Partyflock

Forumonderwerp · 654106
867x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben van school af en nu komt me moeder met het 'leuke' idee om me kostgeld te laten betalen.

Ik ga nu toch full-time werken, dus dan kan ik ook wel wat geld aan mijn moeder sponseren..(denkt ze)

Maargoed, ik wou dus graag even weten:
Wat is een redelijk bedrag?
Ik vond €5,- per maand wel redelijk, :devil: maar dat vond zij dus niet..

Wat betalen jullie nou aan kostgeld?
Waarschuw beheerder
donateur
By the way Linny....

Je maakt ook nog eens overbodige opmerkingen...
Gezien het feit ik bijvoorbaat al had geschreven dat ik niet ervan uitga dat je drugs gebruikt ;)
Waarschuw beheerder
om ff op toberz post door te gaan over haar ontopic post kostgeld

50 euro waarvan 25 euro in zon soort potje gaat waar iemand het hier over had en die andere 25 euro is voor internet en erhm..een klein boodschapje ofzow?

yeps!
Waarschuw beheerder
Uhh volgens mij is het einde discussie??

Waarschuw beheerder
donateur
:yes:
Waarschuw beheerder
zodra je hele dagen gaat werken moet je gewoon je eigen rekeningen betalen... en kostgeld? tja dat vind ik alleen nodig als je zelf niks spaart..
Waarschuw beheerder
Kostgeld is goed!
Waarom zou je je ouders niet een beetje sponsoren als je een full-time baan hebt?

Zelf moest ik altijd 200 euro per maand betalen. Was vrij veel maar tisnog steeds een lachertje als wat ik nu betaal :)
Waarschuw beheerder
Zelf moest ik altijd 200 euro per maand betalen. Was vrij veel maar tisnog steeds een lachertje als wat ik nu betaal

Precies, probeer maar eens een kamer te vinden voor dat bedrag...
Waarschuw beheerder
Ik betaal geen kostgeld, maar haal redelijk vaak boodschappen voor me ouders, en trakteer ze zo nu en dan op cadeautjes, uitjes, en etentjes.

ik vind zoiets persoonlijker en leuker, en me ouders ook!

Ik draai net zo goed mee in de huishouding, dus ik draag mijn steentje bij op dezelfde manier als mijn ouders.

Je ouders hebben je jarenlang verzorgd en vertroeteld, als je het geld (en de liefde) er voor hebt om eens wat terug te doen, zou ik niet eens in de buurt komen met wat ze voor mij allemaal gedaan hebben ...
Waarschuw beheerder
Juist Chanthall...

Ik heb trouwens ook nooit kostgeld betaald (ben op mijn 17de het huis uit gegaan vanwege mijn studie) maar heb wel altijd meegedraaid in het huishouden.

Mijn ouders hebben het redelijk breed dus kostgeld was verre van nodig, maar mijn ouders werkten allebei full time en ik zat op school. Ik kookte bijvoorbeeld vaak en hielp mijn moeder met boodschappen doen.

Ouders stellen nou eenmaal regels in huis en in mijn ogen heb je je daaraan te houden. In sommige gevallen (zoals bij mij) stellen ouders geen regels maar besef je zelf dat je best je steentje kan bijdragen.

Waarschuw beheerder
Maarrre om eff ON Topic te blijven....Wat ik meerdere figuren incl M&M hoor zeggen: 'Je ouders hebben voor kindeen gekozen en moeten daarvoor zorgen': Je bent gvd 25 jaar!! Dan kan je toch ook voor jezelf zorgen??? Als je nog op school zit, is iets anders...Maar vanaf je 25e is echt toch echt ijd om onder moeders vleugels vandaan te komen... :(

Waarschuw beheerder
Enne Linny: zit niet zo te zeiken en ga niet zo op alles in. Je hapt ontzettend! 8)
Waarschuw beheerder
Bovendien wen je er dan vast aan dat je straks ook van alles MOET betalen....
Waarschuw beheerder
Precies, ik denk dat het heel goed is voor de nederlandse thuiswonende jeugd om alvast een beetje voorbereid te worden op de grote mensen wereld... Niet alles gaat vanzelf en je ziet toch wel dat sommige jongeren die op zichzelf gaan wonen het moeilijk krijgen omdat ze niet geleerd hebben met geld om te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nooit wat betaald, vonden me ouders belachelijk dat je van je eigen kind geld vraagt!!!
Waarschuw beheerder
Ik ben trouwens 16 jaar, maakt dat wat uit volgens jullie in het bedrag aan kostgeld?

Waarschuw beheerder
16!!! dat vind ik belachelijk ben je nou 18 0fzo en je werkt fultime kijk dan is het wat anders maar 16 al zou je fultime werken dan werk je nog voor niks
Waarschuw beheerder
Zodra ik niet meer naar school ga, maar ga werken moet ik ook gewoon kostgeld betalen.

Ik werk nu even een periode omdat mn oude school niet mee wil werken, maar ik moet nu ook meer dingen zelf betalen.

Vind ik niet onterecht, ik bedoel je leeft ook in dat huis en als je gewoon allemaal aardig verdient dan kun je best bijdragen aan de kosten.

Mijn ouders, sparen dat geld weg voor als ik uit huis ga dat ik een zakcentje heb :)

Waarschuw beheerder
ik vinbdt het niet meer dan normaal als je werkt je ouders moeten ook alles betalen,hang er wel vanaf natuurlijk hoe veel je verdient!!!!;p

Waarschuw beheerder
16!!! dat vind ik belachelijk ben je nou 18 0fzo en je werkt fultime kijk dan is het wat anders maar 16 al zou je fultime werken dan werk je nog voor niks

Volgens mij heb je dan uiteindelijk nog flink wat over als je nog thuis woont.
Vind het redelijk dat als je full-time werkt dat je dan wat meedraagt hoe oud je ook bent.
Je kan natuurlijk het kostgeld wel afstemmen op de hoeveelheid die je verdiend