Partyflock

Forumonderwerp · 692599
1 volger · 18984x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Het voorstel (= de verkiezingsstunt) van president Bush om het homohuwelijk in de VS grondwettelijk te verbieden (het "Federal Marriage Amendment") heeft het niet gehaald. Slechts 48 van de 100 senatoren stemden vóór, terwijl voor een grondwetswijziging een 2/3 meerderheid nodig is.

Dit betekent overigens niet dat een meerderheid vóór het homohuwelijk is, maar dat de tegenstemmende senatoren vonden dat zoiets niet in de Grondwet thuishoort.

Het voorstel heeft overigens nooit veel kans van slagen gehad omdat een 2/3 meerderheid onhaalbaar was en had eigenlijk alleen maar als doel om in november bij de verkiezingen meer conservatief-christelijke stemmen voor Bush te winnen.

Presidentskandididaat John Kerry en "running mate" John Edwards onthielden zich (wijselijk) van stemming ;)

(bron: radio, DNC weblog)

zie voor de voorgeschiedenis:
Bush wil homohuwelijken verbieden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
evengoed kan Cheney wél dicussiëren ook al ben ik t helemaal niet met hem eens :P

Waarschuw beheerder
donateur
maar je moet toch achter de boodschap staan en niet de boodschapbrenger??

trouwens:

Edwards: "35 people? (over het aantal mensen dat de verkiezingen in Irak moet begeleiden; in Oost-Timor waren er 200) You need more than 35 people to hold electons in Cleveland

:respect:... humor :d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk ben ik voor Edwards, maar daarom mag ik nog wel vinden dat Cheney goed diskussieert? ;)

t is altijd interessanter als ze wat meer aan elkaar gewaagd zijn :P

(en gelukkig zijn ze nu klaar over Irak)

Waarschuw beheerder
donateur
(Y), vond Pim ook goed "diskussieren" ;)... je hebt gelijk

Waarschuw beheerder
donateur
Cheney over AIDS... hij laat wél weg dat Bush & Cheney tegen t gebruik van condooms zijn :/

ik vind Gwen Ifill (de gespreksleidster) trwns een bééétje partijdig ten gunste van Cheney... Jim Lehrer was in t vorige debat een stuk onzijdigerder

en Edwards moet niet zo heen en weer springen met zijn onderwerpen ("Let me say first..." "Let me get back to...") en niet steeds zo in herhaling vallen... zo lijkt t of hij er allemaal nét te weinig van weet :/

ik had eigenlijk wel wat meer vuurwerk verwacht... Edwards laat best wel veel kansen liggen... *pruil*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
tsja, als die gast het gewoon niet kan... dan benje de zak he :(

Waarschuw beheerder
donateur
Cheney: "We've put our economy on an upward path"?? :S

no way hosay!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
hij is rijp voor het pieterbaan centrum :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Edwards had overigens wél een mooi sluitverhaaltje (maar ja, daar is hij advocaat voor). En Gwen kan beter een baantje bij FoxNews gaan zoeken, want dat ligt écht wat meer in haar staatje (die vrouw was behoorlijk bevooroordeeld!)

overigens vond ik dat Edwards t voor zijn eerste(!!) één-op-één debat helemaal niet fout deed, maar Cheney kwam wél een stuk deskundiger over

gelukkig letten de Amerikanen over het algemeen erg op uiterlijk en uitstraling en dat wint Edwards met gemak :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had een grandioze overwinning van Edwards verwacht die helaas uitbleek.

Cheney deed het een stuk beter dan ik had verwacht.

Een leuke quote

- Gwen: Mister vice-president, you got 30 seconds to response.
- Cheney: I need more then 30 seconds for this.
- Gwen: Well thats all you got. :D

Of Edwards die het publiek er op wijst dat Cheney een homosexuele dochter heeft, waar Cheney lachend als een boer met kiespijn op reageerd: I'd like to thank Edwards for those kind words about my family (lees: fuck you). Een homosexuele dochter doet het natuurlijk niet goed bij de conservatieve republikeinse achterban, zeker niet als je net heb geprobeert om het homo-huwelijk bij de grondwet te verbieden.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind Gwen Eiffel (de gespreksleidster) trwns een bééétje partijdig ten gunste van Cheney...

Daar zat ik ook al aan te denken. Veel meer echt kritische vragen richting Edwards dan Cheney.

ik had eigenlijk wel wat meer vuurwerk verwacht... Edwards laat best wel veel kansen liggen...

Idd, zonde dat hij niet echt inging voor de voordelen van een brede internationale steun. Daar bleef hij te oppervlakkig en vaag.

