Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 453009x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
[D.­W.­K]Stuitah Bal a.­k.­a Spook[D.­W.­K]>

Wat voor creatie is dat??? echt lekkere zware knale
Waarschuw beheerder
uitleg staat hierboven ergens
een bom van 24 vlinders en 6 lawine pijlen 8)

Artiest The Vanisher
Waarschuw beheerder
donateur
Ok misschien is het dan mogelijk dat ie tegen zijn hand is gevlogen, en dat ie erg veel pech heeft. Maar het is gewoon niet mogelijk om iets te ontwijken wat bij een explosie met 2 a 300 km per uur wegvliegt,je reactiesnelheid is daar gewoon te laag voor, anders is het dus ook mogelijk om kogels te ontwijken, en nu ik nadenk met welke snelheid zo'n projectiel gaat is het idd erg aannemelijk dat je het een en ander aan vingers verliest.

wie zegt dat dat ding zo snel als een kogel vliegt!
het is vuurwerk (in dit geval een patroon)die vliegen niet zo snel!of nauwelijks!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 16:22:
onmogelijk is het niet!
mijn kameraad die heb precies het zelfde gehad ,ook dat een patroon op z'n kop afvloog en em weg sloeg van zijn gezicht en die heeft ook 4 vingers kwijt!
dus lul niet dat dat onmogelijk is!
ik stond er zelf bij!

Als je dit heb meegemaakt wat me echt vreselijk lijkt,

Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 16:29:
of.......

men pakt een telefoonboek en rolt die op!(dicht tapen)
alles goed afplakken bovenkant openlaten!
giet er ongeveer 20 patronen in leeg!
bouw er een onsteking boven op van lege patroon hulsen en aftapen(alles moet luchtdicht zitten!)

zoek een mooi plekje op(geen telefooncel)
en boem!
laatste aanpassing 29 december 2005 16:37

Een post verder geef je nog wat tips om met patronen een leuke bom te maken.

Ben je dan gewoon dom of hebt je het stiekum toch niet echt meegemaakt?

Waarschuw beheerder
zo net ff een paar vlinderbommen gehaald en ff wezen shoppen

lucifers
pvc buis
pvc groot
sterretjes
etc
Waarschuw beheerder
whahaha hij gaat het nog doen ook :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Danny4G63 op donderdag 29 december 2005 om 15:59:
nee dat bedoel k het wijkt af :/
je moet zoiets gewoon meemaken
het is een pvc buisje van 10 cm of zo en daar hak al dsat kruit in gedaan

Dat je uberhaupt PVC gebruikt.. :/
Alle bommen die ik gemaakt heb (vroegah) :9 Zaten in metalen buizen. Dat bouwt echt wel meer druk op(hardere klap) als in een pvc pijppie lijkt me.

Onderkant knepen we gewoon dicht met een bankschroef, omvouwen en nogmaals dichtknijpen. Net zoals bij een tube tandpasta.
Gaatje boren ergens aan de bovenkant voor lontje later.
laag vulling d'rin, papier en lijm van lijmpistool meestal. vervolgens lading kruit, erg subtiel aandrukken.
lont erbij(of elektrische ontsteking 8) en nog wat extra kruit.
lont door 't gaatje, restant afvullen met lijm en papier en daarna bovenkant ook dichtknijpen volgens zelfde procedure als onderkant...

Leverde leuke klappers op.. O:)
Restanten bestonden uit opengereten stukkies verwrongen metaal met een fractie van de originele dikte. :D

Tegenwoordig fabriek ik zelf geen bommen e.d. meer eigenlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny4G63 op donderdag 29 december 2005 om 17:14:
whahaha hij gaat het nog doen ook :D

natuurlijk ga ik het proberen zodirect ff de schuur brandveilig maken en dan aan het knuteslen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] da Burp op donderdag 29 december 2005 om 17:15:
Onderkant knepen we gewoon dicht met een bankschroef, omvouwen en nogmaals dichtknijpen. Net zoals bij een tube tandpasta.
Gaatje boren ergens aan de bovenkant voor lontje later.
laag vulling d'rin, papier en lijm van lijmpistool meestal. vervolgens lading kruit, erg subtiel aandrukken.
lont erbij(of elektrische ontsteking en nog wat extra kruit.
lont door 't gaatje, restant afvullen met lijm en papier en daarna bovenkant ook dichtknijpen volgens zelfde procedure als onderkant...

duurt te lang:/

Waarschuw beheerder
ja lijkt mij ook ik bedoel heb geen zin om uren te doen over een bommetje....
Waarschuw beheerder
donateur
True, maar 't is 't waard.. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Een post verder geef je nog wat tips om met patronen een leuke bom te maken.

