Partyflock

Forumonderwerp · 656237
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Wat is volgens jou functioneler...

Ik ga toch voor Fruityloops:D

Artiest Sane
Reason vinnik t beste, maar dat is waarschijnlijk omdat ik met Reason begonnen ben een aantal jaartjes geleden en niet met FL... anders was t andersom geweest :-) ... Reason kan ik ook lekker ReWiren aan Cubase SX dus dat is weer een pluspunt... En Reason werkt gewoon lekker simpel, draai je aan dat knopje dan gebeurd er dit enz enz...Dus.... Dat is wat ik ervan vind...
bij Fruityloops heb je de vst zitten zodat fl als vst in cubase geladen kan worden... en das ook volop makkelijk
en als je ut nie lukt een bepaald soort sample te maken bij reason ken je niet zomaar ff een andere plugin pakken

dus Ik vind nog steeds FL beter

kwa kwaliteit steekt reason ver boven fruity uit
en als je ze allebij naar cubase rewired heb kun je een aardige productie maken
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
bla bla bla.. opmerking van dennis is goed :respect: manier waarop je het gebruikt :yes:
maar eh hoe kan je bijvoorbeeld een zip van fruity loops openen in cubase ? en was dat r wire precies dan :S ?

rewire is gewoon een benaming zo kun je dus lussen
je fruity en reason in cubase in laden als een instrument al het waren en je kunt alles gelijk laten lopen (rewire = gewoon verbinden )

ik ken alleen fruityloops en daar heb ik weinig over te klagen opzich, alleen dat af en toe bij het exporteren tonen wegvallen of vervormen tot iets heel lelijks:s
voor de rest prima(Y)

bij welke apparaten?
psycho f

geen idee, meestal heeft dat wel iest mewt de vst te maken denk ik

heb je met 4.5 geen last meer van en je moet bij exporteren goed op je instellingen letten

in dat geval zou het een perfect programma zijn voor mij:)
is dat al ergens te downloaden?
maargoed om jouw even te mogen quoten:

ik ken alleen fruityloops

Dus misschien is er wel iets wat nog beter en dus misschien perfecter is :D.

:respect: Reason :respect:
Fruity Loops

Fruity Loops ja! Dat zeker.

Maar.. ! Als ik nou toch eens wat verstand kreeg van CUBASE ... :respect:
Wat is er zo mooi aan cubase dan?

Ik vind het maar klote en langzaam werken...
Ik ken beide programma's en vind ze beide erg lekker om mee te werken. Al werk ik momenteel alleen met Reason (legaal) en vroeger met fruity (illegaal).
Maar als de recensies goed zijn van rewiren en Reason in fruity dan ga ik eens goed nadenken om FLstudio aan te schaffen.

Toch moet ik zeggen dat ik de interface van Reason iets vrolijker en rustgevender vind dan die van FL.

Cubase (schijnt) 100x zo meer uitgebreid te zijn dan Fruity Loops... Maar het is behoorlijk lastig onder de knie te krijgen.

Cubase en Logic kun je binnen een week leren als je er effe wat tijd insteekt.
Reason is lastig, MAAR als je het weet te gebruiken kan je daadwerkelijk alles.
Beste prg
gr steve
Artiest Ener-G
Ik heb nooit gewerkt met fruity, maar het handige van Reason is dat je snel even een rek vol kan hangen en op elke gewenste manier aan kan pluggen.. daarnaast komt de werkwijze nog het meeste overeen met als je 'echte' hardware hebt.. enige nadeel is de beperkte sequencer van Reason, en het wat mindere geluid maar dat is weer op te lossen als je het combineert met bijvoorbeeld Cubase en een stapeltje VST synths
lekker belangrijk...

niet te vergelijken...

fruityloops zuigt zonder vst's

reason zuigt zonder rewire

snaptoch

Artiest Warlok
Het maakt geen reet uit welk programma je gebruikt. Als je maar een beetje fantasie gebruikt dan kan je met ieder hierboven genoemd proggie hetzelfde voortbrengen. Het is denk ik meer een kwestie van smaak en gebruikersgemak dan functionaliteit.....
daarnaast komt de werkwijze nog het meeste overeen met als je 'echte' hardware hebt..

Dat is nou juist het kutte aan Reason, het gepiel van hardware met het gepiel van software.

Wat heb je aan software als het niks toevoegt aan hardware?

uhm...geen reet volgens mij....

je kan het toch ook zien als extra hardware?;)