4 volgers · 78164x bekeken
hell yeah baby... van 24-03-2010 tot 07-03-2010
waaaaaaaarom duurt het nog zolanggggg ik wil nu al
vet dus jij kan in de tijd achteruit reizeng?
chapeau
laatste aanpassing 16 december 2009 12:52
Ik ga met mn meisje van 13 mei tot 11 juni!
Via een dagje Dubai naar Bangkok, paar eilanden af en als het lukt qua tijd ook nog naar het noorden (Chang Mai etc). Zin an!
Wat is het beste eiland om te gaan duiken?
En ik heb ergens ook iets gelezen over een Nederlandse duikschool op een van de eilanden.. Iemand die toevallig weet welke dat is?
Via een dagje Dubai naar Bangkok, paar eilanden af en als het lukt qua tijd ook nog naar het noorden (Chang Mai etc). Zin an!
En ik heb ergens ook iets gelezen over een Nederlandse duikschool op een van de eilanden.. Iemand die toevallig weet welke dat is?
Succes met de juiste vinden
Maar Kho Chang was erg mooi, lekker cruisen, mooi eiland...en superrelaxed...ik hoop dat je het niet TE relaxed vind....
Thanks, ik denk dat ik dat juist wel lekker ga vinden voor een aantal dagen.
maar idd zo super relaxed daar
Las hier voor tijdje terug over een eiland wat te vergelijken was met Phi Phi maar minder toeristisch (dus minder druk)
Wij gaan in maart 3 weken en gaan 5 dagen feesten op Koh Phangan, 5 dagen duiken op Koh Tao en dan wilde we eigelijk een paar dagen helemaal niks op Phi Phi.
Maar wat ik al zei, hoorde van een rustiger en relaxter eiland dan Phi Phi, kan alleen de naam niet meer terug vinden
Was iig niet 1 van de standaard (bekende) eilanden, ben zelf al keer eerder in Thailand geweest maar de naam van het eiland kwam me niet bekend voor
Iemand?
Wij gaan in maart 3 weken en gaan 5 dagen feesten op Koh Phangan, 5 dagen duiken op Koh Tao en dan wilde we eigelijk een paar dagen helemaal niks op Phi Phi.
Maar wat ik al zei, hoorde van een rustiger en relaxter eiland dan Phi Phi, kan alleen de naam niet meer terug vinden
Was iig niet 1 van de standaard (bekende) eilanden, ben zelf al keer eerder in Thailand geweest maar de naam van het eiland kwam me niet bekend voor
Iemand?
laatste aanpassing
donateur
vet dus jij kan in de tijd achteruit reizeng?
Ik ga met mn meisje van 13 mei tot 11 juni!
Leuk
Je kunt overal onder leiding van een Nederlandse instructeur duiken. Ik heb m'n padi gehaald op Koh Tao,maar Koh Chang of Koh Samui schijnt ook mooi te zijn. Nog mooier zijn de Similans, maar ik geloof ook gelijk een stukje duurder
Nog 118 dagen
Leuk Misschien komen we elkaar nog tegen, ik zit er dan ook
Je kunt overal onder leiding van een Nederlandse instructeur duiken. Ik heb m'n padi gehaald op Koh Tao,maar Koh Chang of Koh Samui schijnt ook mooi te zijn. Nog mooier zijn de Similans, maar ik geloof ook gelijk een stukje duurder
aight!
Ach duur is relatief.. Ik was in Australie het dubbele kwijt voor mn Open Water dan ze in Thailand rekenen
Mja, ga denk ik mijn Advanced dan maar in Thailand doen, en Ramona dr Open Water
donateur
aight!
Ach duur is relatief.. Ik was in Australie het dubbele kwijt voor mn Open Water dan ze in Thailand rekenen
Mja, ga denk ik mijn Advanced dan maar in Thailand doen, en Ramona dr Open Water
Klopt
Ik denk dat je moet kijken wat in je reisschema past, als je zuidelijk gaat reizen zou ik daar op een van de eilanden je duikcursus doen, het lijkt mij qua tijd onhandig om dan bijvoorbeeld naar Ko Chang te gaan, dat ligt dan nogal uit de richting
Kijk anders even op: http://www.kohtaobansdiving.com/ hier heb ik m'n Open Water gedaan.
Ik denk dat je moet kijken wat in je reisschema past, als je zuidelijk gaat reizen zou ik daar op een van de eilanden je duikcursus doen, het lijkt mij qua tijd onhandig om dan bijvoorbeeld naar Ko Chang te gaan, dat ligt dan nogal uit de richting
Stimmt..
We hebben in totaal 29 dagen. 1 daarvan is in Dubai, grofweg 2 dagen voor het vliegen, hou je er 26 in Thailand over. We vliegen op Bangkok, waarsch van daaruit naar het noorden (Chang Mai denk ik) en daarna het vliegtuig naar de eilandjes.
Moet nog ff uitvissen welke eilanden het worden en wat handig is qua weer en het duiken. We zitten daar eind mei - half juni..
laatste aanpassing
donateur
nog 1 week en dan zit ik in Bangkok!!