Of Edwards die het publiek er op wijst dat Cheney een homosexuele dochter heeft, waar Cheney lachend als een boer met kiespijn op reageerd: I'd like to thank Edwards for those kind words about my family (lees: fuck you).

Dat was geniaal, maar "senator afwezig" was nog beter.:D

Waarschuw beheerder
donateur
Edwards begon lekker, maar Cheney is gewoon niet van zijn stuk te brengen (dat was al bekend)

een paar dingen die Edwards zei (en herhaalde en herhaalde en herhaalde *zucht*) zullen overigens zeker bij de Amerikaanse kiezer goed blijven hangen

"There is no connection between Saddam Hussein and the attacks of 9/11. Period."

"John Kerry and I believe we have a moral obligation not to leave trillions of dollars in debt to our children and grandchildren."

"Mr. Vice President, I don't think the country can take four more years of this type of experience."

"We should not use the Constitution to divide this country."
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig letten de Amerikanen over het algemeen erg op uiterlijk en uitstraling en dat wint Edwards met gemak

Als je op een vlotte uitstraling afgaat wel, maar als je nou eens afgaat op een gedegen uitstraling?

Waarschuw beheerder
donateur
daar let de gemiddelde Amerikaanse kiezer niet zo op hoor ;)

er is gewoon niemand echt afgemaakt dus nu kiezen ze voor t mooiste kapsel enzo :P

er schijnen overigens momenteel nogal wat klachten over Gwen Ifill binnen te komen... :S (zelfs van Republikeinen die nu bang zijn dat mensen sympathie voor Edwards krijgen door de manier hoe ze Cheney voortrok)

Jim Lehrer was echt 1000x zo goed! :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Een speech van Edwards die (denk ik) zeker wel indruk zal hebben gemaakt is die waar hij het heeft over het vertrouwen terug winnen van de wereld.

De CNN poll wijst Edwards als absolute winnaar aan. 82% tegen 14% voor Cheney. Maar goed dit is nog een beetje kort dag, ik denk dat de uitslagen van morgen en overmorgen meer betrouwbaarder zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Terechte klachten. Ze is vast bang dat zij niet lang meer kan genieten van Bush' belastingstelsel.;)

Waarschuw beheerder
donateur
"Mr vice-president..." :bloos:

"Gwen..." :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
MSNBC: 70% Edwards, 30% Cheney
L.A.Times: 97% Edwards, 2% Cheney, 1% gelijkspel
Akron Beacon Journal (Ohio): 98% Edwards, 2% Cheney
CBS: 77% Edwards, 21% Cheney, 2% gelijkspel
Yahoo: 63% Edwards, 31% Cheney, 6% gelijkspel

dit illustreert eigenlijk wel hoe gehaat Cheney in de VS is, want puur op "debating skills" vond ik Cheney nét de winnaar
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Verslag van het debat op http://www.nos.nl/amerikakiest/voorpagina/.
Nog geen winnaar Cheney-Edwards 6-10-'04

De beide vice-presidentskandidaten Dick Cheney en John Edwards hebben hun debat in Cleveland, Ohio afgerond. Een duidelijke winnaar kon kort na het debat nog niet worden aangewezen.

Dick Cheney maakte een standvastige, overtuigde indruk. Hij liet zich niet van de wijs brengen door de aanvallen van zijn Democratische tegenstander en lijkt volgens Amerikaanse media het beste uit de strijd te zijn gekomen.

John Edwards was niet de enthousiaste campagnevoerder die hij tijdens de Democratische voorverkiezingen was. Hij sprak nauwelijks over hoop en het in tweeën gedeelde Amerika waar hij het begin dit jaar over had. Pas in zijn slotwoord sprak Edwards over de "Amerikaanse droom die ik zag aan de keukentafel van mijn vader".

Cheney had het in zijn slotopmerkingen over de dreiging door terroristen. Daarom moeten de Amerikanen volgens hem op 2 november op president Bush stemmen.

Senator Afwezig
De beide kemphanen vielen elkaar tijdens het debat een aantal malen hard persoonlijk aan. Edwards zei dat Halliburton, waarvan Cheney vroeger de baas was, zo'n beetje voortdurend de belasting heeft ontdoken en veel boetes heeft gekregen.

De vice-president sloeg hard terug. Hij beschuldigde Edwards ervan vaak afwezig te zijn bij stemmingen in de Senaat, waarvan hij zelf de voorzitter is. "Een krant in uw eigen staat noemde u Senator Afwezig", aldus Cheney.

