Partyflock

Forumonderwerp · 687833
8 volgers · 379390x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
Wat verwachten jullie van de spelcomputers en welke zit je aan te denken te gaan kopen?? en waarom..

Het liefst met plaatjes... O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is nu 400 euro voor een Xbox360? Ik ga me dat ding echt wel acuut halen :D :P Tegen de tijd dat de PS3 uit is heb ik wel weer geld om die (eventueel) te kopen. Vooralsnog zweer ik bij Xbox :D Echt super gewoon dat ding!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 23:22:
PS3 natuurlijk. Veel betere specs... En sowieso, microsoft heeft de console war nooit kunnen winnen van sony, zullen ze ook nooit doen...laatste aanpassing 21 juli 2005 23:23

ze zijn ook pas 1 generatie bezig.

En betere specs? Puur op hardware en benchmarks bekeken is de xbox 360 beter dan de ps3. Vooral de geheugendoorvoer is stukken groter.

en 400 euro is idd weinig voor een console met zulke hardware. Als je bedenkt dat een High End videokaart voor de pc al 550 euro kost.... :vaag:
Waarschuw beheerder
En betere specs? Puur op hardware en benchmarks bekeken is de xbox 360 beter dan de ps3. Vooral de geheugendoorvoer is stukken groter.

hahaha gaan we weer....je spreekt alle nieuws sites tegen:/
je hebt het toch niet weer OVER die benchmarks van microsoft zelf he....
maar ik geef toe, €400,- voor die xbox is geen geld idd.
en voor de mensen die niet geloofden dat killzone gameplay was (of kon zijn), zie MGS4 trailer en interview met Kojima. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waren die door microsoft zelf gedaan dan? :D ik dacht dat ze onafhankelijk waren.

Killzone zag er idd vet uit ja!

ach ze worden allebei vet. Als je ziet wat mijn verouderde xbox af en toe nog voor graphics op t beeld tovert dan kunnen die next gens alleen maar doen verbazen.

Waarschuw beheerder
kben echt benieuwd naar de grafische mogelijkheden van de revolution khoop dat t niet erg onder doet voor de ps3... anders haal ik ook een ps3 maar dan moek wel ff sparen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Thompson op zondag 25 september 2005 om 20:08:
High Difinition !!!!!

Idd. :respect: kan echt niet wachten totdat ik die graphics kan zien!! Met een leuke HD-LCD TV moet alles goedkomen :D :P

Te vet gewoon als je die screenshots bekijkt. En dan voor te stellen dat het zo in het spel ook is whaaa vet. M'n PC is al 2 dagen aan 1 stuk HD materiaal aan het downloaden om alvast te kijken hoe en wat ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op zondag 25 september 2005 om 20:08:
High Difinition !!!!!

Ik ben op zoek naar een aardige lcdtv /flatpanel die dat aan kan en ook nog een fatsoenlijk beeld levert en goede audio uitgangen heeft. Iemand een ID? Heb al gezocht maar vind veel te veel :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M0L op donderdag 29 september 2005 om 19:03:
Ik ben op zoek naar een aardige lcdtv /flatpanel die dat aan kan en ook nog een fatsoenlijk beeld levert en goede audio uitgangen heeft. Iemand een ID? Heb al gezocht maar vind veel te veel

Daar ben ik ook naar opzoek. Ben vandaag naar wat winkels geweest om eens in "real life" te kijken wat er zoals aangeboden wordt. Op Tweakers ben ik ook al een paar dagen aan het zoeken en praten in bepaalde topics:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034108/

en

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1037279/

:)
Waarschuw beheerder
vet man, ga ik ff checke

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Ik wou eerst de 360 kopen, maar ik heb filmpjes van zowel de ps3 als de 360 gezien, en ik denk dat ik toch nog maar even een half jaartje wacht op de ps 3! Wat een GRUWELIJKE trailers heb ik gezien. echt stijve piemol filmpjes! :kwijl:

Waarschuw beheerder
Terror Jan je hebt vast t filmpje van Metal Gear Solid 4 gezien, die is zeker om je vingers bij af te sabbelen, maar Metal Gear SOlid blijft toch een stealth game...

