Partyflock

Forumonderwerp · 636635
Waarschuw beheerder
hooi allemaal,
ik besef, dat het gevaarlijk is dit onderwerp uit te brengen, maar het zou me tog erg interesseeren, waroom in godsnaam het voor Duitser (zoals mij) zo ontzettend moelijk is onder Nederlanders nieuwe vrienden (in het algemeen) te maken. Dit is geen aanklag, maar ik zou het graag weeten. Dus wat denk je (eerlijk), als je op een feest een Duitser tegenkomt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou, helemaal niks eigenlijk.

Duitser, Belg, Turk of Marrokaan. Als ik je beter ken kan ik pas oordelen.

Inge
Waarschuw beheerder
Tja, dat is ook wat ik meest oop een feest hoor, maar
het gesprek is dan meestal zo meteen over als uitkomt, waar ik m'n raar accent vandaan heb...

Waarschuw beheerder
donateur
Net zoals bij een Belg, een Fransoos of een Marokkaan, hebben we van de Duitser een stereotype.

Bij de Duitser is die bij mij vooral ontstaan door het kuilen graven en erin gaan liggen op Scheveningen en het vertikken om in het Nederlands de weg te vragen of een patatje te bestellen. Terwijl de NEderlander in de buurlanden wel een woordje buiten de deur spreekt (zeer kleine moeite).

Bij het opgroeien word je als kind ook geconfronteerd met het verleden, ik noem de TWeede Wereldoorlog. Dat neem je al dan niet deels over. Ik bedoel, wie geloofde als kind niet dat Belgen echt dom waren?

Dat trekt later bij, komt allemaal goed, maar het blijft leuk om te zeggen toch, dat kutmof. :)
Waarschuw beheerder
dat met de kuilen graven had ik al gehoord, maar ik dacht, het was maar een grapje, maar ik was ontzet te zien, dat het klopt! Sommige van mijn mee-Duitsers lijken ietsje gek te zijn.
Maar over de taal? De meeste van m'n mee-Duitser hier hebben hetzelfde problem ondanks het feit, dat ze achter enkele jaaren het Nederlands perfekt onder hun knie hebben.

Maar het eind van je aantwoord geeft het interessante detail, waarom blijft het leuk "kutmof" te zeggen? (ik neem het trouwens niet echt kwalijk)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb dagelijks te doen met de Duitsers. Het bedrijf waar ik werk, is van oorsprong Duits. Stuk voor stuk zijn mijn duitse collega's hardstikke aardig, vriendelijk en behulpzaam.

Maar als ik dan in de privésfeer een Duitser tegenkom, dan zijn ze ineens stukken minder vriendelijk. Als je geluk hebt, kan er een glimlachje vanaf, maar lachen of zwaaien, ho maar !

Misschien speelt het mee, dat de duitsers weten dat nederlanders over het algemeen niet zo vredelievend zijn t.a.v. hen. Het zou een verklaring kunnen zijn :)

Persoonlijk heb ik niet zo veel moeite met duitsers, mede omdat ik een aardig woordje Duits spreek. Op de een of andere manier, zijn de meeste duitsers dan ineens aardig tegen je :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
uK, als je het over "in de priveesfeer" had, bedoelde je daarme je collegas in het privee of onbekende?

Maar ik moet toegeven, dat achter 3 jaaren hier, ik het een beetje zat ben, en dat is zeker hetzelfde problem voor veele. Maar precies om dit te voorkomen, ben ik met deze discussie begonnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoel onbekende.
Waarschuw beheerder
o.k. daar heb ik een interessante theorie over onz ontwikkeld:

Nederlandere zijn van het begin af heel vriendelijk , maar daardoor word het moelijk inteschatten. Duitsers houden aan het begin eerst afstand, want je weet maar nooit. Een Duitser word een vriend en feestbeest pas achter enkele weken of zelfs maanden.

welke aanpak zou je kunnen raden, om dit optelossen?
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind Duitsers wel oke, eigelijk een sympathieker volk dan de nederlanders. :)
Waarschuw beheerder
hooi 909, dat is een erg interessante (en ook verassende) mening, hoe bedoel je dat?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind Duitsers beleefder dan Nederlanders. Kijk maar in het verkeer. Een Duitser stopt altijd bij een oversteekplaats. Ik woon in Emmen en daar komen nogal wat Duitsers. Verder vind ik het land wel relaxed. En vergelijk Amsterdam maar eens met Berlijn. Kijk dan naar de mensen, gedrag, dan snap je wel wat ik bedoel. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Hehehe, ik moet wel even lachen hoor als ik dit lees.
Ik vind dat je het leuk aanpakt. :D

Overigens klinkt kutmof net zo lekker als kutbelg, kutfransoos, kutmarokkaan, kutspanjool, enz. Maar dat terzijde.

