Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 170686x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
Filterbank 2 pakken helpt ook btw. Filterbank 3 heeft dat automatisch :(
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 10 maart 2012 om 17:22:
Zero-Cross - Slicing & resize edits will be made at the nearest zero-crossing to the slice point. Useful for avoiding clicks at the slice location

Oh dat is wel gunstig! thnx
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op maandag 12 maart 2012 om 19:20:
Oh dat is wel gunstig! thnx

heee psst...

stond gewoon in de help van FL zelf :P ;)
Artiest {SHOWLIST artist 51010, 40348}
Waarschuw beheerder
Weet iemand een goeie plugin voor een concert piano ? en dan niet fl keys want die is bagger.

Artiest {SHOWLIST artist 29363, 53736}
Waarschuw beheerder
Pianissimo:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Porcud²³ op donderdag 15 maart 2012 om 13:38:
Weet iemand een goeie plugin voor een concert piano ? en dan niet fl keys want die is bagger

Nexus (2)
Waarschuw beheerder
half jaar geleden een nieuwe pc aangeschaft voor fl, begint da ding nu al lastig te doen als ik nog maar 1 vst aan zet:p
van de zomer maar eens update ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 15 maart 2012 om 20:14:
half jaar geleden een nieuwe pc aangeschaft voor fl, begint da ding nu al lastig te doen als ik nog maar 1 vst aan zet
van de zomer maar eens update ofzo.

hoeft niet aan je pc te liggen, kan ook aan de vst liggen die je wil laden.
als die gecrackt is kan die veel geheugen (werkgeheugen) vragen van je pc.. dat is het nadeel van gratis verkregen sofware ;)

mijn pc is onderhand al ongeveer 4 jaar oud, maar ik draai de gekste professionele software die er te krijgen is op produceer gebied en mijn pc heeft er geen enkele probleem mee. no matter what ik allemaal tegelijk open heb staan...
misschien geluk van precies de goeie torrents downloaden of een supergoeie pc ?

wel altijd superzuinig geweest op mijn produceer - pc en er nooit internet op gezet
misschien dat ie daarom juist altijd zo supersnel is gebleven..

* ik download torrents op me laptop en zet programma`s dan over op pc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:yes: mijn laptop werd ook teringlangzaam. Dan helpt het om windows opnieuw te installeren.

Verder op je produceerpc gewoon geen torrents of ander spul dan muziek doen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Valentijn:mixje: op zondag 18 maart 2012 om 03:44:
als die gecrackt is kan die veel geheugen (werkgeheugen) vragen van je pc.

Dit is de grootste BS ever!!

Dat heeft echt geen fucking moer te maken met het werkgeheugen.
Ik heb alleen maar gecrackte shit (betalen doe ik pas als ik er ook wat aan verdien) CPU load NOOIT boven 30% alles direct op 512-bit renderen.. Logisch heh met een Intel Quad core op 3.8ghz en 8GB geheugen :jaja: waarvan FL maar maximaal 2-3 van kan gebruiken omdat het 32-bit is.

Installeer die plugins dan ook NIET in je 64bit folder. (sylenth 1 en meer gaat dan al problemen geven)

En als je toch opnieuw begint pak meteen Win 7
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 18 maart 2012 om 14:54:
Dit is de grootste BS ever!!

Idd.

Waarschuw beheerder
Om even de vlam uit de discussie te halen: ik ben programmeur geweest en het is wel degelijk mogelijk. ;) Maar alleen als je een slecht geprogrammeerde crack hebt met een memoryleak. :)

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 18 maart 2012 om 14:54:
waarvan FL maar maximaal 2-3 van kan gebruiken omdat het 32-bit is.

Installeer die plugins dan ook NIET in je 64bit folder.

