Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 460968x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op donderdag 15 november 2007 om 18:46:
wel blijven lezen als je me de mond wil snoeren...

anders voel je je ff aangevallen :S

Uitspraak van Harry Muff op donderdag 15 november 2007 om 17:39:
had vorig jaar ook een aardig flowerbed, duurde iets korter maar daar was ik ook 170 voor kwijt volgens mij..

Uitspraak van Iteq op donderdag 15 november 2007 om 17:45:
voor dat geld koop ik liever een 2,5 tot 3 inch blok die in een halve minuut weg is :yes: dan heb je nog wat!! die jw 1010 is weinig tot niet spectaculair

Uitspraak van Harry Muff op donderdag 15 november 2007 om 17:58:
en een flowerbed die bijna 2 minuten lang boeketten eruit gooit met een beste knal is nix dan?

dat zeg ik niet...

wel blijven lezen

Waarschuw beheerder
donateur
Vuurwerk zuigt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 22:58:
Vuurwerk zuigt!

En jij bent gewoon iemand die ons komt stangen.
Ga aub weg en laat het topic met rust...
Waarschuw beheerder
Vuurwerk zuigt!

Vuurwerk zuigt!

Professioneel Bierdrinker / Muziek-Verslaafd

Slimme jongen:(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 november 2007 om 20:01:
owja??

ja d8 dat het tegen jou was een paar pagina,s terug. toen vertelde je dat je zat te wachten op een bestelling ofzo. kan ook iemand anders zijn geweest maar dacht dat jij het was.Is altijd irritand dat soort babbelaars die zeggen dat ze van alles hebben en het helemaal niet waar schijnt te zijn.

Waarschuw beheerder
wa zijn trouwens nog aanraders (cakes) die zonder kvk te krijgen zijn?
Waarschuw beheerder
donateur
Vuurwerk zuigt!

Ga vliegen jeuh :/ en reageer dan niet :/ met je harses
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harry Muff op donderdag 15 november 2007 om 21:36:
anders voel je je ff aangevallen

nee hoor... ik heb gezegd dat ik het voor jorge begrippen geen bijzonder blok vind... jij suggereert dat ik de jw 1010 nix vind... en dat heb ik nie gezegd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op vrijdag 16 november 2007 om 09:11:
en dat heb ik nie gezegd...

dan moet je goed leren quoten.

maar laat maar ;)

ontopic:
binnenkort eerste levering vuurwerk binnen als alles meezit :woep:

Artiest Da Hustla
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rubenV op vrijdag 16 november 2007 om 00:28:
ja d8 dat het tegen jou was een paar pagina,s terug. toen vertelde je dat je zat te wachten op een bestelling ofzo. kan ook iemand anders zijn geweest maar dacht dat jij het was.Is altijd irritand dat soort babbelaars die zeggen dat ze van alles hebben en het helemaal niet waar schijnt te zijn.

ik zit zelf al lang genoeg in deze scene om te weten dat er genoeg praatjesmakers rondlopen.. mja. je wordt natuurlijk wel geil als je zo'n lijstje krijgt.. mah ik ben dan ook weer zo om een flinke bestelling te doen om meteen te kijken of et echt of nep is..

nu toch maar weer een oude vriend gevonden.. en die kan me mooi spul leveren..
Waarschuw beheerder
donateur
nog langer als een maand :cheer:

Hebg zin om te knallengggg :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meneertje_dekker op vrijdag 16 november 2007 om 13:13:
jah ken er nog 1 word leuk

Leuk word het maar heb nog nie zo veel leuk spul. Word dit jaar zo ie zo minder als vorig jaar. Reden auto kost ook een hoop geld ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Kut :s Had ik eindelijk iemand gevonden die aan chainthunders kon komen gaat het feest tóch niet door omdat ze niet werden ingekocht i.v.m te hoge prijs (€ 85,- ???) Maar volgens mij zijn ze toch niet zo duur of wel? :s

Baal echt wil echt zo'n ding hebben :devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>Massive<< ® op vrijdag 16 november 2007 om 15:57:
Maar volgens mij zijn ze toch niet zo duur of wel?

neuj 24 meen ik....
Waarschuw beheerder
donateur
Hm...nog maar eens goed rondvragen dus ;p
Waarschuw beheerder
Ik heb een paar chainthunders ingeslagen voor 35p/s dus 85 is wel erg duur
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk dat zijn de betere prijzen...Vond 85 ook wel erg duur :s

Waarschuw beheerder
dat is idd belachelijk duur :S

heb ze per 10 voor 25 p.s gekocht
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
kheb der in belgie 23 p/st voor betaald
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 16:49:
kheb der in belgie 23 p/st voor betaald

Baarle Nassau zeker ? Dat is de Original chainthunder en is ook van mindere kwaliteit als die van Bonbridge. Ik betaal 25 per stuk heb er dit jaar 2 stuks van maar ik denk dat ik volgend jaar gewoon een karton koop :D

Waarschuw beheerder
donateur
nope.. heb gewoon de bonbridge CT
Waarschuw beheerder
Kut Had ik eindelijk iemand gevonden die aan chainthunders kon komen gaat het feest tóch niet door omdat ze niet werden ingekocht i.v.m te hoge prijs (€ 85,- ???) Maar volgens mij zijn ze toch niet zo duur of wel?