Woehoe!! I'm jealous! Have fun
We vliegen op Bangkok, waarsch van daaruit naar het noorden (Chang Mai denk ik) en daarna het vliegtuig naar de eilandjes.
Je kunt in Bangkok een dag of twee even acclimatiseren en dan de nachttrein naar Chiang Mai pakken, daar een dag of vijf rondhangen bijvoorbeeld (Gibbon Flight doen, leuk
Of vanaf Chang Mai naar Ko Samui
is dat een directe vlucht? Ik dacht alleen via Bangkok?
is dat een directe vlucht?
Is een direct vlucht volgens mij
laatste aanpassing
heb wat gevonden via Bangkok Air ja.. eind mei is dat €121 pp 
Air Asia Chiang Mai - Phuket is maar €30 op dezelfde datum.. Dat staat me toch iets meer aan
(ik neem even aan dat je vanaf die kant ook wel relatief eenvoudig door kunt steken naar de andere kant van het Schiereiland richting Samui etc)
Of met Air Asia 2 vluchten: Chiang Mai - Bangkok en Bangkok - Surat Thani: totaal ong €55 pp
Air Asia Chiang Mai - Phuket is maar €30 op dezelfde datum.. Dat staat me toch iets meer aan
(ik neem even aan dat je vanaf die kant ook wel relatief eenvoudig door kunt steken naar de andere kant van het Schiereiland richting Samui etc)
Of met Air Asia 2 vluchten: Chiang Mai - Bangkok en Bangkok - Surat Thani: totaal ong €55 pp
laatste aanpassing
donateur
Of vanaf Chang Mai naar Ko Samui en daar de eilandjes meepakken.. kun je gelijk naar Ko Tao...
Dat kan idd ook, ik ben toen via Phuket gevlogen omdat ik dat ook wilde zien, maar vrienden van me vlogen idd rechtstreeks naar Samui
Ik vloog met Thai Airways naar Phuket, met overstap op Bangkok (was uurtje wachten daar). Rechtstreeks kan volgens mij ook.
Als je naar Phuket vliegt en gelijk door wilt naar Samui ben je wel even onderweg hoor. Ik zou dan via Krabi gaan en vanaf daar met bus en boot vanaf Surat Thani naar Samui reizen (volg je het nog :lol
Vanaf Phuket naar Krabi is het ongeveer 4 uurtjes met de bus, en vanaf daar volgens mij een uurtje of 2 (?) naar Surat Thani. Ik ben vanaf Krabi naar Chumpon gereisd met de bus en dat duurde 4 uur. Daarna met de nachtboot (niet aan te raden) naar Koh Tao.
Ach duur is relatief..
Op Koh Phi Phi was een dag duiken (2 duiken) zo'n 60,-. De similans is het dubbele ervan en beter kun je een live aboard doen, zodat je op de mooiste plaatsen komt (de prijs is dan ook meteen heel veel hoger)
hmm had goedkoper verwacht..
Daarom niet zomaar zeggen dat duur relatief is
Dat kan idd ook, ik ben toen via Phuket gevlogen omdat ik dat ook wilde zien, maar vrienden van me vlogen idd rechtstreeks naar Samui
Hebben wij ook gedaan.. Wilde per se naar Koh Phi Phi, en toen vlucht naar Ko Samui gepakt om daar lekker te island hoppen
heb wat gevonden via Bangkok Air ja.. eind mei is dat €121 pp
Erg duur! Dat waren wij niet eens kwijt voor Bangkok - Phuket - Ko Samui - Bangkok.. Gewoon ff doorzoeken, soms kan het morgen goedkoper zijn, dan vandaag..
Als je naar Phuket vliegt en gelijk door wilt naar Samui ben je wel even onderweg hoor.
Valt toch wel mee.. van Phuket naar Ko Samui is 3 kwartier vliegen..
laatste aanpassing
donateur
Valt toch wel mee.. van Phuket naar Ko Samui is 3 kwartier vliegen..
Ja klopt, je hebt gelijk. Ik schrijf vliegen maar ik bedoelde eigenlijk over land van Phuket naar Samui
Kijk anders even op: http://www.kohtaobansdiving.com/ hier heb ik m'n Open Water gedaan.
me to in 2008, nja eigenlijk bij Sunshine divers maar die werken samen met bans.
Krijgt daar ook voor de rest van je leven korting op nieuwe duiken
Ik ga dus zeker weer even terug naar Koh Tao.
donateur
700 euri met Eva air direct in Maart. Not too ba
530 met stopover in Dubai
Moet dan wel nog eerst naar Dusseldorf maargoed
Voor 100 eurie meer vlieg ik rechtstreeks
OT: nog iets meer dan 100 dagen
Wanneer vlieg je en met welke maatschappij?
Owja, en waar heb je geboekt?
Wanneer vlieg je en met welke maatschappij?
Owja, en waar heb je geboekt?
