Partyflock

Forumonderwerp · 692256

Artiest Kir.B
Waarschuw beheerder
donateur
[img]http://www.microwsoft.nl/e107_images/newspost_images/msn_logo.jpg[/img]

Tieners die veel msn'en zijn depressiever dan andere kinderen. Bovendien hebben zij minder eigenwaarde en hebben ze minder goed contact met hun ouders. Dat blijkt uit onderzoek van het Rotterdamse Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen & Verslaving.

Naar de oorzaak wordt nog verder onderzoek gedaan. Onderzoekers denken dat chatten negatieve gevolgen met zich meebrengt doordat het chatten veel te oppervlakkig blijft en veel jongeren niet de aandacht voor hun problemen biedt die ze zoeken. In het onderzoek werden 700 700 vmbo-, havo- en vwo-leerlingen in de leeftijd van dertien tot en met zestien jaar ondervraagd.

Scholieren werden ondervraagd over het aantal uren dat ze per week aan internet, sms'en, chatten, e-mailen, telefoneren, een brief schrijven en praten met vrienden besteden. Verder werd gevraagd hoe zij zich voelen en welke activiteiten ze belangrijk vinden. Jongeren hebben nog altijd verreweg het meeste contact door met elkaar te praten, maar msn'en is een goede tweede. Ruim 80 procent van de ondervraagde kinderen msn't wel eens. Bijna 60 procent gebruikt het messenger-programma vaker dan vier dagen per week. Kinderen die extreem veel msn'en voelen zich een stuk minder goed dan de rest van de ondervraagden.

Onderzoeker R. van den Eijnden betitelt de uitkomsten als opmerkelijk. "Er is duidelijk een relatie tussen msn'en en geringe eigenwaarde, depressieve gevoelens en weinig voldoening halen uit de relatie met ouders. De vraag is alleen hoe dat komt." Uit nader onderzoek moet blijken of die gevoelens er al waren voor het msn'en of dat ze deze gevoelens juist door msn'en krijgen.

De onderzoeker vermoedt dat tieners die extreem vaak msn'en het programma vooral gebruiken als vlucht uit de dagelijkse werkelijkheid. "Ze zoeken misschien iemand waarmee ze over hun problemen en zorgen kunnen praten. Maar vaak is de communicatie via msn nogal oppervlakkig en vinden ze wellicht toch niet wat ze zoeken.", aldus Van den Eijnden.

Bron: Microwsoft.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
i love msn en ben er voor de gezellig heid

Waarschuw beheerder
LOSERS!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Zegt onze Pimp...check zijn foto op zijn profiel, jij bent wel heel stoer dat je met je joint op de foto durft zeg, ben je niet bang dat je mama die foto ziet??

Waarschuw beheerder
donateur
juist als ik me klote voel ga ik op msn,dan spreek ik met mensen die me opvrolijken!! that's what friends are for.....
en ben erna weer helemaal de oude geestes gestoorde zelf :D
Waarschuw beheerder
juist als ik me klote voel ga ik op msn,dan spreek ik met mensen die me opvrolijken!! that's what friends are for.....

Als ik me klote voel van msn ga ik juist naar vrienden toe...

Waarschuw beheerder
donateur
pfffff msn roeleert :D laat ze die kinderen opvoeden

Waarschuw beheerder
denk dat t niet door msn komt, als je echt depressief bent heeft t meestal een veel dieper liggende reden.
kan me wel voorstellen dat t er erger door wordt..

Waarschuw beheerder
Hm...In het begin heb je er geen last van.....maar als je jezelf al rot voelt, en dan denkt van ach ja..dan maar msnen , dan gaat et wel achteruit. Want dan zit je daar alleen, en ga je nadenke...zo voel je jevanzelf wel slecht ja....maarja.....das ook maar bij een paar mensen.....Ik vind het juist hartstikke leuk om te msne en wor dur alleen mar vrolijk van:P

Waarschuw beheerder
donateur
msn rules juist big time als je je klote voelt :D

word je weer vrolijk van :jaja: ff met anderen ouwehoeren!

