Partyflock

Forumonderwerp · 681873

Waarschuw beheerder
Vier doden bij familiedrama Berghem

Uitgegeven: 29 mei 2004 13:20
Laatst gewijzigd: 29 mei 2004 20:27

BERGHEM - Een familiedrama in Berghem (Noord-Brabant) heeft zaterdag aan vier mensen het leven gekost. Drie jongens van 5, 7 en 8 jaar oud zijn vermoord aangetroffen in een woning. Vrijwel op hetzelfde moment identificeerde de politie elders het lichaam van de 36-jarige moeder van de kinderen. Zij was om het leven gekomen door een aanrijding met een goederentrein.

De grootouders van de kinderen deden de gruwelijke ontdekking van de vermoorde kinderen in de late ochtend. Ze kwamen langs vanwege de verjaardag van een van hun kleinkinderen.

'Vreselijk ontdaan'

De vader van de kinderen, die is gescheiden van zijn vrouw en elders in Berghem woont, is "vreselijk ontdaan" door de gebeurtenissen. Datzelfde geldt voor de overige nabestaanden en de andere inwoners van het dorp.

Burgemeester H. Klitsie van Oss, de gemeente waar Berghem (8000 inwoners) sinds 1994 toe behoort, sprak van een "verschrikkelijk drama, met name voor de nabestaanden, maar ook voor het dorp. Het is een hechte gemeenschap, waar iedereen elkaar kent en helpt. Het hele dorp lijdt hieronder. Dit heeft een geweldige impact".

'Normaal gezin'

De moeder en de drie kinderen woonden in een twee-onder-een-kapwoning. De politie wil niet zeggen hoe de kinderen om het leven zijn gebracht. Het is onduidelijk wie de moorden heeft gepleegd. Buurtgenoten spreken van een onbegrijpelijk drama bij een "heel normaal gezin". De man had een nieuwe vriendin. De politie heeft geen aanwijzing voor een mogelijk conflict tussen de man en zijn ex-vrouw. Er zijn geen aanhoudingen verricht.

Onderzoek

De politie verwacht dat het onderzoek in het huis nog tot in de late avond gaat duren. Op het moment loopt het onderzoek naar de dood van de vrouw ook nog door. In eerste instantie werd uitgegaan van zelfmoord, maar na de vondst van de vermoorde kinderen houdt de politie alle opties open.

Hulp

De vader en de grootouders krijgen net als buurtgenoten professionele hulp aangeboden, onder meer van GGD en Slachtofferhulp. De hulpverlening krijgt onder meer gestalte vanuit gemeenschapshuis Bergplaets in Berghem.

Op de Sint Jozefschool, waar de drie jongens onderwijs kregen, werd zaterdagmiddag een herdenkingsplek met foto's, kaarsen en tekeningen ingericht. De komende dagen gaat de school open, zodat leerlingen en hun ouders, leraren en andere belangstellenden uiting kunnen geven aan hun verdriet.

Nou ik ga ervan uit dat hij niet dubbel is want ik kon hem niet vinden

Maar vind dit toch wel heel erg hoor. Je vermoord toch geen kinderen :-S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja eg ziek... :/
Waarschuw beheerder
Klopt...

Ik vind het alleen wel belachelijk dat het adres van die mensen op internet wordt vermeld... :/

Zullen wel weer handjes vol ramptoeristen op af komen...
Denk niet dat de mensen daarop zitten te wachten op dit moment....

Waarschuw beheerder
Dat vind ik echt heel erg Sir Kenny. Maar dat soort mensen snap ik ook niet hoor die ramptoeristen
Waarschuw beheerder
Ik snap t ook niet...

Maar dat zijn mensen zonder leven, die vinden dat dan interessant ofzo...

Maybe een optie om het adres uit je post te halen :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tsjonge eerst 3 kinderen onthoofd in Amerika en nu hier.......

