Partyflock

Forumonderwerp · 671348

Waarschuw beheerder
Gabber en de Hardcore zijn weer lekker (commercieel) aantrekkelijk.

Loop jij mee met de rest??? Of zit het je net als bij mij in hart en nieren???

Leeker uitleven op feetsen,genieten, ook zonder dat wazi gebeuren...

Waarschuw beheerder
Zit duidelijk in m'n bloed!1992-nu
Waarschuw beheerder
Dat hart en nier heb je ook niet zelf bedacht dus loopt zelf ook mee :P

Maar in iedergeval.. luister het al zo een jaar of 9 a 10 maar luister ook alle andere stylen.. dus ben geen echte "gabber" maar dat wil ik ook niet zijn :D

Waarschuw beheerder
Kenmerken van gabbers: aussie/cavello
kale kop
bomberjack
hardcore
nikies.

Wow maakt mij dat dan 20% gabber, k heb ook nikies (wel basketball schoene)

Neuh maar ff serieus: gabber ben je óf wel, óf niet volges mij. K ben het zelf dus niet, pretendeer da ook nie te zijn, maar erger me wel aan alle nep gabbers die zich stoer mene met hun kale kop en hun cd'tje van bounzz in hun discman :S

Waarschuw beheerder
Tja de meelopers...de zwabbers...

ook als je niet aan de kenmerken voldoet (PQ-Online) maar in pak loopt, kun je net zo goed nog gabber zijn...

Gabber ben je van binnen....in je hart en nieren...
Volg de scene ook al weer 10 jaar,waarvan 8 jaar feesten..

Maar nu het weer bloeit, mede door de 3e generatie..had ook mijn broertje of zusje kunnen zijn,komen er weer grote hardcore feesten...
Waarschuw beheerder
in mijn Hart stroomt alleen bloed maat... geen Hardcore !!

Wat versta jij nu onder een gabber.. ??

vertel het me is ??
Waarschuw beheerder
Zit in me bloed.... al bijna 9 jaar.

Ben blij als die populariteit weer weg is....

Kut meelopers.... in '98, '99, '00, '01 werd ik nog uitgelachen omdat ik gabber was... en dan nu vinden ze hc weer een beetje kick :@... stelletje schapen.

Waarschuw beheerder
Waar welke generatie zijn we nou??? ik dacht de 3e..

1992-1995 de eerste
1996-2000 de tweede
2001-2004 de derde

ik heb dat nog nooit echt geweten..
Waarschuw beheerder
dan zou ik gewoon nog 1ste generatie zijn :p vet
Waarschuw beheerder
eerste ??

Geboortedatum: 7 juli 1988 (15 dus)
Waarschuw beheerder
juni 1995 kocht ik Thunderdome 8... sinsdien verslaafd eraan.
Waarschuw beheerder
ohhhh ja oke ... dacht dat je doelde op het feest gebeuren :D

Maar dan zou het goed kunnen ja...

Maar persoonlijk vind ik dat ze eerst wel is een goed uitleg mogen geven over het begrip gabber.

Dan kan ik kijken of ik mezelf er in zie ?

Waarschuw beheerder
gabber: een persoon die houd van hardcore muziek in zijn vele varianten van langzaam tot supersnel...

hij of zij kleedt zich tegenstrijdig met het gewone volk..vroeger in felle/wijde kleding..tegenwoordig doffer met een spijker broek.

De extreme gabber draagt kisten,omdat die persoon zich wil ascocieren met nazi's...Genaamt Wazi's.

In het weekend komt iedereen bij elkaar, op een party om zich weer helemaal klaar te hakken voor de saaie week.

gabbers zijn een grote familie....
Waarschuw beheerder
Dan ben ik geen Gabber :d

Waardeer de muziek zker... altijd al gedaan :D
vanaf.. ja me eerste cd :D

Nazi's wil ik zowiezo als niks van af weten dus.
Maar vind dat ook niet bij het gabber beeld horen maja.

Dus ben geen gabber ... das nou jammer :( :P
Waarschuw beheerder
donateur
De extreme gabber draagt kisten,omdat die persoon zich wil ascocieren met nazi's...Genaamt Wazi's.

