Partyflock

Forumonderwerp · 687833
8 volgers · 379029x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
Wat verwachten jullie van de spelcomputers en welke zit je aan te denken te gaan kopen?? en waarom..

Het liefst met plaatjes... O:)
Waarschuw beheerder
jaaah mensen dit is hem dan... ( en ik heb em lekker al :p )

de nieuwe ATARI!!!! komt pas in 2005 in nederland !

[img cacheid=001324f500127b4240cc332b1a005f8dba]http://www.ataritimes.com/2600/images/2600-6.jpg[/img] :kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
Niet normaal he... Dat was nog eens wat :D
Echte oldskool dit!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Top apparaat die atari :D
Ook nog veel op gespeeld :)
Vooral veel joystick gesloopt met zo'n oplympic sports game :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
idd vette shit toen ging het nog om de gameplay en besturing :P

tegenwoordig gaat het alleen maar om de graphics :(
Waarschuw beheerder
ikke neem de revolution van nintendo. en de ps3 maar geen xbox 2 want die hoef ik niet. ik denk dat microsoft niet lang meer bestaat in console biz. en trouwens hoe ken men toch steeds die fucking sony en microsoft een console bouwen dat gericht is op multimedia en niet op console.

feit is dat de xbox en ps2 dvd mee kan kijken online gamen en met de xbox zelfs je eigen muziek luisteren en upgraden is geen console meer hoor maar een complete pc.

feit is dat nintendo zich richt op de games nintendo heeft in een persconferentie op de e3 beurs dit jaar gemeld dat al hun eigen gemaakte games niet online komen. is enig sinds wel goed want ik wil metroid prime 2 echt niet met iemand anders spelen en die nieuwe zelda ook niet.

verder wil ik deze feiten eventjes op tafel leggen gegroet of dat je nou een hekel aan me hebt kut voor je fijn voor mij maar lees het voortaan dan wel geef dan je oordeel over iets.
Waarschuw beheerder
de phantom was ik ff vergeten en ja die wil ik wel want daar kem je pc games op spelen maar het is gewoon een console pc als het ware want het kan het zelfde als de pc.
Waarschuw beheerder
donateur
maar een complete pc

vind ik niet. er zit nog geen 'echt' OS op en 'gewoon' internetten, brieven schrijven, emailen, progz maken kan nog niet.

(eindelijk een normaal antwoord he JohnnY_St@kkeR :P )
Waarschuw beheerder
phantom = pay per view = niet kewl :no:

Waarschuw beheerder
Xbox met linux is VET :) hejje ook geen desktop meer noodig :D ken lekker niet met die lame Ps2 troep
Waarschuw beheerder
playstation rulez

playstation 3 absoluut een hebbe dingetje.

teminste voor mij dan.

Greetings:
(¯`·._.·Petje-Patje·._.·´¯)

Waarschuw beheerder
tja,ik ga voor de nintendo EN x-box 2
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alles gaat terug naar oldscool
hoor nu mensen die weer fanatiek zitten te gamen op hun sega 8 en 16 bit.. atari's komen weer van de zolder en PSX's worden weer onder het stof vandaan gehaald.

Waarschuw beheerder
Koop een x-box, mod hem, zet er een 200 gig hdd in, download je games en sla ze op op je x-box. Nooit geen game meer kopen. Online ga je via X-Box connect, werkt ook als hij gemod is en het kost je nix als je al een breedband verbinding hebt.

Waarschuw beheerder
ik speel alle generaties;

Nes
Snes
Megadrive
Alle Arcade-borden
Master System
alle Game Boys
Gamecube
X-Box
Nintendo 64

Waarschuw beheerder
Ik kijk eerst ff welke je om kan bouwen en waar je goed spellen voor kan downloaden... tegen die tijd dat ze zover zijn kost dat ding ook al een stuk minder
Waarschuw beheerder
Lijkt wel of die nieuwe X-Box uit een Star Trek Enterprise komt. :D
Ik wacht liever op de PS3. :yes:
Waarschuw beheerder
Playstation heeft het beste uiterlijk terwijl de xbox generatie het moet hebben van het innerlijk.. ;) :yes:

