Partyflock

Forumonderwerp · 654726
2 volgers · 11124x bekeken
Waarschuw beheerder
In het Canadese stadje Kitchener bevindt zich in het huis van een vrouw van inmiddels in de 90 een kostbaar voorwerp dat de wereld nu al meer dan 70 jaar fascineert. Het gaat om een anatomisch volmaakt vormgegeven menselijke schedel die gehouwen is uit een enkel stuk kwartskristal, inclusief een afneembare kaak en 32 tanden. De eigenares, Anna Mitchell- Hedges, zegt het kunstvoorwerp te hebben opgedolven uit de ruïne van een Maya- tempel die ze in haar tienerjaren samen met haar vader bezocht toen ze bezig waren met een expeditie naar mogelijke resten van Atlantis.

Wat vooral zo verbijsterend is aan deze schedel is hoe deze is gemaakt. Kwarts- kristal behoort tot de hardste materialen die we kennen, maar desondanks heeft het gereedschap dat voor het maken van de schedel gebruikt moet zijn daar geen enkel spoor op achtergelaten. Vooral wanneer de schedel in het volle zonlicht staat lijkt het wel een echte schedel die als bij toverslag verandert is in glas. Zo mogelijk nog indrukwekkender zijn de als prisma's uitgevoerde ogen, die zo zijn vormgegeven dat ze elk licht dat erop valt bundelen, waardoor de hele schedel griezelig oplicht. Opmerkelijk genoeg hebben deskundigen gezegd dat zelfs met de tegenwoordig beschikbare technieken dit verbluffende staaltje vakmanschap niet is te evenaren.

Dit is echter lang niet het enige raadsel rond "de schedel van Mitchell- Hedges", zoals hij wel wordt genoemd. Dit griezelig aandoende voorwerp zou een overblijfsel moeten zijn van een reeds lang teloorgegane beschaving? Heeft het speciale krachten, zoals door sommigen wel is geopperd? Of is deze schedel- zonder meer de fraaiste van de tien, twaalf die er over de hele wereld zijn- gewoon een knap staaltje bedrog?

Een paar foto's:

[img cacheid=001303f5000df368015b5ae61a0038e13c]http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/schedel1.jpg[/img]-
[img cacheid=001303f6000df36946fb20361a0038e13c]http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/schedel2.jpg[/img]-
[img cacheid=001303f7000df36a7b9b09861a0038e13c]http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/schedel3.jpg[/img]

Wie weet er meer over te vertellen?
Waarschuw beheerder
Bulletproof West 27 januari 2004 14:43
Dat heb ik nog nergens zien staan over Stonehenge. Heb je een link?

Neej sorry, geen link.
Maar ik zal wel even voor je zoeken.
Alles wat ik ervan weet komt uit boeken en van Documantaires op t.v
Waarschuw beheerder
Denk toch echt dat Atlantis lag waar nu Antartica is. Die tehorie die ik daarover las, is zo overtuigend.
Waarschuw beheerder
Bulletproof West 27 januari 2004 18:18
Denk toch echt dat Atlantis lag waar nu Antartica is. Die tehorie die ik daarover las, is zo overtuigend

Jah maar waarom zeg je dat? :-)
Niemand zegt dat het niet zo is volgens mij.
En Atlantis lag trouwens in het midden van wat nu de atlantische oceaan is. (Volgens mij)
Kijk maar naar die kaart van piri.
Door die aardverschuiving is het verschoven naar wat nu Antartica is.
Waarschuw beheerder
Demon, lees en huiver. Dit is, volgens mijn bscheiden mening, de waarheid:

http://www.flem-ath.com/
Waarschuw beheerder
jah ik deel die bescheiden mening mee.

