Partyflock

Forumonderwerp · 682947
4 volgers · 85005x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
wie gaat allemaal naar Thailand toe?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 oktober 2008 om 22:05:
Nog 2 nachtjes

Wens je alvast een hele goede vlucht en een fijne vakantie:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 oktober 2008 om 16:23:
Net 3 dagen in Pattaya geweest, nu 4 dagen in Phuket. Dat is wel 100x beter. Het weer is alleen nog niet echt (Y)

Geen fan van Pattaya begrijp ik? Waar ben je zoal geweest?
Waarschuw beheerder
Even een vraagje over malaria tabletten,de GGD adviseerd ze wel te gebruiken,terwijl ik elders van een andere GGD lees dat het geen zin heeft omdat de muggen resistent zijn tegen de tabletten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Marianne :cheer: op donderdag 30 oktober 2008 om 09:38:
Even een vraagje over malaria tabletten,de GGD adviseerd ze wel te gebruiken,terwijl ik elders van een andere GGD lees dat het geen zin heeft omdat de muggen resistent zijn tegen de tabletten

ik zou me drukker maken om denge muggen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op donderdag 30 oktober 2008 om 11:02:
ik zou me drukker maken om denge muggen

Want??
Is het dan dus wel verstandig om malaria te slikken of niet?

Waarschuw beheerder
Nog 1 nachtje :cheer:
Uitspraak van :cheer: Marianne :cheer: op donderdag 30 oktober 2008 om 09:04:
Wens je alvast een hele goede vlucht en een fijne vakantie

Thanks!!

ven een vraagje over malaria tabletten,de GGD adviseerd ze wel te gebruiken,terwijl ik elders van een andere GGD lees dat het geen zin heeft omdat de muggen resistent zijn tegen de tabletten

Ligt er helemaal aan waar je zit en wat je gaat doen ( malariatablettten). Wij slikken ze niet :no: niet nodig!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Marianne :cheer: op donderdag 30 oktober 2008 om 11:39:
Want??
Is het dan dus wel verstandig om malaria te slikken of niet?

Malaria zal je niet krijgen no worries. Zoals ik al zei ik zou me drukker maken om het Dengue virus

http://teakdoor.com/thailand-and-asia-news/30007-thailand-dengue-fever-crisis-looms.html

Helaas kan je je daar niet tegen inenten :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op donderdag 30 oktober 2008 om 12:21:
Helaas kan je je daar niet tegen inenten

Wel eens wat over gehoord,maar nu ik dit lees word je niet echt blij van:-(

Getver,een eng virus zeg,maar bedankt voor de info(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Marianne :cheer: op donderdag 30 oktober 2008 om 12:55:
Getver,een eng virus zeg,maar bedankt voor de info(y)

I know best wel scary...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op donderdag 30 oktober 2008 om 16:42:
know best wel scary...

Ik ga geloof ik maar de hele dag met een muskietennet om me heen lopen daar :roflol:
Waarschuw beheerder
Ik heb al eerder een stukje geplaatst hier over de tiger temple,maar lees net weer het volgende,wat je er mee doet is je eigen keus,maar mijn keus is nu definitief gemaakt:yes:

Toeristen: mijd de Thaise tijgertempel!

De tijgertempel nabij Bangkok in Thailand. Wat ooit misschien uit goede intenties ontstaan is; een tijgerminnende abbot (abt, leider van een klooster) die tijgers ¨redt¨ en opvangt samen met ¨zijn¨ monniken, heeft nu zijn keerzijde laten zien. Het grote geld, de aandacht van ontelbare betalende toeristen en de media aandacht door televisiezenders als Animal Planet, hebben er voor gezorgd dat dieren moeten lijden. Handel in tijgers en het mishandelen van tijgers zijn nu de orde van de dag in het zogenaamde ¨tijgerparadijs¨.
Op een ¨slechte¨ dag komen er zo'n 600 toeristen per dag naar de tijgertempel;
in het hoogseizoen zijn dit er zo'n 900 per dag. En allemaal tegen betaling, dus het mag een aardige ¨spaarpot¨ opgeleverd hebben voor de ¨arme¨ monniken, die hun eten verkrijgen door te gaan ¨bedelen¨ in het dorp.