Waarschuw beheerder
:| Depri van msn??? :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
K zit iedere dag op msn en heb nergens last van hoor :S
Waarschuw beheerder
Het is gewoon het gemis van echte persoonlijke contacten waar je depressief van wordt.

Maar je moet waarschijnlijk wel al een beetje down zijn ofzo ja.
Ze hebben ook wel eens depressieve jongeren laten chatten, bleek ook dat ze alleen maar depressiever werden, omdat ze dus wel contact hadden met anderen, maar alleen via een schermpje en je zit nog steeds gaar in je eentje in het donker ergens ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger ging iedereen naar het cafe naar het werk, maar dat is tegenwoordig niet meer.

Het gemis van persoonlijk contact zal zeker niet positief zijn, maar we wonen ook in een drukke samenleving die constant vraagt om het meeste uit je te halen.
En dan kan je kapot gaan...
Waarschuw beheerder
Kan zeker en zal ook steeds meer gebeuren met steeds minder persoonlijk contact en steeds meer achter de computer en via andere communicatie middelen...Slechte ontwikkeling.
Waarschuw beheerder
Ik wil het best geloven, maar je weet niet wat de oorzaak is en wat het gevolg. Misschien dat ze juist doordat ze depressiever zijn, meer contact zoeken via internet dan buitenshuis.

Misschien dat de jongeren die al depressiever waren en ook nog eens zich niet bezig houden met MSNen, zelfs nog depressiever zijn...

Hopelijk dat er snel nog 's een uitslag van dat nadere onderzoek hier gepost wordt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Msn is wel relaxed alleen het is zo oppervlakkig allemaal. Om met mensen te buurten die je weinig ziet is het ideaal maar verder.....
En of je er depressief van wordt ja/of nee ligt gewoon aan de persoon zelf lijkt me
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
Het kan beide kanten opwerken denk ik.
Mensen zijn vaak juist eerder geneigd eerlijker
over hun gevoelens te praten via het internet
dan in real life face 2 face....

hangt denk ik van de persoon af hoe ze erop
reageren. maar dat veel mensen het op een gegeven
moment als een soort vlucht uit de werkelijkheid
gebruiken kan ik ook wel iets in zien.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil het best geloven, maar je weet niet wat de oorzaak is en wat het gevolg. Misschien dat ze juist doordat ze depressiever zijn, meer contact zoeken via internet dan buitenshuis.

Misschien dat de jongeren die al depressiever waren en ook nog eens zich niet bezig houden met MSNen, zelfs nog depressiever zijn...

Dat denk ik dus ook.

Er was laatst een onderzoek en daar werd als grote factor voor depressieve jongeren de prestatie-maatschappij aangewezen.

Waarschuw beheerder
donateur
Slaat idd nergens op.. ben het 100% met fruitcake eens.

MSN is een programma.. Internet is een mogelijkheid.. die mensen in staat kan stellen om met elkaar via text te kunnen communiceren.

De Telefoon is er alleen voor audio.. wat notabenen over het zelfde netwerk gaat!!

Waarom een computer de schuld geven van stress?? waarom is via internet (wat nog goedkoper is ook) communiceren met een ander.. ineens een vreemd iets?

het slaat nergens op.. dit is een man of vrouw die het veleden terug wil.. zeker met een draai telefoon..

Mensen geven ye vaak de schuld aan de moderne techniek.. maar daar zijn we ook erg goed in hehe.

Ne hoor.. het gaat om de GEBRUIKERS JIj en IK en HIj en ZEI..

En dat geld voor alles.. Voor een gesprek op msn met je vriendin vriend.. collega.. EX.. whatever..

dat geld voor daten.. niet de date verhalen die de media (lees: TV sbs6) ons gek maakt.. nee de intresse elkaar te willen zien IRL.. om te zien of intresses nog steeds gelijk zijn.. FUK it met SEXdate.. bestaat niet.. en zo wel? komt daar volgende week in de krant te staan dat het stress geeft!!

