Partyflock

Forumonderwerp · 689478
Waarschuw beheerder
Zijn er eigenlijk nog meer molukkers op partyflock?? Heb er al een paar gesproken...
maar vraag me af of er meerdere zijn....

En dari mana??

Greetz

[IMG]http://img18.exs.cx/img18/5310/vlagstrijder.jpg[/IMG]
Waarschuw beheerder
ja "pella" zegt dat jullie iets dan??

Of 25 april? maar daar doe je dan ook niet aan waarschijnlijk, mamsie?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Pela!

tuurlijk!

rasecht moluks van binnen..;)
Waarschuw beheerder
donateur
Paella :kwijl:

Waarschuw beheerder
sjonge jonge zeg, jij woont dan zeker niet in een molukse wijk??

godzijdank niet zeg, hou niet zo van dat afzonderen met je eigen bevolking in een ander land, maar wederom dat is mijn persoonlijke mening

vroeger toen mijn ouders nog leefden praate ik wel maleis, als ik iets in het nederlands zei moest ik het 10x herhalen en in het maleis hoefde ik het maar 1x te zeggen, maar dat was vroeger...

2franky>> aaaaaamoiii (doeg in het gronings)
Waarschuw beheerder
paella is vies!! hahaha

nasi kuning met daging semur en boontjes en ajam pedis en telor en ooooooh :K

Waarschuw beheerder
25 april, ja vroeger, toen de rellen nog leuk waren...;)

mijn nicht is ook een nicht van jou...

van haar moederskant

oh ok (raak langzaam het spoor bijster)

ging vroeger zelfs mee naar VN congressen in Geneve met een molukse delegatie...

Waarschuw beheerder
Ik ben half moluks :yes:

Waarschuw beheerder
:o meen je dat marieke...?
Waarschuw beheerder
he hallo ik ben geen blanda bau busu hoor :@

Waarschuw beheerder
Was een grapje Mamsie :d

Waarschuw beheerder
pff ik dacht al...;)
Waarschuw beheerder
donateur
Vorm en betekenis van de RMS-vlag:

Ik zeg ban! Ban! Ban! BAN!! Als ik met nederlandsche vlaggen aankom ben ik een nationalist (en die schijnen niet te deugen)

- Blauw symboliseert onze zee, die door haar rijke opbrengst zo’n grote rol speelt in het Moluks leven.
Het symboliseert ook de trouw van ons volk aan het vaderland.

Doe er dan ook wat aan en laat je familie niet verekken daar op dat eiland maar help ze (persoonlijk)

-Wit doelt op de zuiverheid van onze strijd en op de vrede die wij dienen.

In Hoogeveen weinig van te merken
Het is de kleur van onze witte stranden die door de zee worden overspoeld

klinkt beter dan zandvoort
- Groen is de kleur van onze rijke landschap, dat het volk voedsel schenkt.

Ik vinne mooi!
- Rood is het symbool van onze voorouders, de oerkleur van ons hele land.
Het symboliseert ook het bloed van ons het Zuid-Molukse volk om zich te verdedigen tegen vreemde
indringers van buiten.

Is niet echt gelukt he?? hebben die Nederlanders jullie toch mooi te pakken gehad!!

Voor zover mijn commentaar op deze uitleg! HULDE!

Waarschuw beheerder
:respect: de vetnek:respect:

dat heb je mooi verwoord hahahahaha

zie je de 24ste :[:[
Waarschuw beheerder
donateur
Zo is het wel!!
Misschien zie ik je wel eerder als jullie met de Witte Straaljager Pinda door hoogeveen heen stralen!
Waarschuw beheerder
vetnek, kweet niet of jij zowieso wel wat van deze cultuur af weet??

Mijn opa is hierheen gehaalt, was KNIL.
Hij wil terug maar kan niet omdat hij VOOR nederland gevochten heeft....Hijzelf kan er niet meer voor vechten maar zodra er een vrije zuid molukken is dan gaat hij als eerste terug!

En wat de familie daar betreft die is al half uitgemoord. Zelf erheen gaan is onmogelijk heb ik je al net gezegd, maar met financiele steun en qua voedsel helpen wij de overgebleven fam duidelijk wel!