[img cacheid=001304b5000e10ea9b4de6921a0039caee]http://www.flem-ath.com/kirknl.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ff op dat stukje van L-eonie. Ik zag laatst op tv ( discovery natuurlijk ) een docu over jezus. Waarschijnlijk hebben de discipelen van Paulus ( die hebben het nieuwe testament voor het merendeel gescreven ) het allemaal geromantiseerd. Jozef heeft waarschijnlijk het gewoon gedaan met maria. Ook zijn waarschijnlijk de 3 koningen niet geweest. In de bijbel staat ook niet echt van wanneer die mannen zouden zijn gekomen. Verder wordt het joodse volk heel erg aangevallen in het nieuwe testament omdat zij de verraders zouden zijn van jezus met Judas als exponent zeg maar. Maar in die tijd waren er veel executies van joodse mensen en hoe werden ze geexecuteerd?? Dmv ze aan het kruis te hangen. Dit deden ze met alle "opstandige" joden. op een gegeven moment is Jezus naar Jeruzalem gegaan en heeft zichzelf daar waarschijnlijk als Messias gekroond. Messias betekent nix meer dan: Koning van de Joden. Toen de Romeinen merkten dat er een nieuwe "opstandeling" was hebben ze em opgepakt etc. Ook wordt in het nieuwe testament Johannes de Doper nauwelijks genoemd. Maar uit bijv de ( ik dacht in 1947) opgegraven dode zeerollen ( geschreven door waarschijnlijk het genootschap waar jezus ook inzat) blijkt dat Johannes een soort mentor van Jezus was en veel meer voor hem heeft betekent dan dat het nieuwe testament doet bevroeden. Maar goed, ik vond het een superinteressante docu alleen eigenlijk gaat het in dit topic hier niet over haha.

Alles is terug te voeren op Orion is ook mijn gevoel. Als het echt zo zou zijn dat er buitenaardse wezens op aarde zouden zijn geweest ( ik geloof dit eerlijk gezegd wel, waarom zou dit niet kunnen?? ) zullen die zeer waarschijnlijk daarvandaan komen..
Waarschuw beheerder
donateur
Hehe, ik weet niet of het al eerder gemeld is maar in de bijbel staat ook een UFO melding. Lees maar Ezechiël, het eerste stuk.

Ik zie in elk geval hele sterke overeenkomsten tussen de incas en de egypto's

Ja, de pyramide is de enige manier om een groot enhoog bouwwerk te maken. Torens of spitsen waren bouwetechnisch nog niet mogelijk, dan blijft er maar een manier over: de pyramide vorm. Pure logica.

En over Atlantis: staat iemand er wel bij stil dat het Plato was die er als eerste een melding van maakte? Hij deed dat 3000 jaar geleden. Volgens hem moest Atlantis toen al 9000 jaar oud zijn. Waarom is er over een verhaal of samenleving 9000 jaar lang geen melding van gemaakt? Hoe komt Plato er dan wel bij en in hoeverre is dat betrouwbaar? En hoe kan een verhaal zo lang blijven bestaan, en als ie dat al doet wat is er nog over van het orgineel? Ergens klopt er dus al wat niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
909: Wat ik er nog van weet is dat Plato naar Egypte ging en het verhaal van Atlantis hoorde van de priesters aldaar.

Tobi wan kenobi:
Alles is terug te voeren op Orion is ook mijn gevoel.

Moet je dit eens lezen:
http://www.astrologie.ws/qdogon.htm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Super topic (Y)

Kheb het ook altijd heel intressant gevonden en ook redelijk wat documentaires over gezien op discovery zoals die piramides in egypte en de inka's. Maar kheb me er nooit echt in verdiept maar nu ik dit weer lees begint 't weer te kriebelen haha ik ga ook zkr die links es op m'n gemak doorlezen
Waarschuw beheerder
er staan trouwens in Irak ook Piramiden.
En in China staat de grootste ter wereld.

Waarschuw beheerder
gave topic vind het ontzettend indrukwekkend en kijk zelf veel discovery channel , k wou dat ik er meer van wist

Waarschuw beheerder
Ja Pyramides zijn mooi...
Ik wil graag nog een keer naar "The City of the Gods" in Mexico.
De stad heet : [i]Teotihuacán[/i].
Dat was de hoofdstad van de Azteken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zien jullie ook geen overeenkomst tussen die tekening met de 13 schedels en met de tekening van de kamers onder de sfinx in cairo?
[img cacheid=00056a8d000e159c5f727e261a0039d792]http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/sfinx2.JPG[/img]

[img cacheid=001304be0002b9c2804941d31a0039d792]http://www.crystalinks.com/skullgroup.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
als je de tekeningen vergelijkt zie je dat er 12 punten om 1 centraal punt liggen.... ik zal wel weer te ver aant brainstormen zijn ^^

