Partyflock

Forumonderwerp · 646030
5 volgers · 52659x bekeken

Waarschuw beheerder
Dj dean- protect your ears :respect:
cosmic gate- running out of time
dj coone- never alone
dj coone fichtclub

zijn wel 1 van de beter hardtrance nr,s
die ik heb
kennen jullie nog een paar goeie titels
zet ze A.U.B. hier neer dan gaat ,k ze downloaden
mazulsss

Artiest {SHOWLIST artist 48220, 6267}
Waarschuw beheerder
donateur
Wat een verschrikkelijk goeie discussie hier! (Y)

Om mij hierin te mengen, er is wel duidelijk een verschil in de Duitse stijl en de engelse stijl, maar toch vind ik dat het zeker ook wel doorelkaar te mixen is. (waarom zou je niet ;))

Ik neem hierbij als voorbeeld ons feest van afgelopen zaterdag. Ook hier zijn bijna alle harddance stijlen aan bod gekomen en zijn er redelijk wat nieuwe dingen gedraaid. https://partyflock.nl/report/6247

Dus waarom plaatsen we gewoon niet lekker alles onder de noemer harddance en gooien we gewoon alles doorelkaar ;)! (altijd die hokjes)

Wat wel grappig was, was dat er enkele vrouwtjes waren die tijdens de set van Tommy Pulse naar mij toe kwamen en vroegen om hardstyle omdat ze het niet echt stevig genoeg vonden. Zie ik ze evenlater helemaal los gaan op the awnser en wittness :D

En dat je tecno moet leren waarderen is gelul, of je vind het goed of je vind het niets! (ik krijg mijn vriendin echt niet mee naar een technofeest ook al heb ik het haar al 100x laten horen thuis.)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Free festival is idd aantrekkelijk ja. Zal eens kijken of ik die dag vrij heb. :)
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 5 juli 2005 om 13:10:
Groot gedeelte van hardhouseplaten/hardtranceplaten zijn ook gejat. Je meet met 2 maten.

Maar niet 99%. Ik ben trwns niet helemaal compleet geweest, ik wilde zeggen dat die 99% gejat wordt van goede, ouwe hardcoreplaten. En dat vind ik heeel zonde :(

Uitspraak van Hassanova op dinsdag 5 juli 2005 om 13:10:
maar om nou te stellen dat het op zn retour is??

veel djs die hardstyle draaiden beginnen al te veranderen en breder te draaien. Vooral in de talenten-wereld wordt minder hardstyle gedraaid, ze gaan sneller over naar hardtrance en techno.

En idd veel UK hardtrance nummers zijn gejat. Maar veel daarvan zijn wel goed gejat, veel hardstyle remixen zijn gewoon slecht gedaan. En dan luister ik puur naar productieskills en niet naar of ik t mooi vind of niet. Ik vind bvb HTUK7 Happiness Happening echt goed geproduceerd, het klinkt echt vet. Zelfde geldt voor 8 - Pearl River. De gemiddelde hardstyle-ripoff klinkt gewoon kut, het amateurisme spat ervan af (niet dat ik betere dingen maak overigens, maar ik breng geen rotzooi uit).

Uitspraak van dj W op dinsdag 5 juli 2005 om 14:19:
hardstyle die cally & juice draaien is erg standaart in UK omdat de stroming daar sinds dit jaar pas echt bekendheid gaat krijgen...

Standaard?? Helemaal niet juist! Ze draaien verieuwende hardstyle en niet die afgezaagde (letterlijk) herrie van hier!
Artiest W
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 5 juli 2005 om 17:24:
Standaard?? Helemaal niet juist! Ze draaien verieuwende hardstyle en niet die afgezaagde (letterlijk) herrie van hier

nahja ikheb ze 2 of 3 keer gehoord..enhoorde toen echt de meest cheesy hardstyle

standaart was niet et goeie woord
donateur
En er wordt zoveel gejat en dan komt het inderdaad denk ik wel van de heeeeeele oude en vroegere hardcore of hoe het dan ook genoemd werd, pakweg 16 jaar geleden.

