Partyflock

Forumonderwerp · 682947
4 volgers · 75071x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
wie gaat allemaal naar Thailand toe?
Waarschuw beheerder
Koh Samui vond ik zelf ook een zware tegenvaller. Net Kreta man. Engelse invasie en veel van die 40-jarige knakkers die zich daar aan de vrouwtjes vergrijpen.

Duiken op Koh Tao schijnt super te zijn en Koh Phangang is zeer relaxed. Haad Rin is qua uitgaan het best, maar je kan ook voor relatief weinig geld helemaal naar de andere kant van 't eiland in een mooi resort kruipen en met je reet op een hagelwit en bijna verlaten strandje bivakkeren.

Troebels heeft trouwens een goed punt over Bangcock: blijf er niet te lang als je er net bent. Een brute en geflipte stad maar wel een soort van overrompelend als je net bent geland.
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens!! Bangkok moet je in eerste instantie hooguit één of twee dagen blijven... trek eerst het binnenland in! Bijvoorbeeld naar Kanchanaburi... ligt westelijk van Bangkok, en daar heb je de Erawan Waterfalls, die zijn wel vet om in te zwemmen! En doe ook een longtale boottripje over de River Kway... niet via een organisatie, maar loop gewoon naar zo'n knakker en zeg dat je twee uurtjes wilt rondknallen! Echt te VET... je ziet giga veel, van Olifanten, Apen, Krottenwijken, de meeste DIKKE villa's... echt een megacontrast! En dat allemaal in twee uurtjes relaxen op een boot... Singa'tje erbij!! :-D

Ga niet naar Hua Hin of Koh Samui... echt fucking Benidorm van Azië! Drama... veel ouwe bokken met jonge Thaise chickies! Kies voor Koh Tao en Koh PhangNan... geweldige natuur, en de meest gave feestjes!! :yes:

En eindig je vakantie via een binnenlandse vlucht van Koh Samui naar Bangkok, en plak er 2 of 3 nachtjes Bangkok bij aan! Lekker shoppen en relaxen voor je teruggaat...

Have fun!!!!!!!! ;-)
Waarschuw beheerder
Ja, wij vonden Bangkok eerst ook overrompelend toen we waren geland. Zijn toen naar Koh Phangan gevlucht. Halverwege onze reis zijn we nog 2 keer een paar dagen in Bangkok geweest -> Super! Echt een leuke stad, valt veel te zien en te shoppen!
Waarschuw beheerder
zou eerst gaan al geboekt en al.. maar relatie is verbroken dus helaas geen thailand voor mij dit jaar...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KNG op dinsdag 12 juli 2005 om 22:51:
En doe ook een longtale boottripje over de River Kway... niet via een organisatie, maar loop gewoon naar zo'n knakker en zeg dat je twee uurtjes wilt rondknallen!

Wat voor knakker? Gewoon een thai in zo'n bootje?
Waarschuw beheerder
Ik ben er 3 jaar geleden geweest en volgend jaar december wil ik er heen met mijn vriend. Als ik de reacties zo lees heb ik echt zin om nu al te gaan hoor. Ik denk dat we 18 dagen gaan
Waarschuw beheerder
zou eerst gaan al geboekt en al.. maar relatie is verbroken dus helaas geen thailand voor mij dit jaar...

Zo das wel heel sicke....

Maarrrr.... als ik jou was zou ik lkkr alleen gaan hoor. Ben je gelijk t gezeik vergeten :d (hopelijk)

Wat voor knakker? Gewoon een thai in zo'n bootje?