Beetje triest ook dat je dat hier moet komen zeggen....maar ja dat is mijn persoonlijke mening
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
parruk

vetnek = boddo
Waarschuw beheerder
donateur
Vindt het ook uitermate jammer dat de situatie daar zo is zoals 'ie nu is..

Maar ik vind het ook irritant dat jullie nog steeds lopen te ouwehoeren over de belofte die NL aan jullie grootouders heeft gedaan (en niet nagekomen is)
Waarschuw beheerder
IK ben daar niet over begonnen oke!!
Heb alleen intresse in andere molukkers....

maar oke even snel erop ingaan: het is geen ouwehoeren! Het is de waarheid! Nederland heeft meer als 50 jaar geleden beloofd dat deze mensen als mijn opa terug zouden kunnen naar Ambon. Hij wil terug snap je, hij jankt er zeker wel elke week om dat die terug wil naar zijn familie daar. Ik geef toe dat ik er alleen maar op vakantie zou willen gaan omdat ikzelf en mijn ouders én mijn kinderen hier zijn geboren, maar wij zijn zo opgevoed dat we het opnemen voor onze voorouders die er zelf niks meer aan kunnen doen. En vind dat we verder iedereen in zijn waarde laten en ons allemaal gewoon verder als hollander gedragen (ik ben het ook). Heb ook nationalistische bedenkingen, maar dan zouden we een andere topic moeten openen, dan kunnen we het er daar over hebben.
Hier wil ik alleen maar in contact komen met andere molukkers.
Nu al blijkt dat deze gemeenschap erg klein is, want frankybooi zijn nicht (en schijnt ook nicht van mamsie te zijn) heeft een kind met Mijn oom....nu ook maar gelijk uitgelegd waarom ik deze topic heb geopend....??
Waarschuw beheerder
donateur
I rest my case! :respect: :flower:
Waarschuw beheerder
:respect:

ennuh :kusje:
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 11161, 194, 2434, 2062}
Artiest {SHOWLIST artist 128, 50507}
Waarschuw beheerder
adoeh !!!!
belanda gila!!!!

Waarschuw beheerder
itam bedaki!!!

Waarschuw beheerder
Semangat!!!

Yihaaa!!!!

Sedap!!!

Waarschuw beheerder
PARRUK 1 juli 2004 14:51
vetnek, kweet niet of jij zowieso wel wat van deze cultuur af weet??
Mijn opa is hierheen gehaalt, was KNIL.
Hij wil terug maar kan niet omdat hij VOOR nederland gevochten heeft .....

same here....Parruk.....mijn Opa was ook bij de KNIL,werd als held naar Nederland gehaald om vervolgens als hond behandeld te worden...
ik heb helaas onze mooie taal nooit geleerd...mijn vader is een ge-adopteerd kind...mijn moeder een Nederlandse....hij Molukker,zij Nederlandse,ik mislukker....
ben geen Nederlander in de ogen van Nederlanders en geen Maluku in de ogen van Maluku's.....maar what the fuck,mijn vriendin zal me nooit verlaten,ik ben gezond,that's all that matters I guess....maar je zocht Maluku's....nou,hier heb je nog een halve voor je verzamelig....

Waarschuw beheerder
Djidon:

hoe heet je opa dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Is vast jouw oom :D

Rare familie hier op PF :D

Waarschuw beheerder
:@

Sauserd :@

;)

wie weet O:)

Waarschuw beheerder
mijn Opa heette net als ik Labage...hij is overleden voor mijn geboorte...helaas...nu zijn mijn vader en mijn oom,ik,en mijn broertje de enig hier in dit kikkerlandje die Labage heeten...en mijn zusjes en mijn nichtjes dan ....en een tante..maar die krijgen als het goed is een andere naam he?
Waarschuw beheerder
dusssssssss alleen molukkers?

niet dat ik me met die culturen bezig houd maar weet dat indonesiers en molukkers normaliter botsen,

maar mag indonesische afkomst ook in deze topic??

ciao
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wil niet heeeel vervelend zijn, maar ik kom zo af en toe nog aleens in de stad. En moet zeggen dat ik me de laatste tijd schaam/erger voor Molukkers. Ze beginnen een soort van nieuw soort marokkanen te worden.

