Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 163898x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
Ik had de volgende vraag:

Hoe laat ik de pitch van een snare drum omhoog lopen in fruity producer edition ? Alvast bedankt, Vast wel iemand die me een voorbeeld kan geven of een uitleg hoe ik dit voor elkaar krijg.

GR, D-Stortion
Waarschuw beheerder
gewoon met edit event :)
Waarschuw beheerder
Graag iets preciezer ben nog uber b00n in dit programma heb al wel wat dinge gemaakt maar die pitch verhogen kan me een heel eind op weg helpen om een goede variatie in de track te krijgen. Ik hoop dat je me kan helpen door wat uitgebreider uit te leggen. :)

Gr, D-Stortion
Waarschuw beheerder
druk op dat dingetje in de step sequencer van de snare drum, krijg je het venstertje met instellingen van de snaredrum voor je :) bovenin zie de pitch staan :) ernaast staat ook een hokje, daarbij kun je het ook veranderen (intensiteit van de pitch, hoe hoger het getal, hoe minder precies) druk op dat ronde knopje van de pitch met je rechtermuisknop en kies edit event :)
Waarschuw beheerder
Bedankt hier heb ik wat aan. nu nog even goed kloten ermee hoe dat precies werkt. Krijg nog niet wat ik bedoel maar weet nu tenminste wel waar ik moet zoeken ;-) Komt goed!
Waarschuw beheerder
[img]http://www.musicrun.com/tests_soft/fruityloops356/gsampler.jpg[/img]

hier kun je het goed zien :)
bovenin zie je de pitch knop, deze kun je verdraaien, maar je kan er ook met rechts op klikken en dan Edit Event doen.
rechts ernaast zie je dat vakje met die 2 staan, klik met links erop en houd deze ingedrukt, nu de muis omhoog of omlaag schuiven, zo kun je de gevoeligheid/precisie van de pitch instellen, deze kan eventueel ook met edit event aangepast worden, maar dit is niet echt aan te raden..
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Probleem: als ik 2 of meer Vanguards laat afspelen, gaan mn boxen clippen. Enig idee hoe dat komt en belangrijker: hoe kan ik t verhelpen?

Edit: heb t zelfs bij sommige synths als ik ze alleen afspeel en wat korte noten erin heb staan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nee boxen gaan clippen. Maar ik heb het al grotendeels opgelost, ben even met die bufferruimte gaan schuiven en dat helpt al behoorlijk :)

Misschien domme vraag:

als ik in het arrengement bvb een drumfill op wil laten komen, moet ik dan in de piano roll van die fill al die volume staafjes 1 voor 1 van laag naar hog zetten of kan ik dat ook zoals bij Logic met een soort van wizard doen? (dat je zo'n lijn kan trekken waarna ie qua volume die lijn volgt)
Artiest {SHOWLIST artist 1193, 45230, 47552, 7453}
Waarschuw beheerder
donateur
Charly > Rechtermuisknop ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Goh dat ik dat toch nie meteen gezien heb :P

Waarschuw beheerder
ik kan geen automation doen met m'n pro53 :( ligt dit aan mij of hebben anderen hier ook last van?
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
hoe bedoel je? edit events?
als dat t is dan moet je ff bij een vst links bovenin dat venstertje klikken, browse parameters ofzoiets volgesmij

Waarschuw beheerder
weet wel hoe t moet, maar die lijst knoppen komt niet te voorschijn zoals bij andere vst's :)
Waarschuw beheerder
beetje offtopic:

Waar halen de vst's nou de meeste kracht vandaan?

Is dit de processor of je werkgeheugen?

En is het BV zo dat je op een pc met 8x meer werkgeheugen ook 8x zoveel van dezelfde FX kan toepassen?
Of BV met een dubbele kloksnelheid ook het dubbele aantal vst's kan draaien?