Waarschuw beheerder
Daar heb ik helemaal overheen gelezen zeg. Haal hem direct ff weg, want niet iedereen leest erover heen
(y) thnx

Waarschuw beheerder
donateur

Zow:S, dat heb ik even gemist. Iemand wat meer info hierover.
wordt steeds erger op deze wereld
Waarschuw beheerder
Geen dank... (Y)

Heb het adres voor mezelf al opgeschreven... :P

Waarschuw beheerder
Ow ben jij er zo een :-P

Waarschuw beheerder
Jeetje wat erg!:cry: Arme kinderen!
Waarschuw beheerder
Ow ben jij er zo een

ssssssssttttttt....... ;)

Waarschuw beheerder
http://nu.nl/news.jsp?n=331074&c=119

(voor Spongeplop)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ow ben jij er zo een

ssssssssttttttt.......

:x

Waarschuw beheerder
http://nu.nl/news.jsp?n=331074&c=119

Dat is een ander topic :yes:

Waarschuw beheerder
Ik heb hem even veranderd,was voor Spongeplop.

Waarschuw beheerder
Ik hoorde het inderdaad al.... Kan er met m'n kop niet bij.... Hoe kan je in vredesnaam kinderen vermoorden... :@

Waarschuw beheerder
ja ik snap dat ook niet hoor dat mensen dat kunnen

Waarschuw beheerder
echt sneu voor de kinderen

Waarschuw beheerder
:s foto's staan er nu ook nog bij.....:(

Waarschuw beheerder
donateur
my manifesto

Dankje(F), het wordt ook steeds erger.

Waarschuw beheerder
ja om kippenvel van te krijgen zeg
Waarschuw beheerder
donateur
Jezus, wat erg zeg. Maar vindt de dingen die tegenwoordig gebeuren toch niet normaal meer. :nee: Hoe komen mensen ertoe om dit soort dingen te doen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja het is zeker erg wat er is gebeurd, ik woon erg dicht bij Berghem in de buurt. Dat zoiets zo dichtbij kan gebeuren, onvoorstelbaar. Een vriend van mij, en daar de moeder van heeft les gegeven aan alle 3 de kinderen. Zo onschuldig, zo jong... waar gaat deze wereld naar toe??!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt erg dit... was er even stil van.

Zelf dacht ik dat de moeder het weleens gedaan kon hebben, en zich zelf daarna van het leven heeft beroofd door zich te laten scheppen door een trein, maar tegelijkertijd denk ik dan: Nee, dat kan je toch nie ?? je kids vermoorden?? Wat heeft er zich in hemelsnaam afgespeelt, ik krijg er koude rillingen van....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja, er gaat van alles door je hoofd, waarom dit is gebeurd, wat speelde er zich dan af en waarom moeten de kinderen er aan lijden?? Ik heb gehoord dat vader en moeder waren gescheiden en vader de voogdij wou, maar moeder dat niet gunde en dus zo het geluk van haar man afnam. En nadat ze haar zoontjes had vermoord, er zelf ook een eind aan te maken. En dat waarschijnlijk om van alles af te zijn. Maar ja, achteraf wordt er zoveel geluld! Een meisje uit Cuijk (dicht bij ons) heeft zelfmoord gepleegd, daarna gingen de gruwelijkste verhalen rond.Omdat mensen een antwoord op de vraag waarom willen hebben.

Maar ik vind dat er geen conclusies getrokken mogen worden voordat er zekerheid is. Ik weet niet of het waar is van die voogdij, en misschien komen we daar nooit achter.

een van de kinderen was vandaag jarig :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Verschrikkelijk brrrrrr
Waarschuw beheerder
Maar ik vind dat er geen conclusies getrokken mogen worden voordat er zekerheid is

Dat vind ik ook, maar toch denk ik er over na... en vraag me af, hoe dit heeft kunnen gebeuren... ben zelf ook moeder van een paar kindjes... ik kan het gewoon niet begrijpen, het is toch niet zeker dat de moeder dit gedaan heeft of wel ?

Waarschuw beheerder
donateur
echt gewoon geen woorden voor, ik kan het nog steeds niet geloven! welke zieke vrouw doet nu zoiets??drie hulpeloze kindjes zomaar van het leven berooft!!!!!!
ben vandaag bij het huis wezen kijken, want wilde graag een bloemetje neerleggen, maar de politie was nog bezig met onderzoek.
en daar word zo toch wel even stil van.......

ik kan het echt niet bergrijpen...............
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zat gister op mijn werk en daar kunnen we op de nieuws-site van het net (als 1 van de weinige sites).