Heb je de trailer van Gears of War gezien voor de 360?

WOW die moet ik echt direkt kopen...
Waarschuw beheerder
het probleem is dat gears of wars een shooter is en die gewoon kut speelt op een console. gears of wars komt ook op de pc. maar verder zag ut er (Y) uit. dat filmpje van gears of war met dat bliksem e.d. deed me weer denken aan Resident Evil 4 :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het probleem is dat gears of wars een shooter is en die gewoon kut speelt op een console.

Dat kan natuurlijk... het is maar net wat je gewend bent... ik speel nooit games op de pc...
Waarschuw beheerder
Mjah, duurt nog wel minimaal 1 jaar voordat de PS3 hier in de winkels ligt. En het zal hoogstwaarschijnlijk wel ergens in 2007 worden Sony kennende.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..: PoRtuGaNN :.. op donderdag 6 oktober 2005 om 00:39:
probleem is dat gears of wars een shooter is en die gewoon kut speelt op een console.

niet op de revolution denk ik :D
en op de cube ging het spelen van timesplitters enzo vrij simpel de besturing is best goed
Waarschuw beheerder
ik hoop echt niet dat die ps3 debiel duur gaat worden, ik spreek net een maat op msn en die zegt dat het waarschijnlijk €700,- wordt :(
Waarschuw beheerder
tja de één zegt €400, de ander zegt €450 en weer iemand anders zegt €600. en nu kom jij met €700 :P
gewoon ff afw8en. ik denk niet dattie debiel duur gaat worden. het zou een niet zo slimme zet zijn van sony, want wanneer de ps3 uitkomt is de x360 ook gedaald in prijs (denk ik)
Waarschuw beheerder
xbox is altijd beter dan playstation... is een feit !

Waarschuw beheerder
Maar t lijkt me sterk dat als de PS3 echt 2 x krachtiger zo krachtiger is als de 360 dan ongeveer evenveel gaat kosten...

als Sony er echt zoveel meer hardware erin gepleurd heeft en dan een redelijke prijs als dat Microsoft ervoor vraagt zullen ze ook wel verlies maken toch?
Waarschuw beheerder
verlies maken doen ze zoiezo al aan het begin.
microsoft ook. maar ze hopen uiteindelijk dat er veel mensen zo'n ding kopen zodat ze alsnog winst maken

Waarschuw beheerder
ik heb de trailers van formula1 2006 gezien, en die zijn echt meesterlijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar toch blijven t filmpjes...

hoe het er in game uit gaat zien weten er nog weinig...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb toevallig de xbox 360 en de ps3 met elkaar vergeleken en op hardware is de xbox 360 beter

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 13:13:
maar toch blijven t filmpjes...

hoe het er in game uit gaat zien weten er nog weinig...

ik heb een gameplay filmpje gezien van fifa06 en gear of war en het zag er gruwlijk mooi uit op de xbox 360

[img width=739 height=416]http://www.xbox.com/assets/en-us/e32005/gearsofwar/images/sim-ss2.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kheb verschillend beeld materiaal gezien van beiden maar kvind de xbox360 bij t ene spel juist heel mooi en bij het andere niet mooier dat gewone xbox spellen ogen... maargoed tisz ff afwachten...

ik hoorde laatst dat een hele hoop developers de ps3 niet gaan ondersteuenen omdat het te duur wordt om zon spel te maken dus in de winkels zullen ze ook wel lekker duur worden de spellen

Waarschuw beheerder
donateur
Eerst koop ik de XBOX 360 paar spellen dr bij kopen in de tijd dat ik op de PS3 wacht, 2 weekjes na de release van de PS3 zet ik een advertentie op marktplaats te ruil XBOX 360 met spellen, tegen een PS3 zonder of met een spel, aangezien de PS3 een stuk duurder word dan de XBOX 360.
Zo hoef ik niet in een keer mn banlk rekening te plunderen om de dure PS3 te kopen.

Werkt met succes mensen weten niet wat ze willen, krijgen spijt, en als ze mn ruilen hebben ze gelijk een paar spellen dr bij mooi aanbod en ik ben niks duurder uit., alleen dan moeten ze niet de XBOX 360 in prijs gaan verlagen bij de release van de PS3
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
op zich werkt dat wel denk ik.... ik zit te denken een revolution te kopen en met de tijd als mgs 4 enzo uit is een ps3 2e hands op de kop te tikken:D

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger kocht ik altijd spellen en consoles op uit de advertenties in de power unlimited ik heb een onwijs goedkoop game leven gehad.

B.V.B. 35 Sega Saturn spellen (toen t nog n beetje liep)voor 200 gulden.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 19:04:
op zich werkt dat wel denk ik.... ik zit te denken een revolution te kopen en met de tijd als mgs 4 enzo uit is een ps3 2e hands op de kop te tikken

Wijs goed op marktplaats kijken en optijd je oude consoles weg werken voordat ze geen drol meer waard zijn.
Waarschuw beheerder
ik heb toevallig de xbox 360 en de ps3 met elkaar vergeleken en op hardware is de xbox 360 beter

duidelijk geen verstand dus....heb je je hersenen in je kont zitten ofzo.
wat is volgens jou beter dan??
of zeg je dat gewoon puur omdat je anti sony bent en pro XBOX/microsoft:/
het valt me op dat veel liefhebbers van de xbox het gewoon niet kunnen hebben dat sony NU waarschijnlijk met een krachtiger/beter/mooier product op de markt komt.

kheb verschillend beeld materiaal gezien van beiden maar kvind de xbox360 bij t ene spel juist heel mooi en bij het andere niet mooier dat gewone xbox spellen ogen... maargoed tisz ff afwachten...

ben ik wel mee eens idd. Maar dat zombie spel van capcom zag er niet zo mooi uit, maar lijkt mij echt vet!
:D

ik hoorde laatst dat een hele hoop developers de ps3 niet gaan ondersteuenen omdat het te duur wordt om zon spel te maken dus in de winkels zullen ze ook wel lekker duur worden de spellen

tja een poos daarna verscheen er een officieel bericht dat er 102 spellen bevestigd waren voor de PS3 en een bericht met kop: "Sony advances PS3 development". Dat zegt al genoeg.
Aangezien dat bericht over het niet ondersteunen van de ps3, omdat het zogenaamd te duur zou worden niet echt officieel aangekondigd is en maar via via ergens op een site terecht is gekomen en DUS slechts een roddel is......denk ik dat het bull is.

een week voordat dat bericht op internet kwam, was er ook propaganda gemaakt over microsoft dat ze ik weet niet hoeveel miljarden verlies hadden gemaakt op de huidige xbox....en dat in azië maar slechts 6% van de bevolking de xbox 360 op hun verlanglijstje heeft staan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De PS3 zal met zijn nieuwste techniek krachtiger zijn dan de XBOX360, net zoals nu het geval andersom is, maar kijk naar de grafische verschillen nu op de Xbox en PS2, weinig mensen zien ze...

IK volg een flinke discussie op t forum van xboxworld.nl die hier ook over gaat. daar heb ik oa ook gelezen dat hardware deskundigen beide architecturen van de consoles bestudeerd en berekend hebben, en dan volgt er een heel technisch verhaal maar t komt erop neer dat de PS3 grafisch niet veel mooier zal zijn dan de Xbox.
Kijk naar de graphics van de xbox en ps2 van nu, heel weinig mensen zien duidelijk verschil.

