Dat is waarvan de mensen (en dieren) zich de pleuris schrikken, dat zijn de dingen waarmee prullenbakken/bushokjes/ruiten/alles wordt opgeblazen, dat zijn de knallen die vanaf November al door de hele buurt heen denderen... vind je het dan gek dat mensen daarover klagen?!
Ze klagen over alles, voornamelijk door hun leeftijd.
Als je jong bent wil je alles harder/sneller/groter of weet ik veel wat allemaal.
Zodra mensen dan ouder worden, dan gaan hun smaken/keuze veranderen.
Vroeger namen ze van dienstplicht een soort van oefengranaten mee.
Later in de jaren kreeg je de betonstrijkers.
En nu de cobra's 6/8.. (6 vind ik zelf genoeg)
En ook "vroeger" waren er de problemen die er nu zijn.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2016 om 16:51:
JUIST de cobra's zo onstabiel als de pest zijn.
Ik geloof je graag, zelf nog nooit een ongeluk gezien of meegemaakt of gehoord in mijn omgeving betreft illegaal vuurwerk.
WEL heb ik meerdere keren meegemaakt dat 'Nederlands' vuurwerk verkeerd afging.
Denk daarbij aan pijlen die niet omhoog gaan of kort na het aansteken van de lont klappen
daarbij te stellen dat een cobra veiliger is dan een astronaut vind ik ook discutabel...
aangezien kinderen/jong volwassenen daar anders mee omgaan dan de meeste 'vol'wassenen.
Kijk je zegt het zelf al, ze gaan daar anders mee om.
Ik bedoel, je zet een 16/18 jarige toch ook niet in een auto die aanstaat en dan met de medeling om vooruit tekomen, trap je je gas in.
Nee, wat doen we?
We geven een duidelijke uitleg.
Daarbij hoort een kind niet met een cobra rond telopen, maar wel met astronauten.
Voor menig mens is carbid schieten bv niet gevaarlijk, maar laat jij het een groepje eens doen, die het nog nooit eerder gedaan hebben, geheid dat er ongelukken gebeuren.