Je kan echt bij iedereen die thai's is wat regelen of gedaan krijgen. Anders vragen ze t jou wel hoor :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op zaterdag 9 juli 2005 om 16:27:
is het altijd op Koh Phangan? of wisselen de locaties? ik kan die site die in een ander topic stond nl niet openen.. irritant internet hier

Hi Tish, je hebt op verschillende plaatsen op dezelfde tijd fullmoonparty's maar op ko pa ngan is de "echte"! Hoe is cambodja? Wij hebben vanavond onze eerste Houseparty ja ja! Enjoy yourself, ciao
Waarschuw beheerder
ja ach misschien ga ik ook nog wel.. want had me er wel super op verheugd..
Waarschuw beheerder
donateur
Toch maar effe alles hier geboekt.

Eerst 3 dagen bangkok. Dan vliegen naar chiang mai (in het noorden van thailand). daar jungle in. 4 dagen later vliegen naar Koh Samui, daar 9 dagen blijven.

Maar wat ik van iedereen hoor is dus een lege koffer meenemen en daar alles kopen. Maar is alleen in Bangkok veel kleding te koop voor weinig geld of is dat in Koh Samui ook het geval?

Waarschuw beheerder
Ik denk er over om volgende zomer 2 maanden te gaan.
Tot die tijd maar ff goed jullie reacties volgen zodat ik weet waar ik moet zijn :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joekeltje op dinsdag 19 juli 2005 om 18:02:
Eerst 3 dagen bangkok. Dan vliegen naar chiang mai (in het noorden van thailand). daar jungle in. 4 dagen later vliegen naar Koh Samui, daar 9 dagen blijven.

9 dagen?! je bent gek ko samui is niet zo veel te beleven wij hadden aan 5 dagen meer dan genoeg! Beter ko pa ngan! We zitten hier nu een paar dagen en je kan hier super fet uitgaan! Sunset beach is absoluut de bom! Elke avond feest hier! ik zit hier nu zon 2,5 week en heb nog 2,5 week te gaan, hehehe! zijn er nog andere mensen in de buurt? Greetz
Waarschuw beheerder
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben zo jaloers, ik wil zo fucking graag naar Thailand!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **marloes** op dinsdag 19 juli 2005 om 20:36:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben zo jaloers, ik wil zo fucking graag naar Thailand!!!!

:P
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
bijna naar singapore, daarna 4 weken filippijnen :D
Waarschuw beheerder
ik ga definitief niet... :cry: ach volgend jaar beter..
Waarschuw beheerder
Zonde .... (en zou ik als ik jou was alleen gaan :d )
Waarschuw beheerder
lege koffer mee! ook op samui kun je genoeg shoppen!!! en ook al heb je geboekt om koh samui, je kan best 3/4 dagen naar ko phan gnan gaan, kost weinig, ik zat in het 'coral bay' resort. kosten voor je eigen hutje 4 Euro p/n en erg lekker eten daar! aanrader!
Waarschuw beheerder
donateur
We kijken wel op koh samui, als we daar zitten en het niet gezellig vinden kunnen we alsnog even naar koh phangan.
Waarschuw beheerder
Ook wij hebben plannen om naar Thailand te gaanergens sept./okt. en moet zeggen...dit is een geweldig topic om als richtlijn te gaan gebruiken (Y)
bijna alle DO's and DON'Ts staan hier :yes:

Ik ben zelf geen "backpacker" maar ik neem aan dat je met je hutkoffer ook wel een beetje kunt rondreizen ? :/

Heb er hoe dan ook stikveel zin in en hoe meer verhalen ik hier lees, des te meer zin krijg ik :bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
Jullie hadden gelijk..

4 jaar geleden was Hua Hin helemaal nog niet het vieze duitsers-met-jonge-grietjes paradijs dat het nu is.. maar nu schijn je ook al die pakketreizen te hebben voor 1100 euro ticket en 17 dagen hier.. dus het stikt hier niet alleen van de Duitsers en Zweden, maar ook echt veel nederlanders.. en dan echt van die types die net uit de jordaan zijn wegeplukt (hoop niet dat ik hier iemand mee beledig maar bedoel dus die zwartgebakken mensen in hotpants, en te strakke hemdjes met kilooooos goud om, die zelfs in een 5 sterren hotel nog alles met hun handen eten en vreselijk plat praten)..

