Partyflock

Forumonderwerp · 651057
Waarschuw beheerder
donateur
effe een vraagie is hier iemand die ervaring heeft met de Behringer of hem heeft

want ik wil die pioneer kopen maar vindt hem er duur die Behringer kost maar 259 euro

is echt bijna identiek aan die pioneer ???

hier de link naar de shop

http://www.musik-service.de/ProduX/DJEquipment/Mixer/Behringer_DJX700_Pro_Mixer_.htm

greetz gj
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
www.geminidj.com voor de gemini fx 7000
www.numark.nl voor de numark dxm-06

Staan allebei ook op www.djgear.nl

Waarschuw beheerder
waarom je nix hier hoort over een gemini en numark ??

lijkt me logisch omdat we het hier over een pioneer een behringer mixer hadden !;)
Waarschuw beheerder
2 Groovar:

Als je de replies leest is het toch duidelijk dat Behringer echt een superslechte kwaliteit levert ?!? Ik kan het ook niet helpen dat jou dingetje van 200 euri wel heel blijft en die van mij niet..!

Ik ben echt wel zuinig omgegaan met mn mixer maar na twee maanden was hij gewoon afgeschreven. Gelukkig heb ik nu de Stanton :D

Dus ook mijn advies: spaar voor iets goeds!

Artiest Zwakzinnige
Waarschuw beheerder
ik hoor ook slechte verhalen over behringer!

Waarschuw beheerder
pioneer natuurlijk!!!
sorry...ik zag niet dat je wilde kiezen...
hahaha
Artiest {SHOWLIST artist 4437, 24087, 37624}
Waarschuw beheerder
heb al bijna een jaar de fx-7000 bevalt perfect geen gekke dingen meegemaakt effecten zijn ook super zeker de filters!! :::)

[img cacheid=00130535000e24d6424e015a1a003a7228]http://www.geminidj.com/graphics/product111fx7000x_fullsize.jpg[/img]
laatste aanpassing

Artiest The Energy
Waarschuw beheerder
Wat is dat voor ding dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Sodeju, dat ziet er lekker uit man... !!

Waarschuw beheerder
Die EQ 'knopjes' zitten echt focking dichtbij elkaar bij die Gemini, je moet er wel even aan wennen en zelfs voor een persoon als ik (met kleine vingers;)) is dat vrij kut, maar verder top ding!
Waarschuw beheerder
donateur
Van de site van Powertronics:
Pioneer DJM600
Prijs excl. BTW EUR 839,50

Zozozozozo een beste prijsstijging bij powertronics:

Prijs excl. BTW EUR 965,55

:S
Artiest {SHOWLIST artist 26268, 7778}
Waarschuw beheerder
donateur
UH,Lui?

Pioneer is de creme de la creme onder mengpanelen. En Jaws? jah behringer zuigt!!! en dan het gezeik over wat het kost?
Kijk eens in duitsland!!!
zal ik er maar een link bij doen ;-)
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop02.asp/wg_id/4/sid/!06082002
asje blieft Gertjan!!
bij dit winkeltje heb ik me komplete studio gekocht,heb het nagetrokken en kwam tot de conclusie dat het in duitsland wel een heel stuk geodkoper is :-)
Waarschuw beheerder
Pioneer is de creme de la creme onder mengpanelen

hahaha sorry hoor ik heb nog nooit z,n vullisapparaat meegemaakt.

het is dat de dj,s er mee willen draaien vanwege zn effecten.
voor mij is het meer een veredelde yoko
slechte toon filters
slechte faders
onstabiele outputs.
slecht service aan te verlenen in nood gevallen (cola of bier er overheen)
waar je ook komt alles staat rood te draaien
probeer dat signaal maar weer strak te trekken als geluidstechnicus.
kortom weer een proccesor in de audiolijn om het te laten klinken.
het is tijd dat dateq of rodec is een tafel ontwerpen met effecten.
maar die hebben meer zoiets van han maar een effecten bak tussen de send/return (waar ze ook gelijk in hebben)

pioneer BHA BHA BHA
leuk voor thuis gebruik
Waarschuw beheerder
Ik heb vandaag een Behringer VMX 300 gekocht bij new-line.
Er komt zeer helder geluid uit en alles werkt ook erg soepel.
Niet veel geld die 220 euro, als ik hier 3 jaartjes mee kan mixen.
Haal ik daarna wel een rodec of dateq mixer.