En in 1x zie ik daar familiedrama in Berghem.
Ik ga naar het bericht en ik zie dat het over Berghem bij Oss gaat oftewel 15min fietsen bij mij vandaan.

Dan zit je echt zo van :|

Hoe heeft dat ooit kunnen gebeuren :|

Waarschuw beheerder
Dit is een gruwelijk drama, ik woon in Oss naast Berghem, heb veel vrienden wonen daar en het hele dorp is zwaar geschokt. Uit verhalen die de ronde gaan was het gewoon een vrolijke, aardige vrouw en 3 mooie kindjes..Vader en moeder gingen nog goed met elkaar om...
Maar je weet niet wat er privé allemaal aan de hand is..
Je weet ook niet of er een dader in het spel is die misschien de kinderen vermoord heeft en de moeder erna voor de trein zodat het lijkt alsof...
Ik heb hoop dat het politie onderzoek een hoop helpt.

Waarschuw beheerder
donateur
shit..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heej Sillybilly jij ook hier! lief van je om een bloemetje neer te leggen... erg he dat zoiets dichtbij kan gebeuren... ik ken ook veel mensen uit Berghem, ze kunnen en willen er niet over praten. Omdat ze geschokt zijn... ze kenden die familie, en nu zijn er 4 van 5 de mensen dood... Onbegrijpelijk... Maar we zullen nooit te weten komen wat de rede was... denk ik
Waarschuw beheerder
Echt erg dit.... heb er geen woorden voor..
Eng dat dat zo dichtbij gebeurt is!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Triest

Dat je als volwassen mens t leven niet
meer ziet zitten is nog tot daar aan toe,
maar je 3 bloedeigen onschuldige
kids die nog een heel
leven voor zich hebben dan maar mee
te nemen :S:S
Sorry maar hier is geen enkel excuus voor.
Waarschuw beheerder
Begrijp dat onderzoek uitwijst dat de vrouw het heeft gedaan en daarna zichzelf vermoordt.

Blijft toch diep triest maar gelukkig geen wraakactie van zo'n klootzak die van zijn vrouw is gescheiden en dan denkt dan vermoordt ik mijn gezin maar.

Waarschuw beheerder
Best oud nieuws :/
Waarschuw beheerder
Moeder plande haar daad zorgvuldig

Wanhoops-sms'je werd niet gelezen
door Joan van den Dungen en Cees Jansen
AMSTERDAM - Moeder Liesbeth van Schaijk (37), die haar drie kinderen heeft vermoord, blijkt kort voor haar wanhoopsdaad nog een sms'je te hebben verstuurd naar een vriendin over wat zij van plan was.

Maar die blijkt het bericht pas de volgende ochtend gelezen te hebben, toen het al te laat was. Liesbeth heeft vijf afscheidsbrieven achtergelaten, voor onder anderen haar grootouders en haar ex-man A. van G.. Hierin heeft ze spijt betuigd en gemeld dat ze alleen maar gemoedsrust wilde samen met haar kinderen.

Hamer

De politie van het district Maasland maakte gisteren op een persconferentie bekend wat iedereen al vermoedde. 'De moeder heeft haar kinderen omgebracht'. De kinderen Tigo (5), Esli (7) en Dion (8) uit het Brabantse Berghem blijken niet alleen met een groot slagersmes gedood maar ook met een hamer de schedel ingeslagen, zo bevestigde een familielid gisteren. Vervolgens sprong de moeder voor de trein en doodde zichzelf. Volgens districtchef Roel Willekens is inmiddels gebleken dat de moeder haar daad goed voorbereid had en dat van een opwelling geen sprake was. Een van haar afscheidsbrieven schreef zij enkele uren voor het drama. Zij liep echter al veel langer rond met de plannen.

De echtscheiding met haar man A. kon zij maar niet verkroppen. Sinds oktober 2002 moest de politie al drie keer een knallende ruzie tussen beide echtelieden sussen, zo meldt een zegsman. En toch was de relatie tussen hen de laatste tijd goed te noemen.