Maar wat Uk zegt, Duitsers zijn zo moeilijk in te schatten. Vaak zo afstandelijk, dat het arrogant overkomt. Vooral als ze dat doen als ze HIER op vakantie zijn. :vaag:
Blijf dan gewoon weg als je ons niet mag. Duitsland heeft genoeg mooie plekjes, behalve zee (Meer)!

Maar meestal zijn die vakantievierende Duitsers in NL van die vago's en alternatievelingen. Op Nature One heb ik bijv. hele lieve Duitse meisjes gesproken. :bloos:
Waarschuw beheerder
Ik heb eigenlijk helemal geen problem met nederlanders. ik woon in duitsland en ben zelf ook duits. nederlands heb ik op school gehaad en ik leer het wel van nederlandse vrienden. heb wel tijdens problemen met het schrijven, maar dat maakt denk ik niet uit.

heb ook noits last van mensen die mij afzeiken op parties of zo. alles top.

noits problemen gehaad ;)
Waarschuw beheerder
en "kutmof" vind ik zelf ook niet erg... somige duitser noemen nederlanders "joppies" of "käsköppe"... :D maar wat maakt dat uit - niets! dat is alles voor de plezier en niet echt serios te nemen of nie?

Waarschuw beheerder
donateur
909 22 oktober 2003 20:18
Ik vind Duitsers beleefder dan Nederlanders. Kijk maar in het verkeer. Een Duitser stopt altijd bij een oversteekplaats. Ik woon in Emmen en daar komen nogal wat Duitsers.

Hier in Nijmegen komen ook meer dan zat duitsers, maar is het juist andersom. Of ze zijn zo asociaal als wat op de weg, of ze weten nog niet zo goed welke pedaal nou waar voor dient.

Hey du Johnny, steck mal die Kanonne weg, sonst knalst ! (Heerlijk soms, die duits nagesynchroniseerde western-films :D)
Waarschuw beheerder
@uk:
ik denk dat ji all die "Touristen" van de Ruhrgebiet bedoelt.

Da hebben wij in onzere regio ook spijt an! :D :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dan werde Ich mit Dir reden ;)
Waarschuw beheerder
ok! dann rede mal mit mir ;) wie ist das wetter heute in den niederlanden? :D
Waarschuw beheerder
2 G-style: nou het problem was in het eerste jaar niet opensichtlich, en het is ook niets wat ik kon grijpen (sommige "we hebben de oorlog nog niet vergeten" niet meegerekent) maar naar 3 jaar nog steds geen kontakt met mijn eigen omgeving? raar!

maar verder: dit afstandelijk lijkt als het problem grijpbaar te worden. Maar ik denk het heeft niets te maken met principiele afneiging.

Maar ik denk van mezelf, dat ik niet afweizend of arrogant ben, want het lukt me toch heel goed, in een gesprek te komen. alleen als de fraag komt: waar heb je eigenlijk je accent vandaan? dan is het gesprek al snel over.

Is het omdat veele alleen maar tijdelijk hier zijn?
Waarschuw beheerder
@vagetje,

nou dat is erg aardig, maar ik wou niet onbeleefd zijn en op het Duits verder gaan ;-p

houveele Duisers komt men op zon feets als b.v. Trance Energy eigenlijk tegen?

Waarschuw beheerder
es ist sehr kalt es hat aber nicht geregned... ;)

Ich weiss das viele hollander noch immer die deutsche ankuken für das jenige was 40 jahre zurück passierd ist...
aber es ist auch so .. das die deutsche haltung gegenüber andere leute nicht ganz acceptierd wird ... deutche haben viel mehr flair und die holandische leuten haben mehr die neigung zu denken ... doe normaal dan doe je al gek genoeg ...;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dat vind ik vreemd, dat het gesprek spoedig stopt, zodra je verteld hebt dat je uit Duitsland komt.

