Partyflock

Forumonderwerp · 636635
Waarschuw beheerder
hooi allemaal,
ik besef, dat het gevaarlijk is dit onderwerp uit te brengen, maar het zou me tog erg interesseeren, waroom in godsnaam het voor Duitser (zoals mij) zo ontzettend moelijk is onder Nederlanders nieuwe vrienden (in het algemeen) te maken. Dit is geen aanklag, maar ik zou het graag weeten. Dus wat denk je (eerlijk), als je op een feest een Duitser tegenkomt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
DOMTOWNTERROR: <D.T.K.Lid> 23 oktober 2003 09:50
duitsers kutvolk arrogant en ze denke dat de hele wereld duits ken enzo niet dan zijn het een stel dwaze die het vertikke om duits te lulle gewoon strontvolk

Lang niet zo'n kutvolk, als die mongolen die geen leestekens o.i.d. gebruiken ! Dat is pas strontvolk ! :)
Waarschuw beheerder
inderdaad... het is geen kutvolk omdat ze alleen duits spreken ... ken veel goede duitsers.. vind zowieso niet dat je een compleet land kan bekritiseren

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
weet je wat irritanter is van die bijdehante mensen die denke dat ze intulectueel zijn he uk
Waarschuw beheerder
bedoel je soms intellectueel ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat bedoel ik nou bijdehand kutvolk ga lekker kijke of er een dubbeltopic is ofzo
Waarschuw beheerder
het is kijken .... niet kijke
Waarschuw beheerder
whahahah THE GODFATHER.. je bent weer heerlijk op dreef.Ga zo door ;) dan heb ik genoeg te lachen..

Atomix => Ikzelf heb geen problemen met duitsers.
Wel vind ik het irritant als ze wat van je willen weten of je vraagt ze wat dat ze het vertikken een andere taal te spreken dan duits.. maar dat is niet bij allemaal zo.
Op de autoweg rij ik graag achter duitsers aan... Ik vind dat hun beter rijden dan sommige nederlanders.. Ze rijden door en trappen niet onnodig op hun rem.
Waarschuw beheerder
whahahah THE GODFATHER.. je bent weer heerlijk op dreef.Ga zo door dan heb ik genoeg te lachen..

Is toch fijn om te lachen zo vlak voor het weekend :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is utregs en niet abn
Waarschuw beheerder
hehehehe zeker weten..
lachen is gezond..

2 DOMTOWNTERROR: :x :gaap: :[
Waarschuw beheerder
donateur
whahahakep me dood gelache om me vriendin op hellraiser. Wij bij wat duitsers aan tafel zitten en maar dom lullen tege ze., beetje uitlache en zei ma ja/nee knikke:) beetje meelache whahaha. Ze moeste eens weten....Ze kunne ons toch nie verstaan. Maar ze ware wel aardig op hellraiser hoor:)
kwam al1 een duits mokkel na me toe en vroeg of wij hollanders waren:s ik 'ja'
jaaaa dat zijn nu hollanders, zo zien hollanders eruit:s(dan in ut duits) nou vat ut ma op als compliment..denk ik?
Al1 die duitse lonsdaledragers:s opgerolde broekspijpe tot an de knie en dan nike air max:s
whahahaha wel lachuh...

Waarschuw beheerder
Vind Duitsers niet vervelend, dat ze "iets" anders zijn, ok. Ieder zo zijn eigen identiteit. Met Belgen heb ik ook geen problemen. Denk dat we anno 2003 met onze Europese Unie echt wel iets verder moeten kijken dan Nederland. En dat Duitsers geen NL praten en andersom wel, ja dat is onze kwaliteit! :yes:

Waarschuw beheerder
ik denk niet veel...vind t alleen n beetje raar!Er was zoals veel mensen wel weten Hardcore vs Terror hier...met heel wat Duitse DJ's en dan komen er gewoon hele groepen duiters vanuit Oberhausen hierheen om te komen hakken!Beetje vaag maar wel ok als ze maar normaal doen weet je
Waarschuw beheerder
hey mr.kapitein,
dat waren mensen die bij die acts gewoon bijhoren. Vrienden en Vriendinen ;)

wij zelf zijn met rond 7 mensen van duitsland naar dordrecht gekomen. vind altijd leuk met nederlanders te feesten. leuker eigenlijk als met duitsers - nederlanders gaan meer uit de dak volgens mij :)