13 mei - 11 juni met Emirates, geboekt via bmair.nl
met Emirates
Goede maatschappij, heb toen ik ging zelfde gehad...moest ongeveer 5 uurtjes wachten in Dubai ofzo
China Airlines is goedkoper, vliegt ook rechtstreeks
Voor 100 eurie meer vlieg ik rechtstreeks
Vlieg met Eva Air rechtstreeks vanaf Schiphol voor nog geen 600 euro
Wij hebben een stopover van 1 dag
Ga je de luchthaven af?
donateur
Vlieg met Eva Air rechtstreeks vanaf Schiphol voor nog geen 600 euro
Netjes
Weet iemand hier toevallig of je op de luchthaven in Bangkok, of Khao San Road simkaarten kunt kopen? Of moet je daarvoor naar MBK of Siam Centre? En zo ja, hoe dat werkt
Doe je netjes zeg, damn!
Via E-bookers volgens mij, echt een spot prijs
Ben nu aan het kijken of ik mijn ticket kan verlengen, gaan nu 3 maar wil 4 weken. Kunnen we ook nar Chang Mai
Vorig jaar 730 eu vanaf Dusseldorf met Air Berlin
Ben nu 2 keer vanaf Dusseldorf gevlogen (Thailand/India) omdat het 200 eu goedkoper was dan Schiphol maar dat is nu ook verleden tijd. Lekker vanaf Nederland
Ideaal man, woon naast station, trein gaat rechtstreeks naar Schiphol. Binnen half uurtje sta ik er
laatste aanpassing
Weet iemand hier toevallig of je op de luchthaven in Bangkok, of Khao San Road simkaarten kunt kopen? Of moet je daarvoor naar MBK of Siam Centre? En zo ja, hoe dat werkt Omdat ik alleen reis vind het thuisfront het wel fijn dat ik kan bellen dat ik heel ben aangekomen
Ik heb zelf geen telefoon gehad die vakantie daar maar vriend van mij wel. Die kocht ze idd gewoon in zo'n groot winkelcentrum. Pattunam ofzo.
Wel handig opzich zo'n thais nummer daar
ff naar die toren kijken
Wel vet maar bereid je voor op een erg grondige controle
Zijn ze daar zo panisch voor terrorisme?
Geen idee, ook voor dope volgens mij
En wat moet ik me voorstellen bij erg grondig?
Geen idee, ik werd alleen ff gescand want ik bleef op de luchthaven.
Maar weet niet of je dat verhaal hebt gelezen van paar jaar geleden. Was een kerel uit Amsterdam die ging wedstrijd bekijken van ajax in Dubai.
Die kerel had een stukje hasj in dat kleine vakje boven je rechterbroekzak zitten.
Had ie nooit bij nagedacht, broek was ondertussen al 3 keer gewassen enzo.
Toch gepakt en mocht 4 jaar zitten.
Toen ik hoorde dat ik via Dubai vloog heb ik al mijn kleren, spullen en tassen grondig doorzocht en alles uitgezogen met een stofzuiger
Maar om een lang verhaal kort te maken
Je staat gewoon erg lang te wachten tot dat je door douane heen bent omdat iedereen zo grondig wordt gecontroleerd
laatste aanpassing
donateur
Ik heb zelf geen telefoon gehad die vakantie daar maar vriend van mij wel. Die kocht ze idd gewoon in zo'n groot winkelcentrum. Pattunam ofzo.
Wel handig opzich zo'n thais nummer daar
Dan moet ik ze daar maar halen, en kun je die simkaart dan gewoon in je eigen tel proppen? Je moet ook van die beltegoedkaarten halen toch?
Handig is het zeker, vorig jaar had ik m'n eigen mobiel mee, en ook gebruikt voor paar smsjes, maar nadeel daarvan is dat als je tel aan staat, mensen jou kunnen gaan bellen, en dat kost superveel
staat gewoon erg lang te wachten tot dat je door douane heen bent omdat iedereen zo grondig wordt gecontroleerd
Waarom zetten ze daar geen bodyscan neer dan
Waarom zetten ze daar geen bodyscan neer dan 't is net Amerika
Zou je wel verwachten he, geld zat daar dus....
Dan moet ik ze daar maar halen, en kun je die simkaart dan gewoon in je eigen tel proppen? Je moet ook van die beltegoedkaarten halen toch?
Geen idee, maat van mij kocht gewoon daar zo'n gaar toestel voor 15 euro ofzo.
Maakt het ook niet uit als ie gejat wardt
Handig is het zeker, vorig jaar had ik m'n eigen mobiel mee, en ook gebruikt voor paar smsjes, maar nadeel daarvan is dat als je tel aan staat, mensen jou kunnen gaan bellen, en dat kost superveel (zonder dat ze wisten dat ik in Thailand zat).
Geen zin om een tel mee te nemen als ik ga backpacken. Mensen die ik wil spreken bel of mail ik wel uit een internet cafe
De rest is over een paar weken pas aan de beurt
laatste aanpassing