De interactie van de toeristen met de tijgers was voor velen toch wel het hoogtepunt van hun bezoek aan de tijgertempel tijdens hun vakantie. Het leek allemaal zo mooi en bijzonder om met volwassen tijgers te kunnen wandelen en met ze op de foto te kunnen. Tegen extra betaling mogen toeristen de immense kop van de tijger op hun schoot leggen of een kind mag bovenop een tijger van een paar honderd kilo zitten.
De laatste jaren krijgt Wild Cats Magazine (WCM) regelmatig brieven van zowel bezoekers, die het daar helemaal geweldig vonden, als van liefhebbers die langere tijd vrijwilligerswerk bij de tijgertempel gedaan hebben. Vooral van deze laatste groep waren de berichten steeds minder fraai. De keerzijde van de tijgertempel kwam naar buiten. Vrijwilligers schreven ons over de mishandeling van de tijgers en er werd zelfs gesproken over het toedienen van ¨drugs¨ om de tijgers ¨tam¨ te krijgen. Dat was iets waar je als weldenkend mens je twijfels bij kon hebben, want het kan zijn dat een tijger wat lui is op een warme dag. Maar zodra er mensen of prooidieren in de buurt komen, zullen de meeste tijgers ineens niet zo lui meer zijn. Hier in de tijgertempel waren ze zo ¨lui¨ dat er haast geen leven meer in de dieren scheen te zitten. En mocht er één toch een eigen willetje hebben dan werd er met een stok geslagen of aan de staart getrokken.

Opvallend was dat de vrijwilligers in het beginstadium echt met de tijgers mochten werken en zich bij hun in de buurt mochten ophouden. Tegenwoordig bestaat het werk van een vrijwilliger met name uit het schoonmaken van de hokken en het te woord staan van de toeristen. Voor de rest worden de tijgers uit zicht gehouden. Duidelijk is nu wel waarom.
Daar wij liever zelf situaties bekijken alvorens ergens een mening over te verkondigen, zouden we dit jaar vrijwilligerswerk gaan doen bij de tijgertempel om eens polshoogte te nemen. Bijna alles was in kannen en kruiken totdat de organisatoren door kregen dat het om een website ging met connecties bij verschillende tijdschriften in binnen- en buitenland. Plotseling waren wij niet meer welkom. Erg vreemd vonden wij al, maar we hadden er zelf al min of meer voor gekozen om onze ¨vakanties¨ te besteden aan het zien van katachtigen in het wild, samen met wildlife biologen en organisaties, en ¨gevangenschap¨ een beetje te mijden. Het verhaal zou uiteindelijk toch wel naar buiten komen. En dat is het nu gekomen. Het CWI (Care for the wild International) heeft een rapport uitgebracht n.a.v. een jarenlang onderzoek (2005-2008) naar het welzijn van de tijgers in de tijgertempel. Lees ook het uitgebreide verslag (Engelstalig).
Slechte huisvesting, slechte medische verzorging, onder dwang poseren op de foto met honderden toeristen per dag, geen afleiding en geen privacy zijn een paar van de voorbeelden hoe de tijger eraan toe is in de tijgertempel. Het mag een paradijs zijn voor vakantiegangers en tijger¨liefhebbers¨, voor de dieren is het een hel.
Daarbij komt ook nog de handel in tijgers die de tijgertempel in stand houdt. De eerste tijgers zijn niet ¨gered¨ zoals de abbot het zo vol trots vertelde in de documentaires over de tijgertempel op Animal Planet, maar ze zijn gekocht van een Thaise handelaar in wilde dieren. Oude tijgers worden vaak ingeruild voor welpen en niemand weet wat er daarna met de tijgers op leeftijd gebeurd.
En dan hebben we het nog niet over de veiligheid gehad voor de toeristen. Al zijn de tijgers goed gewend aan mensen, of zelfs gedrogeerd, toch blijven het wilde dieren en de kans is groot dat het dier een keer uithaalt. Toeristen moeten vooraf een formulier ondertekenen dat de tijgertempel niet aansprakelijk gesteld kan worden mocht er iets gebeuren. De abbot beantwoordde eens een vraag van een journalist of de tijgers nooit bijten met ¨ze willen bijten en dat zullen ze ook zeker eens doen!¨ Deze woorden zijn nu waarheid geworden want in september dit jaar is de abbot opgenomen in het ziekenhuis nadat hij zelf gebeten is door één van ¨zijn¨15 tijgers.
Voor wie nog een vakantie gepland heeft naar Thailand. U gaat toch zeker niet de tijgertempel bezoeken, ofwel tijgerhandel en mishandeling in stand houden met uw zuurverdiende centjes?
Bedenk ook dat er genoeg tijgers in gevangenschap zijn; in het wild helaas niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 3 juni 2004 om 18:36:
wie gaat allemaal naar Thailand toe?