Waarschuw beheerder
Ich bin ein Berliner! :)
Waarschuw beheerder
Na het lijkt me echt leuk te zien, dat het toch nog een grappig onderwerp is geworden.

hey Goochem, bedankt voor die lange lijst met tips. Als ik nog precies uitvind, wat dit allemaal betekent, durf ik het mischien zelfs nog te gebruiken ;-)

Het lijkt me dat voor de meesten hier vooral touristen het beeld van duitsers maken. G-Style blijft de uitzondering, hehe :-) Echt jammer, want touristen zijn altijd vervelend, van welke nationaliteit ook ooit. :/ Maar ik kan jullie verzekeren, dit kuilen graven, heb ik nog nooit gezien behalve hier!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@Phantasia, ein Berliner? puur of met jam gefuld? :-D
Waarschuw beheerder
gevuld ? (niet betweterig .. ik help mijn duitse medemensch)

phantasia ... heb je ook een groot gat in het midden ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
o.k. poging ging mis, ein Berliner, dat is tegelijkertijd een heel lekker geback, soms gevuld met jam en suiker bovenop. heeeel lekker... ;-) dus het was als kompliment bedoeld.

Maar errg bedankt voor je sympathie, Phantasia! :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ow ik dacht een donut :P mijn fout .. :D

oww een berliner bol ?
Waarschuw beheerder
Haha, nee godfather, je was al heel dichtbij: het smaakt als een donut, alleen het gat in het midden mist er. Een bol is mischien de betere omschrijving.
Als ik ooit een van D meebreng, stuur ik je eentje :-P

Waarschuw beheerder
donateur
Of een ovenheerlijke, warme, verse, stomende, met heel veel poedersuiker en slagroom bedekte Apfelstrudel!! :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Doe mij maar Apfelstrudel :)

Berliner bollen, zijn van die droge taaie zoete dingen :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens ook mooi...

Sta je te rillen van de honger, denk je een broodje frikandel te gaan krijgen...

Krijg je een koude half platgeslagen gehaktbal op een stuk stokbrood :S

Frikadel, Frikandel.. Dat die éne letter zoveel smaak kon schelen .. ;)
Waarschuw beheerder
whahahhahaa die uk..

Hey ATOMIX...
ik heb een lekker gebakje in duitsland gegeten maar kan niet meer op de naam komen.

Is met suiker, erg zoet en erg lekker :D
Weet jij welke ik bedoel??
Het schijnt typisch duits te zijn volgens een vriend van mij....(spreek hem alleen niet meer dus kan niet vragen hoe het heet).
Waarschuw beheerder
een lekker gebackje met suiker?

Nou daar heb ik toch een gehele collectie:
hou zag het eruit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
duitsers zijn geweldige mensen deutschland uber alles zoals het volkslied luid:D
Waarschuw beheerder
ehem, errg lief bedoeld, maar je weet, dat als iemand deeze erste lijn van het Deutschlandlied zingt, hij voor het gebruik van "nationalsozialistis­che Symbole" de cel in gaat?
maar bedankt voor het "geweldig"
door deze diskussie hier word m'n stemming in Amsterdam te leven toch weer beter... :bounce:

Waarschuw beheerder
was op[ vakantie een keer op een camping met zowat alleen maar duitsers waren echt lachuh,elke avond met hun ergens zitten en bier gezopuh:bier:
heb niks tegen duitsers:)

Waarschuw beheerder
Heb ook niks tegen Duitsers... Wel tegen Nederlanders.

Grapje dus. Heb geen probleem met Nederlanders en zij met mij als Duitser ook niet echt. Kan erg goed [img cacheid=0000a335000993beb59a9fda1a00294baa]http://technoforum.dyndns.org/public_html/ubb/graemlins/alkis.gif[/img] met dat volkje
Waarschuw beheerder
Ik werk met Duitsers, het gaat prima zolang ze maar niet teveel zeuren ;)

Waarschuw beheerder
donateur
alsk een duitser tegenkom op een feest? kans toll!!!!! hahahaha
vet lachen beetje in t duits brallen..

