Partyflock

Forumonderwerp · 663510

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Molukse wijk duldt geen vreemden (in Nederland wel te verstaan)

Uitgegeven: 5 maart 2004 10:49

SITTARD - In Sittard zijn bewoners van twee straten in opstand gekomen tegen de toewijzing van een leegstaande woning aan een Nederlands gezin. De wijk bestaat volledig uit Molukkers en zij wensen geen niet-Molukkers in hun wijk. Ze hebben dit aan woningcorporatie WVS in Sittard laten weten.

Ook hingen de bewoners een spandoek op met het opschrift: "De Molukse wijk is alleen voor Molukkers". WVS reageerde vrijdag geschrokken. De toewijzing van de woning aan het Nederlandse echtpaar wordt opnieuw "in beraad genomen", zei een woordvoerster. WVS gaat met de Molukkers praten om "misverstanden" uit de wereld te helpen.

Het moet niet gekker worden!
ow.... dacht dat ze jou bedoelden

Sukkel
De reden dat de emoties zo hoog oplopen bij die groep molukkers is dit denk ik:

Mijn schoondochter heeft een spierziekte en kan daardoor heel moeilijk lopen. Nu woont ze nog met haar gezin op zes hoog in een flatje in Limbrichterveld. Kun je je voorstellen dat we dolblij zijn als onze kinderen en kleinkind hier naartoe komen?
Sukkel

dankje

Ja en dan kan ik het me voorstellen dat de emeoties hoog oplopen hoor:S
De reden dat de emoties zo hoog oplopen bij die groep molukkers is dit denk ik:

Mijn schoondochter heeft een spierziekte en kan daardoor heel moeilijk lopen. Nu woont ze nog met haar gezin op zes hoog in een flatje in Limbrichterveld. Kun je je voorstellen dat we dolblij zijn als onze kinderen en kleinkind hier naartoe komen?

Oke, begrijpelijk...
Maar is dat een reden om een gezin dat in die wijk wil komen wonen niet toe te laten???
Dan moeten ze, zoals in het stukje staat, zelf het huis met z'n allen opkopen...
Of zie ik dat verkeerd??

Dus heeft het niks met discriminatie te maken, maar willen ze alleen maar de regels naar hun hand zetten en nu het uitkomt zelf bepalen wie er in de woning komt? Als ze daar nou zoveel belang aan hechten, hadden ze die commissie niet moeten laten doodbloeden om vervolgens de woningbouwvereniging het vuile werk te laten doen..
laatste aanpassing
Wederom, ik zeg dat het een verklaring is (begrijpelijk) waar het vandaan komt.. niet ik het er mee eens ben..
Ik belicht in een discussie graag meerdere kanten, vandaar ;)
Woningbouwverenigingen moeten gewoon niet zulke afspraken maken.

Dadelijk wil elke subcultuur in nderland een eigen plekje :/

Ik wil wel een wijk waar alleen maar mooie vrouwen wonen :9

Dan wil ik wel in de toelatingscommissie.
laatste aanpassing

Dus heeft het niks met discriminatie te maken, maar willen ze alleen maar de regels naar hun hand zetten en nu het uitkomt zelf bepalen wie er in de woning komt? Als ze daar nou zoveel belang aan hechten, hadden ze die commissie niet moeten laten doodbloeden om vervolgens de woningbouwverening het vuile werk te laten doen..

Helemaal mee eens(y)

Ik wil wel een wijk waar alleen maar mooie vrouwen wonen

Daar wil ik vlakbij wonen dan:yes::p
Ik wil wel een wijk waar alleen maar mooie vrouwen wonen

Let me know!!!
I Will be present!!!:yes:

Oftewel dit heeft niks met racisme te maken?

Dit is racisme van het ergste soort. Het soort racisme dat al jaren lang wordt getolereerd door onze media en regering. Racisme van de autochtone Nederlander. Want over de opvattingen rondom racisme valt nog veel te veranderen; bijvoorbeeld: "Racisme / Discriminatie is niet alleen iets dat door een autochtoon kan worden geuit, een allochtoon kan net zo goed discrimineren.