helemaal niet emer het mooie rustige plaatje dat het 4 jaar geleden was.. :(

Hoorde dat ko Samui (waar we 6 jaar geleden waren en toen het mooiste rustigste bounty eiland vond waar ik ooit was geweest) zo druk is dat je gewoon geen plek meer kan vinden op het strand.. zo zonde..

oh, well, ik ga weer ff verder in het zonnetje liggen en een beetje shoppen, typ wel en leuk verlsagje als ik terug ben mensen! (K)

Oh, en ga niet naar de full moon party, want heb geen geld over nu voor een ticket, en wil gewoon echt niet alleen met de trein..
Jammer maar helaas, volgend jaar dan maar ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen zegt ga heen met een lege koffer. Dus er is daar echt zoveel moois en goedkoops te koop dat die koffer echt daar gevuld wordt???

Niet dat ik heen ga met 3 shirtjes, en dat ik daar dan geen ene flikker mooi vind ofzo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik weet van een kennisje van mij, dat er verschrikkelijk leuke en goedkope lederwaren te koop zijn (jas/tas/riem etc)
Dus ik ga zeker ff scoren daar. :kwijl: Zeker ff kijken voor leren laarzen/schoenen :yes:

Uiteraard veel nepmerk kleding net als in Turkije, maar wel van degelijke kwaliteit. dus ehm,..ook dat zal wel lukken ;-)
Waarschuw beheerder
1 september vertrek ik ook samen met mijn meisie naar Thailand! Eerst 3 dagen bangkok dan 12 georganiseerd rondreizen. En aansluitend nog 6 dagen strandvakantie op Koh Samui. En 18 september precies op mijn verjaardag de Fullmoon party op Koh PhangNan. Jippie!!
Waarschuw beheerder
Okee jij gaat eerst 3 dgn Bangkok doen??
Lees hier boven allemaal "niet doen" ga wat anders zoeken en dan laatste dgn Bangkokken.... :o

Ik ga dus proberen om die 1e paar dgn te omzeilen, maar denk dat je ten alle tijde als eerste in Bangkok aan zult komen, of vergis ik mij nu??
Waarschuw beheerder
Klopt je komt altijd eerst aan in Bangkok,want daar is het vliegveld. Wij hadden ook liever bangkok aan het einde van onze vakantie gehad, maar bij onze vliegtickets zitten 3 overnachtingen in Bangkok. En voor ons komt dit qua planning zo het beste uit. Maar Bangkok schijnt wel overrompelend te zijn om mee te beginnen, dus doen we de eerste dagen lekker rustig aan.
Waarschuw beheerder
hehe, je kan wel naar bangkok aant begin hoor. Alleen de klap die je krijgt vergeleken met NL. is gewoon heel groot. Wij hebben eerst 2 nachten 3 daagjes bangkok gedaan. Achteraf ging t wel, maar volgende x doe ik t niet meer. En aant eind hebben wij nog 3 volle dagen geshopt in bangkok O:) :d
Geloof me, neem gewoon heeeeeeel weinig mee. Als er niks voor je bij zit snap ik t niet meer. Ga in bangkok opzoek naar t MKB-centre (iedereen kent t), is een onwijijijijijs groot winkelcentrum van 8verd., 24roltrappen en 6000 winkeltjes met 75% kleding,10% electra (PS2 spellen :d ) en 5% juweliers. En dan de bovenste verd. is eten en bioscopen,bowling en gamehallen (toch 10%?)
Echt MBK zoeken, en je wordt koopGEIL gewoon. (en wel op alles afdingen he, terwijl t al zo goedkoop is :d )

En als je je echt verveelt in bangkok heb ik een aanrader, en geloof me, tis echt fantastisch, t beste moment geweest van mijn vakantie: www.bangkokbiking.com (volgens mij) Is een nederlander die fietstochten van +-4uur door een deel van bangkok doet wat een toerist nooooit zou zien. echt helemaal geweldig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Is dat MKB-centre de hele dag geopend?
Waarschuw beheerder
hehe jah. van 10u tot 22u ..... geloof je gaat verdwalen en verrot eruit komen. WIj waren compleet gesloopt na 3dagen. We hebben er 3(!!) dagen ingelopen.
Waarschuw beheerder
We hebben er 3(!!) dagen ingelopen.

