Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 164047x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
even ter info: fruityloops.teringherrie.nl heeft een tuintje op het buik.

Waarschuw beheerder
ff een vraagje... Kun je bij fruity loops tonen in de piano roll over laten lopen, zoals bijv. bij veel hardcore leads gebeurd???

alvast bedankt!
Waarschuw beheerder
Ja dat kan :)

Dan moet je links boven in het pianorollvenster op het 'volumedriehoekje' klikken. Nu krijg je een balkje die je onder of boven de noot kan zetten; bv in het midden of net voor het einde. Naarmate je hem langer of korter maakt, loopt de toon langzamer of sneller naar de toon waar het balkje staat....

Beetje wazige uitleg miss, je moet maar ff probere...
succes!:)
Waarschuw beheerder
hee ik heb een vraagje over FL 3
hoe moet je opnemen? het klinkt dom.
maar als ik op "record" druk het opneem en af wil spelen vernaderd er niks ik bedoel wat ik live gemaakt en veranderd heb is weg.
weet iemand hoe dit komt?

( het is trouwens niet de voledige versie )

Artiest {SHOWLIST artist 17572, 82162}
Waarschuw beheerder
donateur
uhhhmmmmmm gewoon file--> export-->wav of mp3 ...klik klik klik en klaaar :yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb een paar VST's weten te bemachtigen, maar nu het volgende: Hoe moet ik de VST's "inladen." Normaal gesproken pakte ik het bestand sleepte het naar de map VST en pakte het uit. Vervolgens ging ik naar FL 4 > Channels > Add One > Refresh. Dan stond hij er tussen wel met rode lettertjes, dat vond ik al vreemd. Als ik hem wou inladen, stond er iets van Can't load an effect into a channel :S. Dus mijn vraag is, hoe moet ik het verder doen, of beter gezegd wat doe ik verkeerd!?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een paar VST's weten te bemachtigen, maar nu het volgende: Hoe moet ik de VST's "inladen." Normaal gesproken pakte ik het bestand sleepte het naar de map VST en pakte het uit. Vervolgens ging ik naar FL 4 > Channels > Add One > Refresh. Dan stond hij er tussen wel met rode lettertjes, dat vond ik al vreemd. Als ik hem wou inladen, stond er iets van Can't load an effect into a channel :S. Dus mijn vraag is, hoe moet ik het verder doen, of beter gezegd wat doe ik verkeerd!?

Simpel, als FL dat aangeeft betekent het dus dat je VST's hebt, en die moet je dus in een FX kanaal laden ;). Zet je FX raampje open, klik het eerste kanaal dat vrijstaat, dan open > MORE.. en dan die VST die je wou laden aanklikken. Als ie het dan nog zegt is er gewoon iets goed mis :P.

Wil dan als nog je sample een snelle Fit geven zoals in FL4 dan druk je rechtermuisknop op de draaiknop 'time' en selecteer je 'auto'.

Bedankt man! Ik zat hier zelf ook al een tijdje mee te klungelen :P.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wie weet hoe je als je je file wil saven naar Mp3 hoe je de synth behoud zoals i is in de Fl File want bij een nummer van mij is het zo dat als ik hem naar Mp3 save dat je de synth als het ware in kleine tikjes hoord, terwijl hij (als je m in FL afspeelt volledig is, dus doorlopende synth,gewoon helder)

Wie weet het?

Waarschuw beheerder
mss save preset
Waarschuw beheerder
Ik heb t nog niet zo lang dus als je een beetje duidelijker kan zijn:)

Waarschuw beheerder
heb et ff te snel gelezen, zat ff verkeerd maar kweet nu wat je bedoelt.
zal ff nadenken.
uit welke VSTi heb je die synth gehaald trouwens?
mss dat het daaraan ligt.
Waarschuw beheerder
[img cacheid=0007201500132df4a51860e81a00905658]http://img71.exs.cx/img71/2286/dingetjes.jpg[/img]

als je je bestand gaat exporteren krijg je dit venster,

helpt het als je bij de looping mode, veranderd in 1 van de 3 dingen, ik had dat namelijk wel een keertje :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
shit kijk ik weer voor niets:9
maar ja probleem weer opgelost
Waarschuw beheerder
Tis nog steeds hetzelfde, ik wil gewoon hetzelfde geluid hebben als ik in de FL file zit
Waarschuw beheerder
naar wave exporteren dan? :/

