Een goed onderwerp. Veel begravenissen zijn vrij standaard en strak en vooral hier in het Noorden staat dan alles in het teken van het geloof en God. In mijn geval zal daar ook aandacht aan besteed worden, maar ik wil vooral dat de begrafenis is, zoals ik was. Op welke manier mogen mijn nabestaanden bepalen, maar de meeste mensen die mij aan het hart gaan weten inmiddels wel hoe ik het wil hebben. Ik ken mijn broer ondermeer als een dichter en ik weet zeker dat hij een ieder tijdens de dienst zal ontroeren met een prachtig gedicht. Wat ik me net bedenk is dat er een groot verschil in begrafenis zal zitten op het moment van overlijden. Als ik morgen ga, is het shocking. Ga ik op mijn 90e, dan is mooi geweest en zal de begrafenis in het teken staan van lichte herdenking en wellicht qoutes en anecdotes. Hoe jonger je gaat, des te groter is de impact op je omgeving. Op die manier kun je weer een link leggen met de begrafenis, die dus ook veel impact zal hebben. Ik wil sowieso dat er muziek wordt gedraaid, liefst een nummer of vijf. Hierbij vijf nummers die voor mij een extra betekenis hebben:
Tracy Chapman - Fast Car
Stef Bos - De Hemel
Frank Boeijen & Stef Bos - Twee Mannen Zo Stil
Queen - The Show Must Go On
Saybia - I Surrender
Ik kan er zo nog -tig opnoemen. Er zijn zoveel prachtige nummers...