Partyflock

Forumonderwerp · 687833
8 volgers · 379460x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
Wat verwachten jullie van de spelcomputers en welke zit je aan te denken te gaan kopen?? en waarom..

Het liefst met plaatjes... O:)

Waarschuw beheerder
@ Pussycat doll... wacht jij lekker tot kerst 2006 op de PS3 ken je ook nog lekker flink doorsparen. En dat van die slechte presentatie is echt een hele goede reden.... :-s

@ Chris P, idd met die bandbreedte lag MS zelfs nog op voor geloof ik, volgens wat grafiekjes op een Microsoft pagina zelf zag je zelfs een hele grote verschil in de bandbreedte maar ja dat komt dan wel weer van een microsoft bron.

voor de mensen die het willen zien zal ik wat grafiekjes plaatsen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op zondag 9 oktober 2005 om 21:57:
De XBox was altijd al makkelijk te programmeren doordat MS gewoon standaard onderdelen bij elkaar heeft gegooid en er een console van heeft gemaakt. Dit is bij de 360 niet het geval volgens mij, maar er werd gezegd dat PC spellen makkelijk te porten zijn naar 360, wat bij de PS3 niet makkelijk gaat.laatste aanpassing 9 oktober 2005 21:58

was ook al bij ps2

ga waarschijnelijk voor de xbox360

Waarschuw beheerder
Moet ff an de kerstman vragen wat ik krijg :P
Waarschuw beheerder
Ik wacht op de PS3 en ga die kopen, omdat ik de PS1 en PS2 ook heb. Heb dus ook aardig wat spellen daarvan en vind het jammer om een adnere console aan te schaffen.

Waarschuw beheerder
kvind trouwens zowiezo dat de nieuwe consoles veel te snel komen... kheb mn cube pas 3 en half jaar ongeveer....
Waarschuw beheerder
ach ja jry dat kan als jij dat denkt ik betaal liever wat meer voor beter en ik heb t geduld wel om te wachten grtjs
Waarschuw beheerder
donateur
http://moses.gametrailers.com/download.php?id=7827&type=wmv&f=

Filmpje (93 MB) over Xbox360 Live! Echt supervet hoe de nieuwe Live! in mekaar zit :P :D

(rechtermuis, opslaan als)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is goed hoor pussycat... (Y)

maar had je ook de ps2 Pussycat?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Crossfire op maandag 10 oktober 2005 om 10:25:
was ook al bij ps2

Bron?

XBox hadeen P3 processor (uit me hoofd)die iets verandert was, maar de PS2 had een totaal nieuw ontwikkelde 'emotion engine' (Zo werd de CPU genoemd).. officieel is het een C4000 processor of zoiets raars.
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom zijn er geen goed werkende emulators voor PS2 beschikbaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op maandag 10 oktober 2005 om 14:23:
Bron?

weetik niet meer uit me hoofd
moet je maar naar screens van age of empires 2 zoeken ps 2 en dan vergelijken met pc
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Crossfire op maandag 10 oktober 2005 om 16:39:
moet je maar naar screens van age of empires 2 zoeken ps 2 en dan vergelijken met pc

Wil niet bijdehand overkomen, maar wat hebben screenshots te maken met wat ik zei?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op maandag 10 oktober 2005 om 17:15:
Wil niet bijdehand overkomen, maar wat hebben screenshots te maken met wat ik zei?

bijdehandje :cheer: :P

Waarschuw beheerder
Als jij zon geduld heb en liever meer geld betaald voor wat beters, waarom heb jij destijds niet gewacht op de Xbox???

want toen stelde de presentatie van de PS2 geen moer voor en die van de Xbox wel...

k vraag t me alleen maar af...

Waarschuw beheerder
Hier een hardwaredeskundige met een analyse van beide consoles hij werkt noch voor MS als voor Sony dus behoorlijk neutraal

CPU: Cell (1 PPC + 7 units) vs X360 Cpu (three PPC cores)

X360 advantages and disadvantages
- much easier to program for 3 symmetric processors than an asymmetric processor
- strong single thread performance, but can only run limited number of threads
- multithreading is difficult to program for but NO WAY near as hard as for the cell
- Best described as a jack of all trades approach

Cell Advantages and disadvantages
- The cell is a massively parallel vector processor
- excellent for running multiple floating point tasks such as (game engine, encoding and decoding video)
- Difficult to program for -- ALL software has to be optimized
- Poor single thread performance
- NO hardware Branch prediction, Extremely poor at running complicated branched code (like A.I. code)
- Highly specialized approach, the cell is first and foremost an MULTIMEDIA processor that is best suited for HDTVs and a gaming consoles processor second. It offers extremes -- very good at running game engine, very poor at A.I. code.

