Partyflock

Forumonderwerp · 676150
1072x bekeken
Waarschuw beheerder
Doden herdenking
Betekent dit nog iets voor jullie.
tonen jullie respect en houden jullie ook 2 minuten stilte?

Nu met o.a irak,zet dat jullie ook weer meer aan `tdenken?

Of vinden jullie het hele gebeuren verjaard en moeten we alles nu maar eens afschaffen?
(geluiden die ik ook nog wel eens hoor)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nix niet afschaffen!!!, de tweede wereld oorlog is iets wat nooit vergeten mag worden. en ja ik hou twee minuuten stilte. ik doe hierbij ook een voorstel haal pf ook ff 2 minuuten uit de lucht!!!
Waarschuw beheerder
Als die mensen zich niet hadden doodgevochten leefden wij nu misschien niet in ons verwende maatschappijtje dus ckers ff stilte houden voor de helden.
Waarschuw beheerder
good ideea (Y)
Waarschuw beheerder
ik ben om 8 uur stil, elk jaar weer ...
wat zijn nou 2 minuten stilte, voor al die levens die vroegtijdig en op een onmenselijke manier zijn beindigd?

het is het minste wat je kunt doen ... 2 minuten maar ...

Artiest {SHOWLIST artist 54609, 15191, 54617}
Waarschuw beheerder
Hell no!!

Ik doe dr elk jaar aan mee :yes:
Gewoon een stukkie respect richting de mensen die gesneuveld zijn voor de vrijheid van Nederland..
Ik moet daar wel bij zeggen, dat ik vooral daarom meedoe.

Wat er allemaal in Irak en weetikveelwaar gebeurt is interesseert me niet zoveel...
Waarschuw beheerder
:respect: voor de mensen die zijn omgekomen :respect:

dus om 8 uur ben ik :X
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
jep 2 min stilte is toch het minste wat je kan doen!!:):):):):):)
Waarschuw beheerder
the farmer> tis niet verplicht hoor ...

zegt genoeg over wie respect toont, en wie niet, dat kan je niemand opleggen ...

Vrije wil noemen ze dat ... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uiteraard hou ik ook 2 minuten stilte.

Het is niet meer dan normaal om de mensen te eren die voor onze vrijheid hebben gestreden..

het gaat hier ook niet alleen om de 2de wereldoorlog MAAR om NATIONALE DODENHERDENKING (dus voor alle Nederlandse slachtoffers in welke oorlog dan ook!)

Waarom PF uit de lucht halen?
Op zich wel een goed idee..
Maar ik vind dat ierdereen vanuit zichzelf al de moeite moet nemen om 2 minuten stil te staan bij het feit dat WIJ door de gesneuvelden dus nu in een VRIJ land leven...

kan wel begrijpen dat Tommie ff de stekkers eruittrekt van deze stofzuigers... ook ff 2 minuten echte rust ;)

Waarschuw beheerder
donateur
nix niet afschaffen!!!, de tweede wereld oorlog is iets wat nooit vergeten mag worden.

Wel balen voor je dat de dodenherdenking allang niet meer om de tweede wereld oorlog draait.
Waarschuw beheerder
lijkt me niet meer dan logisch :/

Waarschuw beheerder
ja uit respeckt doe ik het wel:yes:
wat is nu 2min op een menseleven
ik vind:x wel net zo netjes
Waarschuw beheerder
Uit respect moeten ze ook ff die lui die de herdenking verstoren ff in elkaar beuken kheb het over die MAROKKAAAAAAANENJ JAH !!!!!!!! en ik doe graag mee ondanks dat ik absoluut niet van rellen enzo hou.

Dat ze de herdenking verstoring vindt ik absoluut *NOT DONE!*

maar als je de geschiedenis kent, weet je ook dat *HUN* voorvaderen hier voor onze vrijheid hebben gestreden.
Waarschuw beheerder
viptweak> voor vele nog wel hoor ...

voor mij wel tenminste ...

Waarschuw beheerder
Ik ben uit fantsoen wel even stil ;) :x

Tis maar even..
Waarschuw beheerder
maar als je de geschiedenis kent, weet je ook dat *HUN* voorvaderen hier voor onze vrijheid hebben gestreden.

