Partyflock

Forumonderwerp · 660701

Waarschuw beheerder
Omdat je in de topics geen antwoorden meer kan plaatsen over hoe jij emigreren vind, start ik een nieuw onderwerp :)

Waarom willen mensen zo graag emigreren ? Zijn jullie hier niet gelukkig ? of is het enkel maar een droom die geen werkelijkheid word?
Waarom zou jij zo graag willen emigreren en waarom denk je dat andere landen leuker en beter zijn dan emigreren?

Zelf zie ik het nut er niet van in :S Misschien als je rijk bent een huisje ergens in Frankrijk ofzo, okee, maar ik zou zelf niet gewoon mijn verleden en mijn vrienden en familie zomaar even kunnen vergeten en even lekker in een ander landje gaan wonen :/

Wat vind jij zelf? Zou je het willen en zou je er geen moeite mee hebben om het verleden achter je te laten en een heel nieuw leven te beginnen?
Waarschuw beheerder
mijn vriend moet in de toekomst misschien naar jakarta of mexico voor zijn werk...nou ik ga graag mee hoor..eerst hier ff een tijdje door feesten en dan over een jaar of 6 wil ik best mee
Waarschuw beheerder
to hardcorelover:

ik bedoelde met deze zin(nou ten eerste ben ik allochtoon en vele vinden misschien dat ik sowieso moet oprotten maar blij voor mij daar beslissen jullie niet over)dus...

dat de normale burger niet beslist welke allochtoon moet blijven en welke niet,zo in de zin van jou moet ik niet,dus moet je het land uit,tuurlijk mag je er wat van zeggen ik hou je niet tegen.barst open gooi het eruit :P

en ik zou wel willen vechten voor een beter nederland maar dat begint nu toch boven aan,en das bij de "hoge pieten uit den haag"
maar een een beter nederland is voor mij:

1.een beter en nieuw herzien strafrecht en beleid
2.betere zorg voor ook de lage inkomens,die moeten nu egt lijden.
3.een betere intergratie beleid
4.minder bureaucratie
5.betere pensioen en ziektekosten beleid

nah kan nog wel een hele lijst opnoemen maar dit zijn toch hoofdpunten waar ik me aan stoor in dit land.

maar zeg nou zelf als je het geld had om te emigreren dan hoef je eigenlijk toch geen 2 keer na te denken,ga maar na bijv. wat miss tails endymion zegt,je kan toch geen kind hier laten opgroeien,ben ik het volkomen mee eens,mijn kind moet naast de opvoeding ook NUTTIGE dingen meekrijgen op school,voo ik het weeet beheerst mij kind eerder een andere taal dan nederlands.

noem me gek maar ik zie dat echt gebeuren.
daarnaast belasting betalen,ok geen probleem,tikkie veel maar ok,maar ik betaal belasting en wat krijgen we ervoor,uiteindelijk alles bij elkaar opgeteld alleen maar meer ellende.
ik zeg niet dat het in buitenland per definitie beter moet zijn,ik weet zeker dat ik een land kan vinden waar deze punten die ik hier opnoem in zekere zin stukken beter zijn.

en als we dit allemaal gehad hebben maar niet te beginnen over het weer hier alhoewel het wel steeds warmer word en binnen aantal jaar kennen we geen witte winter meer,global warming (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Emigreren is voor mij al buiten de regio van Eindhoven gaan wonen.
En dat is wel het laatste wat ik zou doen.

Groove me tony!!! > wat jij beter wil zul je met een kabinet voor 'rijke mensen' niet krijgen (dat heet rechts).
Prima partijen trouwens voor mensen met groot kapitaal of een eigen bedrijf, alleen niet voor de arbeiders.
En die zijn er altijd het meest :yes:

Waarschuw beheerder
laat iedereen lekker emigreren die dat willen scheelt mij weer een hoop ergenissen over die zeikerds die ned. te klein vinden of zo nodig alles anders willen dat kan nu eenmaal niet !!!!
en die buitenlanders gaan toch niet weg :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik weg ga, dan maar naar Azië. Hong Kong of een andere boomtown (Shenzhen, Shanghai, Chongqing enz.) in China, Daar liggen de mogelijkheden voor wat ik wil gaan doen. Europa heeft dat niet meer, zeker niet met een krimpende bevolking dat onze economie helemaal kapot gaat maken (lekker pessimistische visie).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zou nooit emigereren... alleen als het echt moet bijv. door een stijging van de zee spiegel waardoor de randstad onderloopt, dan zou ik denk naar Engeland verhuizen.

Verder is Nederland gewoon het land, als ik zou emigereren zou ik na een paar weken echt wel heimwee krijgen naar onze mooie landje.
Elk land heeft voor en nadelen ook het onze, en de landen waar je naartoe zou verhuizen.

als er echt te weinig ruimte zou zijn na verloop van tijd... dan lijkt het me duidelijk wie als eerst mogen vertrekken.

Waarschuw beheerder
donateur
Emigreren is vaak al zo snel gezegd, de meeste hebben niet door dat emigreren betekend dat je ALLES achter laat en helemaal over nieuw moet beginnen

Dus nieuwe vrienden maken, werk zoeken, woonplaats...een nieuw land..eigenlijk sta je er helemaal alleen voor
Dat is echt niet niets
Ik zou ook wel weg willen maar dan meer voor een paar jaar ofzo

Waarom?
Tsja je bent jong en je wilt wat
Wil nog zo veel zien en leren...ben enorm reislustig
En ja nu kan het nog...
Ach ik zie wel waar ik kom :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
omdat mensen zich niet willen aanpassen aan onze multiculturele cultuur