Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 52102x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 00:25:
Ik ben ook van plan om naar de huisarts te gaan maar ik kwam toevallig deze topic tegen...

Dat zo wie zo doen !

Nu maar voor jou hopen dat het geen Bordeline is :no:
Maar een tijdelijke depressie. Die ik overgens ook niemand toe wens. Hopelijk valt het mee. En anders kun je misschien in deze topic ervaren hoe andere mensen er tegen aan kijken en of mee omgaan. Wellicht informatie waar je iets mee kunt in de toekomst!

Ik denk al vast het positieve voor je:yes:

Veel Succes (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op donderdag 10 augustus 2006 om 02:07:
Maar een tijdelijke depressie.

Of stress :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:06:
Hoe ervaren jullie blowen eik?

Ik vind het fijn, heerlijk verdovend. alleen als ik 1maal begin dan wil ik al snel meer, en dat is toch wat minder. Wil al een tijd stoppen maar het lukt me nog niet. Ben er nog niet klaar voor denk ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:06:
Hoe ervaren jullie blowen eik?

Doe het niet meer. 1 keer helemaal verkeerd gegaan (ging net niet out) en sindsdien gestopt :) Drinken doe ik ook niet meer, het enige wat ik nog heel af en toe gebruik is valium.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:35:
blowen hielp mij om niks te voelen...ik moest er ook gelijk mee stoppen in mn therapie...

Denk dat het eraan ligt hoe je het gebruikt...Ik gebruik het puur als gewoon af en toe een extraatje, therapie weet er van en houden het in de gaten...Voor mij is drank juist zo'n "wegmaak" techniek dus dat mag ik amper;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:37:
tis alleen balen dat dit alweer de laatste week is... heb dus 2 weken regen gehad

De kleine doet t toppie hoor!! Echt een bink.. voor mij ook iemand die me vaak door mijn dipjes heen trekt... als ik me sip voel en hij lacht dan naar mij... wow.. de zon gaat weer schijnen

ja ken me voorstellen:D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 20:37:
soon... very soon

:cheer: als we durven:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Puppy*** op donderdag 10 augustus 2006 om 12:00:
Denk dat het eraan ligt hoe je het gebruikt...Ik gebruik het puur als gewoon af en toe een extraatje, therapie weet er van en houden het in de gaten...

Ik blow opzig niet veel, maar wel constant door...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 12:39:

Ik niet, ben echt een moment blower, heb ik zin dan doe ik het *mits mn humeur er goed voor is*, is dat niet zo sla ik af;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 19:42:
Juist ag, er zijn genoeg positieve kanten hoor, ik heb een behoorlijke mensenkennis, voel dingen vantevoren al goed aan etc.

Enige wat mij belemmert is dat ellendige gevoel..

Als je het weet dat je het hebt,dan kan je er mee leren omgaan,en er veel over leren en lezen,maar het blijft moeilijk.Nu al een paar maanden zonder medicatie alleen voor het slapen gaan,en het gaat goed,ondanks net mijn relatie voor bij is,kan ik het redelijk goed op vangen,maar is wel zeer pijnlijk,maar ook dat komt goed...Alleen jammer dat hij tegen iedereen loopt te roepen dat ik gek ben...Maar ja hij moet toch wat zeggen.
Hij weet kennelijk niet wat het inhoud...Jammer!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Just me op vrijdag 11 augustus 2006 om 12:44:
Alleen jammer dat hij tegen iedereen loopt te roepen dat ik gek ben

Ja indd, of denken dat je een agressor bent zodra je weer zon typische WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA stemming krijgt :P

Nja ag, kheb veel kanten denk, maar blijf erbij dat mn hart van goud is (A)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 12:39:

euhm dit begrijp ik niet helemaal:\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpringDing op vrijdag 11 augustus 2006 om 17:31:
euhm dit begrijp ik niet helemaal

Met een gram doe ik een dag, ik leg constant de joint neer als ik wazig word, en pak m later weer op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Just me op vrijdag 11 augustus 2006 om 12:44:
Alleen jammer dat hij tegen iedereen loopt te roepen dat ik gek ben...Maar ja hij moet toch wat zeggen.