Baal echt wil echt zo'n ding hebben laatste aanpassing 16 november 2007 15:57

die gast lult maar wat jo. die dingen kosten maar 25 euro en als je een karton neemt heb je er 12 voor 17,50 per stuk.Wie zal ze nou hebben?????:) ze kosten op de markt rond de 32,50 a 35 euro........
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op vrijdag 16 november 2007 om 00:28:
Professioneel Bierdrinker / Muziek-Verslaafd

Slimme jongen

:D
Waarschuw beheerder
i.v.m te hoge prijs (€ 85,- ???)

daar koop ik er ook 4 van :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bier:A.F.C.A.:bier: Psychobilly Rebel op vrijdag 16 november 2007 om 17:05:
Baarle Nassau zeker ? Dat is de Original chainthunder en is ook van mindere kwaliteit als die van Bonbridge. Ik betaal 25 per stuk heb er dit jaar 2 stuks van maar ik denk dat ik volgend jaar gewoon een karton koop

Ligt er maar net aan waar je heen gaat in Baarle. Zowel de original CT en de Bonbridge CT zijn allebei bij diverse winkels in Baarle te krijgen.
Ga zelf altijd naar Loots, beste winkel van Baarle en omstreken vind ik zelf.

Uitspraak van Secrifice op vrijdag 16 november 2007 om 14:03:
Leuk word het maar heb nog nie zo veel leuk spul. Word dit jaar zo ie zo minder als vorig jaar. Reden auto kost ook een hoop geld

Weet je wat het is, veel mensen denken in oktober pas van hmm...oud&nieuw omt er aan, ik moet nog wat vuurwerk inslaan. Als je dan pas begin met kopen dan lopen de kosten in 1 keer aardig op.
Als je het over het hele jaar verdeelt is het allemaal goed te overzien.

Veel mensen verklaren me altijd voor gek dat ik in feb of maart al inkopen heb gedaan maar dat zijn wel de mensen die het op 31dec. allemaal prachtig vinden.

Waarschuw beheerder
Ik wist dat er op vuurwerk hoge marges zitten, maar een chainthunder voor 85! Kun je toch wel voor naar belgie rijden lijkt me?

Nog een leuk filmpje, krijg van zo'n filmpjes altijd zin om te gaan knutselen! :p

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-6403700504395772559
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=800 height=600 cacheid=000eb16b0029c3778b52c3791a02140afb]http://i5.photobucket.com/albums/y190/LuCoZ/01112007001.jpg[/img]
:D

Waarschuw beheerder
Wij hebben illegaal uit Belgieeeeee.. Dat wordt echt dik afknallen:P
Artiest Arson
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>Massive<< ® op vrijdag 16 november 2007 om 16:31:
Vond 85 ook wel erg duur

Lol.. en CT500 voor 85 euro :D
Neem niet aan dat ie al wat verkocht heeft ;)
Dingen kosten 25 p/st en als je er meer koopt gaat de prijs nog wel redelijk omlaag.
Alpeco verkoopt de goede: de Bonbridge. Blijkbaar nu ook op andere plaatsen te koop? Is dat dat niet die Thunderstorm nep-CT?

Uitspraak van :bier:A.F.C.A.:bier: Psychobilly Rebel op donderdag 15 november 2007 om 16:58:
JW 1010 Filmpje

http://nl.youtube.com/watch?v=fzfi3iBrwR4

Zo, toch best een leuk blok hoor!
175 max lijkt me idd een goeie prijs.
Voor 2 100sh blokken betaal je meer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ars0n op vrijdag 16 november 2007 om 20:29:
Is dat dat niet die Thunderstorm nep-CT?

wapenhandel frank heeft ze allebij, vorig jaar ook al trouwens.....

Waarschuw beheerder
Zo'n blok als jw 1010 of iets soortgelijks, de mensen die zoiets dergelijks afsteke; Zijn jullie nooit 'bang' dat zo'n doos omvalt? Bevestigen jullie zo'n doos op een plank? Of stutten jullie hem met zandzakken?

Ik heb zelf nooit dergelijk grote dozen gehad, maar gewoon die nederlandse 20,25 mm mortierpotjes heb ik nog al eens om zien vallen.