(edit) beide hebben te maken met Atlantis even voor de duidelijkheid^^
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img cacheid=001304bf000e15a752bae3921a0039d7f7]http://www.revealer.com/fourgini.gif[/img]

[img cacheid=001304c0000e15b136f54efb1a0039d7f7]http://www.revealer.com/vernal.gif[/img]

Weer 12 punten om 1 centraal punt, hou ervan om verbanden te zoeken :P

Het middelpunt bij de tekeningen hier is de aarde, de middelste kamer onder de sfinx zou "De Kamer van de Eerste Schepping" zijn. ik zie zo snel het verband er niet in ( het is al laat) en wat zou, als het waar is, de projectie zijn die de middelste schedel laat zien als de overige 12 eromheen staan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je bent goed bezig, TeKnoiZe!!!. Een zeer intressante hypothese van jou zeg. We zijn weer terug bij de kristallen schedels waar het in deze topic mee begon!. Maar waar ik altijd mee stoei is de gelijkenis van Pharao Achnaton met de paaseiland beelden. Heb daar eigenlijk nooit wat over gelezen.

[img]http://members.rott.chello.nl/r.dehaan11/mainphoto1.jpg[/img][img]http://members.rott.chello.nl/r.dehaan11/achnface.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
thnx ROMIX (The Old Man)

btw je afbeeldingen doen het niet;)

(edit) ze doen het al
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb trouwens ooit gehoord of gelezen dat onder de beelden op het paaseiland nog een heel lichaam zit (hangt me ook iets bij dat ze op een paard oid zitten)

Waarschuw beheerder
Nou van dat paard weet ik niets. Lichaam steekt wel geloof ik maar een kwart boven de grond uit. Weet wel dat ze eigenlijk een rode hoed (van steen natuurlijk, hehehe) op hadden. Maar die Achnaton was een heel vreemd figuur. Zowel lichamelijk als in zijn doen en laten. Gooide bv de religie op zijn kop en bouwde ineens ergens anders in Egypte een hele stad. In een boek van Erich von Daniken staat hij uitvoerig beschreven plus de Alien-theorie over deze man. Ik heb een periode gehad dat ik zulk soort boeken opvrat, hahaha. Kwam elke week met een meter boeken uit de bieb. Nu ik deze topic lees komt alles weer naar boven, plus weer die kriebels!. Maar nogmaals TeKnoiZe, scherp opgemerkt van je met die schedels (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mooi :D

Waarschuw beheerder
Eigenlijk offtopic maar toch wel intressant (als het waar is)
Dat het christelijk geloof op zo'n gecompliceerde manier verbonden is met de Egyptische geschiedenis, blijkt ook uit het volgende: terwijl Achnaton onder invloed van Mozes het monotheïsme invoerde en de god Aton vereerde, vereren tot aan de dag van vandaag de christenen de god Amon door na hun gebed 'Amen' te roepen.

[img]http://www.martinstrnad.cz/egypt/amarna/achnatonxxx.jpg[/img]

http://toetanchamon.netfirms.com/achnaton.htm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat vind ik nou zo intressant aan deze dingen alles komt overal terug net als die 12 punten om 1 centraal punt. Ik wed dat je dat nog veel meer trug kunt vinden.
Maar ik ga weer verder lezen want kheb nog lang nie alles gehad.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat je Stonehenge en Paaseiland los moet zien van de Inca's en de Egyptnaren

Los van de egyptenaren, maar wel gekoppeld aan een pre pre historische beschaving.
Waarschuw beheerder
wow vette shit!
Waarschuw beheerder
donateur
2 Tobi wan kenobi --> Het schijnt ook dat er ergens nog een andere Bijbel is, geschreven door de mensen die naast hem stonden. Hoofdboodschap daaruit is dat je God kan eren door goed te zijn voor je naaste mens en goed te zijn voor de natuur om je heen.
Bron: Stigmata (hele mooie film daarover die hierop gebasseerd is) en een documantaire op, jawel hoor, discovery.

2 909 --> Voor die tijd van de grieken konden ze nog niet schrijven, in ieder geval niet in een taal die de huidige beschaving kan lezen. We kunnen namelijk nogsteeds niet in hieroglieven lezen (oud-Egyptisch), dus wellicht dat daar iets in staat, maar verders is er nog niets bekend.