:frusty:

gabbers zijn een grote familie....

dat lijkt er meer op (y) :jaja:

Alhoewel het familie-gevoel op hardcore-feesten tegenwoordig vaak verder te zoeken is dan op een gemiddeld technofeest.
Een gabber is geen hakker maar je makker :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ViBo :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een gabber is iemand die hardcore nooit zal laten vallen en blijft waarderen.
In ieder geval de geschiedenis ervan moet kennen.
Politiek en muziek gescheiden houd.
Geen ruzie zoekt op feesten.
Als je jezelf gabber noemt moet je ook wel kunnen hakkuh.:p
Als gabber luister je hardcore als je blij bent, boos bent, verdrietig bent.... het past bij elk gevoel.

Tjah moeilijk te omschrijven, maar zoiets ongeveer... ik heb het gabber gevoel in ieder geval al lang.

(ow jah... zoals marcohakker het uitlegt... zie het nu net pas... is ook een goede omschrijving jah.)

En het is idd. één grote familie jah... als je op een feest staat is echt een super gevoel. Met z'n alle ga je voor 1 ding hardcore.... en dan samen los gaan dat geeft echt een mega gevoel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 razorblade: gabber zie je niet van buiten, het is hoe je het zelf voelt.....

Het is vrij breed en moeilijk begrip...
Waarschuw beheerder
ik ben blij dat ik geen gabber ben.
Artiest Triax
Waarschuw beheerder
Ik ben geen Gabber :p ik ben Hardcore liefhebber maar als je het wil omschrijven zoals jij het zegt.... dan ben ik altijd ene meer dan jij :devil:

nee serieus ja ik ben gewoon altijd al hardcore geweest maar ik respecteer ook andere stijlen stond bijvoorbeeld zaterdag met mijn aussie in de Techno zaal op In Qontrol op de set van Marco Remus te freaken omdat er FUCKIN hardstyle werd gedraait in de early rave zaal wat ik totaal niet snapten :S :vaag:

maaar gabber cq hardcore liefhebber ben je totaal van binnen heeft niks met kleding te maken.... en voor mij is het gewoon ik sta op met hardcoren en ga er ook meeslapen al bijna mijn hele leven het is gewoon een bepaalt gevoel.. maar ik wil niet zeggen dat ik niet voor andere stijlen opsta dat zeker niet...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
in 1994 via snelle housemuziek in aanraking gekomen met hardcore... sindsdien verslaafd...

en ik zie de hele scene voor de 2e keer verneukt worden.... helaas... :/

nahja, ik wacht de commerciële vlaag mensen wel weer af.... dan zullen we weer zien wie de echte die-hards zijn :)
Waarschuw beheerder
donateur
Luister van het begin af aan al naar hc andere stijlen interesseren me ook wel maar hc heeft toch wel een heel speciaal plekje in mijn hart.

Ging helaas pas in 1996-2000 de tweede generatie dus pas naar feesten zou echt willen dat ik die tijd ervoor ook had meegemaakt :(

Mis ook de tijd van de aussie/cavello's :(
Vond het er een stuk beter uitzien.
Heb de broeken iig nog elke nacht aan als pyama :D

Jammer dat als het te commercieel word de sfeer op de feesten minder worden daarom vind ik de kleiner feestjes nog steeds het gezelligst (y)

Artiest Olash
Waarschuw beheerder
Waar welke generatie zijn we nou??? ik dacht de 3e..

1992-1995 de eerste
1996-2000 de tweede
2001-2004 de derde

Kicke dan val ik net in de eerste generatie.
Maar deed pas mee aan grote feesten in de tweede generatie periode. ~mysteryland97~
en al die tijd is hardcore wel nummer 1 bij me geweest.
Dus voel me eigelijk wel een first generation gabber:d.
Waarschuw beheerder
donateur
De mijne was Shadowlands New Years rave in Eindhoven 97 of 98 volgens mij :D

Waarschuw beheerder
dan was dat 1998, viel toen samen met megarave in rotterdam energiehallen...