en als je hem bij quality op 256 sync depth zet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan weet ik het ook niet (F)
Waarschuw beheerder
Dop Kruimel 3 februari 2005 19:00
Ik heb een paar VST's weten te bemachtigen, maar nu het volgende: Hoe moet ik de VST's "inladen." Normaal gesproken pakte ik het bestand sleepte het naar de map VST en pakte het uit. Vervolgens ging ik naar FL 4 > Channels > Add One > Refresh. Dan stond hij er tussen wel met rode lettertjes, dat vond ik al vreemd. Als ik hem wou inladen, stond er iets van Can't load an effect into a channel . Dus mijn vraag is, hoe moet ik het verder doen, of beter gezegd wat doe ik verkeerd!?

laatste aanpassing 3 februari 2005 19:00
Aanpassen
deej-010 _ 3 februari 2005 19:09
Ik heb een paar VST's weten te bemachtigen, maar nu het volgende: Hoe moet ik de VST's "inladen." Normaal gesproken pakte ik het bestand sleepte het naar de map VST en pakte het uit. Vervolgens ging ik naar FL 4 > Channels > Add One > Refresh. Dan stond hij er tussen wel met rode lettertjes, dat vond ik al vreemd. Als ik hem wou inladen, stond er iets van Can't load an effect into a channel . Dus mijn vraag is, hoe moet ik het verder doen, of beter gezegd wat doe ik verkeerd!?

Simpel, als FL dat aangeeft betekent het dus dat je VST's hebt, en die moet je dus in een FX kanaal laden . Zet je FX raampje open, klik het eerste kanaal dat vrijstaat, dan open > MORE.. en dan die VST die je wou laden aanklikken. Als ie het dan nog zegt is er gewoon iets goed mis .

Ik ben nog niet zo heel bekend met FX, ik dacht ik probeer het wel ff, alleen als ik een riedeltje heb en ik draai aan een paar knopjes gebeurt er helemaal niets, doe ik wat verkeerd of moet ik nog wat extra doen? het vreet trouwens wel cpu, hij zit met 1 VST al tegen de 30 en je hoort van die tikjes, door het denken van m'n PC, traag ding... iig bedankt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als iedereen nou eens een keer de documentatie van het programmaatje doorleest......
Waarschuw beheerder
ja precies...
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
dat zou ik ook zeggen als ik er veel verstand van had...

Ik ben nog niet zo heel bekend met FX, ik dacht ik probeer het wel ff, alleen als ik een riedeltje heb en ik draai aan een paar knopjes gebeurt er helemaal niets, doe ik wat verkeerd of moet ik nog wat extra doen? het vreet trouwens wel cpu, hij zit met 1 VST al tegen de 30 en je hoort van die tikjes, door het denken van m'n PC, traag ding... iig bedankt.laatste aanpassing 4 februari 2005 18:38

je processor zou te langzaam kunnen zijn, oftwel je pc is te traag..

je geluidskaart is nou net niet snel genoeg of heeft geen ASIO ondersteuning dan schiet et al niet echt op als je goeie opnames wil maken. tenzij je alles met de muis invult heb je er geen last van.

zoek et uit investeer wat geld.

aanrader audiophile2496 goed betaalbaar hoge kwaliteit, en ja je heb nog een betere versie.

snelle processor met een hoop geheugen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik had een vraagje: hoe kan je een geluid of synth .. in laten faden dat die begint in low en dan die je hem dur in draait ik kan hem wel met ut volume in draaie maar dat vind ik nie zo mooi klinke!
Waarschuw beheerder
een filter dr op zetten misschien?

Waarschuw beheerder
FL is zooo fucking easy!

Waarschuw beheerder
Tenminste, vind ik dan uit ervaring!!!
Waarschuw beheerder
dat is idd 1 van de makkelijkste dingen, maar voor mensen die nauwelijks geproeft hebben van de werking van geluid weten niet beter, althans het is voor hun meer duidelijk als het met accoustiesche muziek is gecomponeerd, dan weet je het is een band ze maken samen muziek met instrumenten. dat weet iedereen!! maar zo'n iemand die net muziek wil gaan maken met electronische muziek dan krijg je allerlei termen naar je hoofd gesmeten. kan het begrijpen dat sommige mensen dat nog niet weten.

gewoon in verdiepen.
Artiest Xavi
Waarschuw beheerder
H@RDHOUSE RAVERT 5 februari 2005 16:04
ik had een vraagje: hoe kan je een geluid of synth .. in laten faden dat die begint in low en dan die je hem dur in draait ik kan hem wel met ut volume in draaie maar dat vind ik nie zo mooi klinke!