Verhaal heeft in mijn ogen geen waarde. het gaat nogmaals om de gebruikers.. zet 10 psycho's aan een chat.. 100% zeker dat het verslag van hun ook negatief zal uitvallen.!

Mijn mening.

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom een computer de schuld geven van stress?? waarom is via internet (wat nog goedkoper is ook) communiceren met een ander.. ineens een vreemd iets?

Ik vind dat een telefoongesprek of zelfs sms intiemer is dan msn.

dat geld voor daten.. niet de date verhalen die de media (lees: TV sbs6) ons gek maakt.. nee de intresse elkaar te willen zien IRL.. om te zien of intresses nog steeds gelijk zijn.. FUK it met SEXdate.. bestaat niet..

Ach, ik denk ook niet dat er iemand echt in gelooft, maar als je een reclame maar vaak genoeg uitzend ontstaat er vanzelf een nieuwsgierige doelgroep.

Waarschuw beheerder
donateur
waarom is een telefoongesprek intiemer dan msn?
dat je elkaar kan verstaan snap ik idd.. dat heeft iets meer met gevoel te maken.

Maar sms?? wat is het verschil dan ?

Just Curiouse:)

p.s. bel zelf ook liever.. maar dat is puur een voorkeur.. maar intiemer snap ik niet helemaal.

Vind msn ook vrij intiem kan zijn (lees intiem GEEN SEX talk onzin)

Waarschuw beheerder
donateur
Maar sms?? wat is het verschil dan ?

Dat is een heel goeie vraag, ik denk de mogelijkheid om iemand altijd te mogen bereiken.

p.s. bel zelf ook liever.. maar dat is puur een voorkeur.. maar intiemer snap ik niet helemaal

Nou ja, iets zeggen is nog altijd anders dan iets opschrijven natuurlijk en het kan ook met meer gevoel gezegd worden, meer warmte.

Vind msn ook vrij intiem kan zijn (lees intiem GEEN SEX talk onzin)

Het is makkelijker om iets op te schrijven, vandaar dat je sneller intiem zal zijn, maar je krijgt er het gevoel niet bij als dat wanneer iemand iets zegt.

(en nee, ik bedoel ook geen seks met intiem).

Waarschuw beheerder
donateur
Dit ben ik 100% met je eens.

Waarschuw beheerder
Tja dit onderzoek rammelt aan alle kanten vind ik hoor...Idd er word veel ge msn't maar dat is gewoon meestal savond's en nouja ik zie het probleem niet hoor..kan er alleen depri van worden als niemand online is..
Waarschuw beheerder
jongens... niet iedereen hoeft in de verdediging, dat er niks van waar is enzo.. het zou best kunnen, dat het in het algemeen geld
er zijn echt veel jonge naieve meisjes die met oudere jongens gaan msnn. die gasten zitten btje te dollen en die meisjes worden uiteindelijk zwaar gekwetst.

mr ja, het lijkt me ook redelijk onbetrouwbaar onderzoek, kan ook heel goed zijn dat de wat meer depressieve jongeren juist eerder gaan msnn ofzo.
Waarschuw beheerder
waaaaaaah oeeh ik ga gelijk van me msn af hor:P whahha
ik geloof er nix van!:P

maarja misschien ist ook wel zo hor maare dan hebbik hte nog niet gemerkt:P
Waarschuw beheerder
Individualisering van de maatschappij leidt gewoon tot meer depressies. En MSN is een van de oorzaken van de individualisering, mensen zijn van nature groepsdieren en in je eentje achter een computer zitten is niet in een groep.
Ook al heb je 150 mensen in je msn waar je lekker nullen en enen mee uitwisselt via een kabeltje.
Waarschuw beheerder
Dadelijk verbied JP het ook nog bij wet:P is tenslotte onderzocht he zal wel kloppen dus:D