Daar heb ik echt geen verklaring voor. Vind dat wel onbeleefd van die mensen. Maar i kweet zeker dat je het niet in de hoek van HAAT tegen Duisters moet zoeken. Want in NL is echt geen sprake van echte, massale haat jegens Duitsers. Wel oppervlakkig, maar niet zo dat men dan meteen maar een gesprek afkapt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar uuhmmm .... wil 1 ding ff duidelijk hebben :D:D:D

ik ben half oostenrijks ;)

geen duitser :D
Waarschuw beheerder
haha, nou hier word iedere bewonder van Nederland gewoon als Nederlander ingerekend :-) :-)

@Goochem Nou ik zou niet willen beweeren at ze onbeleefd waren. Ik hoop ook niet, dat ik hier gehaat word, zo erg is het nu ook weer niet. ;-)
Maar ik krijg het gewoon niet gedaan een gesprek aan het lopen te houden, ik kan ook niet altijd van mij vertellen. Maar ze zijn echt snel verdwijnen en willen later ook niet verder me me praaten, dus zoek ik naar een cultureele verschil. (op een erg direkt emanier, he :-D)
Waarschuw beheerder
@ Vagetje dat met doe maar normaal is een raar detail: op feesten gaan Duister in Duitsland veel meer uit hun dak dan ik hier heb gezien, maar dat is een ander onderwerp.

Is er mischien nog een verschil tussen Amsterdam en de rest van Nederland? Want hier in A'dam zijn erg veele buitenlanders, mischien te veele?

Waarschuw beheerder
dat zou ook kunnen dat je als berm tourist gezien wordt ... maar wat mij het meeste opvalt tussen het verschil van duisters en nerderlanders is tocfh wel dat de duitsers veel meer air en nog stugger zijn dan wij nederlanders ... vaak kijken duisters al boos...

ennn ... wij nederlanders .. moeten gewoon wat te zeiken hebben .. zijn de belgen niet de lul dan zijn het de duisters wel ... ;)
Waarschuw beheerder
haha, o.k. at klopt, iedereen heeft een groote broer nodig om over te zeuren (wij gebruiken meestal de Americaners daarvoor :devil:)

Ehem, sorry, maar wat betekent "stugger"?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
uhmmzz ... dat jullie botter zijn in het benaderen ... duisters komen niet amicaal(hoe je dat ook schrijft) en sociaal over
Waarschuw beheerder
hmmm, om eerlijk te zijn had ik precies de tegendeelijke indruk :-)

Subtil te beginnen lijkt me nog steds de beste manier, maar mischien is dat gewoon fout.

Maar denk je dat m'n gespreken langer zouden worden, door een meer amiciaale (?hoe schrift men dit?) manier?

Waarschuw beheerder
donateur
Ken persoonlijk amper duitse mensen, maar de duitsers die ik ben tegen gekomen waren hele leuke mensen! leuk mee gehad op vakantie!

Heb alleen een hekel aan de duitse taal.. vind het echt NIET klinken. Hoor t best vaak omdat mijn pa altijd duits spreekt met zijn vriendin, maar ik kan er niet aan wennen :)

Kan de vooroordelen tegen duitsers van de ouderen mensen in ons land voorstellen, maar onze generatie en de jonge generatie van duitsland hebben daar niets meer mee te maken :)
Waarschuw beheerder
...nou het lijkt me nog steds, dat ik hier op een missie ben, om te laten zien, dat we in het algemeen ook wat aardig kunnen zijn (:-) :-) :-)) , maar niemand luisterd naar mij op een feest, en daar heb ik erg mee te kampen ...

Waarschuw beheerder
Duitsers rijden altijd erg hard op de snelweg :) En ja kuilen graven he... das leuk als het dan vloed wordt. En ze kunnen zuipen!