Hoe dan ook, weer een leuk item voor de lijst van niet aangeklaagde racisten die openlijk in de maatschappij discrimineren.

doei doei nederland, slaap lekker verder

Voor je het weet claimt een bepaalde bevolkingsgroep een provincie en wordt dit door onze regering ook in beraad genomen.

gratis landje weggeven voor iedereen

Je kan er bijna een leuk liedje over schrijven.
Oftewel dit heeft niks met racisme te maken?

Dit is racisme van het ergste soort. Het soort racisme dat al jaren lang wordt getolereerd door onze media en regering. Racisme van de autochtone Nederlander. Want over de opvattingen rondom racisme valt nog veel te veranderen; bijvoorbeeld: "Racisme / Discriminatie is niet alleen iets dat door een autochtoon kan worden geuit, een allochtoon kan net zo goed discrimineren.

Hoe dan ook, weer een leuk item voor de lijst van niet aangeklaagde racisten die openlijk in de maatschappij discrimineren.

doei doei nederland, slaap lekker verder

Voor je het weet claimt een bepaalde bevolkingsgroep een provincie en wordt dit door onze regering ook in beraad genomen.

gratis landje weggeven voor iedereen

Je kan er bijna een leuk liedje over schrijven.

:respect: :yes:

zie je nou: HUN MOGEN ONS WEL DISCRIMINIEREN MAAR WIJ HUN NIET

ik :kots: over hun allemaal!

Waar halen ze gore moed vandaan??
Stelletje achterlijke halzen!!
Als ze zonodig een "molukse cultuur"" willen, moeten ze op de mollukken gaan wonen!

de regeltjes in nederland gewoon hanteren en niet gaan aanpassen,omdat "buitenlanders" het heft in eigen handen duiden te gaan nemen..

maar??

die regeltjes te werk stelligen tegen "buitenlanders" in nederland blijkt vandaag de dag erg moeilijk te wezen..

waarom??(chantage)

het is voor mij een vraag en voor hun hopelijk een weet!!
laatste aanpassing
Een beetje zwak van nederland die het zover laat komen. Die molukkers hebben weinig te zeggen wie of wat er in dat straat komt te wonen. Maar het ligt gewoon aan beleid hier in Nederland..mensen kunnen hier doen en laten wat ze willen. tja en mensen doen meestal wat werkt. Als zij zien dat ze steeds hun zin kunnen krijgen..waarom niet!? Zover zal het bij dit denk k niet komen!

HUN MOGEN ONS WEL DISCRIMINIEREN MAAR WIJ HUN NIET

anders ga je toch gezellig hun discrimineren... kijken hoe ver je ermee komt! ;)
laatste aanpassing
Vreemd verhaal, ik zag het net ook op tv. Nou als ik die Nederlandse familie was zou ik daar never nooit willen wonen!! Kom je over een paar weken zelfs in het nieuws.. :vaag:

Als ik dus een poging wil doen om beroemd te worden moet ik in die wijk gaan wonen?
Er was dus een afspraak tussen gemeente en die mensen!

Ik vind Molukkers een goed volk, ze komen tenminste op voor elkaar!! zie je bij Nederlanders niet gebeuren! (ik niet in ieder geval)
Maar dit vind ik een beetje tegenvallen, een wijk claimen?

mensen moeten eens kappen met dat 'ik heb recht op'.
ik kotst daarop, bleh

Op een camping sta ik ook liever bij nederlanders in de straat, misschien hebben ze nog steeds een beetje dat camping gevoel :p

Maar zonder gein, dat ze discrimineren is onzin vind ik, hun proberen gewoon hun eigen cultuur een beetje te behouden in die buurt, laat maar zeggen hun Normen en Waarden, en dat mag best vind ik, want ze passen zichzelf buiten de wijk gewoon goed aan (op een paar rotte appels na) het is niet zo dat ze een hekel hebben aan andere culturen, het past er alleen niet in thuis(net als de islamitische cultuur in nederland) en daar kan ik inkomen opzich want die wijken bestaan al descenia lang, alleen waar ik niet in kan komen is dat ze beginnen te dreigen met Actie, want daar hebben ze inderdaad gewoon geen recht toe, dus ff samengevat: dat ze er niet blij mee zijn kan ik begrijpen, maar helaas voor hun gaan zij daar niet over, dus hebben ze het maar te accepteren als er nu toevallig even iemand anders komt wonen..

