Partyflock

Forumonderwerp · 674371
4 volgers · 64380x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ja zoals de naam het al zegt.. hier alleen Limburgers :P

Dus vertel maar fijn hoe mooi ons Limbolandje is :D en andere ervaringen haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Chris snapt niet dat iedereen zijn eigen mening heeft en probeerd maar steeds iedereen met zijn verhalen te overtuigen van zijn gelijk.....maar lieve Chris wakker worden....wij Limburgers zijn niet te overtuigen, als we iets zeggen en vinden staan we daar 8er!!!!

Waarschuw beheerder
nee lieverd ik ga niet

sorry?

(k)
Waarschuw beheerder
hahaha schooiertje (Y)

nee lieverd ik ga niet

dan ga ik al helemaal niet :D
Waarschuw beheerder
Ik ben 8 jaar een import Limburgse geweest. heb in Helden Paningen gewoond. Ik kijk absoluut niet terug op een leuke tijd. Ik was als kind al heel vaak verhuisd en paste me overal wel weer aan. Dat heb ik in Limburg ook geprobeerdmaar ik werd altijd gezien als "Hollandse". Dat vond ik zoiets dom...Holland is gewoon een andere naam voor Nederland, wat maakt t nu uit uit welke provincie je komt?

Ik heb ook nooit dialect gesproken. Simpelweg omdat mn ouders me dat niet geleerd hebben. Dat waren Zeeuwen. Ik ben geen voorstander van dialect want vaak verloedert je Nederlandse taalgebruik erdoor en dat vind ik een slechte zaak. Plus het bijkomende feitdat je dr alleen wat mee kan als je voor de rest van je leven in hetzelfde dorp blijft wonen.

Ik ben van het VWO naar de Havo gegaan omdat ik zo snel mogelijk wegwilde uit dat dorp. Er was geen fluit te beleven, iedereen wist allesvan elkaar en iedereen die van buiten de dopsgrenzen kwam werd raar aangekeken. Dr werd altijd maar gezegddat Limburgers verstoten werden door de rest van NL maar zo heb ik het nooit ervaren. Mn ouders ook niet trouwens. We zijn daar niet voor niets gaan wonen en ik heb echt geprobeerd om me aan te passen. Maar als je steeds maar gezien wordt als iemand "van boven de rivieren" dan houdt het een keer op. Ik ben dus bewust een jaartje eerder weggegaan en in Eindhoven voel ik me veel meer op mn gemak. Hier heb je ook die gemoedelijkheid maar Brabanders proberen veel minder een eigen volkje te zijn. Zijn veel opener en minder bang voorverandering.

Ik zag in Limburg overigens ook veel meer discriminatie en rassenhaat. Ook typisch.

Ik snap dat je trotsbent op je afkomst maar een beetje meer tolerantie zo niet misstaan. tenslotte ben je in de eerste plaats nog altijd mens. En dan pas Europeaan. En dan pas Nederlander. En DAN pas Limburger. Snappie?

Niet om een of ander af te zeiken, wilde gewoon effe mn zegje doen! :)
Waarschuw beheerder
*error*

teveel text :yes:

Ik zag in Limburg overigens ook veel meer discriminatie en rassenhaat. Ook typisch.

maar dit zag ik meteen :D
en gelijk heb je ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:bloos:

:knuffel: voor mijn scheetje
Waarschuw beheerder
donateur
Wat tiesto betreft.. hij mag me best de helft van zijn kapitaal geven.. dan heb ik et toch ook goed hey :D
wackiejacky>> het is jammer dat je zo'n slechte ervaringen hebt gehad met limburg, en snap in zekere zin ook wel wat je bedoelt.. Maar ik wil er wel ff bij zeggen dat het er maar net aan ligt WAAR je gaat wonen in limburg..
In een heel klein dorp lijkt de tijd stil te hebben getsaan, dus mensen kennen elkaar en roddelen over elkaar.. Ik heb het zelf mee gemaakt, en het is vreselijk irirtant! en als je dat dus wilt doorbreken, word e min of meer ge-outcast..
toch wil dat niet zeggen dat je hier niet geaccepteerd wordt als niet-limburger zijnde! daar ben ik het dus nie mee eens.. Ik heb limburgs leren praten door vrienden, en niet door me familie..
Daarbij wil ik ook nog ff zeggen dat ik het onzin vindt dat brabanders een stuk sneller accepteren.. Ik zit in Eindhoven op school, en wat ik daar soms als limburger voor me kiezen krijg is niet bepaald te zien als acceptatie en zelfs de leraren doen er gezellig aan mee
alleen zeur ik er niet over, omdat ik trots ben op me afkomst :) ;) en eenieder die mijn afkomst niet respecteert, kan ook maar beter niet proberen ervoor te zorgen dat ik die afkomst de rug toe zal keren, maar kan beter voor alles de moeite besparen :)

misschien wel als we geluk hebben.