Wat heeft dat met kransen wegschoppen te maken? :/
Waarschuw beheerder
viptweak> voor vele nog wel hoor ...

voor mij wel tenminste ...

Mijn eerdere post >> het gaat hier ook niet alleen om de 2de wereldoorlog MAAR om NATIONALE DODENHERDENKING (dus voor alle Nederlandse slachtoffers in welke oorlog dan ook!)

Het is wel feit dat het VOORNAMELIJK betrekking heeft over de 2de wereldoorlog...
Nerderland heeft zich over het algemeen maar weinig gemengd in oorlogen, dus vandaar.
Waarschuw beheerder
DJC> yeah ... ik kan lezen hoor ...

als je mijn post beter had gelezen ... :vaag:

het gaat zeker niet alleen om de 2de wereld oorlog, maar ik ben daar wel stil voor ...

lezen is ook een vak ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Waarom moet dat eerst als argument worden aangedragen tegen die gasten ze moeten gewoon met hun lelijke hoofden bij de dodenherdenking wegblijven
Waarschuw beheerder
donateur
om 8 uur ben ik :x
Waarschuw beheerder
Wat heeft dat met kransen wegschoppen te maken?

Helemaal nix..

Maar zoals nu in amsterdam wordt gedaan, het betrekken van de marokaanse jeugd bij de herdenking kan wel leiden tot echt 2 minuten stilte..

Feit is wel, dat hier in nederland niet bekend is dat we ook voor de MAROKAANSE soldaten stilstaan, omdat zij net als de russen en alle andere geallieerden voor ONZE vrijheid hebben gestreden.

Als dat nu ALGEMEEN bekend is,
is de kans groot dat ze niet gaan rellen, maar ook gewoon respect tonen..!
zijn namelijk ook hun voorvaderen

Waarschuw beheerder
donateur
:X duidelijke zaak!?!

:respect: voor de mensen die voor ons landje gevochten hebben!?! :jaja:
Waarschuw beheerder
still.....
respect is wat onbreekt bij de mensen die dat niet zijn
Waarschuw beheerder
doden herdenking is toch van essentieel belang !! Niet alleen denken we aan alle mensen die gestorven en gevochten hebben voor ons klein landje maar ook wordt er zo gedacht aan de landen waar nog altijd oorlog is ...
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt zo asssso als mensen niet stil zijn toon een beetje begrip wees stil voor wat er allemaal is gebeurd en wat er allemaal nu nog gebeurd 2 kleine minuutjes !!

mensen die in die 2 minuten expres hard door de straat gaat rijden met harde muziek enz kan ik echt niet begrijpen !!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben zekers 2 minuten stil... Vind zoiets toch wel belangrijk... Ook dat het in stand gehouden wordt... Het is toch een manier van respect tonen voor mijn gevoel...
Waarschuw beheerder
nog een kleine 15 minuten en dan ....

Waarschuw beheerder
donateur
Het is wel feit dat het VOORNAMELIJK betrekking heeft over de 2de wereldoorlog...
Nerderland heeft zich over het algemeen maar weinig gemengd in oorlogen, dus vandaar.

Alle gesneuvelden vanaf 1940 tellen mee, dus ook vredesmissies ed.

Dat zijn er nogal wat...

Waarschuw beheerder
donateur
ja ben net stil geweest, uiteraard :)
heb een vriendin die is half joods, heb examen gedaan in oa al dat gebeuren..
dus echt respect :)

Waarschuw beheerder
donateur
Mn halve familie is joods, maar voor hen heb ik niet echt veel respect :P

Vind ook dat ze beter kunnen denken aan die soldaten die in Bosnie stierven, daar zitten wel bekenden van me tussen.

En dan die toespraak van van Mierlo, hahaha..beetje reclame maken voor de EU.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Over die marokanen hoeven we het nu niet meer te hebben. Er is een groepje marokkaanse jongeren die nu een krans legt om het goed te maken.
Laten we nu gewoon respect tonen en dit niet aangrijpen om weer even lekker op die marokkanen te schelden want dat kunnen jullie al genoeg.
Stilstaan bij wat er de afgelopen 60 jaar gebeurt is, is ook je kop houden over het onderwerp waar PF de laatste tijd zo goed in is....

