Ze willen per 2006 invoeren dat je op je 16e mag leren voor je certificaat en dat je um op je 17e mag halen... Je mag alleen op je 16e je certificaat halen als je een heeeele speciale reden heb en absoluut niet zonder kunt
... en ook willen ze in 2006 invoeren dat je op je 17e gaat leren voor een rijbewijs en dat je um op je 18e meteen kan halen... Omdat het veiliger is... Wat vind jij hier nou van??
Het is gewoon de mentaliteit van de scootergebruik...
Nee niet allen (ik heb zelf 2.5jaar gereden, nog geen enkele aanrijding veroorzaakt etcetc)
Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan maar als je gewoon zo af en toe naar ze oplet..
kan je soms concluderen:
Volgens mij denken ze te vaak dat andere weggebruikers ze wel zien, maar een scooter die 80 (betrekkelijk) gaat valt gewoon niet zo snel op, op bijvoorbeeld een kruising waar je ook op andere weggebruikers moet letten valt een scooter al veel minder op, ook al is dat ding nog zo vel gekleurd, maakt het een terringherrie
, lichten aanstaan (wat natuurlijk wel helpt)
Bovendien ben je jong...en neem je gewoonweg risico's die niet genoemen hoeven te worden..
boys are boys (en nou niet zeiken dat ik generaliseer)
Ik denk niet dat het echt wat uitmaakt als je de leeftijd verhoogt...natuurlijk zullen er een aantal wat wijzer zijn dan dat ze dat zouden zijn op hun 16e...maarja beetje krom vind ik wel om het zo te zeggen..
Ik zie het anders in,
ze verhogen de leeftijd zodat er minder bromfietsers zullen zijn, omdat vele zullen denken ik spaar liever 1 jaar door en ga voor me leuke kleine auto (die ze dan met de jaren mee uitbouwen en coked up/alcohol terug naar huis blazen..en afslag 13 knallen ze lekker dood vlakbij huis..mama huilen)
ff serieus....
Jongeren die een scooter hebben just for fun...en er aso op rijden en zich vervolgens doodrijden...daarvan minder je er aanzienlijk...(die rijden zich wel te pletter met een auto)
Wat ik enger vind zijn ASO AUTOMOBILISTEN
Het zijn er weliswaar misschien minder, maar dit horen stuk voor stuk VOLWASSEN MENSEN TE ZIJN!!
Ze scheuren ook in de bebouwde kom met hun hoerenmuffler dat meer kabaal maakt dan voortrekt...
grow up
act right
maar ook hier wordt aangewerkt heb ik gelezen
(kliklijn voor politieagent off duty etcetc...)
Vind dat btw ook aardig onzin maar das een ander verhaal...
ik lul teveel, spreek mezelf af en toe tegen...
maar dat maakt niet uit..
want ik heb binnekort me rijbewijs
blablabla
lekker douchennnnn
en scheren
chimeid komt zo
Nee niet allen (ik heb zelf 2.5jaar gereden, nog geen enkele aanrijding veroorzaakt etcetc)
Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan maar als je gewoon zo af en toe naar ze oplet..
kan je soms concluderen:
Volgens mij denken ze te vaak dat andere weggebruikers ze wel zien, maar een scooter die 80 (betrekkelijk) gaat valt gewoon niet zo snel op, op bijvoorbeeld een kruising waar je ook op andere weggebruikers moet letten valt een scooter al veel minder op, ook al is dat ding nog zo vel gekleurd, maakt het een terringherrie
Bovendien ben je jong...en neem je gewoonweg risico's die niet genoemen hoeven te worden..
boys are boys (en nou niet zeiken dat ik generaliseer)
Ik denk niet dat het echt wat uitmaakt als je de leeftijd verhoogt...natuurlijk zullen er een aantal wat wijzer zijn dan dat ze dat zouden zijn op hun 16e...maarja beetje krom vind ik wel om het zo te zeggen..
