Uitspraak van Just me... op woensdag 11 mei 2005 om 09:28:Alfa 146 en 147
zeker nog voor de lijnmotor erin gelepeld werd
EENS!!! veeeel bmw's gereden... maarja mijn 156 rijdt toch het lekkerst... toch die wegligging...
Ze houwe je toch niet bij als je volgas door de bocht vliegt
Ze houwe je toch niet bij als je volgas door de bocht vliegt
Een geoefende BMW rijder die alles goed onder controle heeft houd je makkelijk bij.
Maar rij zelf 156 en ik ga in vergelijking met een BMW waar ik af en toe in rij in de 156 veel harder door de bochten. Dit voor mijn gevoel puur door het stuurgedrag van de alfa, je kan haar haarfijn door de bocht sturen het is soms net of je aan het karten bent. Heb totaal in beide auto's evenveel km afgelegt en zie een duidelijk verschil in de fanmail uit leeuwarden.
BMW ondanks dat het een 330 is: GEEN
156 ondanks het een jtd is: Ben gestopt met tellen werkte nogal deprimerent.
Maar word straks wel weer een 156 denk ik. Maar nu een 2.0 voor wat meer power.
zucht..... ziet dat er niet mooi uit dan
mijne is groen
Die 1500 is zonder spuiten en montage, check http://www.cadamurodesign.it en misschien ook wel intressant waar veel informatie over de 156 is te vinden is het 156club forum www.alfaromeo156club.nl
laatste aanpassing
Nou, laat ik maar weer eens een positieve inbreng brengen.
Ook al rijd ik een Duitser
Bron: autotelegraaf.
Ook al rijd ik een Duitser
Bron: autotelegraaf.
AMSTERDAM - De Alfa 156 GTA mag dan volkomen genegeerd zijn toen de 156 zijn optische facelift in 2004 onderging, het wil helemaal niet zeggen dat de beruchte GTA-aanduiding weer overboord wordt gezet. Ook op basis van de 159 verschijnt een supersnelle, extra potente GTA. Volgens AutoVisie wordt het model een stoere sportsedan met een beul van een V6-motor in het vooronder.
De 159 GTA wordt volgens het automagazine een stuk krachtiger dan zijn voorganger. Er moet rekening worden gehouden met zo’n 350 pk, liefst 100 pk meer dan de huidige V6 in de 156. Om aan dat vermogen te komen, dat op het niveau ligt van zowel de Audi S4, BMW M3 als Mercedes C 55 AMG, lepelt Alfa een V6-motor met turbo in het vooronder. De krachtbron is afkomstig van General Motors, dat de motor in onder andere de Saab 9-3 en Opel Vectra OPC gaat hangen, maar de Alfa-ingenieurs vergroten de cilinderinhoud tot ten minste 3,2 liter. Om het hoge vermogen fatsoenlijk op de weg over te brengen geeft Alfa Romeo de sportsedan vierwielaandrijving mee, zoals het merk dat bij alle 159’s met meer dan 200 pk gaat doen.
Alfa Romeo verpakt de potente zespitter in een agressief maar beschaafd koetswerk, als het aan Wolfgang Egger, de baas van Alfa‘s Centro Stile, ligt. In AutoVisie zegt hij: “De traditie van Alfa Romeo is een combinatie van sportiviteit en elegantie. Kijk maar naar de Giulia GT van vroeger en de GTA-versies die we daarvan maakten. Die straalden agressie uit, maar met beschaving. Zoiets heb ik met de nieuwe GTA ook voor ogen.” Egger wil graag met veel carbon werken, zoals voor bumper, dak of motorkap. Enerzijds is het materiaal licht en sterk, anderzijds geeft het de auto een extra sportieve uitstraling. Voor wie de 159 GTA uiteindelijk niet ruig genoeg is, overweegt Egger om een bodykit te ontwikkelen in DTM-stijl, zo meldt AutoVisie.
De 159 GTA wordt volgens het automagazine een stuk krachtiger dan zijn voorganger. Er moet rekening worden gehouden met zo’n 350 pk, liefst 100 pk meer dan de huidige V6 in de 156. Om aan dat vermogen te komen, dat op het niveau ligt van zowel de Audi S4, BMW M3 als Mercedes C 55 AMG, lepelt Alfa een V6-motor met turbo in het vooronder. De krachtbron is afkomstig van General Motors, dat de motor in onder andere de Saab 9-3 en Opel Vectra OPC gaat hangen, maar de Alfa-ingenieurs vergroten de cilinderinhoud tot ten minste 3,2 liter. Om het hoge vermogen fatsoenlijk op de weg over te brengen geeft Alfa Romeo de sportsedan vierwielaandrijving mee, zoals het merk dat bij alle 159’s met meer dan 200 pk gaat doen.
Alfa Romeo verpakt de potente zespitter in een agressief maar beschaafd koetswerk, als het aan Wolfgang Egger, de baas van Alfa‘s Centro Stile, ligt. In AutoVisie zegt hij: “De traditie van Alfa Romeo is een combinatie van sportiviteit en elegantie. Kijk maar naar de Giulia GT van vroeger en de GTA-versies die we daarvan maakten. Die straalden agressie uit, maar met beschaving. Zoiets heb ik met de nieuwe GTA ook voor ogen.” Egger wil graag met veel carbon werken, zoals voor bumper, dak of motorkap. Enerzijds is het materiaal licht en sterk, anderzijds geeft het de auto een extra sportieve uitstraling. Voor wie de 159 GTA uiteindelijk niet ruig genoeg is, overweegt Egger om een bodykit te ontwikkelen in DTM-stijl, zo meldt AutoVisie.
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 juni 2005 om 00:08:Anthraciete GTV6 uit 1985.