idd, en helaas hebben wij allemaal nergens recht op al zouden we willen.

het ergste zou nog zijn als ze hun zin krijgen

wat ik hierboven al las dat sommige niet eens meer in zo'n wijk willen wonen, ook dat is erg triest.

er is niks mis mee om je cultuur te behouden dat maakt het kleurrijk maar ik vind het sowiezo te ver gaan om ze allemaal bij elkaar te zetten onder het mom van 'Cultuur Behoud" blabla

ik zou ook graag met al mijn vrienden en familie in 1 buurt te wonen, denk dat de gemeente daar lak aan heeft...
Ik als "Mislukker" (mijn vader is maar een halve molukker) vind het ook belachelijk, het zou toch wat zijn als iedere cultuur zijn eigen wijk krijgt..

Ik bedoel maar waar moet ik dan wonen ;) ?!

klopt, maar stel nou dat jij al descenia lang met je familie en vrienden ergens zou wonen (en jullie zouden andere normen en waarden hebben) dan kan ik me voorstellen dat je niet blij zou zijn met een andere cultuur, en dat heeft dan nix met discriminatie te maken! Kunnen we wel zeggen dat het ONS land is blablabla, maar uiteindelijk worden die bewoners daar er niet blijer op, en hoogst waarschijnlijk dat nieuwe gezin ook niet (als je snapt wat ik bedoel)

Maargoed, snap alleen dat ze er niet blij mee zijn, verder snap ik niet waar ze het recht vandaan halen om te gaan dreigen met Acties..

Jullie praten over KRIJGEN, maar als iets al IS, dan gaat dat toch heel niet op..

nou Afwazig dan zou je waarschijnlijk bij mij in de left-overswijk komen.

er wordt toch niet van hun gevraagd om hun cultuur op te geven, is het echt zo dramatisch dan??

sorry hoor, maar welke bleekscheet zou zich daar nou veilig voelen als je weet dat je niet gewenst bent in de wijk vol Molukkers. en dat maakt mij pissed ...
Wat Branko-macello zegt is dus echt onzin he. Als ik zeg dat Nederland alleen voor Nederlanders is dan discrimineer ik, en als ik zeg dat ik geen molukker in 'mijn' wijk wil is dat ook discriminerend, maar als 'zij' dat doen is het geen discriminatie??????

Sorry hoor voor mijn 'misdenken'

:bah:

dat heeft er toch nix mee te maken, hun hebben ooit dat pact gesloten, dus hun zijn er niet blij mee, Logisch toch? en ze zeggen er nota bene bij dat het niet tegen nederlanders of andere culturen is, maar dat hun ooit verteld is dat dat zo zou blijven, en sja, als mij word verteld dat er geen Turk meer het land inkomt, en het gebeurt toch, dan zou ik er ook niet blij mee wezen nee, discrimineer ik dan ja???? maargoed... laten we er hier maar over ophouden want over 1 ding zijn we het wel eens toch? die mensen moeten daar gewoon kunnen wonen, of de rest van de wijk dat nou wil of niet, ze zijn zelf opgestapt uit die commissie..
Hier ben ik het bijna helemaal met je over eens. :respect:
Had me zoiezo niks geleken daar tussen allemaal Molukkers.
Ze zouden best aardig kunnen zijn hoor.
Maar als er alleen maar Molukkers wonen om je heen zou ik me echt niet thuis voelen.
Die mensen hebben andere gewoonten etc.
Het past hier ook niet zeg ik er ff bij.
Veel buitenlanders die in NL komen passen zich niet goed aan en blijven volgens hun normen en waarden leven.
Dat is slecht vind ik.
Daarom is het verschil ook zo groot.
Maar dat is ook de fout van onze eigen overheid.
En dat beginnen ze nu langzamerhand in te zien.
Alle buitenlanders moeten nederlands leren praten en nederlands leren eten.
Weet zeker dat ze zich dan veel beter aanpassen.
En die extreme geloofs uitingen moeten ze afschaffen en zelfs strafbaar maken, want geloof maakt mensen 'blind'.
laatste aanpassing
Je zou maar net als enigste autochtoon een huis hebben in de wijk.
Kun je lekker fluiten naar de overwaarde van je huis. Kun je het dus nog beter opblazen voordat je het verkoopt.
als wij in een hele wijk met "blanken" zouden wonen en je zou zeggen dat er geen buitenlanders bij mogen heb je de poppen aan het dansen.
wie denken ze wel niet dat ze zijn.
ze wonen al met genoeg in die wijk.Hoe gek moet het in NED. gaan worde. straks ben je nog een vreemdeling in je eigen land.
Als je een rijk wilt beginnen moet je eerst geld en rijkdom hebben.
En als je dat eenmaal hebt wil je dat beschermen.
In Nederland is dat beschermen niet goed genoeg gedaan.
Er is maar gegooid met geld en een potje gemaakt daar in de kamer.
Als ze er zelf maar beter van werden.
Nooit is er naar de burger om gekeken, wat beter voor hen zou zijn.
Een beetje de scheinheil uithangen in Europa.
Alles koek en ei hier.
En maar vluchtelingen binnenhalen, totdat het een probleem wordt.
En dan moeten de Nederlanders het maar weer gaan betalen.
Landen als Noorwegen en Engeland lachen zich rot.
Die denken "wat een sukkels daar".