GPU:

Today's top of the line 6800ultra has 16 pixel pipelines and 6 shader pipelines and is made up of 222 Million Transistors

X360 advantages and disadvantages
- ATI's next gen GPU (the R500) has a as unique architecture -- UNIFIED vertex/shader and pixel pipelines. It has 48 of these units that are automatically assigned a function
- Easier to program for but has a less higher theoretical peek than independet pipelines
- 10MB framebuffer that allows for "Free" anti-aliasing but limited resolution to 720P. For higher resolutions you "upsample"
- Unknown number of transistors (look for this number in the future)

PS3 GPU:
- officially stated to have 300 Million transistors with fixed pixel and vertex pipelines. Numbers not disclosed. If 6600GT is about 160 Million transistors, the 6800ultra 222 Million -- it is very likely that the PS3 GPU has 24 pixel pipelines and about 10-12 shader pipelines. I find it very easy to believe that the this GPU will be about twice as powerful as a 6800Ultra
- independent pipelines are faster BUT are harder to program for

Memory:

X360
512Mb of unified DDR3 memory with is shared by BOTH the GPU and CPU. Flexiablity is the obvious advantage. Disadvantage is that they have to be shared. Game developers can split the memory any way they like 50:50, 30:70 etc

PS3
256MB XRD for the cell
256MB DDR3 for the GPU

advantage is that the each has its own faster memory but each is limited to 256mb. While the CPU in the X360 can have a max of 512mb, the cell is stuck with 256mb.

Bandwidth:

X360
• 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
• 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
• 21.6 GB/s front-side bus

256GB/s from the 10mb frame buffer gives the X360 GPU a major advantage; it means the R500 isn’t limited by bandwidth and allows for free Antialiasing and a host of other effects. But the cost is that internal resolution is realistically limited to 720P. They may find a way around it. The original PS2 had on-die 4mb frame buffer. The game cube had off-die 2mb frame buffer.

PS3
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

Pretty standard.

Video Output:

X360
Single DVI-output support sall HD resolutions (including 1080P and 1080i). Note that most games will probably be rendered at 720P but upsampled to 1080P like GT4 did with the PS2.

PS3
Dual HDMI (copy-protected DVI that combines audio) so that you can hook up two HDTVs. HDMI is a new format.
BUT for those of you who tried doing this on your computer, if a game runs @ 1080P single TV, you have to drop the resolution down on each TV to 720P so that you can have both.

The rest are extras

That only increase costs and don’t make gamming any better. PS3 has a lot of fat

Dual eithernet
Built-in wi-fi
Bluetooth
Multi-types of flash memory slots (SD, memory stick etc)
blueray

The above probably adds $100 extra to PS3

Conclusion
X360 and PS3 are about the same in power but approach it with different philosophy. X360 is less powerful BUT more flexible and easier to program for. PS3 is theoretically more powerful but less flexible and harder to program.

Ik begrijp hieruit dat de CPU van de PS3 krachtiger is, maar veel lastiger te programmeren, ik denk zelf dat dit een doodsteek kan zijn voor PS3, net als destijds voor de Sega, want niet alle gamedevelopers zullen zo specifiek hierop kunnen programmeren en als het kan zal het veel tijd en geld gaan kosten dit ten koste van de consument... Dit heeft MS toch wel wat slimmer aangepakt naar mijn idee. Volgens mij heeft de videokaart van de Xbox ook weer meer potentie dan die van de PS3, maar ik kan het mis hebben...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dit bevestigd dus wat ik zei. PS3 is iets krachtiger, maar moeilijker te programmeren.

Waarschuw beheerder
yep en wat ik zei...
Waarschuw beheerder
dat kan schat maar ieder volgt als ze slim zijn hun eigen interesses bij mij ligt dat bij de ps3 dus wat je ook zegt of doet boeit me niet ik vind dit nu eenmaal zo!!! jammer aan de ene kant want ik had graag een x online een spel tegen je willen spelen op de ps3 jry
Waarschuw beheerder
donateur
Kortom: Xbox360 wordt tha bomb !!