Als het meezit ga ik januari weer naar Thailand.
Maar dan het minder toeristische gebied.
Maw het noord-oosten van Thailand.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 oktober 2008 om 21:46:
Als het meezit ga ik januari weer naar Thailand.
Maar dan het minder toeristische gebied.

Ik ook!
Waarschuw beheerder

Ik heb van 2 verschillende GGD's gehoord dat het niet nodig is om malariatabletten te nemen, maar dat je inderdaad wel voorzichtig met jezelf moet zijn kwa dengue muggen..

Ik kreeg trouwens afgelopen maandag nog een inenting voor Buiktyfus, schijnt dat dat verstandig is als je langer dan 6 weken naar Thailand gaat, hebben meer mensen hier een inenting voor gehad?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Joyce (L) op zondag 2 november 2008 om 22:51:
Ik heb van 2 verschillende GGD's gehoord dat het niet nodig is om malariatabletten te nemen, maar dat je inderdaad wel voorzichtig met jezelf moet zijn kwa dengue muggen..

ik ga naar Laos en Cambodja en daar meot t wel :nocheeR: hoorde dat je er flink ziek van kan worden van die dingen :/ thailand is volgens mij neit nodig.. :)
Buiktyfus heb ik niks over gehoord, blijf langer dan 6 weken dus ik zal t nog wel ff navragen 8)

Kan nie wachten.. nog 5 weekies dan is t zover :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Joyce (L) op zondag 2 november 2008 om 22:51:
Ik kreeg trouwens afgelopen maandag nog een inenting voor Buiktyfus, schijnt dat dat verstandig is als je langer dan 6 weken naar Thailand gaat, hebben meer mensen hier een inenting voor gehad?

Aan de schijt ga je toch wel van de somtam (Y)
Waarschuw beheerder
Tsja, ik heb die buiktyfus prik nou al gehad.. Liever teveel dan te weinig toch ;)
Nog 4 weken!! :cheer:

Waarschuw beheerder
Jaah :cheer:

Net een vlucht in optie gezet..
Als het allemaal doorgaat zitten wij er van 31 juli 2009 tot 24 augustus 2009.

Planning ongeveer is: Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - (Sukhothai) - Chiang Mai
Vervolgens nachttrein Chiang Mai - Bangkok

Daarna door naar het zuiden, Koh Samui en Koh Tao.

Eventueel nog Koh Phi Phi..

Iemand nog tips wat ik echt WEL / NIET moet zien tijdens deze route? Denk dat ik zo wel de meeste bezienswaardigheden pak (behalve Chiang Rai en de gouden driehoek)...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 14:43:
Kanchanaburi

River kwai toch?
Waarschuw beheerder
Morgen vliegen :cheer:

pas in Mei weer terug!!

Heb er zin in :woop:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 november 2008 om 07:48:
ik ga naar Laos en Cambodja en daar meot t wel hoorde dat je er flink ziek van kan worden

Ben ook in Cambodja geweest en heb geen malaria pil aangeraakt. Ligt er natuurlijk ook aan waar je zit in Cambodja. Als je gewoon in de grote steden blijft is er niks aan de hand. Leven die muggen niet.

Ga over 8 weken naar India en daar hoef ik ze ook niet te slikken. Als je meer dan een paar dagen in een buitengebied verblijft dan moet je pas gaan slikken.
Tenminste dat vertelde ze bij GGD Utrecht ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 5 november 2008 om 14:46:
River kwai toch?

Jup, Erwann national park, hellfire pass, death railway, bridge over river kwai..

Nou zijn er in die omgeving nog enkele NP's, heeft een van jullie die bezocht? De moeite waard?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SAURUS op woensdag 5 november 2008 om 14:51:
Morgen vliegen :cheer:

pas in Mei weer terug!!

Heb er zin in :woop:

OMG :O heb jij het even goed voor elkaar(y)
Een hele fijne vakantie!

Uitspraak van Ockels op woensdag 5 november 2008 om 14:53:
Ben ook in Cambodja geweest en heb geen malaria pil aangeraakt. Ligt er natuurlijk ook aan waar je zit in Cambodja. Als je gewoon in de grote steden blijft is er niks aan de hand. Leven die muggen niet.