Waarschuw beheerder
donateur
Pfffff ik word soms wel gek van die duitsers ja.. Op de zaterdag loopt hier 1 en al duister.. De meesten zijn arrogant en spreken geen woord nederlands.. Alles op de markt en cafe's is dan ook in het duits geschreven.. En je wordt zelfs aangesproken in het duits!!!
Hallo we zijn hier in Nederland!!! :s
Daar kan ik me echt goed aan ergeren.. Maar ok is meer de schuld van ons, omdat wij ons weer aanpassen dan van de duitsers..
Waarschuw beheerder
nou dat lijkt me meer op een problem met touristen.
Wat is met diegenen, die hier wonen?

Waarschuw beheerder
donateur
Ken geen duitsers die hier wonen..
En is dat wel het geval, nou prima toch..
Waarschuw beheerder
stel je ontmoet een op een feest (b.v. mij, 3 jaar in Amsterdam) zou je zo meteen aan van je touristen moeten denken?

Waarschuw beheerder
donateur
Als je gewoon nederlands praat niet nee..
Vind het alleen maar top als een duitser een keer probeerd nederlands te praten!!
Waarschuw beheerder
met de taal, daar ben ik trouwens met je helemaal eens, we zijn hier in Nederland (om eens iets anders te beleven ben ik hier naartoe gekomen ;-) ) dus moet het gewoon op het Nederlands, maar ik kan je verzekeren, dat alle Duitse vrienden van mij hier erg goed kunnen paraaten. Maar toch zijn we nog steds op zoek naar de antwoord: hoe wij met Nederlanders kunnen leven en niet alleen maar tussen.
Waarschuw beheerder
o.k. sorry horr, maar ik moet nu toch naar huis, dus zal ik pas morgen verder lezen, maar ik ben nog steds open voor alle ideen, voostellen en wat ook ooit ;-)

khoop ik zie jullie allemaal ooit op een feest, dan kan ik wat direct conversatie oefenen. Maar ik moet zeggen, de antwoorden hier veel leuker zijn dan ik verwacht had, bedankt :-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik blijf lachen om deze gast! :D
Echt kerel, je brengt het echt super!

Ok, een kleine integratiecursus, om MET ons te leven:

-mogguh buurman/ buuf (=buurvrouw)
-hoe is tie?
-ja, met mij alles kits achter de rits!
-Nou, da's mooi, hey de balluh he en werkse! (of: de mazzel he!)

-Hey buurman, wat hebben de joden gisteren in de Champions league gedaan? (alleen vragen als ajakkes verloren heeft)

-Hey buurman, die Zlatan, da's ook maar ene irritant pokkeventje he? Wanneer gaan ze die eens verkopen?

-Hey buurman, dat stadion in de Bijlmer, da's net een frituurpan!

-Zeg buurman, ik zag je vrouw laatst nog....op de wallen.

Met dit opzetje moet het wel goed komen, gewoon een beetje de dagelijkse NEderlandse gesprekjes aangaan met je buren. BEetje over hun interesses praten, dat komt sympathiek over bij ze. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tja.. theeft nog allemaal met de oorlog te maken he. Mensen vergeten niet snel. En zeker niet nu Mein Kampf weer in opspraak is...

Voor me werk kom ik vaak met een duitse leverancier in aanraking, leuke kerel, altijd praatje over familie en de rest van de wereld, maar aan de andere kant heel serieus en precies.
Als ik in duitsland uitga heb ik ook nooit problemen met ze. Sommige zijn wel een beete vreemd maar als we allemaal hetzelfde zijn is de lol er gauw af...
Toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het weet je, we zijn geneigd om een totale bevolking te typeren door een ervaring met een enkele of aantal individu'en.
Waarschuw beheerder
donateur
nou heb ik van bepaalde bevolkingsgropen nog nooit wat goed mee gemaakt, maar met nadere weer wel waar de meeste het niet 1 2 3 van zouden begrijpen... maar goed, das wat anders :D

Waarschuw beheerder
donateur
Goh Ray, nog steeds bezig hier ?

Toen ik doorhad dat het een echte duitser was, heb ik het gesprek maar afgekapt ;p
Waarschuw beheerder
Ach die stomme duitsers ook ! :P

Whehehe....

Maar TOTAAL geen problemen met duutsers...