Ik kan echt potverdriedubbeltjes niet meer wachten :P ;)

Morgenvroeg vertrekt mijn vliegtuig naar Turkije (8 daagse vakantie) maar ik heb d'r echt nog geen minuut bij stil gestaan. (normaal zou je denken "yes morgen vliegen" enzo en koffers inpakken)... Maar ben de hele dag op forums bezig met de Xbox360 haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha... oke ik probeer je ook niet over te halen... ik heb ook de ps2 gehad, die ging stuk (omdat ik hem liet pleuren) daarna Xbox gekocht maar ik vind dat beide consoles aan elkaar gewaagd zijn, en als je online wilt spelen tegen mij moet je toch de Xbox360 nemen die heeft betere online mogelijkheden :-p

anders koop jij ook de 360 en koop ik tegen de tijd dat ie uitkomt de PS3 hoeven we ook niet zo lang te wachten om online tegen elkaar te gamen :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben de hele dag op forums bezig met de Xbox360

ja ik ook! ik lijk wel een klein kind verdomme!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 20:44:
ja ik ook! ik lijk wel een klein kind verdomme!

Yep, dat vond ik ookal van mezelf. Maarja, buiten het feit dat het me niet boeit wat ik over mezelf denk :P is het gewoon een feit dat de Xbox360 ook voor volwassenen is. Het is een machine waar jong en oud plezier van kunnen hebben. Kleine kinderen praten namelijk (als het goed is) niet over HDTV's en dat soort zaken, dus daarom hoeven we ons nergens voor te schamen ;)

Waarschuw beheerder
ja true...

maar toch dat gevoel dat je als kind had wanneer je iets vroeg voor je verjaardag en als het dan een paar weken vantevoren gekocht werd deed je dr alles voor om het alvast open te mogen maken...

:bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 22:51:
ja true...

maar toch dat gevoel dat je als kind had wanneer je iets vroeg voor je verjaardag en als het dan een paar weken vantevoren gekocht werd deed je dr alles voor om het alvast open te mogen maken...

Haha :respect: idd, schei uit :D

hehehe vette topic :P

Waarschuw beheerder
ik wacht lekker tot te rev ook uit is, is dat niks dan kies ik waarscheinluk voor de xbox360 al doet de ps3 er niet onder.

specs zeggen hellaas weinig.

ziet eruit dat de xbox de sterkere gpu heeft en ps3 met zijn 7/8 werkende core cpu weer meer cpu power.

stats zeggen niks, de GC leek op papier een slap aftreksel van de ps2 maar is in werklijkheid toch een struk krachtiger(neem bv res4)

net als de ps2 maken ze het de programmeurs moeilijk sony toch is ook altijd wat:P
en Microsoft maakt weer grote verlies met zijn console zullen ze ooit winst maken:P hmzz las dat sony ook geen winst maakte:S

Waarschuw beheerder
over de revolution is trouwens aangekondigd dat er een soort shell voor de controller is.. die lijkt op de wavebird van de gamecube en daarin kun je die afstandsbediening plaatsen... zo kun je ook gewone spellen spelen... wel rielekst
Waarschuw beheerder
donateur
Is al een tijdje bekend hoor!

Waarschuw beheerder
dat wsa een gerucht en IGN had al zon ding ontworpen nu is dat bevestigd door nintendo zelf..
Waarschuw beheerder
donateur
Ow ok.
Waarschuw beheerder
Ik koop een console waar de vetste spellen op uitkomen
en niet om de graphics.

Gameplay en besturing staat bij mij op 1 en als de graphics super mooi zijn is dat mooi mee genomen. toch?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harkcore op maandag 7 november 2005 om 13:30:
en niet om de graphics.

Gameplay en besturing staat bij mij op 1 en als de graphics super mooi zijn is dat mooi mee genomen. toch?!

dus je koopt een revolution?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Harkcore op maandag 7 november 2005 om 13:30:
en niet om de graphics.

