. Daarom niet minder lekker hoor.
Waarschuw beheerder
precies, ik vind de set fantastisch, maar ik vind het geen off-beat ofzo, gewoon een goede stevige lekkere set. Heb m al een week in me discman in de bus :yes:
Waarschuw beheerder
Reeko @ Reactor

errug vette set idd! :)
die dude verrekt echt geen spier op het podium...