Alleen met G-style ;P Whahahaha
Waarschuw beheerder
hahaha... pass auf du lümmel, sonst schlag ich dir eine bratwurst über den kopf :D :D :D

:P
Waarschuw beheerder
Lieber ins mund mit ein brödschen und sahne ! :D :P

MMMMMMMMMMMMm..... Whehehehe

Wir wollen bradwurst. Wir wollen Bradwurst !!!
Bier bier bier :bier:
Waarschuw beheerder
duitsers .. prima mensen .. irriteer me er alleen aan dat veel duitsers meteen in het duits tegen je gaan lullen ... dan loop ik weg .. dat vind ik echt TE arrogant ...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
haha ik vin ze prima volk alleen soms zijn ze irritant als ze tegen je aan gaan praten in het duits als je in Nederland loopt

LEER ENGELS NET ALS DE REST VAN DE WERELD (ongeveer)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
duitsers kutvolk arrogant en ze denke dat de hele wereld duits ken enzo niet dan zijn het een stel dwaze die het vertikke om duits te lulle gewoon strontvolk

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid> 23 oktober 2003 09:50
duitsers kutvolk arrogant en ze denke dat de hele wereld duits ken enzo niet dan zijn het een stel dwaze die het vertikke om duits te lulle gewoon strontvolk

Lang niet zo'n kutvolk, als die mongolen die geen leestekens o.i.d. gebruiken ! Dat is pas strontvolk ! :)
Waarschuw beheerder
inderdaad... het is geen kutvolk omdat ze alleen duits spreken ... ken veel goede duitsers.. vind zowieso niet dat je een compleet land kan bekritiseren

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
weet je wat irritanter is van die bijdehante mensen die denke dat ze intulectueel zijn he uk
Waarschuw beheerder
bedoel je soms intellectueel ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat bedoel ik nou bijdehand kutvolk ga lekker kijke of er een dubbeltopic is ofzo
Waarschuw beheerder
het is kijken .... niet kijke
Waarschuw beheerder
whahahah THE GODFATHER.. je bent weer heerlijk op dreef.Ga zo door ;) dan heb ik genoeg te lachen..

Atomix => Ikzelf heb geen problemen met duitsers.
Wel vind ik het irritant als ze wat van je willen weten of je vraagt ze wat dat ze het vertikken een andere taal te spreken dan duits.. maar dat is niet bij allemaal zo.
Op de autoweg rij ik graag achter duitsers aan... Ik vind dat hun beter rijden dan sommige nederlanders.. Ze rijden door en trappen niet onnodig op hun rem.
Waarschuw beheerder
whahahah THE GODFATHER.. je bent weer heerlijk op dreef.Ga zo door dan heb ik genoeg te lachen..

Is toch fijn om te lachen zo vlak voor het weekend :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is utregs en niet abn
Waarschuw beheerder
hehehehe zeker weten..
lachen is gezond..

2 DOMTOWNTERROR: :x :gaap: :[
Waarschuw beheerder
donateur
whahahakep me dood gelache om me vriendin op hellraiser. Wij bij wat duitsers aan tafel zitten en maar dom lullen tege ze., beetje uitlache en zei ma ja/nee knikke:) beetje meelache whahaha. Ze moeste eens weten....Ze kunne ons toch nie verstaan. Maar ze ware wel aardig op hellraiser hoor:)
kwam al1 een duits mokkel na me toe en vroeg of wij hollanders waren:s ik 'ja'
jaaaa dat zijn nu hollanders, zo zien hollanders eruit:s(dan in ut duits) nou vat ut ma op als compliment..denk ik?
Al1 die duitse lonsdaledragers:s opgerolde broekspijpe tot an de knie en dan nike air max:s
whahahaha wel lachuh...

Waarschuw beheerder
Vind Duitsers niet vervelend, dat ze "iets" anders zijn, ok. Ieder zo zijn eigen identiteit. Met Belgen heb ik ook geen problemen. Denk dat we anno 2003 met onze Europese Unie echt wel iets verder moeten kijken dan Nederland. En dat Duitsers geen NL praten en andersom wel, ja dat is onze kwaliteit! :yes:

Waarschuw beheerder
ik denk niet veel...vind t alleen n beetje raar!Er was zoals veel mensen wel weten Hardcore vs Terror hier...met heel wat Duitse DJ's en dan komen er gewoon hele groepen duiters vanuit Oberhausen hierheen om te komen hakken!Beetje vaag maar wel ok als ze maar normaal doen weet je
Waarschuw beheerder
hey mr.kapitein,
dat waren mensen die bij die acts gewoon bijhoren. Vrienden en Vriendinen ;)

wij zelf zijn met rond 7 mensen van duitsland naar dordrecht gekomen. vind altijd leuk met nederlanders te feesten. leuker eigenlijk als met duitsers - nederlanders gaan meer uit de dak volgens mij :)