2 iedereen --> Zolang het over oude beschavingen gaat en ongelooflijke wereldwonders, is hier geen offtopic meer. (Vind ik dan)
Waarschuw beheerder
Als ik eerlijk ben vind ik die beelden op paas eiland minstens, misschien nog wel intressanter dan al die Piramiden.
Misschien omdat daar nog zo weinig over bekend is.

Waar ik me ook wel over fascineer is de bermuda driehoek.
Ik las daar net ook iets over op internet.
ik vond deze link :
Bermuda Triangle Stargate?

Na 30 keer proberen werkt de link.
En Daantjuh, ik meen het wel :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben trouwens ook nog Alfred J Kwak gek en nou kan je denken wat heeft dit met dit topic te maken nou het volgende:

Er is een aflevering, waarin er een probleem is op een booreiland. Iedere keer als ze gaan boren breekt de boor af, ze zitten op een ondoordringbare laag.

Alfred, Henk en Pikkie gaan op onderzoek uit en ze worden aangevallen door een haai.
Hun onderzeeer gaat verloren, maar ze worden gered en zodoende zijn ze in de ondoordringbare lijst terecht gekomen, bij jawel het volk van Atlantis.

Het blijft boeiend hoeveel realistische dingen er in AJK verwerkt worden.

Mooie nederlandse link over Bermuda: Bermuda driehoek
Waarschuw beheerder
Daantjuh die film is super ( stigmata ) ik heb em ook gezien en volgens mij is die film gebaseerd op de dode zeerollen waar ik het al over had. Waarschijnlijk is die dus van het genootschap waar jezus ook toe behoorde.Arameeers waren het geloof ik. Die taal in die film bestaat ook echt.

Waarschuw beheerder
Ik heb net nog eens een aantal site`s door zitten spitten, de Sfinx in egypte bewaakt dus iets, waarschijnlijk "De Kamer van de Eerste Schepping". Een kamer waarvan word verwacht dat deze een archief is met daarin alle teksten die ons moeten vertellen over de Inteligentie van het volk van Atlantis.
Er mag niet meer gegraven worden onder de sfinx, omdat er dan "instortings gevaar" is.
Dit is dus onzin naar mijn mening.
De egyptenaren (of hoe je `t ook schrijft) zijn naar mijn mening bang dat er in die kamer iets te vinden in wat erop wijst dat de pyramides niet door hun zijn gebouwd. Maar door het "gevluchte" volk van Atlantis.
Daarom zie je ook van deze "tempels"/pyramides in mexico e.d.
wat denken jullie hier van, ik heb hierboven al een link gelecht met de schedels en de kamers onder de sfinx. 13 kamers 13 schedels, 12 om 1 centrale kamer/schedel.
Waarschuw beheerder
met die 13 kamers is dat niet de Valley of The Kings?
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn mening op dit moment:

Ik denk dat de huidige duizenden samenlevingen ooit zijn begonnen als 1 samenleving, die weer afstamt van een buitenaardse samenleving.

Even duidelijk in de toekomst geprojecteerd:
De mens vindt een manier om op mars te overleven en een kleine groep astronauten begint op Mars een nieuwe samenleving, deze samenleving past zich aan aan de leefomgeving van mars en plant zich in grote katalen voort.

En zo wordt er een nieuwe taal ontwikkeld, een nieuw schrift en op een gegeven moment raken dingen die ze vanuit aarde wisten kwijt waardoor er een terugval komt naar de intelligentie en wederom probeerd de mens zich verder te ontwikkelen tot er weer naar een andere planeet wordt gegaan.

Misschien komt het volk van Atlantis wel van Mars, er zijn immers zoveel tekenen dat daar water is geweest en wellicht ook wel leven.

Waarschuw beheerder
Zo zie ik het ook ongeveer ja DAAANTJUH, alleen denk ik dat t niet mars is waar we vadaan komen maar van een planeet bij Orion, aangezien de pyramides e.d. daar op wijzen.
Waarschuw beheerder
donateur
Is idd iets logischer, maar toen ik op zoek was naar info over bermuda kwam ik mars tegen.
Waarschuw beheerder
Hier ik heb weer een leuke link gevonden

Nog even wat over de kleuren van de schedels.
Want je ziet op de fotoos dat er dus een groene, paarse, witte en nog wel meer kleuren schedels zijn.
Elke kleur heeft ook weer een naam.
ff alles op een rij.