Waarschuw beheerder
ik wil een ps 2 of xbox gaan kopen, sommige zeggen dat xbox mooiere grafics heeft en beter gameplay, is dat zo?? Of is een ps2 beter?
Waarschuw beheerder
jah xbox iz gewoon beter omdat die nieuwer is maar ps2 heeft de meeste spellen.. allebei hebben ze ook weer spellen die alleen op die console te spelen zijn.. xbox heeft zijn voordeel dat het een 8 gb schijf heeft en je niet hoeft te kloten met memorysticks.. je kan jouw muziek ook opslaan.. (geen gebranden, tenzij je het laat ombouwen) een nadeel iz dat je moet betalen voor live en ps heeft een groot gratiz server.. er zijn wel alternatieven zoals KAI voor de xbox.. O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Wel verschrikkelijk stom dat oude xbox spellen er niet meer op gespeeld kunnen worden :s
Waarschuw beheerder
jah playstation is 1 groot geheel waar je zelfs de eerste ps game op kan spelen met de ps3.. :/

Waarschuw beheerder
donateur
Als je PS1 spellen op de PS2 speelt is de kwaliteit dan minder??

Heb alleen nog maar PS2 spellen gespeeld:)
Waarschuw beheerder
ik zal niet weten.. ik heb geen playstation.. aan mn xbox heb ik ook nog genoeg.. :yes: O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als je PS1 spellen op de PS2 speelt is de kwaliteit dan minder??

=> de ps1 spelle op de ps2 zien er precies hetzelfde uit als dat ze op de oude psx(PS-one) deden. Sterker nog, je ziet zelfs dezelfde opstartintro van de oude psx terwijl je op n Ps2 speelt. :P

Ik heb zelf een PlayStation, PS2, X-Box en n Dreamcast.
De nieuwe consoles zal ik ook kope maar dan wacht ik wel mooi eerst een half jaartje. Niet alleen vanwege de torenhoge launchprijs maar vooral voor de kinderziektes die de nieuwe consoles vaak hebben. De eerste generatie PS2's kennen nu dan ook wel wat problemen, sommige zijn ook gewoon stuk.. Best kut ja als je die toen der tijd voor fl 1149,- had gekocht. :S

K hoop niet dat de 3 groten TE snel hun nieuwe juweeltjes zullen uitbrengen. want dan kunnen ze wel eens hard op hun bek gaan... Aangezien de huidige consoles nog zo goed verkopen, staan de developpers van nieuwe games niet echt in de rij om flink te moeten investeren en games te gaan ontwikkele voor de nextgen consoles. Waarom zoude ze? Kijk maar naar de verkoopcijfertjes, veel games slaan in als n bom. Ze hebben de nieuwe techniek van de nextgen nog helemaal niet nodig.

IK heb liever dat ze(Sony Nintendo Microsoft) ff wat rustiger aan doen dan dat er straks te snel te gehypte consoles in de schappe liggen die dan door de media kapot getrapt worde. Kijk maar naar de ooit zo grote SEGA. Mn DC staat al weer heel wat jaren stof te happen, terwijl die eigelijk had moeten concurrere met de PS2 X-doos en NGC.

Ben trouwens beniewd hoe de Phantom zal zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben er serieus aan het denke om ene xbox te kope..
zonder spellen en 2 controllers.. voor 60 euro ofzow..

en dan laat ik um ombouwen zonder chip voor 30 euro..
dan kun je er verder alles mee wat je normaal zou kunne met chip..

Waarschuw beheerder
Clawhammer 24 juni 2004 00:36
Wat heeft xbox nou met gamen te maken, tis gewoon een veredelde pc

waar slaat dat op?
ik bedoel xbox heeft moederbord/cpu/gpu/ram/dvd drive/hd drive
even om simpel te zeggen... Gameqube en PS2 hebben precies hetzelfde alleen dan die HD niet
dus dat zijn dan na jouw mening ook veredelde pc's of leg me is uit hoe je het dan bedoeld

Waarschuw beheerder
Anders reageer je op een stomme opmerking van mij ruim een half jaar geleden :9

Maar opzich klopt het wel want de Xbox is op de x86 architectuur gebaseert, en de andere consoles op risc

Waarschuw beheerder
Wie wil m'n ps2 kopen

Waarschuw beheerder
Beide!!!
Waarschuw beheerder
Anders reageer je op een stomme opmerking van mij ruim een half jaar geleden

tja dat krijg je ervan als je hiernaartoe wordt gelinkt....:frusty:

maar goed PS3 wordt ut uiteraad.....XBOX2 :nee:
ps3 wordt zoiezo krachtiger als ik de specificaties zie zoals ze nu zijn + sony krijgt meer en de betere games. is altijd al zo geweest. dat wilt niet zeggen dat microSHIT geen goede games heeft, maar toch
Waarschuw beheerder
jah.. Playstation heeft een sterkerde basis.. ;)