Maar er worden toch ook zat nieuwe en originele dingen uitgebracht? Of zie ik dat verkeerd? Niet alles is een remix van een oud iets of iets met een 'gejatte' sample
Waarschuw beheerder
ach als ik deze discussies hoor , ben ik blij dat mijn hart toch meer uitgaat naar de trance en progressive :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op dinsdag 5 juli 2005 om 17:29:
Niet alles is een remix van een oud iets of iets met een 'gejatte' sample

Kijk naar Global Panic en System Shock, gloedjenieuw maar wel al semi-classics aan t worden :jaja: :D

Kan wel kloppen dat C&J wat cheesy-er draaiden, maar heb nu een demo van ze die zwaar kont schopt, zelfs Coen vindt m cool, en als Coen hardstyle cool vindt, berg je dan maar :D
Waarschuw beheerder
Maar niet 99%. Ik ben trwns niet helemaal compleet geweest, ik wilde zeggen dat die 99% gejat wordt van goede, ouwe hardcoreplaten. En dat vind ik heeel zonde

Dat 99% is dus ook maar een getal dat uit de lucht gegrepen is. Je bent geen hardstyleliefhebber en kent dus bij lange na niet alle hardstyle platen of zelfs maar een groot deel daarvan (ik ook niet, ik probeer alleen iets duidelijk te maken).

Ik merk nou eenmaal vaak dat hardhouse/harddance/hardtrance liefhebbers hun negative oordeel over hardstyle altijd klaar hebbeb liggen. Ik vind het zoals al eerder gezegd ook spuuglelijke muziek, maar objectiviteit is wel op zn plaats.

veel djs die hardstyle draaiden beginnen al te veranderen en breder te draaien. Vooral in de talenten-wereld wordt minder hardstyle gedraaid, ze gaan sneller over naar hardtrance en techno.

Dat geld voor een heleboel muziekstromingen, men kijkt verder dan de neus breed is (techno en trance in de hardhousescene bijvoorbeeld).

Ik heb dus nog geen 1 argument gehoord dat hardstyle op zn retour is. Het is ook gekkenwerk om dat te denken: hardstyle is veruit de populairste muziekstroming binnen het dance genre. Hardstylefeesten verkopen gemakkelijk uit en cd's vliegen over de toonbank.

En idd veel UK hardtrance nummers zijn gejat. Maar veel daarvan zijn wel goed gejat, veel hardstyle remixen zijn gewoon slecht gedaan. En dan luister ik puur naar productieskills en niet naar of ik t mooi vind of niet. Ik vind bvb HTUK7 Happiness Happening echt goed geproduceerd, het klinkt echt vet. Zelfde geldt voor 8 - Pearl River. De gemiddelde hardstyle-ripoff klinkt gewoon kut, het amateurisme spat ervan af (niet dat ik betere dingen maak overigens, maar ik breng geen rotzooi uit).

Ik ben het met je eens dat het troep is, maar ook dit is subjectief. Wat de een goed geproduceerd/mooi vind, vind de ander lelijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 5 juli 2005 om 18:44:
Ik merk nou eenmaal vaak dat hardhouse/harddance/hardtrance liefhebbers hun negative oordeel over hardstyle altijd klaar hebbeb liggen

Nee das nie waar, bij mij iig niet. Er zijn echt wel hardstyleplaten die ik koop/draai. Die DBD remix van Never Sever is echt helemaal hardstyle, maar ik ga m zeker kopen. Yoji remix van X Bass, same thing.

Hardstyle is ook op zn retour omdat de "oude garde" er niks meer aan vindt. De mensen die altijd naar Qlubtempo gingen, gaan steeds meer afhaken. En dat is een feit want ik ken een heleboel mensen die hardstylefreak waren tot ongeveer een jaar geleden. Zij vinden er geen reet meer aan, en t verleden heeft wel uitgewezen dat zodra de oude garde verdwijnt, een muziekstroming niet lang te leven heeft. Kijk maar naar hardcore, de oude gabbers vonden er niks meer aan en toen was t snel afgelopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 5 juli 2005 om 19:04:
Hardstyle is ook op zn retour omdat de "oude garde" er niks meer aan vindt. De mensen die altijd naar Qlubtempo gingen, gaan steeds meer afhaken.

Ja en??? Dat kan allemala best kloppen, maar das nog geen argument om aan te nemen dat hardstyle op zn retour is.

Hardstyle trekt dus blijkbaar veel vers bloed als de oude garde afhaakt. De feesten verkopen nu ongeveer 4 jaar lang steevast uit, ook met de overkill aan feesten die we nu in 2005 hebben.