Kijk dat is nou eens een echte alfa
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juli 2005 om 20:01:Kijk, zo mag ik het horen/lezen.
Naar welke gaat je voorkeur uit? (kleur, interieur, etc of een GP-versie)
Oud collega van mij heeft een hele aparte...
Een soort paarsparelmoerachtige met een 75 2Lts blok waarop hij een turbo+intercooler heeft gebouwd.
Daarachter een bak van een 75.
Gaat als een komeet, heeft 245pk.
Voorderest alles rondom gedaan qua wegligging.
Als me rijbewijs binnen is ga ik ook zo een project starten waarschijnlijk..
Heb jij een 2,5L of een met een 3L?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 18:44:Klinkt veelbelovend, maar kijk uit hé.
Heb een 2.5, dus de originele motor.
2.5 blijft ook heel heel leuk
Dat geluid, das gewoon super....
Had een 33 Qv maar motor opgeblazen helaas
Errug lekker bakkie, maar mijn ervaring met Alfa's is dat er zoveel onderhoud aan gepleegd moet worden en dat vind het grote nadeel van een Alfa...
Valt bij de nieuwe alfa's ook wel mee..
Iedereen denkt dat alleen doordat ze vroeger soms nog wel een btje beroerd waren...
Nog zo'n alfagestoorde hier...
Rijd momenteel in in 155 2.0 16v S
Ach en dat gezeik dat Alfa zo slecht is wen je eigenlijk wel aan, mijn ervaring is dat mijn Alfa's (2 tot nu toe) niet vaker stuk gaan dan een andere wagen, sterker nog, de 155 heeft mij nog nooit laten staan!
Nog ff een paar plaatjes van mooie wagens..
Rijd momenteel in in 155 2.0 16v S
Ach en dat gezeik dat Alfa zo slecht is wen je eigenlijk wel aan, mijn ervaring is dat mijn Alfa's (2 tot nu toe) niet vaker stuk gaan dan een andere wagen, sterker nog, de 155 heeft mij nog nooit laten staan!
Nog ff een paar plaatjes van mooie wagens..
Oh man!!
Bert!!
Die chameleon tipo 916, ziet er niet al te strak uit.
Tussen bumper en motorkap een gigantische gleuf waar je wel een koe tusendoor kunt proppen.
En die velgen, past helemaal niet bij het design.
Sorry.....een 4 voor de moeite, dan heb ik nog liever die Azzuro Nuvola tipo 916.
Ho!!
Wacht ff, doe me maar die bovenste 75.
Bert!!
Die chameleon tipo 916, ziet er niet al te strak uit.
Tussen bumper en motorkap een gigantische gleuf waar je wel een koe tusendoor kunt proppen.
En die velgen, past helemaal niet bij het design.
Sorry.....een 4 voor de moeite, dan heb ik nog liever die Azzuro Nuvola tipo 916.
Ho!!
Wacht ff, doe me maar die bovenste 75.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 10:55:Heb een Alfa 145, En ik heb altijd ruzie met die auto!!!!
uit welk jaar, als ik vragen mag??
waarschijnlijk een wat oudere boxer??
ik heb echt nog nooit probleemen gehad met mijn 145, en geniet er nog steeds elke dag weer van, aleen een toeter die het maar aan 1 kant doet, en een raam dat wat tikt, maar dat word binnekort verholpen (kleine gebruikelijke dingen dus)
die foto"s hier boven vind ik niet echt vet ofzo....... vooral de onderste 2 niet, vind het niet echt bij het alfa design passen.
de alfa lijn is van zichzelf al super strak, en is hier gewoon teveel veranderd door de bumper vind ik.
laatste aanpassing
En omdat iedereen er verschrikkelijk veel interesse voor toont , maar vooral omdat ik het ergens heel graag hard wil roepen: ik heb vandaag voor een nieuwe voorlopige wagen gekozen! Ik blijf er sowieso een half jaar in rijden, hij is fijn vriendelijk op de bijtelling, en zo kan ik lekker Alfa rijden tot de GT van mijn wensen er is!
147 JTD Edizione Esclusiva met rood leer, connect navigatie en 17" lichtmetaal..
Zie hier (weet je ook meteen waar ik hem vandaan heb ):
147 JTD Edizione Esclusiva met rood leer, connect navigatie en 17" lichtmetaal..
Zie hier (weet je ook meteen waar ik hem vandaan heb ):
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 23:42:Mijn ex en ik hadden btw een Alfa Sprint[ das nu bijna een oldtimer] en mijn huidige vriendje heeft een 147 JTD
hehe......... het is zeker een vaste voorwaarde dat jou partner alfa rijd
niks mee me overgins, mijn 145 staat nu bij de spuiter, en das echt vet gaar, elke dag rijd ik er tog nog langs heen om hem maar even te kunnen zien.......
na een half jaar stap ik nog steeds met plezier weer elke dag in me alfa, en komt nog steeds het echte "alfa gevoel" boven.
business>> strakke 147 hoor, vooral dat intriuur is om te kwijlen mijn 145 zal ook worden opgevold door een 147 (als het financieel mee gaat zitten) en als hij wat meer kilometers heeft gemaakt, me teller staat nu pas op 74000 dus we kunnen nog even
aangezien er hier nog best wat alfisten zitten, moeten we maar eens een meeting organisseeren (mits voldoende animo)
Ze is binnen! Mijn liefje werd afgelopen vrijdag bezorgd, ik heb er tot nu toe 1600 kilometer mee gereden, genieten! Sportvering eronder, lekker stug, de 17" wielen maken het helemaal af, heerlijke leren stoelen, altijd lekker veel koppel onder je voet en een weggedrag waar ik een erectie van krijg!