waarom ben je by the way niet op msn?

dikke (K)

ik heb nooit geluk :(
had even geen zin in msn, en was met een aantal dingetjes bezig :) ow, en ben op tijd even naar sittard gegaan :)

(K)

Waarschuw beheerder
ben met het vervelen

Waarschuw beheerder
hey mensen we gaan nu niet te serieus worden he.
We blijven wel lekker gezellig rellen!
En kom al helemaal niet met van zo'n super lange teksten, want ik denk dat de helft die toch nog niet eens leest.

By the way 25 juni Supreme Hardcore

Waarschuw beheerder
ja lieverd sorry. Ik beslis daar niet over.

maar kom je wel?

Waarschuw beheerder
Hehe Wackie Jacky, mijn heldin in bange dagen :respect:

GreetX Chris
zie je wel!!! Cris was bang!! :yes: :devil:

ja lieverd sorry. Ik beslis daar niet over.

maar kom je wel?

nee dan dus niet denk ik :( want moet op zaterdag werken :(
of het moet me misschien lukken om later te beginnen.. eens bekijken tegen die tijd :)

Waarschuw beheerder
Ik bedoel het niet in die context schaap :-D
Maar goed aangezien je duivelsmile had je dat zelf ook wel door ;-)

Chris
wel knap dat je smilies kan lezen hoor :P
wel vaag, de laatste keer dat ik keek was ik geen schaap :no: :/

dalijk nog maar eens een keertje kijken dan :yes:

Waarschuw beheerder
Of all je je geschoren hebt eens kijken of je er een trui van kan breien :-P

CHRIS
laatste aanpassing
en nu opeens geen naam eronder zetten he! foei foei :no:

wil je zo graag een trui van me dan? kan ik niet gek vinden, als ik echt een schaap met wol ben, dan wordt die trui lekker zacht :yes: :P

maar helaas, ben toch gewoon een menselijke meid :D

(F) instead? of wil je nu gaan rellen? :devil:

Waarschuw beheerder
Rellen met jou?

Hmmz ligt eraan op wat voor niveau.

Als we rellen dan wil ik het wel ZO doen dat ik mijn beledigeingen niet steeds 2 keer moet uitleggen voor de rest van het gepeupel die smilies en dubbelzinnigheden niet doorhebben en meteen weer op hun (behoorlijk) lange tenen getrapt zouden kunnen zijn.

schooiertje:
Chris snapt niet dat iedereen zijn eigen mening heeft en probeerd maar steeds iedereen met zijn verhalen te overtuigen van zijn gelijk.....maar lieve Chris wakker worden....wij Limburgers zijn niet te overtuigen, als we iets zeggen en vinden staan we daar 8er!!!!

Ik leg uit waarom ik vind dat men sommige mensen ten onrechte teveel afzeikt waarna je een te makkelijk antwoord geeft, ga eens INHOUDELIJK in op mijn antwoord, haal mijn mening onderuit.
Tot dan kan ik je antwoorden niet serieus nemen.

Chris

Waarschuw beheerder
Trouwens schooiertje, door je opmerking:

wij Limburgers

geef je Wackie jacky indirect dus gewoon gelijk.

Voor veel Limburgers is het praten voor ANDEREN inherent aan het "Limburger" zijn.

Chris
Waarschuw beheerder
donateur
We gaan toch niet té serieus worden.. anders snap ik et als blondje helemaal niet meer hé :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat had ik al door, ALLEEN al je reply op mijn replies koste je 29 volle minuten ;-)

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens Chris...late reactie, had je sneller verw8!! :P

Waarschuw beheerder
Trouwens Chris...late reactie, had je sneller verw8!!