Ik zie het anders in,
ze verhogen de leeftijd zodat er minder bromfietsers zullen zijn, omdat vele zullen denken ik spaar liever 1 jaar door en ga voor me leuke kleine auto (die ze dan met de jaren mee uitbouwen en coked up/alcohol terug naar huis blazen..en afslag 13 knallen ze lekker dood vlakbij huis..mama huilen)
ff serieus....
Jongeren die een scooter hebben just for fun...en er aso op rijden en zich vervolgens doodrijden...daarvan minder je er aanzienlijk...(die rijden zich wel te pletter met een auto)
Wat ik enger vind zijn ASO AUTOMOBILISTEN
Het zijn er weliswaar misschien minder, maar dit horen stuk voor stuk VOLWASSEN MENSEN TE ZIJN!!
Ze scheuren ook in de bebouwde kom met hun hoerenmuffler dat meer kabaal maakt dan voortrekt...
grow up
act right
maar ook hier wordt aangewerkt heb ik gelezen
(kliklijn voor politieagent off duty etcetc...)
Vind dat btw ook aardig onzin maar das een ander verhaal...
ik lul teveel, spreek mezelf af en toe tegen...
maar dat maakt niet uit..
want ik heb binnekort me rijbewijs
blablabla
lekker douchennnnn
en scheren
chimeid komt zo
ze verhogen de leeftijd omdat de jeugd het er gewoon zelf naar maakt, ga maar na: opvoeren zodat die dingen 2x zo hard rijden als toegestaan (soms zelfs harder), roekeloos rijden, zonder helm rijden, enz enz... er vallen niet voor niets jaarlijks zoveel doden in die doelgroep...
in amerika zijn ze wdb een stuk volwassener, daar mag je met je 16de al autorijden, maar daar rijden ze dan ook niet bar slecht als die mongolen hier op hun scootertjes...
in amerika zijn ze wdb een stuk volwassener, daar mag je met je 16de al autorijden, maar daar rijden ze dan ook niet bar slecht als die mongolen hier op hun scootertjes...
aangezien ik nu 17 heb en geen geld heb voor een rijbewijs boeit me deze stelling niet
ze verhogen de leeftijd omdat de jeugd het er gewoon zelf naar maakt, ga maar na: opvoeren zodat die dingen 2x zo hard rijden als toegestaan (soms zelfs harder), roekeloos rijden
Gelukkig doen ze dat met auto's niet
Ik vind het gewoon een domme regel, zijn dr zat die wel een brommer hebben gehad en het hebben overleefd.
En als het openbaar vervoer nou zo geweldig was, oke..maar je pakt ze iets af en geeft nx voor in de plaats terug.
en ik sta ermeej in de krant 
Nieuws - Regionaal - Roermond/Weert
'Leeftijdsverhoging brommer belachelijk'
Horn
Door Hanneke Drohm,,Belachelijk'', dat is de eerste reactie van leerlingen van scholengemeenschap St. Ursula in Horn op het plan van minister Peijs (Verkeer) om de leeftijd waarop jongeren brommer mogen rijden te verhogen naar zeventien jaar.Leerlingen van scholengemeenschap St. Ursula in Horn vinden het plan van minister Peijs van Verkeer om de leeftijd waarop jongeren brommer mogen rijden te verhogen van zestien naar zeventien jaar maar vreemd. ,,Zeventien is veel te oud man. Dan kun je maar een jaar rijden, voordat je je autorijbewijs haalt'', vindt Benjamin van Roij (17) uit Heel, die zelf de trotse bezitter is van een scooter.
De meeste tieners willen op hun achttiende meteen op voor het autorijbewijs En een scooter of brommer voor maar een jaar is volgens hen zonde van het geld. ,,Ik hoef echt geen scooter voor een jaartje. Dan ga ik wel fijn met het fietsje naar school. Ik spaar liever voor een auto'', zegt Ruud Swinkels (17) uit Roggel. Van achter het vizier van zijn helm vertelt William van Heugten (18) uit Ittervoort dat het aantal brommers en scooters vast flink zal teruglopen als het plan van Peijs uitgevoerd wordt. ,,Zo'n scooter is een dure investering voor jongeren, zeker voor zo'n korte tijd.''