"Vader A. hoopt nu alleen maar dat ze een goede uitvaart krijgen, zoals hij het wenst", zegt een familielid. "Daar moet ik me nu op concentreren." De lichaampjes van de drie broertjes zijn inmiddels vrijgegeven en overgedragen aan de familie. Aanstaande zaterdag worden zij gecremeerd. De moeder wordt vrijdag gecremeerd. Burgemeester Herman Klitsie van het dorp Berghem (gemeente Oss) sprak van een groot drama. Hij bracht gisteren een bezoek aan de nabestaanden van beide families. "Niemand heeft dit zien aankomen", aldus de burgervader. "Iedereen is er kapot van. Ik kan nu alleen maar complimenten geven aan de school en alle mensen die bij de opvang van onze gemeenschap betrokken zijn. De traumateams hebben uitstekend werk verricht."

Als je je kinderen mee wil nemen met je waarom ga je ze dan met een slagesmes neersteken en met een hamer op hun hoofd inslaan!? Dan kun je toch wel iets anders verzinnen wat minder pijnlijk is. Zo blijkt niet echt dat ze het beste voorhad met haar kinderen. Egoist!!!!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Het is nie te geloven wat daar is gebeurt:no:

Artiest SummA
Waarschuw beheerder
ons dorp zal nooit meer hetzelfde zijn ...
Waarschuw beheerder
donateur
Als je je kinderen mee wil nemen met je waarom ga je ze dan met een slagesmes neersteken en met een hamer op hun hoofd inslaan!? Dan kun je toch wel iets anders verzinnen wat minder pijnlijk is. Zo blijkt niet echt dat ze het beste voorhad met haar kinderen. Egoist!!!!

ben ik t helemaal mee eens
echt afgrijselijk dat ze het zo heeft gedaan...:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niet te geloven dat iemand tot zo iets in staat is.

Werkzaam bij Rage-Online
Waarschuw beheerder
Als je echt houd van je kinderen doe je zoiets niet
Waarschuw beheerder
ziekelijk!!!!

Toen ik dit hoorde dacht ik meteen dat zij het gedaan zou moeten hebben (en ik was denk ook niet de enigste)
Wel makkelijk he!!Eerst je kinderen en dan jezelf ergens neer gooien!!!

Hoe ziek ben je!!!
Die kinderen hebben niks gedaan, als je zelf zo'n verdriet heb van jou leven doe het dan alleen en vermoord dan niet je kinderen...

Ik ken niet tegen dit soord mensen...
Als ze een keuze maken om een eind aan hun leven maken is hunb keuze, maar dan nog je kindere gaan vermoorden vind ik te erg voor woorden!!!!

Ze zijn nog jong :(
Ik zal dit soort mensen nooit kunnen vatten :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat deze moeder echt heel heeeeel diep down moet hebben gezeten en dat is vreselijk!
Als je tot zo'n wanhoopsdaad komt, zit je ver ver weg en dat is vreselijk triest.
Zwaar triest. Niet te bevatten.
Wat een vreselijk einde voor deze 3 kinderen!!!

R.I.P. kids!!

2Limo: Ik denk niet dat je kunt zeggen: Als je echt van je kinderen houd, doe je zoiets niet >> deze vrouw moet zeeeeeeer zwaar in de psychische problemen hebben gezeten volgens mij. Wil niet zeggen dat ze niet van haar kinderen hield.
Waarschuw beheerder
het is en blijft triest
R.I.P. :flower: 4 the kids