Trouwens schooiertje, nog steeds geen inhoudelijk antwoord ;-)

Maar goed, mijn mening is in ieder geval dat alle Lonsdaledragers nazi's zijn met een te laag IQ, wat is jullie mening hierover(tja laten we inderdaad maar eens gaan discussiëren) :devil:

Chris
p.s. ik dacht dat ik hiermee wel weer een "bepaalde sfeer" kan losmaken(y)

Waarschuw beheerder
donateur
ok discussie...

nou misschien heb je ergens wel een beetje gelijk...veel gabbertjes zijn echt laaggeschoolde mensen, maar (komt ie..)
niet iedereen!! Ik sta nu al voor de klas en ben ervan overtuigd dat ik over 3 jaar netjes mijn diploma af ga halen...af en toe een beetje een dubbel leven. In het weekend lekker mezelf de lijpe nazi uithangen (haha) en door de week heel netjes in mn kakkleren die lieve begripvolle juf uithangen en gaat me allebei best goed af hoor!!!

Waarschuw beheerder
Ik maakte ook maar een grapje hoor, ik weet zelf ook wel dat niet iedereen zo is.

Ik droeg zelf Lonsdale van 96-98, maar toen ze ermee kwamen dat het ook door bepaalde extreem rechtse groeperingen werd gedragen heb ik het nooit meer aangetrokken.

Maar goed dat moet iedereen zelf weten, ik wilde alleen even de tongen losmaken ;-)

Maar ik blijf erbij dat een aantal van die losndale wannabe's de scene flink verkloot hebben.

Ik luisterde zelf vroeger (van 94-98) hardcore, toen ik in 2002 weer eens naar een h4l feest ging, toen schrok ik me kapot over de klote sfeer die er hing, leek wel een politieke bijeenkomst ipv een feest :s

Chris
Chris, je bent weer lekker aant generaliseren hoor! en dat noemt zich limburger?pffffffffff

:devil:

ik ben ook niet laaggeschoold :)doe niet voor niks HBO :P

Waarschuw beheerder
donateur
Chrisje d8 je wou een discussie....nou ik vertel je het tegenovergestelde van jou stelling...moet je jezelf nu wel verdedigen, niet met mij meegaan...hebben we nog geen discussie!!!:)

Waarschuw beheerder
Hoezo ik zei toch dat ik de sfeer tegenwoordig kut vind en daardoor nooit meer naar een hardcore feest zal gaan!

Enige waar we wel nog eens heenwillen is naar zo'n early HC feest, hopen dat daar meer mensen van de echte "oude garde" komen.

IK vond ook en dat meen ik echt, dat drugsgebruik (en met name speed) TE zichtbaar was.

Op een gemiddeld techno/trance achtig feest wordt ook zat drugs gebruikt (vooral xtc) maar daar is de sfeer dan ook naar, veel vrolijke(hetzij chemisch) mensen, verder doen ze het stiekum, terwijl op dat HC feest mensen OVERAL om me heen openlijk lijnen opsnoven en deden alsof het heel stoer was.
(gevolg, veel middelvingers en "per ongeluk aanstotende" mensen die, als je het lef hebt er iets van te zeggen, je meteen met 4 man aanvliegen :s )
Verder ben ik van mening dat speed (en coke ook trouwens) op feesten meestal de sfeer geen goed doet!

Chris

Waarschuw beheerder
doe niet voor niks HBO

HBO heeft niks met je sociale vaardigheden te maken.

Chris

Waarschuw beheerder
Pfff, HBO maar? :P

Inge
tjah, de rest ben ik echt te stom voor hoor :yes:
daarbij wil ik graag van me leven genieten ;P

maaaaaaaaarrrrrr, neemt niet weg dat HBO midden is, en niet laag

Waarschuw beheerder
Ik praat alleen met mensen die mensen die minstens cum laude op universitair niveau zijn afgestudeerd. Kuch. ;)

Inge
dan zou ik maar snel niks meer zeggen op mijn posts
dalijk zit je nog beneden je stand :/ STEL JE VOOR!!!!

*kuch* oprotten dus *kuch*

:P

Waarschuw beheerder
donateur
Ben het misschien wel met je eens over de sfeer die er hangt en mensen die drugs gebruiken zijn voor mij zowiezo zielig, heb het nog nooit geprobeerd en zal het ook nooit doen....maar de rede waarom ik nog steeds naar partys ga is toch echt de muziek...Als je echt van die muziek houdt vermaak je je door naar de platen te luisteren en daarop lekker uit je dak te gaan. De mensen om me heen die de ogen zo groot hebben dat ze er bijna uitvallen zie ik dan helemaal niet meer!!
Vreemd dat je naar een feest gaat voor de mensen om je heen?? Je maakt je eigen sfeer!!! Je kiest voor hardcore of niet....en niet je kiest voor de mensen eromheen of niet....

haha...snap je hem nog???