.

ziek
laatste aanpassing

wie z'n land is t nou??
wie z'n land is t nou??

Nou??? Nederland is geen eigendom van een bepaalde bevolkingsgroep...

Maar goed, ik vind het belachelijk, zeker in het kader van de verspreiding die overal aan de orde van de dag is. Ik vind dat hier moet worden ingegrepen vanuit Den Haag. Dit kan echt niet.

Of het nou molukkers, Marokkanen of turken zijn, doet er niet toe... Je vestigd je in Nederland en je hebt je dus aan te passen, geen aparte wijken dus...
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
hoe kunnen de Molukkers in deze wijk eisen dat afspraken nageleefd worden terwijl die desbetreffende afspraak al 2 jaar verlopen is ?

:frusty:

die jongens uit het Oosten zijn zo temperamentvol :O O:)

Dit is dus wat men noemt 'segregatie'. En dit alles in de hand gewerkt door onze geweldige bestuursorganen in onze gemeentes. Ze doen werkelijk waar ALLES om bepaalde groepen mensen tevreden te houden. Een afspraak waarbij een groepje mensen zelf mag kiezen wie er in de wijk mag wonen is natuurlijk te absurd voor woorden. Hiermee werk je juist groepenvorming in de hand en de bijbehorende problemen. Hoe kan je nu de verantwoording van huisvesting bij burgers neerleggen?????

Kanttekeningen bij opmerkingen van anderen:

- Wij zijn de molukkers niets verschuldigd. Dat ze ons geholpen hebben ten tijde van de oorlog in Indonesie is natuurlijk mooi, maar vlak niet uit dat deze mensen hier zijn opgevangen en gehuisvest. Ze hebben de vrijheid die alle nederlanders hebben en mogen ook aanspraak maken op onze verzorginsstaat. Ik denk dat dit voldoende dank is. Je kunt natuurlijk wel blijven eisen voor dingen uit het verleden, maar er zit natuurlijk wel een grens aan.

- Nederland is van de Nederlanders (ongeacht huidskleur). Wanneer een bepaalde groep weigert te accepteren dat ze respect moeten hebben voor het land van de Nederlanders, mogen ze wat mij betreft per direct op retour. We hebben te lang getolereerd dat er groepen mensen eisen stellen aan hun rechten en daartegenover geen verplichtingen willen vervullen. Als je in andere landen komt, dan is dat het land van de inwoners waar je je begeeft. Je hebt daar respect te hebben voor die cultuur en die mensen, WANT DAT LAND IS VAN HEN! Dat land is opgebouwd door de mensen die er wonen, misschien al wel duizenden jaren.
Waarom moet het dan godverdomme in Nederland zo zijn dat dit land van iedereen is? Praat toch geen poep!!!
Artiest Dylan
Hallo kennen jullie de geschiedenis niet. Hoe komt dat dat hier in Nederland Molukkers zitten?? 50 jaar geleden had je nederlands indie. Nederland was dus de baas in indonesie. De molukkers hebben voor nederland gestreden tegen de japanners. Hoop van jullie opa's hebben ook in indonesie gestreden. Die Molukkers die toen hier heen zyn gekomen. Zal eigenlyk maar voor heel tydelyk zyn. Ze zouden volgens my binnen 2 maanden destyds weer teruggaan. Maar nee. Ze werden hier in kampen gezet en opeens kregen ze te hooren dat ze Nederlandstaatsburger waren geworden. En dus niet meer terug konden. maar iedergeval. Het is een te lang verhaal om het helemaal uit te leggen.