Leg me die eens uit? Je wilt >juist< dat je DAW je volledige RAM-geheugen kan aanspreken. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2012 om 16:05:
Maar alleen als je een slecht geprogrammeerde crack hebt met een memoryleak. :)

Leuk, maar in de praktijk ben ik het nog nooit tegengekomen. De crack stelt eigenlijk vrij weinig voor, en is geen debiel lastige constructie als dat je bij bvb cubase hebt. Niks aan 't handje dus.

Vervolgens maakt het niet zo gek veel uit waar jij je vst's neerzet qua map, zolang je ze maar kan vinden. Overigens probeer ik zoveel mogelijk op 64bit te houden, maar kom ik nooit boven de 2 gig totaal uit. Cpu blijft ook max 50% @ 96khz (30% @ taakbeheer). Zit wel achter een 6 core machine, die ietwat gekieteld is (van 2.8 naar 3.8). Wat ik trouwens wel erg prettig vind is dat ik alle vst's en kontakt libs nu op een ssd heb staan, scheelt enorm in het laden. Nu de rest van mijn samples nog :)

Waarschuw beheerder
Alles in progam files/vstplugins :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Valentijn:mixje: op zondag 18 maart 2012 om 03:44:
wel altijd superzuinig geweest op mijn produceer - pc en er nooit internet op gezet
misschien dat ie daarom juist altijd zo supersnel is gebleven..

ja zou kunnen dat het daar aan ligt, ik ben er iig niet egt zuinig op, heb er ook niet veel verstand van en dan heb je al snel dat er veel zooi op komt.

weet ook niet meer wat ik prcies had openstaan. gister ff wat gekloot en toen kwam cpu niet boven de 42 volgens taakbeheer.

maar die peakmeter oid bij fl zat wel dik in het rood.

weet iemand mschien hoe dit kan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
peakmeter?? dat betekent dat de boel clipt

flikker in je mixer (f9) al je schuifjes eens op een procent of 10 ipv 100

het maakt geen fuck uit dat alles zacht klinkt afmixen komt pas als de track klaar is.
En masteren moet je sowieso nooit zelf doen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
aaight ga ik proberen;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 20 maart 2012 om 12:50:

ligt er natuurlijk maar net aan of je er verstand van hebt..
Maar op het niveau dat de meeste hier zitten, is het inderdaad verstandiger om dat door iemand anders te laten doen als je track gereleased wordt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het maakt geen fuck uit dat alles zacht klinkt afmixen komt pas als de track klaar is.

Ik zou de mix juist zo veel mogelijk gelijk goed doen wanneer je er een nieuwe sound oid in gooit.
En masteren kan prima zelf, mits je goeie apparatuur hebt en een beetje verstand en een goed gehoor ervoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op dinsdag 20 maart 2012 om 20:01:
Ik zou de mix juist zo veel mogelijk gelijk goed doen wanneer je er een nieuwe sound oid in gooit.
En masteren kan prima zelf, mits je goeie apparatuur hebt en een beetje verstand en een goed gehoor ervoor.

jij moet niet zoveel kwebbelen maar muziekjes bouwen... gaan met die hoovers
Waarschuw beheerder

ga geen advies geven als je niet weet waar je over praat.
Waarschuw beheerder
flikker in je mixer (f9) al je schuifjes eens op een procent of 10 ipv 100

10 procent ? je bent niet goed .

Waarschuw beheerder
Ik laat altijd alles in het rood draaien voor zo'n lekkere kraak. En als de boel dan nog gaat clippen en glitchen is mijn track gemastered.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 maart 2012 om 10:00:
Ik laat altijd alles in het rood draaien voor zo'n lekkere kraak. En als de boel dan nog gaat clippen en glitchen is mijn track gemastered.