PS3 is ook gewoon heel slim geweest met wat ze hebben laten zien, het filmpje van MGS4 zag er natuurlijk heel gelikt uit, maar zag het er gelikter uit dan de trailer van Gears of War? Ik denk dat de hele sfeer in het filmpje van MGS4 alles bepaald heeft...de mensen keken daar als het ware naar een film.
Vergelijk de Graphics van MGS4 voor de PS3 en de ingame beelden van Gears of War voor de Xbox 360;
[img width=847 height=363 cacheid=001289bc001e12af4f59a2051a01020331]http://img.photobucket.com/albums/v95/Confidence-Man/mgs4gow_1.jpg[/img]

Ik zie weer geen verschil...

Het is wel zo dat de architectuur van de Xbox het gunstigt is voor de gamedevelopers, ze kunnen makkelijker alles uit de Xbox trekken, de developers voor de PS3 hebben het moeilijker, de PS3 heeft zon ingewikkelde architectuur dat de game developers nog maar uit moeten zien te vissen hoe ze dat allemaal kunnen benutten, en dat kost allemaal ook nog eens erg veel geld.... Maar als ze t doorhebben zal t waarschijnlijk nog mooier worden dan dat t nu is...
maar of je duidelijke verschillen zult zien betwijfel ik!

Waarschuw beheerder
Nog iets veel mensen willen de krachtigste console omdat die waarschijnlijk de subliemste graphisc op je scherm gaat toveren, neem van mij ze zullen allebei subliem zijn, Sony loopt heus niet zo erg ver voor op Microsoft en Microsoft ook heus niet zo dom om de mensen teleur te stellen.

de games die te zien zijn geweest op de E3 en X05 voor de Xbox benutten nog maar zon 30% van wat de Xbox uiteindelijk allemaal kan. Ook de gamedevelopers moeten nog alle kracht uit de Xbox zien te benutten, de tijd zal het leren.

maar boven dit alles moet je vooral je console kiezen op de spellen die je ermee wilt spelen... dat lijkt mij toch wel t belangrijkste...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 10:48:
Ik zie weer geen verschil...

Dit zijn screenshots dat ook nog uit een intro filmje komt, daar kun je niks uit vergelijken (rechts is waziger), en trouwens kunnen ontwikkelaars nog niet het optimale uit een console halen, dat is pas in een later stadium.

De videokaart van de PS3 2 teraflop is dubbel zo goed als die van de XBOX 360 1 teraflop

De processor van de PS3 werkt ook sneller als die van de XBOX 360
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dit zijn screenshots daar kun je niks uit vergelijken (rechts is waziger),

Ik denk dat je t slaap even uit je rechteroog moet wrijven...

en dat van de videokaart of processor wat je net opnoemt... het gaat om alle hardware bij elkaar de totale machine... maar waarschijnlijk heb je me reply niet goed gelezen want ik heb ook al duidelijk gemaakt dat ze pas in een later stadium alles uit die consoles kunnen trekken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 11:11:
waarschijnlijk heb je me reply niet goed gelezen

klopt
Waarschuw beheerder
de PS3 heeft zon ingewikkelde architectuur dat de game developers nog maar uit moeten zien te vissen hoe ze dat allemaal kunnen benutten, en dat kost allemaal ook nog eens erg veel geld

denk eerder dat dit meer een uitdaging voor developers is. kijk maar naar de huidige generatie. voor de PS2 was veeeel moelijker games te programmeren dan voor de xbox en toch gingen de meeste developers voor de PS2.
en dat van dat geld....dat is slechts een roddel van een onbekende bron. ik moet het allemaal nog zien:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is toch vrij logisch dat het geld kost...en ja tuurlijk is t een uitdaging om dan alles uit die PS3 te trekken.

en er gaan nu toch ook meer spellen voor de 360 uitkomen, kijk maar naar de launchdag, maar dat neemt niet weg dat er heel veel rommel tussen zal zitten

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof dat bij de eerste XBOX ook onwijs veel spellen uit zouden komen en ook onwijs veel exclusieve titels, kan me nog herrineren dat er ooit een onwijze lijst in de power unlimited stond met ontwikkelaars voor de XBOX, waarvan ik dacht Sony heeft echt geen kans tegen Microsoft.