Ik was gisteren voor de vaccinaties nog bij de GGD en voor Thailand zelf hoefde ik geen malaria tabletten te nemen,echter wel de grens gebieden,Laos,Cambodja enz,aldus hier de GGD in Ede;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SAURUS op woensdag 5 november 2008 om 14:51:
Morgen vliegen

pas in Mei weer terug!!

Heb er zin in

Dus je komt weer terug :nocheer:
Hadden ze dat spandoek ook wel achterwegen kunnen laten ;)

Uitspraak van :cheer: Marianne :cheer: op woensdag 5 november 2008 om 16:15:
Ik was gisteren voor de vaccinaties nog bij de GGD en voor Thailand zelf hoefde ik geen malaria tabletten te nemen,echter wel de grens gebieden,Laos,Cambodja enz,aldus hier de GGD in Ede

Ja idd grensgebieden. Maar ik ben alleen de grens over gegaan en meteen naar een grote stad. Als je langer in de grensgebieden blijft heb je wel die pillen nodig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op woensdag 5 november 2008 om 16:21:
Als je langer in de grensgebieden blijft heb je wel die pillen nodig

Idd, valt mij overigens wel op dat de GGD's onderling nog wel eens verschillen,toen ik mijn afspraak maakte voor de vaccinatie,zei de GGD uit Arnhem dat we wel malaria tabletten moesten slikken,hier in Ede weer niet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 15:02:
hellfire pass, death railway, bridge over river kwai

ben ik geweest inderdaad zeer indrukwekkend :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op woensdag 5 november 2008 om 14:53:

ja ik weet nog nie precies waar ik in Cambodja heenga, ben dr nu n beetje mee bezig, niet teveel plannen want daar hou je je meestal toch nie aan.. Maar moet dinsdag naar de ggd dus zal t wel ff vragen (Y) Beter n pilletje teveel dan dat ik dalijk met malaria rondloop 8)

Weet je nog dingen die je daar gezien moet hebben?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 07:38:
Weet je nog dingen die je daar gezien moet hebben?

Ben zelf in Siem Reap geweest. Daar MOET je natuurlijk naar de Angkor tempels :yes:
Aanrader, trek er 2 dagen voor uit! Ga 's avonds de zonsondergang kijken bij de tempel en dan 's ochtends weer om 4 uur op om de zonsopgang te bekijken. Je bent absoluut niet de enige toerist maar zker de moeite waard :yes:
Extra tip; drink die avond er voor geen 3 flessen wodka en rook geen zak wiet weg met de locals, dan wordt het een zware ochtend :lol:

En in de Phnom Phen naar de Killings Fields & S-21 (gevangenis)
Zou ook een guesthouse te nemen op het grote meer, heerlijke zonsondergangen onder het genot van een :bier: en een :smoke:
Ik ben zelf helaas maar een week in Cambodja geweest, maar echt een geweldig land :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 09:26:
Ben zelf in Siem Reap geweest. Daar MOET je natuurlijk naar de Angkor tempels

ja daar ga ik zowiezo wel heen idd! ben van plan n week laos en n week cambodja te doen, dan heb ik 4,5 week voor thailand..
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 09:26:
En in de Phnom Phen naar de Killings Fields & S-21 (gevangenis)

oke thnx (Y) Killing fields lijkt me wel indrukwekkend.. :)

ben je ook aan de kust geweest in cambodja?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 10:09:
ja daar ga ik zowiezo wel heen idd! ben van plan n week laos en n week cambodja te doen, dan heb ik 4,5 week voor thailand..

Lijkt me wel prima idd, Loas ben ik helaas niet geweest. Maar dat gaat zeker een keer goedkomen :D

oke thnx Killing fields lijkt me wel indrukwekkend..

Ben niet snel ergens van onder de indruk maar ben daar wel dag stil van geweest hoor. Sowieso heel erg onder de indruk van Cambodja :yes:
Dingen daar meegemaakt die je niet snel meer vergeet

ben je ook aan de kust geweest in cambodja?