Ja dat is altijd het ergste ervan, Ze roepen dan gelijk dat je gek ben, Maar ze zouden het zelf eens moeten hebben, Dan ben ik benieuwd wat hun voelen als de ander roept dat hij gek is! ;)

Waarschuw beheerder
ach daar moet je gewoon boven staan...:)

je weet wel beter toch ;)

Waarschuw beheerder
Ik ben beter, zeikvolk :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 augustus 2006 om 16:13:
Uitspraak van dansertje op vrijdag 11 augustus 2006 om 12:44:
Alleen jammer dat hij tegen iedereen loopt te roepen dat ik gek ben...Maar ja hij moet toch wat zeggen.

Ja dat is altijd het ergste ervan, Ze roepen dan gelijk dat je gek ben, Maar ze zouden het zelf eens moeten hebben, Dan ben ik benieuwd wat hun voelen als de ander roept dat hij gek is!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 augustus 2006 om 18:17:
ach daar moet je gewoon boven staan...

je weet wel beter toch

En daarbij ooit een "normaal" mens ontmoet?
Ik niet:no:;)

Waarschuw beheerder
ja ik wel...Ab...Ab Normaal :d
Waarschuw beheerder
donateur
moeilijk.........
Waarschuw beheerder
donateur
Heeft er hier iemand ooit wel eens gehoord van wet voorziening gehandicapten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Puppy*** op zondag 13 augustus 2006 om 15:30:
Heeft er hier iemand ooit wel eens gehoord van wet voorziening gehandicapten?

Eeeuhm nee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Puppy*** op zondag 13 augustus 2006 om 15:30:
wet voorziening gehandicapten?

doel je op de wajong uitkering?

(gokje hoor)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 15:07:
doel je op de wajong uitkering?

(gokje hoor)

nope t is een wet die een potje heeft voor gehandicapten en officieel (medisch gezien) valt borderline onder een geestelijke handicap dus vandaar...Als dat echt zo is ken ik daar nog wel wat geld vandaan toveren om uit huis te gaan:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Puppy*** op dinsdag 15 augustus 2006 om 18:52:
nope t is een wet die een potje heeft voor gehandicapten en officieel (medisch gezien) valt borderline onder een geestelijke handicap dus vandaar...

oh ja??? waarom heeft niemand mij dat ooit gezegd..heb het al heel lang gvd:@
hoe gaat dat in zn werk?????
Waarschuw beheerder
ben ook met een wajong uitkering bezig
wat duurt dat lang zeg die mensen hebben alle tijd
op therapie zit ik nu al zon 3 maanden te wachten

schiet allemaal niet lekker op
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 12:41:
oh ja??? waarom heeft niemand mij dat ooit gezegd..heb het al heel lang gvd
hoe gaat dat in zn werk?????

Ik heb nog geen idee, daarom vroeg ik t hier ook;)

Maar ik ben bezig om het allemaal uit te zoeken dus mocht ik meer weten zet ik t hier wel ff neer:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op donderdag 17 augustus 2006 om 13:16:
ben ook met een wajong uitkering bezig
wat duurt dat lang zeg die mensen hebben alle tijd
op therapie zit ik nu al zon 3 maanden te wachten

schiet allemaal niet lekker op

Ik had het na 1 gesprek, binnen een week geregeld..