Maar in iedergeval.Ga nou niet zomaar klakkeloos je mening verkondigen over molukkers als je totaal niet weet wat er in het verleden is gebeurd. Want jullie zyn allemaal kortzichtig. Ok dat ben ik ook ff kwyt
Ok ok. Vind het ook wel raar dat ze een hele wijk gaan klemen. Ik woon zelf in ridderkerk. We wonen hier ook verspryd. Maar het ging me hierom. Dat hier iedereen ze wordje al klaar heeft terwyl ze helemaal niets weten over de situatie.
Ik zeg eigenschuld dikke bult

Zijn genoeg Nederlanders die het zelfde doen als er misschien een opvangcentrum of allochtonen mensen bij hun in de wijk komen omdat de waarde van hun huis dan misschien zakt :kots: :X
Dylan (hollywood music hall HMH) 6 maart 2004 11:43
Want jullie zyn allemaal kortzichtig.

dank je :jaja:
Fubar 6 maart 2004 11:50
Zijn genoeg Nederlanders die het zelfde doen als er misschien een opvangcentrum of allochtonen mensen bij hun in de wijk komen omdat de waarde van hun huis dan misschien zakt

leuk voorbeeld.. dit gaat ook op voor gehandicapten !!
Wij mogen ook niet eisen wie er wel of niet om ons heen komt te wonen, dus waarom denken zei dat wel te mogen? discriminerend/arrogant??
Mogen i.i.d. blij zijn dat ze hier mogen wonen.

ik ben zelf ook Moluks, woon niet in een Molukse wijk...heb je ook niet hier in zutphen...

op zich begrijp ik de frusties van iedereen (hot item die allochtonen)..alleen sommige uitspraken van sommige mensen laten alweer zien dat zij geen basisschool hebben afgemaakt...

het is jammer dat zij in Sittard zo reageren...ze zien de wijk ook als hun wijk..ze wonen er al decennia's, en er zijn ook afspraken gemaakt tussen wijkraad en gemeente Sittard.
Wiens fout is het eigenlijk?? De Nederlandse Overheid heeft zelf ervoor gezord dat Molukkers bij elkaar kwamen te wonen...dus nou al die frusties botvieren op die Molukkers???
Beetje jammer...
het is ook niet okay te zeggen "Molukse wijk alleen voor Molukkers"
maar dan had de Overheid nooit Molukse wijken moeten creeeren...
Artiest Mani
de meeste buitelanders begrijpen gewoon niet wat intregratie is..!!!

sommigen van jullie moeten eerst eens nadenken over wat voor bullshit jullie uitkramen :frusty:

Molukkers zijn gewoon nederlanders! hebben jullie nooit geschiedenis gehad op school?

Verder is die molukse gemeenschap er in sittard al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. er zijn gewoon toen afspraken gemaakt over die woonwijk (genoemd "de wijk" onder de molukkers) en ik kan me goed voorstellen dat de mensen zo reageren als die afspraak geschonden word (afgezien van of die afspraak gemaakt had kunnen/mogen worden)

Als jullie een afspraak hebben (onder wat voor voorwendselen dan ook gemaakt) en die afspraak word geschonden word je ook verontwaardigd.

Verder zijn er nooit problemen geweest met die mensen of de wijk. het is geen achterstandswijk of zogenaamde "ghetto".

Dus, denk eerst eens na voordat je uitspraken maakt of ga na dat wat je zegt wel waar is. Zoveel van jullie staan zo snel klaar met jullie woordje of babbeltje als het (volgens jullie) om allochtonen gaat :S