FRuityloops, Door een filter erop te zetten. Hoe doe je dat? In de piano roll ipv velocity, filter cut erop te zetten. Het werkt psies hetzelfde als de velocity meter. Verder kan je f9 drukken en dan daar de filter selecteren.
en beetje mee aanklote.
Waarschuw beheerder
Ik snap er geen fuck meer van, me cpu meter is vol en alles stottert. dit was voorheen nooit zo, en de harde schijf is zelf leger dan voorheen. Het betrefd een pentium 4 1700 mh met een redelijke geluidkaart van dmx.
Ik weet niet meer wat het zou kunnen wezen?
Artiest {SHOWLIST artist 65349, 27253}
Waarschuw beheerder
alec...
bij options audio...
dan je buffer verhogen helpt bij mij meestal wel...
Waarschuw beheerder
Weet iemand hoe ik een sample korter kan af laten spelen ?
Bv. een Snaredrum ?
Als ik 'm in de Pianoroll korter maak,dan blijf ie gewoon de hele sample(snare) afspelen.Moet ik dit ergens instellen ofzo ?

Alvast bedankt !

Waarschuw beheerder
rechtermuisknop sample cut itself.
en bij channel settings van de snare kies je ins --> vol --> heb je paar van die rooie lijntjes en zes knoppies naast mekaar.
draai je att, dec, sus, en rel volledig naar links en dan kun je met hold gaan draaien en dus het vierkantje langer of korter maken en zo de lengte van je sample bepalen.
helpt dit mss:9
Waarschuw beheerder
Ja en nee...

Dit houdt in dat als ik bv. met een snare of een kick zeg maar bv: kort-kort-lang zou willen doen...dat ik 2 kanalen moet aanmaken voor één dezelfde sample.
(dus 1 met volledige sample en 1 met ingekorte sample)

Kan dit ook anders ?

Mensen die weleens met een tracker werken/gewerkt hebben,die zullen wel weten dat je een sample kan laten ophouden op elk gewenst moment door een commando in te voeren.

Kan dit ook met Fruityloops ?

Word anders een heel karwei om m'n percussie een beetje op gang te hebben. :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dit houdt in dat als ik bv. met een snare of een kick zeg maar bv: kort-kort-lang zou willen doen...dat ik 2 kanalen moet aanmaken voor één dezelfde sample.
(dus 1 met volledige sample en 1 met ingekorte sample)

dit is niet waar..... als je de hold helemaal open draaid kun je via de lengte van de blokjes in de pianoroll bepalen hoelang je de sample wilt laten afspelen....kort of lang

en anders zou je misschien ook zo te werk kunnen gaan;

- druk 1x op de cut itself button (als deze al niet standaard is geactiveerd)
- vul dan in de stepsequencer in waar je de snare wilt laten horen en vul ook in waar je de sample wilt laten stoppen (deze geef je een volume van 0)

zo kun je de sample kort en lang laten horen net hoe je wilt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
aanrader audiophile2496 goed betaalbaar hoge kwaliteit, en ja je heb nog een betere versie.

Heb hier thuis de Terratec DMX 6Firewire 24/96kHz incl. frontje met alle denkbare in- en outputs. Achterop mn kast zit nog een aansluiting voor een Dolby 5.1 setje. Asio ondersteuning, behoorlijk handige functies en hij kost 260 euro.. een ontzettende aanrader dus :). Bovendien heb ik zelfs met de duurste Yamaha kaart gewerkt (eurotje of 4000 kostte die hoorde ik), en die gaf nog veel triggerfouten met VSTi's.. noten overslaan of haperen etc..(ook in geëxporteerde wav-mp3 bestanden, wat dus heel veel moeilijkheden met zich meebracht) bij deze kaart nooit problemen mee gehad terwijl ik in menig arrangement zo 2 hypersonics, 7 pro-53's en 3 vanguards gooi ;).