Waarschuw beheerder
Ben ook stil geweest natuurlijk, vind dat dit soort dingen altijd moeten blijven bestaan.
Waarschuw beheerder
vind het ook belangrijk om stil te zijn, het is echt verschrikkelijk wat er is gebeurd in de oorlog, en het is goed om daar bij stil te staan.
:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja, alhoewel de 2 minuten stilte per jaar een beetje hypocriet zijn, vind ik het wel een goede zaak. Echter moet er vaker aan gedacht worden, en niet alleen tijdens die 2 minuutjes per jaar.

Maar goed, respect is misschien wel even aantoonbaar tijdens die 2 minuten. Tenzij je een van die *(&*%^* bent, die vorig jaar op de dam liepen oewehoeren..
Waarschuw beheerder
Het betekent heel veel voor mij, omdat ik elk jaar stil sta bij 19 overleden familieleden...

:flower:
Waarschuw beheerder
Zonet ook al even op een andere topic gepost maar om hier even op aan te vullen die 2 minuten kan iedereen wel in een jaar stilwezen je hebt aan die mensen te danken dat jij een vrij leventje hebt.
Wat betreft afschaffing daar ben ik het niet mee eens mensen die hier negatief over doen hetzelfde daar ben ik het niet mee eens.....
Mensen moeten niet vergeten waar ze hun vrijheid aan hebben te danken....
Het is misschien beter dat iedereen zich er vaker mee bezighoud dan waren er eens heleboel dingen niet gebeurt...

Waarschuw beheerder
kheb het net wel gedaan :)(F)
Waarschuw beheerder
Afschaffen die zooi, we herdenken de 100-jarige oorlog en de 1ste wereldoorlog ook toch niet meer. Het is lang genoeg geleden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb net wel 2 min. stilte gehouden. Je kan wel zeggen dat je het hele jaar hebt om er over na te denken en dat 2 min. stilte per jaar hypocriet is, maar ik denk dat haast iedereen morgenochtend dit allemaal alweer vergeten is

Waarschuw beheerder
Absoluut NIET afschaffen!!! Het is belangerijk om hier bij stil te staan en te beseffen dat zoiets vreselijks nooit meer mag gebeuren!
Op het moment zelf denk ik vaak aan mijn opa en oma, en aan de verhalen wat ze mij verteld hebben over de oorlog. En omdat ik respect heb voor de mensen die dit hebben meegemaakt zorg ik dat ik om 20.00 2 minuten stil ben. En ik vind dat iedereen dat zou moeten doen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb gewoon zitten Partyflocken en niet op de tijd gelet.
Ben wel stil geweest,want zit alleen op mijn kamer,maar heb niet aan doden gedacht eigenlijk.
Waarschuw beheerder
Eens met Jip.

Ze mogen het idd NIET afschaffen, omdat zoiets NOOIT, maar dan ook NOOIT meer mag gebeuren...................................!

Waarschuw beheerder
Ik ben het vergeten.. Anders was ik wel ff een minuutje stil gebleven..
Waarschuw beheerder
omdat zoiets NOOIT, maar dan ook NOOIT meer mag gebeuren...................................!

Het gebeurt nog dagelijks helaas. Herdenken op zo'n manier, namelijk 2minuten per jaar op 10 tv-netten zet weinig zoden aan de dijk.
Waarschuw beheerder
2 Gekke Meneer, daar heb je gelijk in. Die vreselijke dingen gebeuren nog steeds.

Aan de andere kant sta ik er HEEL vaak bij stil hoor, maar da's ook niet zo raar als er zo veel familie verloren is gegaan om het zo maar te zeggen...

Tis voor iedereen persoonlijk denk ik; het hangt ook van je familiegeschiedenis af hoe dichtbij het staat.

Waarschuw beheerder
:jaja: Tuurlijk hou ik op zo'n dag als vandaag 2 minuten m'n mond. Dat is toch het minste dat we kunnen doen..?