Nee man, we hadden maar 6 weken voor Thailand, Cambodja en Vietnam...was al erg krap en in Vietnam hebben we paar dagen aan het strand gezeten en we wisten dat we naar Koh Phangan zouden gaan. Dus om helemaal naar het zuiden te gaan voor paar dagen strand vonden we niet echt praktisch

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 10:15:
Lijkt me wel prima idd, Loas ben ik helaas niet geweest. Maar dat gaat zeker een keer goedkomen

Laos heb ik veel goede verhalen over gehoord toen ik in thailand was! heb trouwens 5,5 week voor thailand dus kan hier en daar nog wel n beetje schuiven als ik t ergens naar mn zin heb..

Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 10:15:
Ben niet snel ergens van onder de indruk maar ben daar wel dag stil van geweest hoor. Sowieso heel erg onder de indruk van Cambodja
Dingen daar meegemaakt die je niet snel meer vergeet

nou ben benieuwd :D is t reizen daar ook zo makkelijk als in thailand?

Wat vond je trouwens van vietnam? hoorde van veel mensen dat dat nogal tegenviel, daarom heb ik ook voor laos gekozen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 10:22:
Laos heb ik veel goede verhalen over gehoord toen ik in thailand was! heb trouwens 5,5 week voor thailand dus kan hier en daar nog wel n beetje schuiven als ik t ergens naar mn zin heb..

En dat gaat zeker gebeuren ;)

nou ben benieuwd is t reizen daar ook zo makkelijk als in thailand?

Opzich wel, iets minder comfortabel dat wel. Hebben echt alleen maar gare bussen gehad daar met alleen maar locals. Wel weer vette ervaring. Jongen waarmee ik was zat een blad te lezen met een landkaart. Die gasten wisten niet eens waar hun land lag. Daar beetje voor leraar lopen spelen dus :D
Maar je tikcets zijn gewoon te regelen bij guesthouses

Wat vond je trouwens van vietnam? hoorde van veel mensen dat dat nogal tegenviel, daarom heb ik ook voor laos gekozen..

Heb het in m'n paspoort staan maar zal er denk ik niet meer naar toe gaan. Wel vette dingen meegemaakt, maar mensen zijn daar zo anders dan in de rest van de landen. Komt denk ik door het communisme. Saigon is wel een hele chille stad, maar hoe noordelijker je gaat hoe chagerijniger de mensen worden lijkt het wel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 10:30:
En dat gaat zeker gebeuren

haha ja dat weet ik ook wel zeker! ga de 1e 2 weken lekker chillen op de eilandjes in t zuiden en daarna trek ik t binnenland in want ben deze zomer ook al op de meeste eilanden daar geweest :)

Opzich wel, iets minder comfortabel dat wel. Hebben echt alleen maar gare bussen gehad daar met alleen maar locals.

das juist al n hele ervaring opzich :) tenminste, je moet er natuurlijk niet 10 uur inzitten dan word t wel gaar 8)

Hoe is t verder daar? Bedoel qua mensen.. Ben helemaal in mn eentje en weet nie zo goed wat ik daar moet verwachten 8)

maar hoe noordelijker je gaat hoe chagerijniger de mensen worden lijkt het wel

dat merkte ik in thailand ook al op de toeristische plekken! vooral bij railay bay! Wat n horken daar zeg :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 10:44:
tenminste, je moet er natuurlijk niet 10 uur inzitten dan word t wel gaar

Wees dan maar blij dat je niet naar Vietnam gaat, busritten from hell.
Daar echt bijna met z'n 3en een bus chauffeur kort geslagen. Wat een tyfushond was dat zeg :[
Kerel reed gewoon weg terwijl paar mensen nog in het dorp waren en tassen in de bus hadden gelaten. Die moesten gewoon moto-taxi pakken om de bus in te halen. Kerel wilde gewoon niet stoppen :@

maarja, busritten van 8 uur zijn wel normaal toch? Het is gewoon ff niet zeiken en gaan. En uitzicht tijdens deze ritten maakt veel goed :yes:

Hoe is t verder daar? Bedoel qua mensen.. Ben helemaal in mn eentje en weet nie zo goed wat ik daar moet verwachten

Mensen zijn daar heel relaxt en aardig. Tenminste dat is mijn ervaring.

dat merkte ik in thailand ook al op de toeristische plekken! vooral bij railay bay! Wat n horken daar zeg

Moet zeggen dat ik 1 Thailand maar 1 persoon ben tegen gekomen die echt vervelend was. Voor de rest ook allemaal chill, helemaal in t zuiden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 11:02:
Kerel reed gewoon weg terwijl paar mensen nog in het dorp waren en tassen in de bus hadden gelaten.