Diamond
Ruby
Emerald
Demantoid
Amethyst
Aquamarine
Sapphire padparadscha
Blue topazBlue sapphire
Yellow sapphire
Orange sapphire
Green sapphire
Pink sapphire
Mexican opal
Garnet
Tourmalin
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Demonsquad als ik die leuke link van je aan het lezen ben, moet ik ineens denken aan de volgende film:

Indiana Jones and the temple of doom
Waarschuw beheerder
Haha, je vergelijkt ook alles met films en tekenfilms :D
Geschiedenis is ook een grote inspiratie bron voor film makers.

Die schedels zijn ook niet zomaar gemaakt lijkt me.
Ik denk dat het replica's zijn van hele belangrijke mensen uit de oertijd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens sommige mensen zijn het geschenken van goden geweest en ik denk ook wel afbeeldingen ervan.

*offtopic: Ik ben nu eenmaal filmgek :) *

edit: Zullen we een keer met zn allen naar zo'n lezing gaan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog een mooie link gevonden over de piramiden van Gizeh.
http://home.hetnet.nl/~amonre11/

Toch raar hoe hun die pramiden zo presies hebben kunnen bouwen en dan het verband met de stand van de sterren enz.
Waarschuw beheerder
donateur
tis alleen jammer dat de site niet zo duidelijk leesbaar is in de layout.

Doordat lappen tekst tegenover elkaar zitten :(

Maarruh of ze hebben in AJK goed die tekeningen getekend, of ik fantaseerde bijna dezelfde tekeningen als die bij die site staan.

Ik denk het eerste, maar toch.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zou wel eens in die piramiden willen kijken.
En dan niet met een gids ofzo.
Maar zelf erin sneaken met een leuk groepje.
Zaklamp mee + een extra setje battarijen :D
Wie gaat er mee??
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga mee!!!!!!!!!!!!!!!

We kunnen beter met een dynamo achtige zaklamp werken, dit kost geen batterijen als we die een paar meenemen dan werkt er altijd wel 1

Waarschuw beheerder
Ik ga ook mee maar ik ga zoeken naar die kamer onder de voeten van de sfinx.

Dan weet ik ook meteen of we van aliens afstammen of niet:P
Waarschuw beheerder
Ik wil graag mijn draaitafels mee nemen en platen :D
Gaan we vet beuken daar in die tombes :P

Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha zkr timmermans bij jou twijfel ik ook geen moment;)

Maar zou idd ook zkr mee gaan en ik zou ook een x die piramides van de inka's willen zien
Waarschuw beheerder
Hoofdboodschap daaruit is dat je God kan eren door goed te zijn voor je naaste mens en goed te zijn voor de natuur om je heen.
Bron: Stigmata (hele mooie film daarover die hierop gebasseerd is) en een documantaire op, jawel hoor, discovery.

Zo'n coole film!

Waarschuw beheerder
Ik heb net nog eens een aantal site`s door zitten spitten, de Sfinx in egypte bewaakt dus iets, waarschijnlijk "De Kamer van de Eerste Schepping". Een kamer waarvan word verwacht dat deze een archief is met daarin alle teksten die ons moeten vertellen over de Inteligentie van het volk van Atlantis.
Er mag niet meer gegraven worden onder de sfinx, omdat er dan "instortings gevaar" is.
Dit is dus onzin naar mijn mening.

Dat er niet meer gegraven mag worden heeft waarschijnlijk met religie te maken (wat niet eigenlijk, op deze wereld) als je onderstaande link leest over John West.
http://web.onetelnet.nl/~floweroflife/sphinx.htm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar nu hebben we iets beschaafds dat door mensen is gemaakt en dat 10.000 tot 15.000 jaar oud is.

Dit is ver voor het egyptische wereldrijk. is dus waarschijnlijk door anderen gebouwd. is tog vaag eigenlijk, de pyramides zijn ongeveer 4000 jaar oud en de sfinx 10000-15000 jaar oud, zal dus ook wel niet door de egyptenaren gebouwd zijn.
laatste aanpassing