Uitspraak van Charly Rocks op dinsdag 5 juli 2005 om 19:04:
en t verleden heeft wel uitgewezen dat zodra de oude garde verdwijnt, een muziekstroming niet lang te leven heeft. Kijk maar naar hardcore, de oude gabbers vonden er niks meer aan en toen was t snel afgelopen

Dat is dus gelul. Hardcore is underground gegaan nadat het een hype werd en al de clips op tv kwamen. Trance deed zn intrede en dat werd vrij snel erg populair. Heeft niks met een oude garde te maken. Afgelopen is het dus niet, want hardcore is springlevend nu.

Zou best kunnen dat hardstyle niet altijd zo populair zal zijn, muziekstromingen hebben hun ups en downs. Het verbaast me alleen dat hardstyle al ruim 4 jaar de populairste muziekstroming is in het dance genre en zoals het er nu naar uitziet niet op zn retour is.
Waarschuw beheerder
donateur
Dan zien we t blijkbaar anders :)
Waarschuw beheerder
ik weet nog wel het begin van de hardstyle --die werd toen al gelijk geasosieert (weet ik veel hoe heb maar mavo) met oohh dat zullen wel de "oude gabbers" wezen ...wrong...hardcore werd toen idd als dood gezien ..maar tis wat hassanova zegt et was underground ....niet zozeer omdat de clips op tv kwamen maar denk persoonlijk dat er elke keer weer zo negatief over gesproken werd ...gabbers werden als nazi's gezien ....uhh wat nog meer ..pillen slikkende jongeren...helemaal uit dar koekie ...slechte voorbeeld voor de generatie ...ze werden generatie X genoemt ..omdat er niks in zat......dat was in imjn ogen de boosdoener van het "overleiden " van gabber....hardstyle oude garde trekt zich terug ,vin er niks meer aan ...komt denk ik doordat we allemaal wat ouder worden ...wat verstandiger...staan iets verder in het leven en in de maatschappij..willen zich profileren in de maatschappij en niet gezien worden als de gek wordende man op een hardstyle beat...helemaal uit ze koekie ...hardstyle trekt erg veel bloed....de nieuwe generatie is de X die zijn nergens meer toe in staat ....werken hoe op schei uit ik zei ze lopen bij mij in de winkel ....als ik vroeger zo had gelopen ..had ik me proeftijd nie eens door gekomen....deze generatie is liever lui dan moe
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van dj W op dinsdag 5 juli 2005 om 20:37:
de nieuwe generatie is de X die zijn nergens meer toe in staat ....werken

daar ben ik t helemaal mee eens. heb t laatst nog tegen Daaan gezegd :jaja:
Waarschuw beheerder
maargoed ik vind hardstyle ook niet echt een stijl met een echte geschiedenis.. wat ik wel kan zeggen van hardcore trance en techno .. hardstyle was er gewoon ineens, en het groeide te snel en werd te snel commercieel.. niet dat de stijl zelf in het begin zo slecht was.. q-dance en consorten liepen het gewoon enorm uit te buiten naar mijn idee.. maar ik ben er zelf ook ingetrapt
Waarschuw beheerder
Er gebeurt hetzelfde met hardstyle wat er destijds met hardcore is gebeurt....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj W op dinsdag 5 juli 2005 om 20:37:
hardstyle trekt erg veel bloed

hmmzzz jong bloed bedoel ik dus
Waarschuw beheerder
Hoe je het ook wend of keert, hardstyle is nu al 4 jaar de populairste stroming en ik zie daar het komende jaar geen verandering in komen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 6 juli 2005 om 07:01:
hardstyle is nu al 4 jaar de populairste stroming

ooohja....:no:

Waarschuw beheerder
nee :[
Waarschuw beheerder
lox & dark by design -A strapped B fucked up op tidy records....
Waarschuw beheerder
donateur
is ie eindelijk uit? vind Strapped Inn wel wat hebben, wel standaard DBD maar dat stukje dat ie m blijft versnellen is echt vet.
Waarschuw beheerder
mja ik heb em ook van een ftptje geplukt eergister :)

ff luisteren nog

maar niet zo lang geleden was er ook al dbd ft leevee8 and lei ofzo ? hmm
Waarschuw beheerder
donateur
Ja die is ook net uit. Heb vanavond als t goed is ook die 2 nieuwe binnen, es kijken of die Fucked een beetje te doen is.
Waarschuw beheerder
Veel Dark by Designplaten! :o

Trouwens, Technikal is echt nog een klein manneke (zag ik aan een foto in Charly's profiel ;) ). Ziet er niet ouder uit dan 17 :)
Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, hij is pas 19 :jaja: Komt bij mij net tot mn schouders :D