haha dat had ik in bangkok :lol: staan we op n bus te wachten, komt ie aan en hij zag ons aankomen lopen en reed gewoon weg :| de volgende weer :S toen hebben we maar n taxi gepakt 8)
maarja, busritten van 8 uur zijn wel normaal toch? Het is gewoon ff niet zeiken en gaan. En uitzicht tijdens deze ritten maakt veel goed

uitzicht is wel mooi ja! Ben met de bus vanaf surat thani naar krabi gegaan en keek toen ook al mn oogies uit! Fles whisky dr bij en t is helemaal goed :lol:

Mensen zijn daar heel relaxt en aardig. Tenminste dat is mijn ervaring.

Oke thnx (Y) Laat t allemaal wel op me afkomen daar :) zal wss toch niet alleen zijn !
Moet zeggen dat ik 1 Thailand maar 1 persoon ben tegen gekomen die echt vervelend was. Voor de rest ook allemaal chill, helemaal in t zuiden

haha nou bij railay waren dr van die mannetjes die je per boot weer naar Ao nang brengen en die wilden ons niet brengen zolang de boot niet vol was :/ die werden ineens ook heel vervelend, steeds meer geld vragen enzo! Kon me nog net inhouden 8)

verder alleen maar positieve ervaringen met de mensen daar (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 11:15:
haha dat had ik in bangkok staan we op n bus te wachten, komt ie aan en hij zag ons aankomen lopen en reed gewoon weg de volgende weer toen hebben we maar n taxi gepakt

Niet te geloven af en toe maar je doet er zo weinig aan, hun land hun regels :yes:

uitzicht is wel mooi ja! Ben met de bus vanaf surat thani naar krabi gegaan en keek toen ook al mn oogies uit! Fles whisky dr bij en t is helemaal goed

IDD :D Fles whiskey erbij, ipod in en maar weg dromen.
Zit weer helemaal weg te spacen hier, 6 hoog tussen het beton :[
Azië :lief:

zal wss toch niet alleen zijn !

Altijd wel aanspraak idd, helemaal in de guesthouses. Contact is zo makkelijk gelegd op zo'n reis.

haha nou bij railay waren dr van die mannetjes die je per boot weer naar Ao nang brengen en die wilden ons niet brengen zolang de boot niet vol was die werden ineens ook heel vervelend, steeds meer geld vragen enzo! Kon me nog net inhouden

Voor geld gaan ze ver daar en een paar toeristjes opnaaien vinden ze alleen maar mooi ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 11:24:
Niet te geloven af en toe maar je doet er zo weinig aan, hun land hun regels

ja daarom.. vond t achteraf gezien ook nie zo erg want die bus was helemaal afgeladen 8)

IDD Fles whiskey erbij, ipod in en maar weg dromen.
Zit weer helemaal weg te spacen hier, 6 hoog tussen het beton
Azië

Zo die moet ik nog ff kopen, zonder muziek word ik gek daar denk ik :|

haha erg he? ik wou na die 3 weken ook zo graag weer terug! Nu ga ik bijna 2 maanden en als ik dalijk terugben dan wordt t alleen maar nog erger 8)

Altijd wel aanspraak idd, helemaal in de guesthouses. Contact is zo makkelijk gelegd op zo'n reis

Ja dat vind ik nog 1 van de leukste dingen op reis! alle contacten die je legt! Vooral in je eentje heb je veel aanspraak :) heb ook met wat bekenden afgesproken dus komt helemaal goed :D

Voor geld gaan ze ver daar en een paar toeristjes opnaaien vinden ze alleen maar mooi

ja stelletje oplichters daar :lol: Ach eenmaal aan de overkant was ik t weer vergeten! Lekker singhaatje dr bij en t was weer goed haha!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 11:41:
Zo die moet ik nog ff kopen, zonder muziek word ik gek daar denk ik

Zeker, muziek is essentieel op reis :yes:

haha erg he? ik wou na die 3 weken ook zo graag weer terug! Nu ga ik bijna 2 maanden en als ik dalijk terugben dan wordt t alleen maar nog erger

Ach ik heb ook mooi vooruitzicht, over 8 weken voor anderhalve maand naar India en Nepal. Benieuwd hoe dat gaat worden.