Waarschuw beheerder
Vreemd dat je naar een feest gaat voor de mensen om je heen??

Ik denk dat heel veel mensen kiezen voor de combi muziek en sfeer/soort mensen, en je zult ook wel mensen hebben die het soort mensen wat komt niet boeit, zolang ze de muziek maar goed vinden.

Dus... iedereen maakt z'n keuze's op z'n eigen manier.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
maar de rede waarom ik nog steeds naar partys ga is toch echt de muziek...

Ben ik et helemaal met je eens.. als je hele dag aapjes gaat kijken dan kan je net zo goed na de dierentuin gaan.. want daar zien der sommige etzelfde uit als die té doormekare mensen.. :D
Waarschuw beheerder
Chris: Dat de sfeer anders is geworden op hc-feesten ben ik met je eens. Maar goed, de tijd tikt door en je kan niet altijd in het verleden blijven hangen. Degenen die nu net beginnen hebben t over 8 jaar ook over de goeie ouwe tijd. Als je net begint met stappen is alles gewoon super.

Toch was de tijd vanaf 1995 echt zo geweldig niet hoor. Denk dat de enige echte goeie ouwe tijd de tijd was dat House nog universeel was. De summer of love dus eind jaren 80. En de hardcorescene was ook t bestetoen alles net opkwam en nog erg underground was. Toen ik mee ging doen vanaf 1995 was het al erg commercieel en ook toen had je veel zwabbers. Alleen had je veel minder Lonsdale en veel minder poitiek gelul.

Maar dat was overal zo. Het immigratie-vraagstuk leefde toen sowieso veel minder.

Het druggebruik vond ik zelfs nog wel ERGER als nu. Heb heel wat mensen afgevoerd zien worden en ben aardig wat kennissen kwijtgeraakt in die tijd. Elke week lag dr wel weer een in het ziekenhuis. Mensen stonden ook de hele nacht te hakken, dat is nu veel minder.

Kan dr altijd slecht tegen als mensen het over de geweldige tijd na 1996 hebben want zo fantastisch was het niet. Heb VEEL vechtpartijen meegemaakt, VEEL drugsproblemen gezien, en ook toen trok de scene allerhande stom volk aan. Het zag er alleen allemaal wat vrolijker uoit metd ie gekleurde aussi's enzo maar eigenijk was dat ook gewoon meeloopgedrag. Toen trok iedereen een Aus aan en als t toen al Lonsdale geweest was hd jedaar zelf ook mee gelopen.

Mensen zijn nou eenmaal kuddedieren, dat hou je toch.

Waarschuw beheerder
Heb je een puppie? Leuk beestje.

Inge
Waarschuw beheerder
Die is van mn ouders! :) Onze oude Herdershond had ineens kanker, was pas 8! Kan m alleen niet zo vaak opzoeken als ik zou willen.

Mn ouders zijn nl. ook weg uit Limburg. Ze wonen nu in Belgie, vlakbij maaseik! :) Toch elke keer weer een eindje rijden enzo! :(

Waarschuw beheerder
2 WJ: Ja natuurlijk was er toen ook wel allemaal trammelant.
Maar ik leef ook zeker niet in het verleden, maar ga nu liever naar techno feesten ofzo, daar is de sfeer 10x beter als op de HC feesten van tegenwoordig.
Dus nee, ik ben niet een van die lui die alleen maar ligt te zeveren dat alles vroeger beter was.

Ik zeg alleen dat de HARDCORE scene vroeger beter was.

Maar goed, volgens mij heeft dat ook met muzieksmaak te maken, als je ouder wordt leer je meer verschillende soorten muziek waarderen.
Toen ik 16 was kon ik me niet voorstellen dat ik behalve hardcore en terror nog andere muziek leuk zou vinden.

Nu luister ik geeneens meer hardcore, misschien af en toe old school of industrial, hell ik luister zelfs naar klassieke muziek, jaren 80, reggae en funkjazz! :-)

Chris

Waarschuw beheerder
hele levensverhale....:d...maar wat heeft dat met limburg te make??? ;)...die zag je niet aankome he :p

Waarschuw beheerder
Nou alle mensen die deze verhalen vertelden, komen uit Limburg of hebben in Limburg vertoeft, DAT heeft het met Limburg te maken ;-)

Chris
Waarschuw beheerder
donateur
Ja.. echte Limburgse levensverhalen.. erg indrukwekkend.. :'(