Weet iemand hoe ik een sample korter kan af laten spelen ?
Bv. een Snaredrum ?
Als ik 'm in de Pianoroll korter maak,dan blijf ie gewoon de hele sample(snare) afspelen.Moet ik dit ergens instellen ofzo ?

In het 'sampler' scherm van je snare kanaal (kom je in door links in beeld in je pattern editor ff op je snare kanaal te klikken met je linkermuisknop) moet je op ''INS'' drukken en dan krijg je een envelope (een rooie lijn waar je alles wat met de lengte etc. van de sample te maken heeft). Draai de ATT naar het nulpunt, je SUS naar max, je HOLD naar max en je REL naar het nulpunt.. de rest van de knoppen laat je gewoon voor wat ze zijn. Nu moet het werken. Zo niet, dan doe je het verkeerd ;).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik produceer op een goeie pc 2,3 megahertz maar nu kraakt me geluid ?? dat is zwaar irritant met muzieke!
Waarschuw beheerder
Even terug bladeren naar eerste paar pagina's.
Heel verhaal over geluidskaarten,ASIO's en Latency...
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
wat is DE geluidskaart voor fruity ??
Waarschuw beheerder
ik gebruik een audiophile 2496; hele lage latency, midi in en uit en nog goed betaalbaar ook; 100 euries bij de feedback. Voor een even goede geluidskaart betaal je al snel het dubbele
Waarschuw beheerder
wat is DE geluidskaart voor fruity ??

Hangt van jouw budget af natuurlijk... de Audiophile is zeker een goede kaart voor een betaalbare prijs.
Waarschuw beheerder
ik heb zelf de EMU 0404... werkt erg goed voor een zeer lage prijs...:D
Waarschuw beheerder
De Audiophile 192 is een high definition geluidskaart die werkt bij een 192 kHz sampling rate. Hij heeft 4 maal analoog i/o, digitaal i/o en MIDI.

[img cacheid=00073b07001386b3b933d9f11a0092c822]http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/audiophile2496.jpg[/img]

Ook een hele goede ! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zeker goed! de audiophile2496 is ook gewoon perfect...
Waarschuw beheerder
Nogmaals:

Heb hier thuis de Terratec DMX 6Firewire 24/96kHz incl. frontje met alle denkbare in- en outputs. Achterop mn kast zit nog een aansluiting voor een Dolby 5.1 setje. Asio ondersteuning, behoorlijk handige functies en hij kost 260 euro.. een ontzettende aanrader dus. Bovendien heb ik zelfs met de duurste Yamaha kaart gewerkt (eurotje of 4000 kostte die hoorde ik), en die gaf nog veel triggerfouten met VSTi's.. noten overslaan of haperen etc..(ook in geëxporteerde wav-mp3 bestanden, wat dus heel veel moeilijkheden met zich meebracht) bij deze kaart nooit problemen mee gehad terwijl ik in menig arrangement zo 2 hypersonics, 7 pro-53's en 3 vanguards gooi.

http://sounden.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article

Verder nog:

Ik produceer op een goeie pc 2,3 megahertz maar nu kraakt me geluid ?? dat is zwaar irritant met muzieke!

Kijk bij je options > Audo options. Klik op output en kijk of ASIO ertussen staat, zo ja: aanklikken (NIET asio Full Duplex of asio Multimedia selecteren, maar de Asio for *naam van je geluidskaart*) en FL herstarten. Zo nee: laten staan waarop hij stond, en iets daaronder zie je als het goed is een schuifbalk. Probeer daarmee je buffer length wat te verhogen, net zolang totdat je het gekraak heb weggewerkt. Je kan gekraak ook proberen te voorkomen door de sample rate van 44.1 kHz te verlagen naar 22, maar dat raad ik je ten zeerste af.. je geluid gaat hierdoor flink achteruit in kwaliteit.

Of je koopt bovengenoemde geluidskaart en 1024 mb ram geheugen ;) heb je het nog iets makkelijker gedaan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoi

ik heb een vraagje. In die Step Sequencer ( SS ) daar heb je standaart 4 geluidjes. Hoe kan je daar meer geluiden in krijgen?
Waarschuw beheerder
donateur
TechnoEmperor >> Ga naar "Channels" -> "Add one" en maak dan je keuze :)

Zeker net begonnen? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Viel niet op hoor ;) succes ermee (Y)