Met die opmerking bracht hij de Democraat uit North Carolina duidelijk in verlegenheid. Cheney had echter evenmin een antwoord toen Edwards zei dat "miljonairs aan de rand van het zwembad minder belasting betalen dan de soldaten in Irak".

De Al-Jazeera poll wijst ook tevredenheid uit over Bush' beleid:

Will the Afghan elections on 9 October be democratic and fair?
a. Yes 31%
b. No 59%
c. Unsure 10%
Number of Pollers: 32411

Is Allawi's interim Iraqi government 'succeeding'?
a. Yes 25%
b. No 66%
c. Unsure 9%
Number of Pollers: 29775

Should elections be held in Iraq if parts of the country are unable to vote?
a. Yes 34%
b. No 60%
c. Unsure 6%
Number of Pollers: 26350

Three years on from 9/11 is the US winning its 'war on terror'?
a. Yes 25%
b. No 70%
c. Unsure 6%
Number of Pollers: 36527

Waarschuw beheerder
donateur
zoals gewoonlijk lopen de NL media weer eens lekker achter op Partyflock met hun "nog geen winnaar" :[

Waarschuw beheerder
donateur
Op PF heb je alle roddels toch als eerste gehoord?

Waarschuw beheerder
donateur
Be the first to know! Read Partyflock! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Kan ik een aanvraag indienen voor een Pf-perskaart? :D

Be the first to know! Read Partyflock!

Partyflock advertisment
The average keyboard has over 100 keys, we say you only need 10

:respect: - DSW
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
:no:

Waarschuw beheerder
donateur
die zijn er (nog) niet :P

zelfs in de FoxNews poll staat Edwards op winst met 50-49 hahahaha (die poll zal dus wel snel offline worden gehaald)

en iig heeft Cheney duidelijk bewezen dat hij een heel stuk intelligenter is dan zijn baas :[

hier is de poll van de Florida Sun-Sentinel (Florida zal een heel belangrijke rol gaan spelen in de verkiezingen)

Which candidate was better on the issues?

3.5% Cheney (696 responses)
96.5% Edwards (19460 responses)

Which candidate seemed more knowledgeable about fighting terrorism?

5.4% Cheney (1088 responses)
94.6% Edwards (18981 responses)

Which candidate was the most credible?

3.4% Cheney (684 responses)
96.6% Edwards (19479 responses)

Regardless of your thoughts about the issues, which candidate do you think performed better during the debate?

3.9% Cheney (788 responses)
96.1% Edwards (19637 responses)

en de CNN poll (die opeens verdwenen was) :vaag:

Dick Cheney: 18% 35891 votes
John Edwards: 78% 159416 votes
Evenly matched: 4% 8905 votes
Total: 204212 votes

t grote publiek wil duidelijk écht niks meer met Cheney te maken hebben :)

Bush gaat overigens morgen de hele natie weer eens toespreken (toch makkelijk als je president bent). Dit is eventjes snel tussendoor ingelast, kennelijk hoopt hij zo zijn gedeukte imago weer wat op te vijzelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Liar liar...

De vice-president sloeg hard terug. Hij beschuldigde Edwards ervan vaak afwezig te zijn bij stemmingen in de Senaat, waarvan hij zelf de voorzitter is. "Een krant in uw eigen staat noemde u Senator Afwezig", aldus Cheney.

Cheney voegde daar nog aan toe dat Edwards zelfs zó weinig in de Senaat is geweest dat dit de eerste keer was dat ze elkaar in t echt ontmoetten.

Doelpunt voor Cheney, vond iedereen. (En Edwards liet vervolgens een schot voor open doel liggen, door niet te beginnen over de ellenlange vakanties die Bush er op nahoudt, in totaal zo'n 40% van zijn ambtstermijn.)

Inmiddels is het doelpunt echter afgekeurd. Ra ra wie zijn dit?

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TQCRAtAYsO1PhLw!sqX2SZy4ETsAWA2vJhPX5ydBXQDv1eQgZ8J3U7hn3r1ASpDrh5ViFgJgNp6imzJm0iopw4Of8fJ3ixcJ4wu43QCZtACwwnx8fOBISQ/edwardscheney.jpg?dc=4675492042586017775[/img]

Zou Cheney Edwards dan misschien niet hebben gezien? In dat geval had hij dan toch wel een uiterst merkwaardige openingstoespraak die dag...

Washington Transcript Service

February 01, 2001

VICE PRESIDENT CHENEY DELIVERS REMARKS AT NATIONAL PRAYER BREAKFAST FEBRUARY 1, 2001 SPEAKER: VICE PRESIDENT RICHARD B. CHENEY [*] CHENEY: Thank you. Thank you very much. Congressman Watts, Senator Edwards, friends from across America and distinguished visitors to our country from all over the world, Lynne and I honored to be with you all this morning. I've always counted myself fortunate to have been raised in a part of the country where....