8 Identical Attached Processing Unit (APU): ??? bits, Single Instruction, Multiple Data (SIMD)
Clock Frequency: 4GHz
Integer Unit: 4 X Integer Units: 32 billion operations per second (32 GFLOPS).
4 X Floating Point Units: 32 billion floating point operations per second (32 GFLOPS)
Register Capacity: 128 times 128 bits
Local Memory / Storage or (LS) per APU: 128 kilobytes SRAM
Main Memory: Main Memory: 64-bit XDR-RAM at 6.4GHz
Memory Bandwidth: (dual-channel = 102.4 GB/s)
DMA: 1 channel per APU
Direct Memory to APU Access: 1,024 bits wide per channel. (8 Channels)
LS to Register: 128bits
Registers to Floating Point or Integer Units: 384 bits per channel
Floating Point or Integer Units to Register: 128 bits per channel

Geometry

Gate Width: 0.10 micron

Graphics Subsystem - Features and General Specifications

Pixel Fill Rate: 16 G/Sec

Display Output

NTSC/PAL
Digital TV (DTV)
VESA (maximum 1280 x 1024 pixels)
High Defenition TV (HDTV)
Max Resolution: ~2560 x 1920

Disc Device

CD-ROM and DVD-ROM
Blu-Ray

en van de xbox next is nog niks bekend dus weeer een slechte zaak van micro$$$oft.. :/
Waarschuw beheerder
XBOX2:

Processor / CPU

Three IBM-developed 65nm 64-bit chips @ 3.5GHz+ each. (as used in Apple G5's)
Two cores for each processor, each of which can run two processes in parallel, creating, in effect, 12 processors.

Possibly based on either:

IBM G5 PowerPC Processor OR
New IBM PowerPC Processor

Video / Graphics

ATI Processor similar to upcoming R500.
Clocking in at 500MHz+
Up to 512MB Samsung GDDR2 SDRAM running at 1600MHz.
HDTV support for resolutions up to 1920x1080.
DirectX 10 Support.
~300 Million Transistors on VPU.
Vertex & Pixel Shaders 3.0

Sound / Audio

Dolby Digital 7.1
1024 channel audio
256 3D channel audio
24-bit (DVD quality) audio

Storage / Memory

Minimum of 256MB of System Ram
Dual Layer DVD (9.4GB), Blu-Ray (25GB+) OR Custom Microsoft disks.
Rumoured to be no harddrive, instead removable Flash Memory Storage.

Input / Output

4 x Microsoft Controller Ports
1 x Firewire
1 x 10/100mpbs Ethernet Connection
1 x HDMI (High Definition Multimedia Interface) output
1 x Optical out (Digital Audio)

Waarschuw beheerder
over een jaar of 20 koop ik de sixbox
of beter gezegd 6box ben nu alweer door Halo2 heen geknald
en ninja gaiden ai dat was pas een bruut spel
Waarschuw beheerder
Hier wat recente info over de processor van de PS3! (voor de mensen die er verstand van hebben)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ps 3 natuurlijk!!!!
ps3 krijgt meer onder zijn "hood" dan de XBOX 2

En dan ook nog dit:

It wasn't quite the detail many attendees of ISSCC had hoped for, but IBM, Sony and Toshiba revealed enough information about their much-hyped Cell processor to spur discussion and speculation of the impact of the chip when it hits the market.

The prototype shown at the conference is based on Power architecture, integrates nine cores and runs at "more than 4 GHz".

The basic structure of the chip is comprised out of one 64-bit PowerPC chip and eight "synergistic processing units" (SPEs), the firms said. The PowerPC processor will integrate 32 kByte L1 and 512 kByte L2 cache, while the SPEs will use 256 KByte cache.

The "operating system neutral" chip is manufactured in 90 nm SOI, has a 221 mm2 footprint and integrates 234 million transistors. This compares to about 125 million transistors of the current Pentium 4 processor, which measures 122 mm2.

The memory, and memory interface for the chip is designed by Rambus and will be built around the firm's FlexIO processor bus interface and XDR memory. The aggregate processor bandwidth of the Cell processor is estimated to top 100 GByte per second. According to Rambus, FlexIO is capable of running up to 6.4 GHz data rates providing bandwidth more than four times faster than best-of-class processor buses available today. XDR data rates will clocked from 3.2 GHz to 8.0 GHz, Rambus said.