Waarschuw beheerder
Dit PB kreeg ik van Dj Ruffex:

hardcore je kan de boodschappen vinden onder gabbers
het komt verschillende vormen over stijlen van hardcore
terror , darkcore , hardcore , old school
in ale stijlen vind je een boodschap is het niet in de bass is het nie in de ritme
dan is he tzeker in de texten die zenden die in de de song worden verwerkt lyrics genoemd
de ene text komt grijpend aan de hart de andeerren doe je lichaam harder en rapper schreeuwen
het is een verlossing die in de texten worden gezet
een nood kreet de ene durft niet roepen dan zet hij een lyric op die wel zijn woorden kan verbeelden en realiserenn en uitbrengen
iederen song geeft een verschillende lyric een lyric is het gevoel van een dj een persoon die zijn stem verwezend in de song in een lyric in de song
de ene dieper dan de anderen de ene lyric is de verlosing nadert het einde nadert
de enen wil zeggen vergeet nie de goden de godfathers of hardcore
the asgards of thunder
is een voorbeeld
hun donker verschillende zintuigen verschillende wapens die ze verwezen in de lyric
lyric is een text is een op papier of verwerkt in
in een song de ene dieper dan de anderen worden zijn woorden verwerkt in de song om duidelijk te maken da de core niet mag vergeten de creators zoals de asgards from thunder
de creators zijn van de elementen van de natuur
vuur , water , bliksem
enzo....
die allemaal verwezen worden in een song en neer geschreven worden
om zo hun gevoelens uit te drukken
niets dan ook niets doe er die gevoelens uit doven niets
de godfathers of hardcore zijn legendes
the asgardds from thunder
de legens des natuur
zo heb je nog legendes maar ze komen al op één punt zelfde neer
er uiten hun gevoelens uit in song en lyric
de ene creeert de song en lyric met de elemeneten van de natuur
de boodschap van hardcore will never die
de asgards donder goden thor enzo ....
de bliksem van thors hamer
die in slaat in de menigte de gevoele da de dj geft die hij wilt verspreiden aan genreaties na generaties
en die dan zo levende houd
hedens vind je nog de elemente,n van de asgards
en de godfathers die in ons hart zijn gegrepen
en blijven wakkeren in ons als een vuur bal als een bliksem bal
die op iedere feestje
word in ons hart op gewekt zoals thor de bliksem en donder controleerde
controleren wij ons lichaam met de vuur en donder en bliksem gvan de goden in ons lichaam die verspreid
word door de hardcore en de lyric text
word ons lichaam voor gedreven op de legendes van de hardcore
de godfathers de thunder goden
de asgards
ze leven in ons verder generaties na generaties
de asgards of thunder en de godfathers zullen blijven
leven zeker in ons hart in de elementen van de asgards
vuur water bliksem
die doe de hardcore arise stijgen doen hoop geven aan de niewue generaties
cultuur na cultuur
dag in dag uit
jaar in jaar uit
eeuw achter eeuw
hardcore zal nooit vergeten worden
de legendes zullen nooit vergeten worde,n
beste mede gabbers hardcore en lyrics gaan veel verder dan ons vermogen
dieper dan diepste gevoelens

grtzz dj ruffex protectors of the artcore alliance

Hoor je het van een ander...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gabber... tja.

Misschien ben ik nu wel heel generaliserend bezig als ik zeg dat de 2egeneratie gabbers 't best is, tegenwoordig dan.

Als ik de 'gabberontwikkeling' van Marco Hakker (paar reply's boven deze) aanhoud, zal ik uitleggen wat ik bedoel.