:O
Waarschuw beheerder
MMM saai debat hoor Edwards bleef maar in herhaling vallen.

Cheney tja ...
Waarschuw beheerder
Als ik de polls zo bekijk lijkt het erop dat er nog een beetje verstand zit in de Amekerikanen. Laten we maar hopen dat Kerry ook weer van bush wint vrijdag.

Waarschuw beheerder
donateur
t publiek is duidelijk klaar met Cheney, ja :)

ik begin alleen (gezien de uitslag van de polls) steeds sterker t gevoel te krijgen dat t Amerikaanse publiek onbewust bezig is ALLE negatieve gevoelens over de regering Bush op Cheney te projecteren

zo slaan ze natuurlijk wél 2 vliegen in 1 klap... tenslotte wil niemand graag horen dat je president een onrechtmatige oorlog is begonnen waar je land misschien nog generaties lang door in de (financiële) problemen zit, dus als je Cheney overal de schuld van geeft is t niet de schuld van Bush en kan iedereen weer opgelucht ademhalen en Bush een lieve man vinden die t allemaal zo goed bedoelde (ook al vind de helft hem ongeschikt als president :[ )

als Cheney zich bv deze week opeens "spontaan" zou terugtrekken wegens gezondheidsredenen ofzo en Bush zou iemand als bv John McCain als plaatsvervanger benoemen, zou dat een heleboel stemmenwinst voor Bush opleveren

a.s. vrijdag gaat trwns écht moeilijk worden voor Bush, zeker nu Cheney t in de polls bij lange na niet gered heeft. Bush komt nu namelijk tegenover een publiek te staan dat méé mag doen EN niet 100% voor de president is en zo'n situatie is hij absoluut niet gewend
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
"ik ben opgegroeid in het heldere licht van Amerika"

Damn

Waarschuw beheerder
donateur
ik in het heldere licht van Philips :)
Waarschuw beheerder
Gaat me toch echt iets te ver van die Edwards ook hij waagt zich aan bla die bla die bla.

Waarschuw beheerder
donateur
ik zat toevallig net een stukje herhaling op CNN te kijken met t geluid uit... da's héél interessant!

als je namelijk niet kunt horen wat ze zeggen komt Edwards 100x zo goed over als Cheney hahaha
Waarschuw beheerder
Ik voel me bevooroordeeld. De eerste keer dat ze Cheney voortrok dacht ik nee dat kan niet zij is donker en zou cheney echt niet voortrekken :schaamtzich: . Dus verkeerd gedacht.

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat iedereen in de VS na Edward's "Mr. Vice President, you are still not being straight with the American people" driftig "ja" heeft geknikt en toen t geluid uitgezet, want ze kenden t hele verhaal tóch al

gevolg: massale winst voor Edwards! :P

en Condi Rice is nou ook niet bepaald blank ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en Condi Rice is nou ook niet bepaald blank

Wilde alleen maar aangegeven hoe erg ik denk over de republikeinen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Over Rice gesproken. http://www.rice2008.com/

En ik maar denken dat dit spannende verkiezingen zijn, stel je voor als Rice en Hilary zich over vier jaar kandidaat stellen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAAAAIV4dvV!SXXxNqiw*48GrLowJd9NjcaY2qgaAW2oHYwyMPvpDmmsGLC3EGsDpwv5avdc9zoD8BddhXA*cPBFgmI9WY5YhvvVhbF!qA/rice.gif?dc=4675465589966427410[/img]

:D

en ik hoor dus net dat Gwen Ifill en Condi Rice elkaar privé kennen... Gwen is een paar keer bij Condi thuis geweest ze zijn zelfs wel eens samen gaan stappen! :O

verder vond ik een nogal opvallend berichtje op t forum van de Democratische Partij waaruit nóg maar weer eens blijkt dat Cheney beter kan ophoepelen...

Just received an email from the diehard republican wing of my family.

They have switched to Kerry/Edwards. No explanation given. Hmm. They aren't in a swing state, but they are in a republican town and they have family in the military.

Posted by Mando @ 10/6/04, 09:58 AM

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Humor :)

Je zou zo Rice's naam kunnen vervangen met Rita Verdonk in dit stripje.
Waarschuw beheerder
donateur
but they are in a republican town and they have family in the military.