Om even terug te komen op die Behringer DJX-700 Pro waar het topic mee begon.
Ik hoorde dat die DJX 700 erg veel uitval heeft.
En dat de service van Behringer niet zo hele geweldig is.
Pioneer lijkt me dan een betere duurdere oplossing :)
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 48220, 6267}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelf een djm600 gekocht destijds omdat ik die faders van de xtc zo ellendig lang vind. Het geluid is wel supergoed wat eruit komt, maar toch vind ik de djm600 ook een hele goede keus (lekker veel kanalen, goed geluid en natuurlijk de effecten)

Kwa geluid kan denk ik de dateq toch net iets meer hebben, maar die faders :s.

Die beheringer is trouwens niet echt waar voor je geld. De eerste maanden gaat het goed, maar dan wordt het snel minder. Kun je beter ff sparen en voor een xtc of djm600/500 gaan.

Verschil 600 / 500:
600 heeft meer effecten
sampler
Effecttijd te regelen
extra toonregeling voor koptelefoon (dus links en rechts beluisteren tegelijk en dit ook kunnen regelen)
iets extra inputs aan de achterkant
volgens mij ook extra voorluisterkanaal (effect)

Artiest Troyan
Waarschuw beheerder
dateq xtc heeft niet eens een send en return :(
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
nee wat wil je.. de XTC is ook geen super mixer. geen x-fader adjust dus tijdens het mixen tikje er tegen en weg geluid, geen aux send en return, doelloze killswitches en nog wat puntjes
Maar de faders zijn super stevig en hij heeft redelijk veel headroom (iets dat bij pioneer gewoon te laag is om het een kwaliteits mixer te noemen)

Wat zijn dan wel goede +2 kanaals mixers???

Dateq Apollo (liefst LPM 7.3 die heeft betere faders en veel meer inputs maar geen x-fader)
Allen & Heath Xone:32, Xone:62, Xone92

Wat zijn de ultieme mixers?????

Ecler SCLAT 200-5VS/200-8VS

Waarom staat de pioneer er niet bij ??
Matige faders (op decibel 2003 alleen al 2 pioneers op dat punt stuk gegaan:S)
Veel te weinig headroom (vervormd direct als hij in het rode komt, fout van de dj want die hoor er op te letten maar voor de prijs had het beter gemoeten)
+puntje van de pioneer is dat de effecten goed werken, er zit een degelijke beatcounter in

Dus al met al is de pioneer geen slechte mixer maar voor zijn prijs kan je ook hele andere mixers kopen die 10x zo lang mee gaan en veel beter geluid geven. (al ligt dit natuurlijk ook aan hoe je met je equipment omgaat ;P)
laatste aanpassing

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Zal ff een boekje open doen over de behringer,

Ten eerste levert behringer die dingen niet meer uit aan leveranciers vanwege de problemen. Dat is dus al een punt waarop ik zeg -> Laat dan maar.

Owke gaan we->
1 -> De uitgangen zitten vol met digitale ruis en achtergrond geluiden.
2 -> Faders zijn de grootste zooi die er te krijgen is.
3 -> Intern is de mixer 1 grote puinzooi. Als je een beetje verstand van mixers hebt en je ziet dat begin je of heel hard te lachen of je barst in tranen uit.
4 -> Effecten zijn niet BPM gerelateerd en ook niet aan te passen aan het BPM. Dat resulteert in een onbruikbaar effect.
5 -> Potmeters zijn van een slechte kwaliteit en gaan snel kraken.

Zo kan ik er nog wel een stuk of wat opnoemen waarom geen DJX700. Het leuke is dat veel ervan ook geld voor de DJM serie van pioneer.

Wil je echt een mixertje met interne effecten -> SynQ SMX1. Hier een review -> http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/smx.htm

Die site is van mij en de review is ook geschreven door mezelf. Hij is nog niet af by the way die review. Tis geen on the road mixertje en ook geen ragbak maar wel leuk voor thuis om lekker mee te pielen.
Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik een hekel heb aan mensen die raggen op gear maar das een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
donateur
Mount (back2back with Maddox)..... :jaja: zo is het
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
de behringer klinkt ook veel donkerder al vraag je mij het en de djm600 is zeker helemaal zuiver

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet niet wat ik beter kan kopen... ik zit erg te twijfelen pioneer DJM-600 ( weet niet offie zn geld waard is ) en de numark ppd001, die ziet er gewoon fantastisch uit :) en is volgens mij echt een topmixer...
[img]http://www.music-town.de/onlineshop/hersteller/numark/numarkppd001_big.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
koop geen merk wat al met een B begint :P

Artiest Julian Sync
Waarschuw beheerder
en eindigt op "ehringer" :p