Waarschuw beheerder
maar zijn die beelden echt ingame??? die van mgs4 das echt vet....
Waarschuw beheerder
ja van metal gear solid 4 wel ja....
die producer ervan (hideo kojima) had dat gemaakt met een ps3 dev. kit (de trailer dan). en dat plaatje is gewoon een screenshot van de trailer.
die van gears of war weet ik niet. ik denk ut wel

kijk hier anders maar ff:
http://media.xbox360.ign.com/media/747/747891/vids_1.html
en dan die rainy night demo o.a.

ziet er echt wel vet uit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
das echt ziek kw8 nog steeds op beeldmateriaal van de revolution er is al wel bevestigd dat t wat minder zou zijn dan de ps3 maar in hoeverre?

Waarschuw beheerder
MGS4 is toch niet ingame? dat was gewoon een filmpje de ingame beelden zijn nog niet vrijgegeven volgens mij hoor...

voor ingame beelden van Gears of War moet je even naar XBox 360 trailers topic gaan...

Waarschuw beheerder
zo he die rainy night demo is echt heel erg gelikt!

T lijkt wel of je zelf in een film deelneemt...

Maar ff ontopic, het wordt voor mij sowieso de Xbox360, aangezien er hele vette games bij zitten en de functies van de 360 zelf en dat XBox live gebeuren, tegen de tijd dat de PS3 uitkomt kijk ik wel hoe duur die is en als ie te duur is w8 ik een tijdje tot ie wat goedkoper is want hij zal wel erg duur worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
MGS4 in-game weet ik niet. Hideo houd er namelijk wel van om wat lollige filmpjes te maken, dus of die scenes uiteindelijk in MGS4 is nog maar de vraag. het enige wat ik weet is dat het op PS3 hardware kits gemaakt is dus zo komt het er ook uit te zien...

bron: http://www.gamespot.com/ps3/adventure/metalgearsolid4/news.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat filmpje is gewoon een tussenfilmpje.... kben benieuwd hoe het er uit eindelijk uit komt te zien...
Waarschuw beheerder
PS 3 beelden zijn allemaal nog nep want de videokaart dioe bij hun erin komt is nog niet klaar. Er is al eerder toegegeven dat ze een animatie bedrijf(zo'n bedrijf dat ook de special effects van een film verzorgt) ingehuurd hebben. Kwa hardware verschillen de 360 en ps3 niet veel en bovendien gaan er nu al veel third parties richting 360 omdat ps3 te lang op zich laat w88. Zelfs konami gaat launch titels voor de 360 uitbrengen.......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
perfect dark zero op de xbox lijkt me wel cool
Waarschuw beheerder
als ik jou was zou ik wachten op de ps3 de premiere van de x box ging nie zo geweldig er waren er daar 2 vast gelopen slechte reclame xxx
Waarschuw beheerder
donateur
@ J r Y ... eindelijk weer iemand die de feiten echt weet! (y)

Wat je ook zegt is waar, de 2 consoles zullen niet ver uit elkaar liggen qua prestaties. Je kan wel aankomen met Teraflops enzo, maar ik las dat de bandbreedte tussen beide consoles erg dicht bij elkaar ligt en het daar om draait.

Ook is het zo dat de 'grote baas' van Valve in een interview heeft gezegd dat het programmeren van de PS3 vele malen moeilijker is doordat de CELL processor 8 cores had (of zoiets) en er weinig mensen zijn met veel ervaring in het programmeren hiervan. Overigens had Sony in de tijd van die interview (misschien nu wel) geen debug programma ontwikkelt voor de code. Meneer Valve zei dat een spel met 1 foute regel de spel tot 40% langzamer kan maken.

De XBox was altijd al makkelijk te programmeren doordat MS gewoon standaard onderdelen bij elkaar heeft gegooid en er een console van heeft gemaakt. Dit is bij de 360 niet het geval volgens mij, maar er werd gezegd dat PC spellen makkelijk te porten zijn naar 360, wat bij de PS3 niet makkelijk gaat.
laatste aanpassing