The additional data provided still doesn't answer the question how capable the Cell chip will be in the end and which processor could be threatened, if the developer trio can deliver on its promise to build a "supercomputer on a chip". According to a statement, Cell will be about ten times faster than the "latest PC processors".

Analysts such as Dean McCarron from Mercury Research stressed that revolutionary chips such as the Cell processor had been announced in the past, but were not successful to post a major and lasting threat for the x86 architecture. According to IBM and Sony, Cell is targeted to become a "broadband processor" for industrial applications and the "digital home". Applications will include Sony's Playstation 3, high-end consumer electronics such as digital televisions and home entertainment systems and supercomputer-like workstations that promise multimedia developers significant more processing performance.

Industry watchers also expect the Cell chip to become available in a version for rack servers where the potentially could target next-generation Intel Itanium systems.

8) :respect: 8) :respect:

Waarschuw beheerder
Als ik effe goed spaar, haal ik een PS3 en een Xbox 2 :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ps3 is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur :D

Waarschuw beheerder
zover ik hoorde komt nintendo en xbox waarscheinlijk eind dit jaar rond kerst, nintendo heeft gezegd dat ze dit keer beter af zijn niet te wachten maar beter kunnen releasen als hun product toch al af is, en waarbij ik persoonlijk denk dat nintendo de enigste is met een redelijke prijs op hun console, of microsoft gaad weer veel verlies maken op elke xbox die ze verkopen en maar weer winst gaan maken op games.

en al dat geblaat over cell gedoe, dat zegt nog niks over de eind performance, als alles op die ene cell gedaan word valt het reuze mee is nog steeds een groote stap voorruit maar er is niks gezegd over de GPU het gene wat alle 3d creaeert pc's hebben niks voor niks aparte vid cards om 3d werelende te crearen, anders zouw ik wel 10 amd 3400+ in me comp moeten hebben omdat op een cpu te doen.

gelukkig post MS wel de vid card, en die is gemaakt door ATI en die maakt voor de pc goeie vid cards en heeft goed werk vericht op de GPU van gamecube.

tot nu toe klinkt de xbox2 het meest aantrekkelijk, maar uit ervaring weet ik dat stats nog niks zeggen over de uiteindelijke performance.

Nintendo tja die laat alles geheim, kennelijk is dat voor de market niet echt..... goed niemand heeft het er over:P
Ben benieuwd wat hun voor nieuws brengen, alles wat nieuw was kwam zo een beetje van nintendo de afgelopen game jaaren, met nieuw bedoel bv rumble pak, dat lock on gebeuren van zelda etc.. een dual screen met touch screen gameboy hoe verzin je het, gekke jappen echt gadjets freaken.

Het liefst koop ik alle 3.... maar dat word duur en veels te weinig tijd zelfs al ben ik werkloos:P
vooral sony hun prijzen maakt me zorgen die gaan zeker de echte fans rippen van honderden euro's persoonlijk gok ik dat die de ps2 1299(release prijs guldens) overtreft met de ps3 gok 650-700 euro :S en maar hopen dat het bedrag niet nog erger is.

Waarschuw beheerder
Revolution en de X-Box 2 B)

Waarschuw beheerder
wow dat iemand dat zegt... info erover is schaars... er of miss ik wat?

ow het is nog steeds grappig dat mensen denken te weten wat die specificaties te betekenen, vooral die van de ps3 zeggen 3x niks, met de ps2 was het net zo kan zoveel miljoen trinagles maken.... dan vergeet je dat er nog effecten etc... toegevoed moeten worden enzovoort.

die specs van de xbox kan je altijd nog met een pc vergelijken aangezien het prakties ook gaad om pc spullen kwa wat erin zit. alleen valt me op dat er geen gddr3 gebruikt word maar kennelijk kan 2 ook zo hoog clocken.

Waarschuw beheerder
Wat heb je trouwens aan de ultra-snel-deluxe-console zonder goede games?

Ben bang dat de domme schapen-massa toch voor de ps3 gaat,want ja het is een 'naam' :s

Lang leve de X-box en Gamecube :D
Waarschuw beheerder
de games moeten wel goed zijn anders heb je nog niks aan de nieuwe console.. :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee hoor, maar de Ps is wel beterder dan een shitbox, om meerdere redenen.

Waarschuw beheerder
vertel?dat ding is nog niet eens uit dus dan wil ik het horen ook :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ach zelfs de Update van de PS2 (PS 2.5) is nog beterder dan een Xbox......

Ga maar zoeken bij google (Y)