De 1e generatie voelt zich mijn inziens een beetje te groot: WANT ze waren de 1e (maar ja, zonder een 1e ook geen 2e zullen we maar denken) WANT toen was alles beter WANT ze zijn ouder
Begrijp me niet verkeerd, ik scheer niemand over 1 kam, maar als ik zo links en rechts bij diverse fora kijk lees ik gewoon bepaalde reacties die mijn gevoel versterken. bv op B2S.nl waar ik bij een topic die over 1992 is for you ging, 'oudere gabbers' heb zien reageren als of ze god himself zijn.
Diegene die geregeld op B2S te vinden zijn, zullen wel weten wat ik bedoel:D

de 3e generatie is een volgens mij (uitzonderingen nagelaten) "laten we er zo nazi mogelijk uitzien, dan zijn we stoer, dan zijn we echt gabber, ik ben nazi waarom weet ik niet" generatie.:S
Ik weet heus wel dat niet elke 'nieuwe' gabber zo is, maar het gros van de nieuwste garde voldoet toch wel aan dit beeld.

Tot slot dan de middelste generatie (mijn generatie, volgens marco) is mijn inziens de beste.
Begrijp me niet verkeerd, ook hier ziten behoorlijk rotte appels tussen.
Maar vanaf mijn eerste feest (THUNDERDOME 1996 DANCE OR DIE) tot en met de feesten die medio 1999 werden gegeven heb ik een sfeer meegemaakt die na ik na die dato niet meer heb meegemaakt.

Kijk alleen maar naar het verschil in sfeer op een (pak m beet) masters of hardcore en mindcontroller.
Of het verschil tussen 2H4U en pussy lounge
Of het verschil tussen Hellraiser en back 2 school.

De muziek van nu vind ik lang niet zo goed als de muziek van 'toen'.

Zoals al eerder aangegeven, gabber/hardcore zit van binnen.
Maar wat ik tegenwoordig zoal tegenkom op feesten.:S
Heel stoer met een kale kop,kisten,afijn je weet wel hoe het kostuum eruit ziet. Maar vervolgens de hele avond stil staan. JE PROFILEERT JEZELF TOCH ALS ZIJNDE GABBER? gedraag je er dan ook naar.

Deze reply zullen sommige mensen misschien wel in het verkeerde keelgat schieten, maar so be it.
Waarschuw beheerder
helemaal mee eens (Y) :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
:yes:

de genoemde 3e generatie verdient de titel "gabber" niet....

t woord lijkt me toch voor zich spreken...

Waarschuw beheerder
Het zit in me bloed
Vind het geweldig die feesten
puur genieten

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Ben al gabber sinds 92!
Heb de mazzel gehad dat Neophyte mijn overbuurjongen was en ik dus vaak met hem in contact kwam en dus de aankomende hardcore/gabber...ook vaak bij hem thuis gezeten en eigenlijk zo'n beetje Neophyte zien ontstaan...
Sinds de eerste Turn up the bass cdtjes ben ik een beetje derin gerold en toen Thunderdome gestart werd zag je het al groter en groter worden...
Sinds 98 ben ik gaan feesten ( Energiehal e.d) en ben nog steeds helemaal into hardcore.
Ben wel naarmate de loop van tijd ruimdenkender geworden...zo heb ik bijvoorbeeld ook techno,breakcore en andere stijlen leren waarderen en kleed me gewoon af en toe normaler dan de huidige hype.
Vind zowiezo dat als je gabber bent ook wel wat van de muziek af moet weten en niet alleen maar de massa volgt van wat nu de hype is.
Ik leef voor hardcore en ik zie dat dat bij sommige nog wel es ontbreekt die zich 'gabber' noemen.

Waarschuw beheerder
Mapo,je hebt helemaal gelijk! :respect:

Waarschuw beheerder
ut zit in mijn botten vrees ik

eens besmet altijd besmet

Waarschuw beheerder
dit sluit er goed bij aan lijkt me,m'n ouwe topic:

Er wordt hier wel eens gedaan of het allemaal zo leuk is tegenwoordig,maar ondertussen!Klote new-style,je kan er nie eens op dansen!
Wat we missen is gewoon sfeer...idereen dansen(dus niet 10 van de 500 man).Gewoon sportkleding
lekker simpel.Lonsdale is wel mooi,maar niet voor early rave feesten,duidelijk?!kijk maar eens een
thunderdome videoband rond 1996...wat een tijd was dat zeg!!!!!!wat een muziek,wat een licht en wat een sfeer!lekker hakkuh in plaats van dat stomme gestamp!!!hierbij wil ik even respect tonen
voor iedereen die tot die periode uit z'n dak gingen.Gelukkig komt het allemaal wel weer een beetje terug dankzij de mensen die helemaal gek zijn van die ouwe hardcore(getuige nightmare en h4l).De muziek moet weer fun zijn!!!

