Partyflock

Forumonderwerp · 663432
Ik heb al best lang Tonar Banana elementen op mijn Technics zitten. Ik heb er verder nooit problemen mee gehad, moest alleen een keer nieuwe naalden kopen maar dat is normaal als je ze al een poosje erop heb zitten.

Ik zit eraan te denken om een keer iets anders te proberen, maar ja, welke elementen dan? Ik heb al een aantal keer in topics gelezen dat de Tonar Banana elementen je platen naar de klote helpt etc. Ik heb er dus nooit problemen mee gehad maar ik sta open voor verandering :P

Welke elementen zou ik dan het beste kunnen kopen?

Owja, het kan best zo zijn dat dit een dubbele topic is ofzo haha, maar ik kon niks vinden met de zoek functie dus het zal wel ok zijn :)
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Als je het gemiddelde pakt dan kan een naald pak um beet een 600 uur mee gaan. Verder calculaties mag je zelf doen met dit mooie weer

Ik doe al zo'n 5 jaar met mijn stanton 500's...
Niet normaal, wat een robuuste dingetjes, niet stuk te krijgen gewoon... en ze hebben in die 5 jaar al vele maar dan ook vele malen meer gedraaid dan 600 uur... Meestal als ik merk dat de sound achteruit gaat, maak ik ze gewoon weer schoon, met een naald en of heel fijn scherp mesje schraap ik het "vingervet" er dan weer af...

Hier ff een kort filmpje (over hufterproof gesproken :P) welk enkele jaren geleden is opgenomen, de naald in kwestie is nu nog steeds in gebruik, nog steeds prima sound :D

http://www.vinyljunk.nl/new/multimedia/video/krassen.asf

wel ga ik binnenkort shure aanschaffen, dit ivm scratchen...

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing

Ik heb mijn Concorde Pro Sets verkocht, morgen komen de Shure Whitelabels binnen. :)
Hey Vinyl Junk, doet die plaat het nog? :D
Nee, die is naar zijn grootje... Hebben we nog lang plezier van gehad... > *** sniff vinyl *** :P

Heel apart trouwens: ik las op internet dat de Whitelabel sperisch is. Sperisch zou betekenen dat er een zwaardere naalddruk nodig is en dat de geluidskwaliteit minder zou zijn. En dat terwijl de Whitelabel bekend staat om zijn lage benodigde naalddruk en hoge geluidskwaliteit.

Iemand?