Ben je dan gewoon dom of hebt je het stiekum toch niet echt meegemaakt?

ja tuurlijk is het erg wat ik heb meegemaakt maar das 5 jaar geleden en je moet verder he!of wil je elk oud en nieuw als een kas plantje achter de ramen zitten?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] da Burp op donderdag 29 december 2005 om 17:15:
Alle bommen die ik gemaakt heb (vroegah) Zaten in metalen buizen. Dat bouwt echt wel meer druk op(hardere klap) als in een pvc pijppie lijkt me.

Weet niet of je goed bij je hoofd bent maar heb gezien wat een schade zo'n bom aanbrengt :\
De metaal splinters schieten je om je hoofd!!!!!
Knutselen is leuk maar is het niet waard om je leven er mee op het spel te zetten :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 17:26:
ja tuurlijk is het erg wat ik heb meegemaakt maar das 5 jaar geleden en je moet verder he!of wil je elk oud en nieuw als een kas plantje achter de ramen zitten?

Nee hoor dat zou ik zelf ook niet doen(denk ik) maar om dan toch vervolgens mensen te gaan adviseren om een bom van 20 patronen te maken(terwijl je dus weet dat het gevaarlijk en in mijn ogen onstabiel 'vuurwerk' is) dat vind ik achterlijk en niet te begrijpen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hardkartonnenpijp doet het ook wel goed genoeg ;)
Waarschuw beheerder
nah met dat pvc moest k al bukken:/
de stukken vlogen int rond
Waarschuw beheerder
donateur
Pvc splintert ook veel sneller als een metalen buis... ;)
Waarschuw beheerder
drom neem k ook genoeg afstand:P

Waarschuw beheerder
donateur
Nee hoor dat zou ik zelf ook niet doen(denk ik) maar om dan toch vervolgens mensen te gaan adviseren om een bom van 20 patronen te maken(terwijl je dus weet dat het gevaarlijk en in mijn ogen onstabiel 'vuurwerk' is) dat vind ik achterlijk en niet te begrijpen.laatste aanpassing 29 december 2005 17:33

wat jij achterlijk vind hoeft een ander niet achterlijk te vinden maar daar verschillen de meningen over!

hetgeen dat ik heb meegemaakt is weer heel iets anders dan een bom in elkaar flansen!die patroon ketste af en vloog naar zijn hoofd en ik denk dat je met een dikke vette bom wel oppast waar je em neer flikkert!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
correctie:

Pvc splintert ook veel sneller DAN een metalen buis... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
gebruik een telefoonboek!
Waarschuw beheerder
een bus Pringle Chips :9

Waarschuw beheerder
Weet niet of je goed bij je hoofd bent maar heb gezien wat een schade zo'n bom aanbrengt :\
De metaal splinters schieten je om je hoofd!!!!!

Lange lont en veel afstand nemen.
Zelf zou ik het ook niet doen hoor, maar heb wel eens een paar lui zoiets zien afsteken.
We stonden er een goede 50 meter vanaf en de grond trilde :D
Link gedoe idd
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 17:38:
correctie:

Pvc splintert ook veel sneller DAN een metalen buis... ;)

:$ So true... :9

Waarschuw beheerder
ik krijg mijn wondertollen maar niet aan de knal :/

Het zijn de zelfde als in het filmpje :o knijp ik te hard ofzo? Ik ben nog al sterk b)

Waarschuw beheerder
heeej ik heb nou de stijglading van ongeveer 30 thunderkings
iemand een ideej wat ,k ermeej ken doen ?? :p

Waarschuw beheerder
ik krijg ook me tollen niet aan de knal! heb het 10 keer geprobeert maja
Waarschuw beheerder
thunderkings op ze kop zette:P of die mortier tege een bushokje aan schiete:>
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Privebericht me maar als er nog interesse is in matten.
Waarschuw beheerder
hier lijkt het al oud en nieuw :/

egt nie normaal wat die lui hebben...

Waarschuw beheerder
ja hier ook! iemand nog tips voor die wondertollen die zogenaamd moeten knallen?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik lees trouwens vaak over mensen die alles doorverbinden. Fabriceren die zelf lonten of kan je zoiets ergens kopen?

Heb het iig nooit gezien hier in NL dat je zoiets kan kopen.

Waarschuw beheerder
2 Club Screamers Holland
Ik ga de mijne straks ff proberen.
Wat gebeurd er bij die van jou dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lont kun je gewoon kopen... Tenminste... in Belgie. In Nederland weet ik niet, want wie koopt er nou vuurwerk in Nederland :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 18:33:
ja hier ook! iemand nog tips voor die wondertollen die zogenaamd moeten knallen?

nee man ff geen tips heb vandaag ook tollengehaald en het werk ok ni helemaal ik ga zo weer ff een paar teste

Waarschuw beheerder
ik vind die thumpin thunders alias de nitraat egt tegenvallen kwa knal :/
ik heb een thunderking /potje waar boeket met knal uitkomt
uitmekaar geknutseld
zodat ik alleen die knal met boeket heb :D

nou ik kan je vertellen dat die een stuk harder klappen dan die thumping thunders :D
Waarschuw beheerder
Dit was het "project" van afgelopen jaar:

http://d56.yousendit.com/F/2G8YXLPWH8T1X3JM595IGB0U86/patronen%20mat%20300%20shots%20(2004).mpg

En deze van 2 jaar terug:

http://d60.yousendit.com/F/296JVV8722I9J121T5Z80Y278S/patronen%20mat%20150%20shots%20(2003).AVI

Beleek dat we alleen schietlont hadden gebruikt, dus dit jaar doen we weer 300 patronen, maar dan aan normale lont van 5 meter. Zal weer gefilmd worden.