Waarschuw beheerder
lijkt me dat dit de 2de generatie is toch??

Waarschuw beheerder
Aars topic nummer 301 over dit onderwerp.

Netjes (Y)

Waarschuw beheerder
de eerste generatie was verreweg de beste.. 2de kan nog net maar dat van nu? helemaal naar de klote geschopt door die gassies van nu.
Waarschuw beheerder
donateur
-NL-Revolting Against-NL- 13 april 2004 03:08
Ben al gabber sinds 92!

geboortedatum 6 november 1984 (19 dus)

ik ruik praatjes
Waarschuw beheerder
donateur
dat kan je verwachten hier he .
Waarschuw beheerder
donateur
blijven hier topics geopend worden over wanneer je nou wel of niet een gabber bent???

vind dat deze ook wel weer gesloten mag worden!!

Waarschuw beheerder
als ik dit zo lees lijkt het wel hetzelfde als het neger zijn...

die zijn net zo trots
Waarschuw beheerder
donateur
druk bij alle genoemde jaartallen een aantal jaar op en je hebt het werkelijke jaartal
Artiest Holmen
Waarschuw beheerder
ik ben een meeloper

Waarschuw beheerder
jah ik vind t ook wel knap hoor als je 19 bent en al vanaf 92 heen gaat.. dan ben je welgeteld 7 jaar.. echt vet goed (Y)

Waarschuw beheerder
Gabber = vriend

en ik ben een vriend van iedereen :d

Waarschuw beheerder
luister pas 4 jaar naar hardcore;-)

ben aboluut voor de tijd van aussi en nikies(Y)
kom alleen om te feesten, en niet om erbij te horen of de nazi uit te hangen...

verder heb ik respect voor de andere muziekstylen, maar krijg alleen bij hardcore zo'n gevoel van binnen: jah dit is et gewoon:respect:

:d
Waarschuw beheerder
jah ik vind t ook wel knap hoor als je 19 bent en al vanaf 92 heen gaat.. dan ben je welgeteld 7 jaar.. echt vet goed

98 zegt ie...is dus 13...of 14...ligt eraan wanneer zun 1e feest was...
Gebeurde in die tijd wel vaker...op zo'n jonge leeftijd... ;)

En waarom zou hij op zun 7e niet voor de 1e keer ermee in aanraking kunnen zijn gekomen?
Daar in die omgeving kwam je er veel sneller mee in aanraking...en als ie daadwerkelijk de overbuurjongen van Neophyte was is dat al helemaal mogelijk...

Ik luister er ook al vanaf 93 naar ofzo...maar ben pas veel later naar feesten gegaan...vond mun eigen daar voor nog veel te jong... :)
Maar ik ben geen gabber... :p
Waarschuw beheerder
Luister nu zo,n 10 jaar naar hardcore,vanaf de houseparty en rave parade en turn up the bass cd,s tot aan de Moh en hardcore to the bone cd,s van nu,en de drang om naar hardcore te luisteren is nog steeds hetzelfde als 10 jaar geleden:D:-D
Waarschuw beheerder
Mijn eerste housecdtje stamt uit '92 genaamd houseparty 2. De originele met O fortuna die later verboden werd.

Sindsdien zwaar verslaafd aan de harde beats. Gabber noem ik mij inmiddels niet meer, alhoewel ik nog steeds verlang naar de sfeer van 6 a 7 jaar terug. Heb nog steeds mijn aussie in de kast liggen, noem het maar jeugdsentiment.

Ik noem mezelf tegenwoordig hardcoreliefhebber eigenlijk nog meer liefhebber van de early rave.

Was ik maar weer 16!
Waarschuw beheerder
donateur
wat is n gabber? :X:S
Waarschuw beheerder
Ik ben denk ik ongeveer 2% gabber.

Vind het wel leuk op z'n tijd.