Nieuwe DBD - Strapped Inn & Fucked Up zijn erg goed te doen, eindelijk weer wat goeie DBD plaatjes (net als Never Sever :kwijl: )
Waarschuw beheerder
nieuwe scot project onder pseudoniem...tocs ,omgekeerde dus net als bred1 (tocs = scot / bred = derb)

track heet 1 tip
a sp mix
b kan cold en derb mix
hmmzz klinkt wel oke niet super WEER...kicks is "raar" , synth lijn is simpel

ook nog nieuwe DARK BY DESIGN vs SOL RAY
a nowhere 2 hide (VET VET VET VET sample uit matrix volgens mij)
b step into shadow (tering harde bass wel ..1ste breakdingetje is wel een beetje een carl cox achtige sound , main break is VETT cker weten )

alle 2 gelijk ff besteld
Waarschuw beheerder
Nieuwe release van Nish is ook lekker, staat op zn­ laatste cd Raveraid.

01-nish-dont_close_your_e­yes_hard_trance_mix-usf
02-nish-what_you_see_is_w­hat_you_want_elektl_mix-usf
03-nish-blow_nish_vs_­niel_schweiz_remix-usf

De 3e vind ik niet boeie­nd. De eerste heefrt een heerlijke break, alleen v­ind ik de melodie die er op volgt iets te happy. 2­e plaatje vind ik lekker, heeft een vocal die me a­an die gozer van underworld doet denken.
Waarschuw beheerder
nish is VET cker weten soms iets te happy maar veel is wel super

(zit net de yoji's op dance valley ter luistere (2001 , 2003 en 2004 en begrijp nog steeds niet waarom hij er niet bij dit jaar echt balen ..heb ookal geen black kaartje dan maar paard mysrteryland zit er ook niet in kutzooi)
Waarschuw beheerder
Steve Hill vs Dark By Design - Black Magic.

Een remix van basic dawn - pure thrust.

Wel lekker nummer op zich, vind de nu-nrg remix beter.

Sunblind - Believe (Nu-NRG Remix) vind ik ook :kwijl:, leuke vocal.

Ik denk dat ik Nu-NRG op Dance Valley ga checken, afhankelijk van de timetable
Waarschuw beheerder
Mark Norman - Mark Norman-Teardrops

Aanrader! Lekker om een set mee te beginnen bijv.
Waarschuw beheerder
donateur
Bijna alle Mark Norman tracks vind ik zeer goed te doen, goeie producers :jaja:

Waarschuw beheerder
Mark Norman-Teardrops

zeker lekker nummertje ja! en idd een mooie opener voor een set.

Waarschuw beheerder
ik zou het niet weten. :)
Waarschuw beheerder
Nee, ik herken de melodie iig niet terug
donateur
:) zit nu ook wel te lachen in mzelf, van Daaan kom op nou zoveel nummers 'heten' hetzelfde
Reden dat ik het ook vroeg is omdat ik die massive attack versie erg vet vind, zo wel gaaf zijn als ze daar wat mee zouden doen house-technisch' gezien

Waarschuw beheerder
ja precies, zo is blackout ook al een titel van meerdere housenummers van verschillende producers.
donateur
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op maandag 13 juni 2005 om 17:55:
Denk dat Alex Kidd zijn nacht niet heeft gehad, heb hem al twee keer eerder gehoord en toene was hij echt Hij staat alleen vaak fuck you en fuckers te schreeuwen onder zijn sets, tenminste deed ie in NL, geen idee waarom

Herstel ;p Hij zegt dus iets anders, ben het gaan vragen vorige week op Ibiza, weet alleen niet wat hij wel zei, was beetje dronken :$ Hij verontschuldigde zich ook aan iedereen die dat gedacht had dat hij dat schreeuwde

beleefde jongeman ;p
Waarschuw beheerder
iemand de set van yoji @ sensation black gehoord ?

:(

5 platen die hij vorig jaar ook al draaide ... :(

die man moet echt es wat nieuws gaan draaien, dit gaat echt nergens meer over

Waarschuw beheerder
Vandaag setje gemixed. Beetje dromerige hardtrance en aan het eind nog wat stevigere nummers.