Btje wazige vraag misschien, maar vroeg me af hoeveel ik erop vooruit zou gaan als ik een nieuwe pc zou gaan aanschaffen en of dat ook de moeite waard is ( kan bijna nie anders met die pleurisbak van mij :))
Waarschuw beheerder
Vst's vreten het meest aan de processor, maar eigenlijk gaat het er om dat je hele pc in "top" conditie is.. Geheugen is minstens zo belangrijk, en als je veel met samples werkt is een snelle hardschijf weer van groot belang. Daarnaast kan je met een semi/pro/geluidskaart en bepaalde drivers (bijv ASIO) weer je processor ontlasten.
Waarschuw beheerder
semi/pro/geluidskaart

Bedoel je hier bv. de powercore kaart mee?

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
Charly S.
je moet de VST versie van de pro53 inladen. Je hebt nu de DX versie, daarom kan je geen automation opnemen.
Waarschuw beheerder
donateur
als ik in het arrengement bvb een drumfill op wil laten komen, moet ik dan in de piano roll van die fill al die volume staafjes 1 voor 1 van laag naar hog zetten of kan ik dat ook zoals bij Logic met een soort van wizard doen? (dat je zo'n lijn kan trekken waarna ie qua volume die lijn volgt)
Waarschuw beheerder
donateur
ehmm... met de rechtermuisknop en dan slepen (bij die staafjes)
Waarschuw beheerder
donateur
Haha dat meen je niet! Ik dacht dat Osiris hierboven een geintje maakte en dat ie bedoelde dat ik dat met de opgevulde blokjes moest doen :$ (ben nog beetje Fruity leek)
Waarschuw beheerder
donateur
Ben er ff mee bezig geweest, maar ik zoek een manier om m van 100% cutoff naar 0% te krijgen. Er staan 2 unused opties bij dat ding, hoe kan ik daar iets nieuws invullen zoals bvb cutoff?
Waarschuw beheerder
donateur
ehmm bij een vst kun je geen cutoff gebruiken volgensmij. moet je ff "Fruity Filter" als effect toevoegen aan het fx kanaal, dan kan het wel.
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga t ff proberen, thnx!!

Waarschuw beheerder
Afhankelijk van welke vsti t is, kan je gewoon de onboard filters daarvan gebruiken hoor.
Om er automation op te plaatsen moet je linksboven in de VSTi op t stekkertje klikken en dan kiezen voor "browse parameters" of "last tweaked parameter > edit events" als je net aan het knopje gedraaid hebt
Waarschuw beheerder
VRAAGJE: weet iemand waar ik hele softsynths kan downloade?
Waarschuw beheerder
donateur
probleempje:

ben met een arrengement bezig. wil op een bepaalde pattern een filter aanbrengen, maar als ik m in fx erin gooi, hoor ik die filter over alle kanalen en niet alleen over de pattern die ik wil. hoe kan ik m zo krijgen dat ie maar over 1 pattern te horen is ipv alle kanalen?
Waarschuw beheerder
donateur
volgensmij is dat niet mogelijk. je zal de effecten in en uit moeten schakelen door Edit Event bij Mix Level toe te passen :|
dat zijn die draaiknopjes op achter een effect dat je hebt toegevoegd.

Waarschuw beheerder
wat wil je nou precies weten charly ? :)
hoe je m over 1 pattern krijgt of over 1 kanaal ?

je legt t een beetje krom uit volgends mij =]

Waarschuw beheerder
zijn lekker veel mensen bezig met fruityloops valt me de laatste tijd op :) leuk om te zien, zo krijgen we n groter aanbod muziek :D. Ookal duurt t vaak minstens een jaar voordat er wat zinnigs uitkomt..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja klopt, heb t idd nie helder uitgelegd. Here we go:

Ik ben de track aan het bouwen. Nou wil ik een sample cutoff geven, alleen het probleem is: als ik cutoff toevoeg in dat kanaal (pattern waarin ik dat doe is verder leeg) krijg ik dat effect over de hele track ipv alleen die sample. Ook heb ik bvb bassboost toegevoegd, maar dit zit vervolgens over de hele track ipv alleen over de basspartij (ik heb m in het pattern waarin alleen de basspartij staat toegevoegd). Vind t wat dat betreft echt een kutprogramma, jammer dat Logic bij mij nog nie goed werkt :( Anyways: iemand die me kan helpen?
Waarschuw beheerder
donateur
...Edit Event bij Mix Level toe te passen :|
dat zijn die draaiknopjes op achter een effect dat je hebt toegevoegd.