Waarschuw beheerder
Ich bin ein Berliner! :)
Waarschuw beheerder
Na het lijkt me echt leuk te zien, dat het toch nog een grappig onderwerp is geworden.

hey Goochem, bedankt voor die lange lijst met tips. Als ik nog precies uitvind, wat dit allemaal betekent, durf ik het mischien zelfs nog te gebruiken ;-)

Het lijkt me dat voor de meesten hier vooral touristen het beeld van duitsers maken. G-Style blijft de uitzondering, hehe :-) Echt jammer, want touristen zijn altijd vervelend, van welke nationaliteit ook ooit. :/ Maar ik kan jullie verzekeren, dit kuilen graven, heb ik nog nooit gezien behalve hier!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@Phantasia, ein Berliner? puur of met jam gefuld? :-D
Waarschuw beheerder
gevuld ? (niet betweterig .. ik help mijn duitse medemensch)

phantasia ... heb je ook een groot gat in het midden ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
o.k. poging ging mis, ein Berliner, dat is tegelijkertijd een heel lekker geback, soms gevuld met jam en suiker bovenop. heeeel lekker... ;-) dus het was als kompliment bedoeld.

Maar errg bedankt voor je sympathie, Phantasia! :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ow ik dacht een donut :P mijn fout .. :D

oww een berliner bol ?
Waarschuw beheerder
Haha, nee godfather, je was al heel dichtbij: het smaakt als een donut, alleen het gat in het midden mist er. Een bol is mischien de betere omschrijving.
Als ik ooit een van D meebreng, stuur ik je eentje :-P

Waarschuw beheerder
donateur
Of een ovenheerlijke, warme, verse, stomende, met heel veel poedersuiker en slagroom bedekte Apfelstrudel!! :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Doe mij maar Apfelstrudel :)

Berliner bollen, zijn van die droge taaie zoete dingen :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens ook mooi...

Sta je te rillen van de honger, denk je een broodje frikandel te gaan krijgen...

Krijg je een koude half platgeslagen gehaktbal op een stuk stokbrood :S

Frikadel, Frikandel.. Dat die éne letter zoveel smaak kon schelen .. ;)
Waarschuw beheerder
whahahhahaa die uk..

Hey ATOMIX...
ik heb een lekker gebakje in duitsland gegeten maar kan niet meer op de naam komen.

Is met suiker, erg zoet en erg lekker :D
Weet jij welke ik bedoel??
Het schijnt typisch duits te zijn volgens een vriend van mij....(spreek hem alleen niet meer dus kan niet vragen hoe het heet).
Waarschuw beheerder
een lekker gebackje met suiker?

Nou daar heb ik toch een gehele collectie:
hou zag het eruit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
duitsers zijn geweldige mensen deutschland uber alles zoals het volkslied luid:D
Waarschuw beheerder
ehem, errg lief bedoeld, maar je weet, dat als iemand deeze erste lijn van het Deutschlandlied zingt, hij voor het gebruik van "nationalsozialistis­che Symbole" de cel in gaat?
maar bedankt voor het "geweldig"
door deze diskussie hier word m'n stemming in Amsterdam te leven toch weer beter... :bounce:

Waarschuw beheerder
was op[ vakantie een keer op een camping met zowat alleen maar duitsers waren echt lachuh,elke avond met hun ergens zitten en bier gezopuh:bier:
heb niks tegen duitsers:)

Waarschuw beheerder
Heb ook niks tegen Duitsers... Wel tegen Nederlanders.

Grapje dus. Heb geen probleem met Nederlanders en zij met mij als Duitser ook niet echt. Kan erg goed [img cacheid=0000a335000993beb59a9fda1a00294baa]http://technoforum.dyndns.org/public_html/ubb/graemlins/alkis.gif[/img] met dat volkje
Waarschuw beheerder
Ik werk met Duitsers, het gaat prima zolang ze maar niet teveel zeuren ;)

Waarschuw beheerder
donateur
alsk een duitser tegenkom op een feest? kans toll!!!!! hahahaha
vet lachen beetje in t duits brallen..