Verzin btw een goede zielige reden waarom je het nog niet eerder heb aangevraagt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 10:51:
Verzin btw een goede zielige reden waarom je het nog niet eerder heb aangevraagt

Als het echt erg is heb je er geen zielige reden voor nodig...De doorslag bij mij dat ik een wajong uitkering kreeg, was mijn cv. Genoeg baantjes gehad, maar zelden voor een langere tijd;) Ik heb tot mijn 21e zelf geprobeerd om aan werk te komen omdat ik niet afhankelijk wou zijn van het UWV en mijn eigen boontjes te doppen...
Waarschuw beheerder
Verzin btw een goede zielige reden waarom je het nog niet eerder heb aangevraagt

ben pas in juni afgestudeerd had nog een studiefinanciering en ik werkte nog na school.
nu is t zover dat ik niet meer kan werken en dat ik therapie krijg. we zijn meteen toen begonnen met een uitkering maar ik zat in de vakantie periode dus iedereen was op vakantie bla bla bla. ik heb geen zielige rede nodig word gewoon voorlopig afgekeurd dat is allemaal t probleem niet t probleem is dat het daar gewoon niet opschiet en ik zonder centjes zit

en btw ik had nog nooit van een wajong uitkering gehoord
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op vrijdag 18 augustus 2006 om 14:48:
niet opschiet en ik zonder centjes zit

iedere dag bellen hoe het ervoor staat, wel netjes blijven
doordat ze steeds je naam horen willen ze ook meer voor je doen (je krijgt een `band`) als ze weten dat je afgekeurd bent krijg je je geld als het te lang duurt kan je zelfs een voorschot aan de balie ophalen
succes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpringDing op vrijdag 18 augustus 2006 om 13:18:
Als het echt erg is heb je er geen zielige reden voor nodig...De doorslag bij mij dat ik een wajong uitkering kreeg, was mijn cv. Genoeg baantjes gehad, maar zelden voor een langere tijd;) Ik heb tot mijn 21e zelf geprobeerd om aan werk te komen omdat ik niet afhankelijk wou zijn van het UWV en mijn eigen boontjes te doppen...

Indd, maar dan nog, ze doen er wel lastig om... gelukkig had ik er al een diagnose voor, alleen nu afwachten wat ze doen met de uitkering over de periode vanaf mn 18e. Je krijgt zowiezo van 1 jaar terug uitkering, wat bij mij dus uitkwam op 8500 euro, is alleen ziektewet uitkering vanaf gehaalt :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 17:51:
Indd, maar dan nog, ze doen er wel lastig om... gelukkig had ik er al een diagnose voor, alleen nu afwachten

Dat is zo, en als de diagnose gestelt is word het al iets makkelijker. Het is vooral handig om aan te geven dat je vooral met het werk vast komt te zitten. Want daar gaat het om. Je wil het wel, en je probeert het ook, alleen het loopt elke keer fout;)

Van het geld wat ik gekregen heb, heb ik mooi mijn schulden kunnen af betalen;)

Waarschuw beheerder
Ga samen met mn vriendin denk maar een autotje kopen :)

Geld is het probleem iig niet echt meer ^^
Waarschuw beheerder
Even weer dit topic naar boven schoppen :)

De laatste tijd gaat het eigenlijk steeds beter :cheer: Goeie stap dus om met therapie te stoppen :cheer:

Waarschuw beheerder
Hoppa, de 1e is al de klos geweest @ therapie. Lekker wezen flippen om nix weer :|

Hebben jullie ook onwijze last van depersonalisatie?
Waarschuw beheerder
donateur
Kenmerken
• Het gevoel buiten het eigen lichaam of geest te staan. Als een robot of in een droom te leven.
• De gestoorde beleving houdt steeds een alsof karakter: er is geen sprake van wanen of verstoorde realiteitstoetsing.
• Depersonalisatie wordt als zeer onaangenaam beleefd en voert soms tot hevige verontrusting.

Soms wel ja....

Best freaky! :jaja:

Ben wel echt heel blij dat ik geen echte last meer van zulk soort dingen heb. Wel heb ik hierdoor weleens een deja-vu-achtig gevoel. Net of ik iets al eerder heb meegemaakt of heb gezien bijv..... Heel freaky
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Depersonalisatie (afgekort als DP) is een bewuste ervaring waarin een persoon zichzelf of zijn eigen lichaam als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Veel mensen beschrijven deze ervaring als: angstaanjagend; het idee hebben dat je niet echt leeft; levend dood zijn; leven als een automaat; vervreemd zijn van je eigen lichaam en je gevoelens; denken dat je gek wordt; toeschouwer van jezelf zijn; jezelf horen praten alsof je iemand anders bent; jezelf nauwelijks herkennen in de spiegel.

Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

Depersonalisatie en derealisatie komen meestal samen voor en het is niet altijd duidelijk te zeggen waar een ervaring bij ingedeeld moet worden.
"Normale" mensen kunnen depersonalisatie/derealisatie ervaren tengevolge van ernstige vermoeidheid; slaaptekort; extreme spanning of stress; angst; meditatie. Lichamelijke ziekten, alcohol en drugs (bijvoorbeeld cannabis, ecstasy en lsd) veroorzaken ook vaak gevoelens van depersonalisatie/derealisatie.
DP en DR komen echter vaker voor als symptoom bij bijna alle psychiatrische stoornissen, zoals bijvoorbeeld depressie en angststoornissen. Na angst- en stemmingsklachten is het zelfs het derde meest voorkomende symptoom. Ook bij een aantal neurologische condities, zoals migraine en epilepsie, treden deze ervaringen op.

Bij een nog onbekend aantal personen zijn DP en DR geen kortstondige ervaringen die zo nu en dan optreden, maar treden zij heel regelmatig op of houden zelfs voortdurend aan. In dat geval worden DP en DR bijna altijd als een enorme belasting ervaren. Deze DP/DR-klachten zijn vaak zeer hardnekkig en kunnen vele jaren aanhouden.

Als deze klachten optreden als gevolg van een andere stoornis, dan gaat men er meestal vanuit dat een succesvolle behandeling van de primaire stoornis er ook voor zorgt dat de DP/DR-klachten zullen verdwijnen. In de praktijk komt het echter nogal eens voor dat DP/DR-klachten de neiging hebben te blijven voortbestaan.
Als depersonalisatieklachten optreden zonder dat er voldoende grond is voor het vaststellen van een andere stoornis, dan is er sprake van een primaire depersonalisatiestoornis.
Waarschuw beheerder
Ik heb er ook last van :( al heb ik meer last van derealisatie dan depersonalisatie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Milagro op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:16:
Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

Beetje van beiden meer...

Dit klopt ook iig bij mij
Waarschuw beheerder
mijn vriendin heeft borderline..
het is speciaal,interesant,ingewikkeld,mar ik zou om geen meisje zo veel kunnen geven als mijn liefje..

ze slikt paroxetine tegen depressies,naar mijn weten is dit niet alleen geschikt..en denk ik dat er meer moet zijn..ze is zown levensgenieter..maar soms heeft ze erge stemmingswisselingen die gelukkig steeds minder worden.:)
ik moet er net zo mee leren leven als zij dat moet..het is niet een ziekte die over gaat ..je hebt het je hele leven het enige wat je kan doen is therapie volgen medicatie en jezelf leren kennen..wat zijn je sterke punten..wat zijn je zwakke punten enz..

ik ervaar het als een toevoeging van het leven..het is niet iets minders als een normaal mens maar een beetje extra..voorgevoelens..extra gevoelens..dieper op dingen ingaan..natuurlijk ervaar ik ook mindere dingen wat ik zo 1 2 3 opserveer zijn ..concentratie problemen..je ergens instorten wat makkelijker lijkt dan het is..moeite met iets afronden..stemingswisselingen enz,,

maar ik hou zo veel van haar en met praten en liefde wil ik haar door en door leren kennen..ze is meeer waard voor mij dan iets anders in mijn leven..daarom ben ik bereid alles te geven om haar elke dag goed te laten voelen..
ze begint ook pas net te snappen wat het allemaal inhoudt en hoe met dingen om te gaan....