ehmm je voegt het effect toe, en dan bij de pattern waarbij het effect moet zet je dat Mix Level op 100% d.m.v. Edit Event. en ben je klaar dan gooi je het weer dicht ;)

nog makkelijker:
1. Voeg het effect toe
2. Neem een lege pattern
3. Zet je het Mix Level op 100% d.m.v. Edit Event
4. Neem een 2e lege pattern
5. Zet je het Mix Level op 0% d.m.v. Edit Event

Nu kun je in de playlist die patterns er in zetten, op de plek van de pattern met Mix Level op 100% staat het effect vol open, wil je het effect niet dan gooi je de pattern met een Mix Level van 0% er in.

Sorry voor de mnoeilijke uitleg, ben niet echt 100%, net terug van traine, had m paar keer goed op me smoel ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Gekkehuis 25 oktober 2004 21:33

donateur! ehmm bij een vst kun je geen cutoff gebruiken volgensmij. moet je ff "Fruity Filter" als effect toevoegen aan het fx kanaal, dan kan het wel.

Cutoff zit op "Fast LP", jij bedoelt "Free filter" denk ik, daar zit frequency op, ook leuk effect, vooral als je eens wat anders wilt dan cutoff.

Waarschuw beheerder
Welke vst's gebruiken jullie voor de FX? Of ook gewoon samples?

Artiest Berrah
Waarschuw beheerder
als ik nummers af heb kan ik dan nog iets doen om het
wat minder MAT te laten klinken
Waarschuw beheerder
donateur
blik winterbeits halen bij de gamma :)

zou je ff met de frequenties moeten klooien, kan je t nog helemaal veranderen :D

Waarschuw beheerder
haha ok
Waarschuw beheerder
donateur
2 Berrah: Dat is de wonderlijke wereld van masteren... maar ik zou nie weten hoe je dat moet doen :) (tenminste, hoe t moet weet ik nie maar vraag t eens aan Dark SkyWise, die mastert voor zn beroep).

Waarschuw beheerder
Zal hem zo effe bellen
Waarschuw beheerder
Bellen? :D
Waarschuw beheerder
Beetje offtopic eigenlijk:

Weet iemand hoe je in Cool Edit in die multitrack 2 of meer nummertjes gelijk kan laten lopen? En hoe die precies de juiste BPM laat zien? En niet met time stretch? Want voor zover ik weet gaat er dan een hele hoop tijd in zitten....:)

En nee.... nadat ik het weet zal ik jullie hier niet met prednison attack/ brohymn mixjes bestoken....;)

Thnx alvast!!
Waarschuw beheerder
weet iemand waar ik de pro53 van daan kan halen Hele versie natuur.. Greetzzz
Artiest {SHOWLIST artist 65349, 27253}
Waarschuw beheerder
kopen bij native instruments...

Waarschuw beheerder
de 'buffer-underruns' bij mijn fruityloops lopen per seconde gigantisch op:S hoe kan ik dit verhelpen?????
Artiest AXN
Waarschuw beheerder
donateur
Heheh, het grootste probleem van vele fl gebruikers denk.

Zijn veel opties om het te verminderen en verbeteren.
Noem er een paar voor je:

1) Als eerste natuurlijk Options -> Audio settings, en die balk naar rechts pleuren.

2) Geluidskaart, welke heb je?? Heb zelf de Emu 0404 en dit is een aanrader (99eur)

3) Gebruik je veel synths ed? Die vreten je cpu.

4) Zet in je FX, het meest linkse knopje boven in, "Smart disable" aan.

Er zijn vast nog veeel meer opties, maar dit zijn er alvast een paar.
Waarschuw beheerder
donateur
Enigste nadeel bij Smart disable is wanneer je een hele lange delay gebruikt (of reverb of wat) dan stopt ie ergens halverwegen :/
Waarschuw beheerder
donateur
Heb je gelijk in.

Dus het beste voor hem is denk een nieuwe Geluidskaart kopen.. (Mocht ie nog een "gewone" hebben)
Waarschuw beheerder
donateur
en/of pc als het een 486DX is :9