Waarschuw beheerder
Hier lukt het ook nog niet maar krijg wel een appart geluidje eruit O:)
Zal misschien 1 op de zo veel zijn die wel lukt.
Deze nieuwe grondbloemen zijn gewoon te gaar :[

Waarschuw beheerder
die van mij gaat gewoon vuurspuwen meer niet.....die tol die ik heb had ik een foto van geplaats.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2005 om 17:38:
wat jij achterlijk vind hoeft een ander niet achterlijk te vinden maar daar verschillen de meningen over!

hetgeen dat ik heb meegemaakt is weer heel iets anders dan een bom in elkaar flansen!die patroon ketste af en vloog naar zijn hoofd en ik denk dat je met een dikke vette bom wel oppast waar je em neer flikkert!laatste aanpassing 29 december 2005 17:40

Dat meningen verschillen ben ik met je eens(gelukkig maar):jaja: Dat het wat anders is begrijp ik wel maar om die bom te maken moet je toch de patronen demonteren en dat is het punt waar ik op doel. Maargoed we verschillen duidelijk van mening dus laten we er geen wordem meer aan vuil maken.
Waarschuw beheerder
en hebbie je bommetje al gemaakt:9?:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] da Burp op donderdag 29 december 2005 om 18:35:
Ik lees trouwens vaak over mensen die alles doorverbinden. Fabriceren die zelf lonten of kan je zoiets ergens kopen?

Heb het iig nooit gezien hier in NL dat je zoiets kan kopen.

Het wordt niet veel verkocht maar er zijn wat adresjes waar je lont kan halen.

Ik weet dat je het bij de rijswijksevuurwerkhal kan halen, hier heb ik zelf ook mijn lont gehaald. let op tis wel een snel lont dus test eerst ff een stukje weet je meteen waar je aan toe bent. Deze lont is ideaal voor doorlonten omdat deze een flinke vlam heeft en onsteking bijna gegarandeerd is. De lont kost 50cent de meter en is het gehele jaar te verkrijgen.

http://www.vuurwerkhal.nl

Verder zijn er her en der wel adressen te vinden die lont verkopen in nederland kwestie van goed zoeken.

Waarschuw beheerder
nee ga zo beginnen maar ben nog op zoek voor die grondbloemen iets van te maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ...!... op donderdag 29 december 2005 om 19:23:
De lont kost 50cent de meter

je kan ook als je een bom heb gemaakt van vlinders die lontjes aan mekaar maken met tyrippies 8)
Waarschuw beheerder
Ik heb mijn vuurwerk BINNEN!! :P:yes:

Ik moet zeggen dat ik een aantal pijlen heb zitten in me pakket, en die zijn vet mooi! Net ff wat afgestoken....ja bevalt me prima voor legaal vuurwerk!

En net ook ff een Full Loaded pot afgestoken, er kwamen zelf mensen naar buiten....:P En dat voor legaal vuurwerk....:D

:D:D:D
Waarschuw beheerder
donateur
Zo...hier ff een foto van mijn collectie dit jaar ;p Ben de schade van afgelopen 2 jaar aan inhalen o:) Ben in 2003 naar Qlubtempo geweest en vorig jaar naar Qrimetime dus toen kwam er nie echt veel van :p

[img width=360 height=480 cacheid=0001d62e000441966ce3fa2b1a012ae04e]http://www.mijnalbum.nl/Foto=8SWCWGNJ[/img]

Dit is het zown beetje :p Die 4 pakketjes zijn voor op me werk :devil: En al dat losse spul voor overdag heb ik er maar niet bijgelegd :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 29 december 2005 om 19:27:
Ik heb mijn vuurwerk BINNEN!!

Ik moet zeggen dat ik een aantal pijlen heb zitten in me pakket, en die zijn vet mooi! Net ff wat afgestoken....ja bevalt me prima voor legaal vuurwerk!

En net ook ff een Full Loaded pot afgestoken, er kwamen zelf mensen naar buiten.... En dat voor legaal vuurwerk....

Klootzak ;):[ Nu krijg ik ook zin om wat mooi siervuurwerk af te schieten:p.

Ben zo terug...

Waarschuw beheerder
2 Club Screamers Holland
Heb het net ff uitgeprobeerd.
Enige wat gebeurde was dat de vlam uit de zijkant kwam.
Met wat tape moet dat wel te voorkomen zijn.
Heb het alleen ff niet bij de hand.