Niet negatief bedoeld uiteraard, maar ze lopen er altijd zo wijs bij en ook met die rare kleren van ze. Dan denk ik bij mezelf doe gewoon normaal en niet zo luidruchtig.

En wat mezelf betreft, ik kom zelf van Java en ken geen woord Indisch noch Moluks. Ben geadopteerd en ken verder ook helemaal niks van die cultuur. Zou het wel leuk vinden, ben r al btje mee bezig. Mn vriendin dr pa is Moluks en dus leer ik al wat dingen. :D

Waarschuw beheerder
als je je afkomst maar niet verloochen...
Waarschuw beheerder
ben zelf pinda-kaas ,ffe een mixie, maar dat maakt niet uit,dubbelbloed he!!!van alles wat!
maar ik voel me er senang bij!
en mijn opa was ook knil,ik heb wel molukse familie in het noorden,die kunnen ook lekker koken(mn tantes dan he!)ik krijg er weer honger van!
maar ik feest er niet minder op!!!
Waarschuw beheerder
2 djidon: je bent een molukker! Geen mislukker. Of een Nederlander met molukse roots. Haat het als mensen andere in hokjes gaan stoppen. Een mens is een mens. En ik wil ook alleen maar meer leren over de molukse cultuur. Mijn kinderen zijn een kwart moluks en leer ze de kleine woordjes zoals
minom = drinken
makan = eten
enzovoorts

2 partycandy: iedereen is welkom, normen en waarden en vooral respect voor elkaar!

2 amnesia: overal heb je rotte appels er tussen zitten!
Waarschuw beheerder
ik ben zelf kwart moluks. Mijn opa is toen ik 9 jaar was weer naar tanimbar gegaan. Hij wil sterven waar hij geboren is. Ik ga over een tijdje bij hem op bezoek. Heb hem al jaren niet meer gezien.

Ik heb wel veel van de taal meegekregen. Mijn moeder is dus half moluks en die kant van de familie heb ik ook erg veel contact mee.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 amnesia: overal heb je rotte appels er tussen zitten!

True true..:-)
Waarschuw beheerder
mijn fam komt uit allang
au allang huwae....

Waarschuw beheerder
(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Franky (K)
Waarschuw beheerder
Is de grote zus van Franky dus ook molukker whaaaaaaaah
Waarschuw beheerder
Maar waar gaat deze topic eigenlijk over? Politiek?

Waarschuw beheerder
PARRUK 4 juli 2004 16:14
mijn fam komt uit allang
au allang huwae....
-----ik heb familie op Posi Posi Rao,mijn vader is geboren in Djailolo en mn omaatje woont tegenwoordig in Jakarta...

Waarschuw beheerder
Hey Grote Kleine Zus :D :D :D

dit topic gaat over:

Molukkers, wat/wie zijn dat???

Waarschuw beheerder
parruk ga lekker molukken op een moluksforum zoeken, als je liever molukken heb zit je in nederland niet goed

Waarschuw beheerder
zegt de Wazi gast...

:bah:

Waarschuw beheerder
wat lul je nou ik ben geen racist. parruk is een racist.
dit is positieve discriminatie. Jammer dat weinig mensen dit door hebben.

Waarschuw beheerder
lekker positief:

als je liever molukken heb zit je in nederland niet goed

als je niet weet waarom Molukkers hier in NL zijn, kom dan ook niet zo'n loos opmerking plaatsen...

Waarschuw beheerder
hij heeft het liefst dat er alleen maar molukkers zijn.

en

uuuh molukker die geen moluks kan praten of verstaan? Beetje jammer.

beetje erg nationalistisch niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben er ook trots om Molukker te zijn...mij zul je ook niet gauw horen zeggen dat ik een Nederlander ben...

En ik vind ook, dat als je Moluks bent, volbloed of half, dat je zeker de taal moet kunnen verstaan...niet alles, maar als halfbloed minstens verstaan, als volbloed zowieso praten en verstaan...