Ik koop een console voor de graphics en het geluid. En omdat die altijd het beste waren op de Xbox koop ik nu een Xbox360. Voor mij moet het beeld gewoon SUPER zijn, dan is het voor mij al bijna goed. Dat het spel zelf ook nog supervet is, dat is dan mooi meegenomen :)

Maar ik kijk net zo graag een mooi (demo) filmpje ofzo (in HD formaat) wat er dan ongeloofelijk mooi uitziet. Dat is toch gewoon kicken? Dat je op een 42" LCD TV nog haarscherp beeld hebt. Dat is gewoon machtig.
Waarschuw beheerder
Ben ik volkomen met je eens!

Iedereen heeft zijn redenen om een bepaalde console te kopen
en dat respecteer ik! Maar bij staat dus gameplay op 1 :P

En de Revolution lijkt me idd vet!
Lijkt me echt geweldig om met z'n afstandsbediening te gamen! (nieuwe toevoeging aan gameplay en besturing!)

Maar kheb zelf ps 2, gamecube en xbox de andere nextgens zullen ongetwijfeld bij mij in de collectie komen :P

Op elk console komt wel wat exclusiefs uit wat vet is...
Dus keuzes maken is moeilijk:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zit ook te twijfelen om toch misschien een xbox360 te kopen, dan kan ik daar zoet mee zijn tot aan de release van de ps3, want dat gaat volgens mij nog wel een jaartje duren, Sony kennende..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 11:10:
kvind trouwens zowiezo dat de nieuwe consoles veel te snel komen... kheb mn cube pas 3 en half jaar ongeveer....

jezus man, wat lul je ( no offence ) het duurt allemaal veel te lang. vernieuwende shit moet je hebben!! steeds sneller en realistischer
laatste aanpassing
Artiest AXN
Waarschuw beheerder
donateur
Dan kan ik elk jaar al mn games + console verkopen ...

1) omdat ze na een tijdje voor de oudere niks meer gaan uitbrengen..
2) omdat ik dan mn oude console/games zat ben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AXN op dinsdag 8 november 2005 om 15:10:
Dan kan ik elk jaar al mn games + console verkopen ...

1) omdat ze na een tijdje voor de oudere niks meer gaan uitbrengen..
2) omdat ik dan mn oude console/games zat ben.

collectors items....worden later echt wel veel geld waard. Als ze nog in goede staat zijn
Waarschuw beheerder
voor GTA liefhebbers, de nieuwe gta wordt exclusief voor de PS3 uitgebracht.

bron: http://ps3updates.qj.net/2005/11/begun-this-console-war-has-gta-is.html#comments
Waarschuw beheerder
eerst de 360 en over een anderhalf jaar als eindelij de ps3 uitkomt die dan ook maar halen
Waarschuw beheerder
zijn ook alle xbox spellen op HD kwaliteit??

hoorde da t op de ps3 wel zo is..

als t ook bij de xbox is ga ik m mooi halen 2 dec

Waarschuw beheerder
? wat bedoel je gast?

Die HD kwaliteit krijg je als je het op een HDTV afspeelt...

ik denk tenminste dat je dat bedoelt... maar dan heeft de XBox dat ook, dus haal de 360 maar...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 18:57:
Die HD kwaliteit krijg je als je het op een HDTV afspeelt...

:YES:
Waarschuw beheerder
kijk,,,ik heb mooi een hd-tv...dus 2 dec maar halen :yes:

Waarschuw beheerder
mijn ouders hebben een flinke HD staan beneden... af en toe mn ouders ff wegjagen dus...

ikzelf heb een flinke breedbeeldkast vorig jaar pas gekocht, wel kut want als ik dit had geweten had ik me geld aan een HDTV uitgegeven...
Waarschuw beheerder
eerst 2 december xbox360, pre order kit is binnen:woop:
dan sparen voor een hdtv en een goede surround set:P
Waarschuw beheerder
tering ik moet een hd tv hebben maar heb geen geld :@ (wel voor die 360 natuurlijk) :D

weet alleen nog niet welke game ik als eerst moet kopen :S vin die release games altijd bagger eigenlijk....

Waarschuw beheerder
Ik ga natuurlijk overduidelijk voor de 360 :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op woensdag 16 november 2005 om 18:38:
weet alleen nog niet welke game ik als eerst moet kopen vin die release games altijd bagger eigenlijk....

call of duty 2 of condemned dat zijn volgens mij de 2 vetste