Toch zijn er ook genoeg leeftijdsgenoten die wel nog een brommer zouden aanschaffen. ,,Het gaat wat harder dan een fiets'', lacht Rianne Metsemakers (16) uit Neer. Als ze hoort dat het plan uiterlijk in 2007 zou moeten ingaan, kijkt ze opgelucht. ,,Oh, dan heb ik er toch geen last van. Wel lullig voor de mensen die dan zestien zijn.'' Lieke Berben (16), ook uit Neer, heeft het brommercertificaat al binnen. ,,Het slaat nergens op. Iedereen verheugt zich erop dat hij op een brommer mag als hij zestien is. Ze moeten de leeftijd juist verlagen naar vijftien.''
Dat lijkt in geen geval te gebeuren. Minister Peijs van Verkeer wil met de verhoging van de leeftijd het aantal doden en zwaargewonden onder bromfietsers flink terugbrengen. Zestienjarigen zouden het vaakst slachtoffer zijn van ongelukken, omdat ze minder goed verkeerssituaties kunnen doorzien en minder oog voor risico's zouden hebben.
Een groep jongens uit vijf havo kan het geen 'reet' interesseren of de leeftijd verhoogd wordt. Ze hebben allemaal het bromfietscertificaat en nog nooit een ongeluk gehad. Een van hen heeft toch al dieper nagedacht over het probleem: ,,Qua gedrag in het verkeer is er geen verschil tussen iemand van zestien of van zeventien. In plaats van deze onzinnige verhoging kunnen ze jongeren beter een praktijkexamen laten doen dan ze alleen maar naar de theorie vragen voor het certificaat.''
De maatregel van Peijs kan ook gevolgen hebben voor de verkopers van bromfietsen en scooters. Maar volgens Debbie Gerts van de Daytonashop in Roermond krijgt de minister het plan nooit gerealiseerd. ,,Er zijn veel te veel leveranciers die dan hun omzet mislopen. Dat kan echt niet.''
Bron: Dagblad de limburger
Nieuws - Regionaal - Roermond/Weert
'Leeftijdsverhoging brommer belachelijk'
Horn
Door Hanneke Drohm,,Belachelijk'', dat is de eerste reactie van leerlingen van scholengemeenschap St. Ursula in Horn op het plan van minister Peijs (Verkeer) om de leeftijd waarop jongeren brommer mogen rijden te verhogen naar zeventien jaar.Leerlingen van scholengemeenschap St. Ursula in Horn vinden het plan van minister Peijs van Verkeer om de leeftijd waarop jongeren brommer mogen rijden te verhogen van zestien naar zeventien jaar maar vreemd. ,,Zeventien is veel te oud man. Dan kun je maar een jaar rijden, voordat je je autorijbewijs haalt'', vindt Benjamin van Roij (17) uit Heel, die zelf de trotse bezitter is van een scooter.
De meeste tieners willen op hun achttiende meteen op voor het autorijbewijs En een scooter of brommer voor maar een jaar is volgens hen zonde van het geld. ,,Ik hoef echt geen scooter voor een jaartje. Dan ga ik wel fijn met het fietsje naar school. Ik spaar liever voor een auto'', zegt Ruud Swinkels (17) uit Roggel. Van achter het vizier van zijn helm vertelt William van Heugten (18) uit Ittervoort dat het aantal brommers en scooters vast flink zal teruglopen als het plan van Peijs uitgevoerd wordt. ,,Zo'n scooter is een dure investering voor jongeren, zeker voor zo'n korte tijd.''