Tja, familie gaat voor patriotisme.;)

Waarschuw beheerder
donateur
inmiddels is er een video opgedoken van een tweede eerdere ontmoeting tussen Cheney en Edwards en ook presentator Tim Russett beweert dat de twee elkaar eerder hebben ontmoet (backstage in zijn show)

Cheney's opmerking dat hij "iedere dinsdag in de Senaat is" heeft overgens niet echt veel waarde... deze bijeenkomsten zijn niet meer dan een formaliteit en zijn meestal met alleen Republkeinen, dus dan is t niet zo verwonderlijk dat Edwards daar niet bij is :P

t doelpunt blijt dus een schot in eigen doel te zijn... leuk gevonden, maar hij had t beter niet kunnen zeggen :/

Waarschuw beheerder
donateur
....holy J*sus f*cking Chr*st.... volgens t CIA rapport over Irak HAD Saddam niet alleen geen massavernietiginswapens, maar had zelfs niet eens de plannen of de mogelijkheid om die te maken! (nu op CNN)

:O:O:O

senaatscommissie zegt nu: "This totally undercuts the statements made by the vice-president"

:O:O:O *valt van stoel*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik schrok al. Maar 't is een raport van CIA. fieuw...

Waarschuw beheerder
donateur
....holy J*sus f*cking Chr*st.... volgens t CIA rapport over Irak HAD Saddam niet alleen geen massavernietiginswapens, maar had zelfs niet eens de plannen of de mogelijkheid om die te maken! (nu op CNN)

Raar he, als de CIA geen onderdelen meer levert, valt er weinig te bouwen. ;P

Waarschuw beheerder
donateur
CNN windt er bepaald geen doekjes om...

WASHINGTON (AP) -- Contradicting the main argument for a war that has cost more than 1,000 American lives, the top U.S. arms inspector reported Wednesday that he found no evidence that Iraq produced any weapons of mass destruction after 1991.

http://edition.cnn.com/2004/WORLD/meast/10/06/iraq.wmd.report.ap/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
net klaar: de nieuwste Zogby-poll :)

al is de marge voor Kerry in sommige staten nog vrij minimaal, er zit weer een duidelijke verbetering voor hem in :)

http://online.wsj.com/public/resources/documents/info-battleground04.html

Ook t tweede deel van dit stukje blijkt nergens op te slaan... de krant ontkent t namelijk! :O

lijstje van Cheney's pertinente onjuistheden:
http://www.washingtonmonthly.com/archives/individual/2004_10/004860.php
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn volgens mij ook alleen maar lijsten te vinden van Cheney's leugens. :P

Waarschuw beheerder
donateur
yep... Edwards was weliswaar wat eentonig, maar wél behoorlijk accuraat met wat hij zei :)

en de Vote Predictor staat nu op Kerry 253 - Bush 264 (maar dat wijzigt dagelijks)
http://www.electoral-vote.com

whahahahaha part 2

Voorproefje van het nieuwe elekronisch stemsysteem in november? :O:O:O (probeer maar!)

http://wearabledissent.com/101/floridavote.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Onze Dick heeft zich een klein beetje versproken tijdens het afgelopen debat.

Tijdens het debat met zijn Democratische uitdager Edwards werd Cheney aangevallen over zijn staat van dienst als voormalig topman van het bedrijf Halliburton. Volgens Edwards deed het bedrijf zaken "met gezworen vijanden van de VS", terwijl Halliburton wel miljardencontracten binnensleepte voor de wederopbouw van Irak.

Om die beschuldigingen te weerleggen had Cheney wellicht willen verwijzen naar de website factcheck.org, een onafhankelijke pagina die gesponsord wordt door de universiteit van Pennsylvania. In plaats daarvan verwees Cheney naar de site factcheck.com, die doorlinkt naar de webstek van George Soros, een fel tegenstander van Bush.

Ontkend
Op de site wordt de bezoeker verwelkomd met de boodschap dat "Bush onze veiligheid in gevaar brengt, onze belangen schaadt en de Amerikaanse waarden ondermijnt". Soros heeft inmiddels een bericht op zijn site geplaatst dat hij de domeinnaam factcheck.com niet in beheer heeft en dat Cheney wellicht heeft willen verwijzen naar fastcheck.org.

Overigens wordt op die laatste site nadrukkelijk ontkend dat er ooit een artikel is geplaatst waarin Cheney van de beschuldigingen van Edwards wordt vrijgepleit.

De site maakt alleen melding van een andere beschuldiging waarvan de vice-president ooit is vrijgepleit, namelijk dat Cheney persoonlijk heeft geprofiteerd van afgesloten contracten. "Maar daar had Edwards het helemaal niet over", claimt de website.

Bron: nos.nl
laatste aanpassing