Waarschuw beheerder
Wat een onverwachts positivisme, zeg..!!! :D :respect:

Ik heb door de jaren heen rondom mij zóveel negativiteit gezien als het over Duitsland ging en wel commentaar dat nergens anders op gestoeld was anders dan de negatieve media-propaganda dat is verspreid ten tijde van voetbal-wedstrijden. 'Mofrica', 'Klote-moffen met hun eeuwige mazzel', 'Die duisters hebben onze fietsen gejat..', 'Stelletje Nazi's...' enzovoorts enzovoorts....ik werd er altijd weer mee om de oren geslagen terwijl ik zelf wel beter wist.

Duitsland heeft zich, zeg maar, na de 2e wereldoorlog enorm ontwikkeld in positieve zin en is daarmee jaren lang als meest welvarend land ter wereld geweest en heeft Nederland d.m.v de intensieve handels-samenwerking naar de tweede plaats getrokken. Economisch en sociaal is het een land dat de boel goed op orde heeft ook al gaat het nu natuurlijk wat minder. Mensen kunnen goed met elkaar leven en waar wij nu steeds meer met het allochtonen en buitenlander-probleem geconfronteerd worden, is Duitsland dat stadium al gepasseerd en wordt er intensief gewerkt aan 'samen leven' in plaats van 'langs elkaar leven' als het op allochtonen en autochtonen aankomt.

Sportief doet Duitsland natuurlijk ook in vele disciplines al jaren mee met de TOP (Voetbal (mannen én vrouwen), Formule 1, Hockey, Schaatsen, Atletiek, Tennis, Skiën en andere wintersporten etc.) en met name in het voetbal zijn ze érg professioneel en hoop ik dat nederlandse clubs eindelijk eens voorbeeld gaan nemen aan duitse voetbal clubs).

Muzikaal en cultureel gezien heeft duitsland een rijke historie aan grote open lucht concerten waarvan 'RockPalast' toch wel de bekendste is en voor de House liefhebbers uiteraard de Love Parade en het Nature One evenement. ;-)
Daarnaast heb ik gemerkt dat duisters net zo, danwel meer, open-minded zijn tegenover muzikale expressie als wij dat zijn.
Cultureel heeft het land vele gezichten en een rijke historie. Of je nou een tochtje over de Rijn neemt of het Schwarzwald in trekt om daar de wonderschone natuur tegen te komen OF de culturele hoofdstad van Europa: Berlijn bezoekt. :-)

Al met al dus een land dat véél meer respect verdient en meer een bondgenoot zou moeten zijn dan een 'vijand'.

Tenslotte hoor ik mensen zeggen 'duisters zijn arrogant omdat ze je altijd in het duits aanspreken'. De reden is dat tot ongeveer 8 jaar geleden er sowieso géén engels werd ondericht op de scholen en op TV alle programma's in het duits werden nasynchroniseerd. De duitse studenten van nu zijn enorm bezig met een inhaalslag om zich de engelse taal meester te maken maar dat heeft tijd nodig. De oudere duisters kunnen dus gewoon geen engels. Daarnaast spreekt de gemiddelde fransoos, spanjool of italiaan ook belabberd engels en begin ik, gezien de kwaliteit van het nederlands alhier, zelfs aan nederlanders en hun engelse taalvaardigheid te twijfelen...!! ;P

Dus.............................Duitsland valt bést mee..!!! (y) :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
doe mij maar gewoon nederlanders...

En ff uitleg, ik kende een jongen en pas na een maand duits tegen hem lulde vertelde hij dat zijn ma nederlandse was en dat ie vloeiend nederlands kon.....en wij maar roddelen hahaaa...

Kijk das nu vet aso toch???? Of nie dan??

Waarschuw beheerder
Aso dat hij jou in de maling nam of dat je over hem roddelde in je eigen taal waar hij bij stond(zoals marokkanen toch óók altijd doen volgens ons..?? ;P )...??!! :D

Waarschuw beheerder
Je moet jezelf nooit voor de gek laten houden word je para van.

Waarschuw beheerder
Geen moeite met die Duitsers, liever die dan andere mensen