Ik heb weleens het idee dat Promo de laatste jaren zo produceert...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 maart 2012 om 18:49:
Ik heb weleens het idee dat Promo de laatste jaren zo produceert...

definieer jaren? ik heb dit idee namelijk al een jaar of 10 :lol:

check dat eerst r_AW spul...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sinds 2001. ;)
Waarschuw beheerder
koel... wij schudden elkaar de hand :)

Waarschuw beheerder
rude awakening _0_
Artiest {SHOWLIST artist 22158, 58212, 63703}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op dinsdag 20 maart 2012 om 10:55:
gister ff wat gekloot en toen kwam cpu niet boven de 42 volgens taakbeheer.

maar die peakmeter oid bij fl zat wel dik in het rood.

zet je buffer lengte zo hoog mogelijk (mits je hardware heb)
en als je een multi core processor heb zet multithreading generator procesing aan gevinkt
anders gebruikt hij maar 1 core!

beetje lullig als je er 8 heb ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 maart 2012 om 03:01:
citeer 8 maart 2012 03:01Even tussendoor: ik ben overgestapt op Ableton en ga van mijn leven niet meer terug naar FL Studio: wat een verademing dit.

tuurlijk altijd goed om egens anders in rond te snuffellen!

betere native plugins

uh hoezo ? met de nieuwste plugins van native op 64 bit werkt prima?? of zijn er aparte voor aleen ableton?

snellere responstijden

dit ligt aan hoe snel je geluidskaart is als hij op 24 ms staat duurt het even maar op 2 ms ga je niets merken!

eindresultaten van een stuk hogere kwaliteit

dit ligt aan de generator waar het programma op draaid die van ableton klinkt wat schoner
die van FL lijkt altijd wat warmer en wat meer opgestopt uiteindelijke resultaat zal toch aan de uitmastering liggen!!

Meer dan dik tevreden

verdiep in alles test alles uit en doe wat jou het lekkerst werkt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Executer op vrijdag 23 maart 2012 om 01:13:
uh hoezo ? met de nieuwste plugins van native op 64 bit werkt prima?? of zijn er aparte voor aleen ableton?

Native: van Ableton zelf. ;)

dit ligt aan hoe snel je geluidskaart is als hij op 24 ms staat duurt het even maar op 2 ms ga je niets merken!

Qua interface, niet qua geluid.

dit ligt aan de generator waar het programma op draaid die van ableton klinkt wat schoner
die van FL lijkt altijd wat warmer en wat meer opgestopt uiteindelijke resultaat zal toch aan de uitmastering liggen!!

Uiteraard, maar ik gebruik een DAW voor een creatief proces, waarbij ik dus zo min mogelijk technische hordes wil moeten nemen om tot een fatsoenlijk eindresultaat te komen. :)

verdiep in alles test alles uit en doe wat jou het lekkerst werkt

Dat is sowieso het credo voor iedere producer. :)

Logic Pro is er alleen voor de Mac, dus die valt af, aangezien ik niets van Apple moet hebben. Pro Tools is meer op opname gericht voor zover ik weet, FL Studio en Cubase zijn niet mijn ding qua workflow, Reason vind ik wel leuk maar mist VST-support, Renoise vind ik een prachtig pakket maar mist live-mogelijkheden en uiteindelijk Ableton sluit perfect aan op mijn persoonlijke wensen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2012 om 01:32:
uiteindelijk Ableton sluit perfect aan op mijn persoonlijke wensen

als daar je hart bij ligt gewoon lekker doen :D

Waarschuw beheerder
Exact; eindelijk ben ik thuis. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Executer op vrijdag 23 maart 2012 om 00:54:
zet je buffer lengte zo hoog mogelijk (mits je hardware heb

staat ie;)

het rare vindt ik dat de boel soms wel flink klipt terwijl me cpu load niet gek hoog is.

mischien nog eens een geluidskaart aanschaffen als ik wat knaken over heb.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 20 maart 2012 om 20:14:
ga geen advies geven als je niet weet waar je over praat.