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
he nienke, ik las ook jou berichtje dan, en ik had weer gelezen dat de vrouw als laatst nog een berichtje naar haar man stuurde, geen noodkreet maar een antwoord... en dat ze tot rust wou komen... en haar kinderen mee wou nemen naar haar rust... maar ik zat te denken... waarom ga je dan niet een jaar op vakantie ofzo of zoek hulp... maar ja je weet niet wat er heeft afgespeeld... stel ik was die vrouw en had wat ik wou en dan nog 3 van die geweldige kinderen... gezond en al... dan zou je toch niet voor de trein springen om rust te krijgen, mij lijkt dat er meer heeft afgespeeld.. en dat dat uiteindelijk de oorzaak was. Vandaag was er nog een professor hierover aan het woord en het schijnt dat als vrouwen zelfmoord willen plegen en haar kind erbij willen betrekken dat ze dan sowieso niet gaan slaan met hamers en messen maar juist laten verstikken of giftige spuitjes inbrengen. En de reden dat ze het kind erbij willen betrekken is dat ze het kind niet alleen achter willen laten zodat ze iets kan over komen maar mee nemen naar rust... naar vrede... ik kan begrijpen dat ze de kinderen niet alleen wou achterlaten... maar dan zou ik kiezen! of t een of t ander.. of je gaat dood en je bent weg van de kinderen. of je haalt moed op en leeft door met je kinderen dan hoef je ze niet te verlaten. En R. Wilkens dacht dat dat de reden was, dat ze de kinderen vermoord had. Ik vind het steeds moeilijker worden. Steeds meer realiseren wat er gebeurd is. Ik hoorde het tijdens me werk, achter de kassa... je bent dan met je hoofd ergens anders en denkt ff: oww erg man! zo dichtbij!! maar jah... je gaat er pas over nadenken als het al een tijdje in je hoofd zit. En dan lees je die familie-berichten in de krant... zon gedichtje erboven. En op tv zie je een meisje met een knuffelbeer in de hand die zegt: dit is mijn mooiste knuffelbeer. Ik geef hem aan tygo want hij is... was heel lief! en dan begint ze zo te huilen. Dan kan ik zo meehuilen. Zo erg. En wat is er toch door die moeder heen gegaan. Waar haalt ze het vandaan haar 1e kind te vermoorden, en de negatieve moed om het 2e en 3e kind dan ook te vermoorden. Ik zit te denken van: als je eerste kind dood is realiseer je je toch dat het heel erg fout is. En hoe moest ze zich voelen als ze daarna van haar huis naar de trein loopt... Een ding was zeker, ze had geen weg terug meer. Maar weet je... ik heb er over gedacht. Die vader... Als al die 3 kinderen af genomen werden dan was je leven toch een hel. Dan zou ik er zelf ook over nagedacht hebben om dood te willen. Daarom vind ik het heel goed dat hij door blijft zetten en door blijft leven en ben er op zich trots op!

Maar ik kan en wil het nog steeds niet geloven. Als je zo die foto ziet van die koppies... Zo lief zo fijn... zo onschuldig. Wat heeft die moeder toch zo gek gemaakt om dat te kunnen doen?? :(

Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat je kunt zeggen: Als je echt van je kinderen houd, doe je zoiets niet >> deze vrouw moet zeeeeeeer zwaar in de psychische problemen hebben gezeten volgens mij. Wil niet zeggen dat ze niet van haar kinderen hield.

Dat is waar.

Ach ja het is en blijft een vreselijk iets. We zullen er helaas nooit achterkomen wat er nou echt door haar hoofd ging dat haar aan heeft gezet tot de daad.

Het is toch vreemd dat het voor de mensen uit de buurt zo verrassend was. Normaal gesproken zou je wel verwachten dat er wel aanwijzingen waren die tot zoiets zouden leiden
Waarschuw beheerder
Onbegrijpelijk zoiets....zo verschrikkelijk triest... :-(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img]http://websitemaker.kennisnet.nl/styLish-LL/797439/985929.jpg[/img]
Esli (7), Tygo (5) & Dion (9) :'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zonde hoor :no:

Die kinderen hadden nog een heel leven voor zich

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vandaag was er een uitzending op tv... over de begrafenis van de 3 kinderen. Die vader had het wel zo moeilijk. Je zag aan hem hoe erg hij zich inhield. Eigenlijk moest hij zich laten gaan, en het verdriet delen met het andere verdriet van mensen erom heen. Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Zon mooie lieve kleine onschuldige kinderen. alle 3 in 1 keer weg :( onvoorstelbaar. Ik kan en wil het niet geloven! Zo dichtbij... Afschuwelijk!! En als ik er al moeite mee heb om me tranen in te houden hoe moet het dan zijn voor die vader, opa en oma zijn! En voor de rest van de familie.
laatste aanpassing