Was een hotelletje niet makkelijker geweest ? ;-)

Waarschuw beheerder
Weet iemand of het Hilton in Hua Hin een beetje relext is, de andere 2 hotels zitten nou al vol(voor begin November:S)?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hilton Hua Hin is top!! Kamers zijn netjes, en de tuin en zwembad zijn GEWELDIG!!! Vanuit het zwembad loop je met je cocktail zo het strand op... :-D En het ligt strak aan de rand van het centrum aan het strand, ideale ligging! ;-)

Waarschuw beheerder
Dat word dan genieten :D
Waarschuw beheerder
Was een hotelletje niet makkelijker geweest

Bijdehandje O:) :d
Waarschuw beheerder
troebels citeer 22 juli 2005 08:18

Bijdehandje

:flower: Sorry, kon het ff niet laten om je te plagen :devil: 8)
Waarschuw beheerder
gelukkig hebbie wel n toffe auto (subaru) ... maakt t weer n stukkie goed ;-)
Waarschuw beheerder
Neen,... Die Lekkere Imp is niet van mij, die is van een goeie vriend van me. :aai:
Plaatje erboven moet je kijken :P

~~ Maar ff on Topic ~~

Hoe lang ben jij (jullie) in Thailand geweest ?
Ik kan maar max.17 dgn, als ik dat al red :/ Voor de 1 is het genoeg en voor de ander VEEL te weinig uiteraard, maar ik neem aan dat t wel te doen is....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou wij zijn 3 weken gegaan (22 dagen volgens mij). Is echt wel te doen hoor. Van te voren maak je hele plannen om alles in thailand te kunnen bekijken maar eenmaal daar .....: komt er niks van terecht (tenminste bij ons niet :d ) Zoek gewoon wat leuks uit wat je wil zien en ga die kant op. Verder moet je gewoon alles daar uitzoeken. Eventueel alles van dag tot dag. En als je aant eind van de vakantie tijd tekort dreigt te komen ivm terugvlucht vanaf Bangkok naar NL. neem je gewoon n binnenlandse vlucht. Zit je binnen n uurtje in Bngkok vanaf de andere kant van Thailand. Ent kost geen drol hehe.

(vind die Impreza toch echt wel toffer dan die Z3 )
Waarschuw beheerder
En uiteraard is 3weken veel te weinig voor zo'n groot en geweldig land
Waarschuw beheerder
Meen je het echt dat een binnenlandse vlucht goedkoop is ??
Want dan is het allemaal een stuk makkelijker reizen, en zullen we misschien wel kiezen voor meer dan 1x binnenlandse vluchtjes 8)

Bedoel,...waarom moeilijk doen als t makkelijk kan ?

Ik stuur je straks een PB met daarin een toffere...:D
Waarschuw beheerder
Nou tis natuurlijk wel leuk (als je toch tijd hebt) om n treinreis te doen, toch weer n ervaring :-) . Maar wij zaten met t vleigtuig vanaf Krabi (onderin) naar bangkok voor +-50,- p/p (incl. boottaxi en autotaxi) 3u later int hartje van bangkok. Maar reizen per bus (kijk wel ff wat voor) of trein (super relaxed) is veel goedkoper....
Waarschuw beheerder
wij gaan ook 2 keer met een binnenlandse vlucht! Kost +/- 60 euro.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joekeltje op donderdag 21 juli 2005 om 15:10:
Is dat MKB-centre de hele dag geopend?

mbk...

Gister fullmoon, wat een bizar feest zeg! Zuip niet teveel anders maak je niet alles mee! Onwijs veel mensen out zien gaan van drank en drugs! Wij namen om 3 uur een paddoshake en dat was echt heel riant! aanrader ga niet een blacklight tent in ;)!

los ballos
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KNG op donderdag 21 juli 2005 om 23:25:
Hilton Hua Hin is top!! Kamers zijn netjes, en de tuin en zwembad zijn GEWELDIG!!! Vanuit het zwembad loop je met je cocktail zo het strand op... En het ligt strak aan de rand van het centrum aan het strand, ideale ligging!

Nee, vind ik niet.. tuin is veeeeel te klein, je ligt echt hutje mutje op elkaar elke strandstoel tegen de andere bijna aangezet..
Rest van het hotel is wel gewoon goed, mooie nette ruime kamers, goeie staf en housekeeping, prima fitnessruimte, en leuk zwembad.. maar de tuin is echt te klein haha!

Kan je beter naar het hotel ernaast, Sofitel, en dan kijken of je een huisje in de Village kan krijgen.. heb je een eigen huisje, grote veranda helemaal rondom, een mega tuin, met allemaal bomen in de vorm van dieren geknipt, heel mooi, en 5 zwembaden, en nooit het hotel of bomen die in je zon staan zoals het hilton..

Oke,sorry, ik ben misschien spoiled qua vakanties omdat ik nog altijd met m'n ouders meega, maar als je een kamer in het sofitel kan krijgen zou ik zeker dat doen!

Ontbijt is trouwens bij beide hetzelfde, superveel keus, echt alles wat je je maar kan bedneken staat er of wordt voor je gemaakt/gehaald,echt absoluut top!

Vakantie voor ons is wat minder op het moment alleen haha, niet alleen is heel Azie op het moment 1 grote regenbui haha (van de 7 dagen nu precies 2 zon gehad, 1 hele dag en twee halve haha b) ), ik ben net terug uit het ziekenhuis en heb een zware bronchitus en iets aan m'n oren, en m'n zusje heeft in het binnenland van cambodja Dengue fever (knokkelkoorts) opgelopen, en is dus echt op het randje geweest, gelukkig loopt ze nu weer rond, maar toen ze daar zo lag, echt helemaal delusional en met 41 soms nog hoger piekende koorts, continu natte doeken om d'r te sponzen om te kijken of die koorts wilde breken.. heb echt zitten huilen zo bang was ik.. maar het schijnt nu weer meer voor te komen.. ze heeft nu alleen nog veel pijn in d;r gewrichten, maar heeft wel weer een temp van 38 met de antibiotica die ze heeft, dus het gaat weer de goede kant op :)
Weet niet of er een shot vooraf voor is te krijgen, maar informeer sowieso even of het veel voorkomt de laatste tijd in het gebied waar je heengaat in Azie.. :)

Ik heb wel vandaag gedoken, was echt zo cool, ga morgen of donderdag weer en dan ga ik naar het koraalrif toe met een bootje, echt te stoer 8)

Anyway, dit was even mijn berichtje vanuit het o zo niet zonnige thailand ;)
Waarschuw beheerder
Is het nu al zo slecht weer in thailand?

Ik ga over 3 weken...
Waarschuw beheerder
en m'n zusje heeft in het binnenland van cambodja Dengue fever (knokkelkoorts) opgelopen

Hebben jullie je niet ingeënd dan voordat jullie dr heen gingen?
Ik werd er hier bij de ggd al voor gewaarschuwd en kreeg ook dat "deed"(muggenspul) mee.
Joh, gelukkig dat t nu langzamerhand wat beter gaat met je zusje. T schijnt idd. n aardig griep-virus te zien.

duiken in Thailand... idd helemaal geweldig.... super mooi

En je had ook kunnen weten dat t deze maanden t regenseizoen (moeson)is in Thailand ;) O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van troebels op maandag 25 juli 2005 om 15:21:
Hebben jullie je niet ingeënd dan voordat jullie dr heen gingen?
Ik werd er hier bij de ggd al voor gewaarschuwd en kreeg ook dat "deed"(muggenspul) mee.
Joh, gelukkig dat t nu langzamerhand wat beter gaat met je zusje. T schijnt idd. n aardig griep-virus te zien.

duiken in Thailand... idd helemaal geweldig.... super mooi

En je had ook kunnen weten dat t deze maanden t regenseizoen (moeson)is in Thailand

Nee, niet ingeent tegen Dengue.. 't heerste de laatste jaren niet meer zoveel, we komen al jaren hier, en alle jaren ook in cambodja, ook in het ongeciviliseerde binnenland.. nooit problemen gehad meer dan een maag die niet zo blij was ;)

Deet waren we dit jaar vergeten, maar is ook erg slecht voor je huid, wij kregen dat altijd mee van het militair hospitaal, maar deden er vaak weinig mee.. behalve echt in het binneland, in de grote steden komt malaria nl zelden voor.. en dengue was er helemaal niet veel meer..

Tis trouwens niet echt griep, je hebt hele hoge koorts, en bijbehorende ijl aanvallen, die heel erg kunnen zijn..
verder heeft ze pijn aan al d'r gewrichten, spieren en botten, ze kan nu d'r vingens niet goed bewegen door de pijn, en ze kan niet goed lopen, tis net reuma eigenlijk..

maargoed, nu maar weer leuke verhalen ;)

ik heb net een hap uit m'n werkbrauw gebrand met een aansteker die ineens een soort plof maakte hahaha, ziet er niet uit 8) dat grappig genoeg? ;) (vind het zelf nl eigenlijk stiekem wat minder :P ;) )

en ja lieve troebels, ik weet dat het regenseizoen is :P ;) tis alleen dit jaar wat erger dan andere jaren, normaal wel elke dag een bui, eind van de dag, maar nu regent het al 6 dagen elke dag heel de dag :/
hoewel we vandaag ff ochtendje zon hadden ;)

Mensjes, ik ga er weer vandoor, moest ff iemand spreken op msn en ben daar klaar mee, dus verlaat jullie ook weer tot nader orde ;)

(K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en ja lieve troebels, ik weet dat het regenseizoen is tis alleen dit jaar wat erger dan andere jaren, normaal wel elke dag een bui, eind van de dag, maar nu regent het al 6 dagen elke dag heel de dag
hoewel we vandaag ff ochtendje zon hadden

hehe geweldig... dit sloeg eigenlijk op deze post:

Is het nu al zo slecht weer in thailand?

1 voordeel is wel dat de temp. daar nooit zakt... en ja.. t waterpijl wel :d

Have fun daar he..
en beterschap voor je zusje

Waarschuw beheerder
Ben ook alweer trug uit thailand. Supervette vakantie gehad!!! Helaas alweer voorbij..

Teveel te doen om op te noemen. Meeste tips zijn in dit topic al genoemd volgens mij. Maar wat ik in iedergeval niet zou overslaan is

-Thai box gala
-thaise massage
-bangkokbiking
-winkelen in mbk
-relaxen op de eilandjes en verder natuurlijk genoeg te zien en te doen in t hele land...
-geen lonely planet meenemen want dan kom je juist op de plekken waar iedereen al komt dankzij de lonely planet:D

Iedereen zegt ga heen met een lege koffer. Dus er is daar echt zoveel moois en goedkoops te koop dat die koffer echt daar gevuld wordt???

Niet dat ik heen ga met 3 shirtjes, en dat ik daar dan geen ene flikker mooi vind ofzo.

Veel nepzooi te kopen voor weinig geld. Vooral polotjes enzo. Maar ook genoeg broeken enzo. Dus niet te veel meenemen