Ik weet wel waar ik over praat maar om het ff simpel uit te leggen, zodoende.
Beter wat te zacht dan dat alles compleet loopt te clippen )dan hoor je al helemaal NIET meer waar je mee bezig bent namelijk

De mensen die wat beter zijn kunnen natuurlijk meteen al elk geluid goed afstellen op volume of ongeveer,
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 64672, 58341}
Waarschuw beheerder
Ik ben een hardstyle track in FL studio 10 aan het maken. De lead-synth (melodie) heb ik met de Virus Ti snow gemaakt en dus in Cubase. Aangezien je de lead van de Virus niet in FL kunt exporteren.
Nu importeer ik de lead (wav file) in FL maar loopt hij niet gelijk met mijn kicks (tempo). Hoe kan ik dit gelijk laten lopen? Alleen door handmatig te stretchen of heb je daar ook een automatische functie voor?

Op de sample (wav file) van de lead wil ik ook reverb, compresion en EQ toepassen. Zodat hij wat voller en warmer klinkt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Dit wil ik in FL doen omdat ik in Cubase al helemaal niet snap hoe dat werkt.

Enige tips zijn welkom ;)

Waarschuw beheerder
Hopen dat Mario (hardtex) dit leest. Die doet ook alles met zijn virus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BG* op donderdag 29 maart 2012 om 11:09:
Nu importeer ik de lead (wav file) in FL maar loopt hij niet gelijk met mijn kicks (tempo). Hoe kan ik dit gelijk laten lopen? Alleen door handmatig te stretchen of heb je daar ook een automatische functie voor?

Maar lijkt mij dat als je dat exporteert al .wav dat het dezlfde BPM aan zou moeten houden als je het in FL importeert, tenzij je de BPM in FL anders hebt dan wat je in Cubase had?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BG* op donderdag 29 maart 2012 om 11:09:
Ik ben een hardstyle track in FL studio 10 aan het maken. De lead-synth (melodie) heb ik met de Virus Ti snow gemaakt en dus in Cubase. Aangezien je de lead van de Virus niet in FL kunt exporteren.

Op de sample (wav file) van de lead wil ik ook reverb, compresion en EQ toepassen. Zodat hij wat voller en warmer klinkt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Dit wil ik in FL doen omdat ik in Cubase al helemaal niet snap hoe dat werkt.

waarom heb je een virus ti snow als je TOTAAL geen theoretische kennis hebt?
Waarschuw beheerder
volgens mij kan je m beter aan mij geven,
PM voor adres.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op vrijdag 30 maart 2012 om 00:04:

Uitspraak van Ensorceler op vrijdag 30 maart 2012 om 00:05:
volgens mij kan je m beter aan mij geven,
PM voor adres.

Word jij nooit doodziek van jezelf?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op vrijdag 30 maart 2012 om 00:04:

had geld over..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Simon_S op donderdag 29 maart 2012 om 23:31:
Uitspraak van *BG* op donderdag 29 maart 2012 om 11:09:Nu importeer ik de lead (wav file) in FL maar loopt hij niet gelijk met mijn kicks (tempo). Hoe kan ik dit gelijk laten lopen? Alleen door handmatig te stretchen of heb je daar ook een automatische functie voor?
Maar lijkt mij dat als je dat exporteert al .wav dat het dezlfde BPM aan zou moeten houden als je het in FL importeert, tenzij je de BPM in FL anders hebt dan wat je in Cubase had?

Ja idd, zou je wel zeggen.. Nee dat is wel hetzelfde. Ik kijk wel even, misschien dat er met het exporteren iets niet goed is gegaan. Danku voor de reply!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 maart 2012 om 03:05:
Word jij nooit doodziek van jezelf?

nope..wel van draaimolens
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 maart 2012 om 11:16:
Hopen dat Mario (hardtex) dit leest. Die doet ook alles met zijn virus.

Hij is niet de enige! Virus FTW!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal [ Outrage ] op zaterdag 31 maart 2012 om 16:33:
Hij is niet de enige! Virus FTW!

Geef die jongen dan is wat tips :lol: