Gabber... tja.
Misschien ben ik nu wel heel generaliserend bezig als ik zeg dat de 2egeneratie gabbers 't best is, tegenwoordig dan.
Als ik de 'gabberontwikkeling' van Marco Hakker (paar reply's boven deze) aanhoud, zal ik uitleggen wat ik bedoel.
De 1e generatie voelt zich mijn inziens een beetje te groot: WANT ze waren de 1e (maar ja, zonder een 1e ook geen 2e zullen we maar denken) WANT toen was alles beter WANT ze zijn ouder
Begrijp me niet verkeerd, ik scheer niemand over 1 kam, maar als ik zo links en rechts bij diverse fora kijk lees ik gewoon bepaalde reacties die mijn gevoel versterken. bv op B2S.nl waar ik bij een topic die over 1992 is for you ging, 'oudere gabbers' heb zien reageren als of ze god himself zijn.
Diegene die geregeld op B2S te vinden zijn, zullen wel weten wat ik bedoel
de 3e generatie is een volgens mij (uitzonderingen nagelaten) "laten we er zo nazi mogelijk uitzien, dan zijn we stoer, dan zijn we echt gabber, ik ben nazi waarom weet ik niet" generatie.

Ik weet heus wel dat niet elke 'nieuwe' gabber zo is, maar het gros van de nieuwste garde voldoet toch wel aan dit beeld.
Tot slot dan de middelste generatie (mijn generatie, volgens marco) is mijn inziens de beste.
Begrijp me niet verkeerd, ook hier ziten behoorlijk rotte appels tussen.
Maar vanaf mijn eerste feest (THUNDERDOME 1996 DANCE OR DIE) tot en met de feesten die medio 1999 werden gegeven heb ik een sfeer meegemaakt die na ik na die dato niet meer heb meegemaakt.
Kijk alleen maar naar het verschil in sfeer op een (pak m beet) masters of hardcore en mindcontroller.
Of het verschil tussen 2H4U en pussy lounge
Of het verschil tussen Hellraiser en back 2 school.
De muziek van nu vind ik lang niet zo goed als de muziek van 'toen'.
Zoals al eerder aangegeven, gabber/hardcore zit van binnen.
Maar wat ik tegenwoordig zoal tegenkom op feesten.

Heel stoer met een kale kop,kisten,afijn je weet wel hoe het kostuum eruit ziet. Maar vervolgens de hele avond stil staan. JE PROFILEERT JEZELF TOCH ALS ZIJNDE GABBER? gedraag je er dan ook naar.
Deze reply zullen sommige mensen misschien wel in het verkeerde keelgat schieten, maar so be it.