Ja dat vind ik nog 1 van de leukste dingen op reis! alle contacten die je legt! Vooral in je eentje heb je veel aanspraak heb ook met wat bekenden afgesproken dus komt helemaal goed

Houd er zeker leuke contacten aan over. Over een maand paar mensen uit Zweden opzoeken die we in Thailand hebben leren kennen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 11:45:
Ach ik heb ook mooi vooruitzicht, over 8 weken voor anderhalve maand naar India en Nepal. Benieuwd hoe dat gaat worden

Nepal :K Mn neef is daar geweest! Heel vet zei ie! alleen best moeilijk reizen daar geloof ik! Maar pin me er nie op vast want die is geloof ik al de halve wereld over geweest..

Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 11:45:
Houd er zeker leuke contacten aan over. Over een maand paar mensen uit Zweden opzoeken die we in Thailand hebben leren kennen

Zo hou je er nog eens n leuk vakantie adres aan over ;) :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 11:48:
Nepal Mn neef is daar geweest! Heel vet zei ie! alleen best moeilijk reizen daar geloof ik! Maar pin me er nie op vast want die is geloof ik al de halve wereld over geweest..

Heb er ook super veel zin in :yes:
Zal een hele andere reis worden dan Thailand enzo, wordt wel ff afzien daar.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 11:48:
Zo hou je er nog eens n leuk vakantie adres aan over

IDD :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 11:52:
Zal een hele andere reis worden dan Thailand enzo, wordt wel ff afzien daar.

ga je ook naar de himalaya? ik wil weleens zo'n klooster bezoeken daar! Ik zal eens vragen aan mn neef waar ie daar allemaal is geweest, weet nie zeker of t daar was maar volgens mij moest ie daar toen de grens over vluchten ofzo 8)

goed vooruitzicht he? :X :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 11:55:
ga je ook naar de himalaya?

Wel de bedoeling :yes:

ik wil weleens zo'n klooster bezoeken daar!

Lijkt me zeker vet idd

Ik zal eens vragen aan mn neef waar ie daar allemaal is geweest, weet nie zeker of t daar was maar volgens mij moest ie daar toen de grens over vluchten ofzo

goed vooruitzicht he?

Whehe nou heb ik ook in Vietnam gehad. Moesten we echt het eiland heel snel verlaten. Hadden een hotel kamer getrashed, echt te sick. Was een hele biazre avond. 4 liter wodka met z'n 3en :rot:
Kwamen er vanaf met 20 euro maar alleen omdat hij de helft van de schade maar had gezien. Badkamer was ie gelukkig niet geweest. Waren ook geen pinautomaten op dat eiland en hadden dus ons laatste geld aaan die vent gegeven.
Echt door het oog van de naald :O
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 12:07:
Wel de bedoeling

lijkt me wel zwaar :| Maar zeker n hele gave ervaring (Y)

Haha mooi verhaal! Mja je weet maar nooit wat ze daar met je doen 8) Voor t zelfde geld eindig je in t vietnamese loempia ofzo :lol:

heb dr wel heel veel zin in al! alleen wel spannend helemaal in mn uppie :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 13:05:
lijkt me wel zwaar Maar zeker n hele gave ervaring

Ga niet klimmen ofzo hoor. Gewoon tot aan waar 'gewone' toeristen mogen komen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 13:11:
Ga niet klimmen ofzo hoor. Gewoon tot aan waar 'gewone' toeristen mogen komen.

Oke koel (Y)

Als je geweest ben wil ik je foto's weleens zien man (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 13:16:
Als je geweest ben wil ik je foto's weleens zien man

Moet je ergens eind februari maar in me album kijken ;)
Nee komt goed (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op donderdag 6 november 2008 om 13:22:
Moet je ergens eind februari maar in me album kijken

als ik dr aan denk zal ik t doen!! :lol:

laters (Y)
Waarschuw beheerder

Ben in Laos geweest en vond er echt geen flikker aan. Nu lust ik wel een biertje om t zachtjes uit te drukken dus dat kan er mee te maken hebben. Nergens barretjes waar je ff kan relaxen met een sappie zoals in Thailand. Ook de locals zijn niet echt fan van westerlingen. Je kan beter in Thailand blijven als je t mij vraagt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esco op vrijdag 7 november 2008 om 13:35:
Nu lust ik wel een biertje om t zachtjes uit te drukken

:loL:

Nou als ik t niks vind dan ben ik zo weer weg (Y) Je bent eigenlijk de 1e die er nie zo positief over is 8) Maar waar ben je allemaal geweest dan daar?