Waarschuw beheerder
Wat een onverwachts positivisme, zeg..!!! :D :respect:

Ik heb door de jaren heen rondom mij zóveel negativiteit gezien als het over Duitsland ging en wel commentaar dat nergens anders op gestoeld was anders dan de negatieve media-propaganda dat is verspreid ten tijde van voetbal-wedstrijden. 'Mofrica', 'Klote-moffen met hun eeuwige mazzel', 'Die duisters hebben onze fietsen gejat..', 'Stelletje Nazi's...' enzovoorts enzovoorts....ik werd er altijd weer mee om de oren geslagen terwijl ik zelf wel beter wist.

Duitsland heeft zich, zeg maar, na de 2e wereldoorlog enorm ontwikkeld in positieve zin en is daarmee jaren lang als meest welvarend land ter wereld geweest en heeft Nederland d.m.v de intensieve handels-samenwerking naar de tweede plaats getrokken. Economisch en sociaal is het een land dat de boel goed op orde heeft ook al gaat het nu natuurlijk wat minder. Mensen kunnen goed met elkaar leven en waar wij nu steeds meer met het allochtonen en buitenlander-probleem geconfronteerd worden, is Duitsland dat stadium al gepasseerd en wordt er intensief gewerkt aan 'samen leven' in plaats van 'langs elkaar leven' als het op allochtonen en autochtonen aankomt.

Sportief doet Duitsland natuurlijk ook in vele disciplines al jaren mee met de TOP (Voetbal (mannen én vrouwen), Formule 1, Hockey, Schaatsen, Atletiek, Tennis, Skiën en andere wintersporten etc.) en met name in het voetbal zijn ze érg professioneel en hoop ik dat nederlandse clubs eindelijk eens voorbeeld gaan nemen aan duitse voetbal clubs).

Muzikaal en cultureel gezien heeft duitsland een rijke historie aan grote open lucht concerten waarvan 'RockPalast' toch wel de bekendste is en voor de House liefhebbers uiteraard de Love Parade en het Nature One evenement. ;-)
Daarnaast heb ik gemerkt dat duisters net zo, danwel meer, open-minded zijn tegenover muzikale expressie als wij dat zijn.
Cultureel heeft het land vele gezichten en een rijke historie. Of je nou een tochtje over de Rijn neemt of het Schwarzwald in trekt om daar de wonderschone natuur tegen te komen OF de culturele hoofdstad van Europa: Berlijn bezoekt. :-)

Al met al dus een land dat véél meer respect verdient en meer een bondgenoot zou moeten zijn dan een 'vijand'.

Tenslotte hoor ik mensen zeggen 'duisters zijn arrogant omdat ze je altijd in het duits aanspreken'. De reden is dat tot ongeveer 8 jaar geleden er sowieso géén engels werd ondericht op de scholen en op TV alle programma's in het duits werden nasynchroniseerd. De duitse studenten van nu zijn enorm bezig met een inhaalslag om zich de engelse taal meester te maken maar dat heeft tijd nodig. De oudere duisters kunnen dus gewoon geen engels. Daarnaast spreekt de gemiddelde fransoos, spanjool of italiaan ook belabberd engels en begin ik, gezien de kwaliteit van het nederlands alhier, zelfs aan nederlanders en hun engelse taalvaardigheid te twijfelen...!! ;P

Dus.............................Duitsland valt bést mee..!!! (y) :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
doe mij maar gewoon nederlanders...

En ff uitleg, ik kende een jongen en pas na een maand duits tegen hem lulde vertelde hij dat zijn ma nederlandse was en dat ie vloeiend nederlands kon.....en wij maar roddelen hahaaa...

Kijk das nu vet aso toch???? Of nie dan??

Waarschuw beheerder
Aso dat hij jou in de maling nam of dat je over hem roddelde in je eigen taal waar hij bij stond(zoals marokkanen toch óók altijd doen volgens ons..?? ;P )...??!! :D

Waarschuw beheerder
Je moet jezelf nooit voor de gek laten houden word je para van.

Waarschuw beheerder
Geen moeite met die Duitsers, liever die dan andere mensen