toon ik ben trots op je..voor altijd en erna(L):knuffel: :kusje:

voor de rest "mensen met borderline & de partners wil ik zeggen.suc6 en veel geluk toegewenst
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zimon® op zaterdag 23 september 2006 om 03:30:
oor de rest "mensen met borderline & de partners wil ik zeggen.suc6 en veel geluk toegewenst

Danku, van beiden ;)

mn vriendin is net zo gek als ik (A)
Waarschuw beheerder
donateur
mijn zus heeft het, kan ook niet echt met haar overweg ofzo...
Waarschuw beheerder
mijn broertje kan ook niet met mij overweg
t is ook wel moeilijk voor hem

probeer toch contact met je zus te hebben weet zeker dat ze dat op prijs stelt

ik vind t heel erg dat mijn broertje niet met mijn borderline om kan gaan

Waarschuw beheerder
Heb dit laatst gehad op school (college)

De meeste vrouwen hebben het.

En bij jongens komt het haast niet voor :nee:

Herkende me ook wel in een paar dingen. Maja dan kan ik mijzelf wel allerlei ziektes aan praten :frusty:

Zeg niet dat jullie dat doen ofzo :nee: :nee: :nee: Heb het over mijzelf :)

Mensen die dit hebben sterkte (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 16:33:
En bij jongens komt het haast niet voor

bij jongens komt het wel voor maar word het veel later herkend doordat die geen hulp zoeken en of het slechte pad drugs drank stelen enz. opgaan...

Waarschuw beheerder
Bij jongens uit het zich idd in crimineel gedrag of verslavingen, waardoor het minder snel wordt herkend als borderline. Vrouwen richten hun depressieve gevoelens vaak op zichzelf, dmv snijden of een eetprobleem. Daarom wordt er bij hen veel eerder in de richting van borderline gedacht. Bij mannen dus niet, omdat zij hun depressieve gevoelens naar de buitenwereld toe richten.

Waarschuw beheerder
donateur
helemaal goed uitgelegd wijffie, hoest verder.?.

(K)
Waarschuw beheerder
Bordeline

Ik wil schreeuwend uitleggen hoe ik me nu voel
Ik weet het zelf niet eens precies
Hoe kan ik iemand dan uitleggen wat ik bedoel
Mijn verdriet en pijn
Is heftiger als dat bij een ander zal zijn
Gedachten in zwart of wit
Mijn grenzen zijn een vergiet
Perfect en volgens plan moet alles gaan
Zo niet, dan komt de stress eraan
Het hopeloze, hulpeloze gevoel
Het moeten, het voor mij onbereikbaarste doel
Wisselingen van stemming
Depressieve periodes horen daar ook bij
Maar daarna ben ik toch echt weer vrolijk, druk en blij
Ik ben vaak zo onrustig dat is niet goed
Ik moet weg, ik moet, ik moet, ik moet
Ontspanning dat ga ik leren
En wat iemand onuitgesproken denkt weet ik meteen
Waar ben ik goed voor, ik ben niets
Negatief, zonder een positiefs iets
Het leven valt niet mee, het is hard
Soms geen lichtpuntje meer zien, alleen zwart
De chaos in mijn hoofd, de wil kwijt raken
Soms de drang om mijn leven te staken
Impulsief gedrag
Met een traan of een lach
Nu moet ik alleen nog leren om mezelf te aanvaarden
En mezelf te zien zoals ik ben en werken aan mijn eigenwaarde
Leren van mezelf te houden
Leren in mezelf te vertrouwen
Los komen van mijn eigen negativiteit
En van dat sterke gevoel van minderwaardigheid
Leren omgaan met mezelf en de mensen van nu....

Dit gedicht vond ik op internet,het legt heel mooi uit hoe je je dan voelt.
Ik heb zelf ook bordeline, maar wil het soms nog steeds niet accepteren.
Sinds ik een nieuwe vriend heb gaat het heel goed, maar ik heb soms nog wel eens van die momenten dat ik met net als in dat gedicht voel.