Toch zijn er ook genoeg leeftijdsgenoten die wel nog een brommer zouden aanschaffen. ,,Het gaat wat harder dan een fiets'', lacht Rianne Metsemakers (16) uit Neer. Als ze hoort dat het plan uiterlijk in 2007 zou moeten ingaan, kijkt ze opgelucht. ,,Oh, dan heb ik er toch geen last van. Wel lullig voor de mensen die dan zestien zijn.'' Lieke Berben (16), ook uit Neer, heeft het brommercertificaat al binnen. ,,Het slaat nergens op. Iedereen verheugt zich erop dat hij op een brommer mag als hij zestien is. Ze moeten de leeftijd juist verlagen naar vijftien.''
Dat lijkt in geen geval te gebeuren. Minister Peijs van Verkeer wil met de verhoging van de leeftijd het aantal doden en zwaargewonden onder bromfietsers flink terugbrengen. Zestienjarigen zouden het vaakst slachtoffer zijn van ongelukken, omdat ze minder goed verkeerssituaties kunnen doorzien en minder oog voor risico's zouden hebben.
Een groep jongens uit vijf havo kan het geen 'reet' interesseren of de leeftijd verhoogd wordt. Ze hebben allemaal het bromfietscertificaat en nog nooit een ongeluk gehad. Een van hen heeft toch al dieper nagedacht over het probleem: ,,Qua gedrag in het verkeer is er geen verschil tussen iemand van zestien of van zeventien. In plaats van deze onzinnige verhoging kunnen ze jongeren beter een praktijkexamen laten doen dan ze alleen maar naar de theorie vragen voor het certificaat.''
De maatregel van Peijs kan ook gevolgen hebben voor de verkopers van bromfietsen en scooters. Maar volgens Debbie Gerts van de Daytonashop in Roermond krijgt de minister het plan nooit gerealiseerd. ,,Er zijn veel te veel leveranciers die dan hun omzet mislopen. Dat kan echt niet.''
Bron: Dagblad de limburger
Zestienjarigen zouden het vaakst slachtoffer zijn van ongelukken, omdat ze minder goed verkeerssituaties kunnen doorzien en minder oog voor risico's zouden hebben.
Zou het er niet mee te maken hebben dat die voor het eerst gebruiken maken van gemotoriseerd verkeer?
Dus als je het verhoogd naar 17, zullen zij de meeste ongelukken krijgen.
ach, ze willen wat....Dat zegt geen flikker in de politiek.
voorstellen zijn er om afgebrand te worden of in afgezwakte vorm doorgevoerd te worden....
Dus wees er nog maar niet zo gerust op dat dit doorgaat. Grote kans dat het wordt afgeketst omdat het praktisch gezien onuitvoerbaar is gezien het huidige stelsel en het te duur zou worden om alles omtevormen + een peperdure publiciteitscampagne om heel Nederland op de hoogte te stellen van de veranderingen....
voorstellen zijn er om afgebrand te worden of in afgezwakte vorm doorgevoerd te worden....
Dus wees er nog maar niet zo gerust op dat dit doorgaat. Grote kans dat het wordt afgeketst omdat het praktisch gezien onuitvoerbaar is gezien het huidige stelsel en het te duur zou worden om alles omtevormen + een peperdure publiciteitscampagne om heel Nederland op de hoogte te stellen van de veranderingen....
Modtro 10 januari 2004 09:51
dr is maar 1 oplossing om weer minder verkeersdoden (met de brommer) te krijgen ...
en dat is : laat die dingen niet meer op de openbare weg rijden !! das levens gevaarlijk...die dingen scheuren je aan alle kanten voorbij !!
dr is maar 1 oplossing om weer minder verkeersdoden (met de brommer) te krijgen ...
en dat is : laat die dingen niet meer op de openbare weg rijden !! das levens gevaarlijk...die dingen scheuren je aan alle kanten voorbij !!
in almere mogen die dingen niet eens op de openbare weg..
dus daar heb je ook nooit geen last van ze.. want hier mogen we alleen op het fietspad
!