1.Joop - Another World
2.Human Evolution - Glide Slope
3.Reeloop - fucking Society (Chromedioxide II Remix)
4.Katana - Fancy Fair
5.Dj Wag - Getting High (Wag & Misar Rework)
6.Lucid - Lucid 04 (A)
7.WoodShokk - Tulips & Chocolate
8.Miss Jarea - no Control
9.Push - The legacy (Technikal Mix)
10.Gouryella - Tenshi (Technikal Remix)
11.Pro Tech - Cosmic Vision (Dj Wag Remix)
12.Megamind - Taub (Picotto Mix)
13.Kamui - Ghosts
14.Dj Scot Project - FM3
15.Montorsi vs Tim Hidgem - Love Me (Hardtrance Mix)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ramoz op zondag 10 juli 2005 om 19:47:
iemand de set van yoji @ sensation black gehoord ?

5 platen die hij vorig jaar ook al draaide ...

die man moet echt es wat nieuws gaan draaien, dit gaat echt nergens meer over

het is een live set goos hij heeft verleden jaar een dj set gedaan ...nu was et een live act , lab4 doet ook altijd dezelfde nummers ...op een live set kan je geen tracks van andere artiesten doen ...ik was er zelf ook niet zo weg maar ja .....
dus zeggen hij moet eswat nieuws gaan doen ....dit gaat nergens over ....klopt niet ....
Waarschuw beheerder
oooh daar ben ik verder niet van op de hoogte geweest

ging ervan uit dat hij gewoon net als vorig jaar een paar plaatjes ging draaien..

maargoed blijf sowiezo bij mijn punt dat ik het crap vind dat ik 2 jaar achter elkaar dezelfde platen opzet, dat slaat nergens op... de afgelopen 2 jaar hebben deze platen bijna elke keer in zijn livesets gezeten:

samurai

harstyle disco

get up get down (yoji remix)

never end

etc etc...

je kunt toch niet zeggen dat je dat niet begint te vervelen ?

en btw wat jij bedoeld is vast een live act ?
Waarschuw beheerder
kom op de platen die je nu net opnoemt zijn heerlijke tracks twas idd een live act..nah ja live live kan ik niet zeggen ...stond vanalles maar heb em alleen met ze pioneers cd spelers zien klote...keyboard....heeftie niet aangeraakt ...heb een andere live act set nrg showcase dvd daar doettie de melodielijnen ..synth werk dus wel live gespeeld nu heb ik dat niet gezien sloeg nergens op en vini k een beetje nah ja beetje erg zwak..hij is en blijft mijn nummer 1 maar had wel wat meer verwacht
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kom op de platen die je nu net opnoemt zijn heerlijke tracks

ja :p , daar heb ik het ook niet over hoor :D

hij is en blijft mijn nummer 1 maar had wel wat meer verwacht

ja vind ik ook , maargoed daardoor daalt ie toch in aanzien bij mij.. aangezien ik hem het gehele jaar al slecht vind draaien :X
Waarschuw beheerder
slecht slecht heb em in liverpool gezien ..asta nah nah nah daar wassie mega goed

LIVERPOOL was cker wel de beste set ooit ook nah nah nee nietbeter als de eerste DV 2001 maar daar kan hij nooit overheen was ook voor vele de allereerste kennismaaking met YOJI de mijne wel idg
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 20:27:
10.Gouryella - Tenshi (Technikal Remix)

Meesterlijk gedaan :respect:

Uitspraak van dj W op zondag 10 juli 2005 om 20:34:
op een live set kan je geen tracks van andere artiesten doen

Mwa, als ie de midi's van anderen had gehad wel, stond alleen een midicontroller en een FX500 van Pioneer tussen, denk dat ie nie zo gek veel live gedaan heeft (maar dat weet ik nie zeker want ik heb zn set niet gehoord, heb alleen reacties van anderen gehoord).
Wel grappig dat iedereen zei dat t eerste half uur super was, en dat t daarna heel kermis klonk wat ie draaide.

Uitspraak van ramoz op zondag 10 juli 2005 om 21:12:
aangezien ik hem het gehele jaar al slecht vind draaien

Heb er nog nooit wat aan gevonden :nee:

Toch raar dat je bij mensen als Proteus en Yoji er of helemaal weg van bent, of t afschuwelijk vindt, bij beide dj's zijn er best grote "voor- en tegen-kampen" (om t maar ff zo te noemen).

Waarschuw beheerder
Ik vind Yoji wel ok. Toch is zijn stijl hardtrance niet helemaal de mijne. vind het te snel en te chaotisch. Geef mij maar de Duitse en Zwitserse HTrance.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd, te chaotisch, dat is t woord dat ik zocht.