Moet er niet aan denken dat dat in een drukke straat met zo'n doos gebeurd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 22:09:
Zijn jullie nooit 'bang' dat zo'n doos omvalt?

eigenlijk niet :)
Bevestigen jullie zo'n doos op een plank? Of stutten jullie hem met zandzakken?

ik zet er wel dingen om heen voor de zekerheid :yes: :)

moet je het ook niet in de straat afsteken ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op vrijdag 16 november 2007 om 22:14:
moet je het ook niet in de straat afsteken

Ja alsof iedereen in de nacht van oud op nieuw een weiland opzoekt :P

Klein speeltuintje heeft ook weinig nut lijkt me..
Waarschuw beheerder
als je in eens straat staat vind ik persoonlijk dat je het mooie effect niet goed ziet :)

je moet er eigenlijk 20 a 30 meter vanaf staan :yes:
Waarschuw beheerder
Zo'n blok als jw 1010 of iets soortgelijks, de mensen die zoiets dergelijks afsteke; Zijn jullie nooit 'bang' dat zo'n doos omvalt?

dat zou iedereen wel MOETEN zijn...

over het algemeen geld de regel met dit soort blokken: als de doos breder en langer is dan hij hoog is is de kans op omvallen zeer gering!

vooral de blokken van 2 inch en een groter kaliber zijn vaak hoger dan ze breed of lang zijn, deze MOETEN goed vast gezet worden...

in het geval van de JW1010 welke 1.2 inch heeft als kaliber hoef je niet bang te zijn dat deze omvalt :)! (hoe kleiner het kaliber hoe korter de tubes, er hoeft dan minder druk te worden opgebouwd omdat de "shell" niet hoog de lucht in hoeft... met een blok van 233 shots hoef je je dus geen zorgen te maken :)!)

de legale potjes zijn vaak maar maximaal 19 shots bij een kaliber van 1.2 inch (of een groter aantal shots met een kleiner kaliber in de 500 grams series) waardoor het potje al snel hoger word dan hij breed of lang is...en daarmee dus ook de kans op omvallen toeneemt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zo'n blok als jw 1010 of iets soortgelijks, de mensen die zoiets dergelijks afsteke; Zijn jullie nooit 'bang' dat zo'n doos omvalt? Bevestigen jullie zo'n doos op een plank? Of stutten jullie hem met zandzakken?

Ik heb zelf nooit dergelijk grote dozen gehad, maar gewoon die nederlandse 20,25 mm mortierpotjes heb ik nog al eens om zien vallen.

Die Jw1010 is een beetje slecht voorbeeld omdat deze vrij breed in verhouding tot hoogte zal zijn. Omvallen zal bij deze praktisch onmogelijk zijn.

Eigenlijk alle potten en blokken die hoger zijn als dat ze breed zijn moet je vastzetten. Paaltje in de grond rammen, potje ernaast, duc tape erom. Klaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op vrijdag 16 november 2007 om 22:29:
de legale potjes zijn vaak maar maximaal 19 shots bij een kaliber van 1.2 inch (of een groter aantal shots met een kleiner kaliber in de 500 grams series) waardoor het potje al snel hoger word dan hij breed of lang is...en daarmee dus ook de kans op omvallen toeneemt

dus blokken legaliseren :honger: ;p

Waarschuw beheerder
Ok Logisch eigenlijk

dat JW1010 blok, zijn alle tuber 1,2 inch? Ik zou echt wel zwaarder inschatten! Best mooi ronde pioenen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Iteq op vrijdag 16 november 2007 om 22:29:
dat zou iedereen wel MOETEN zijn...

over het algemeen geld de regel met dit soort blokken: als de doos breder en langer is dan hij hoog is is de kans op omvallen zeer gering!

vooral de blokken van 2 inch en een groter kaliber zijn vaak hoger dan ze breed of lang zijn, deze MOETEN goed vast gezet worden...

in het geval van de JW1010 welke 1.2 inch heeft als kaliber hoef je niet bang te zijn dat deze omvalt ! (hoe kleiner het kaliber hoe korter de tubes, er hoeft dan minder druk te worden opgebouwd omdat de "shell" niet hoog de lucht in hoeft... met een blok van 233 shots hoef je je dus geen zorgen te maken !)

de legale potjes zijn vaak maar maximaal 19 shots bij een kaliber van 1.2 inch (of een groter aantal shots met een kleiner kaliber in de 500 grams series) waardoor het potje al snel hoger word dan hij breed of lang is...en daarmee dus ook de kans op omvallen toeneemt

Jammer dat ze hier de "thanks" knop niet kennen:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 22:35:
dat JW1010 blok, zijn alle tuber 1,2 inch?

als ik het filmpje bekijk denk ik dat wel ja, misschien dat alles 1.5 inch is maar het is in ieder geval allemaal van hetzelfde kaliber :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FK82 op vrijdag 16 november 2007 om 22:37:
Jammer dat ze hier de "thanks" knop niet kennen

:$ :)

Waarschuw beheerder
De 'Thanks' knop ken ik inderdaad niet.

Maar Dj Iteq, bedankt voor je duidelijke uitleg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 22:43:
De 'Thanks' knop ken ik inderdaad niet.

www.freakpyromaniacs.com

aanmelden op forum dan snap je wat "Wonderchild" bedoeld :)!
bovendien vind je daar nog veel meer nuttige info over het veilig en verantwoord afsteken van je vuurwerk en niet te vergeten de gigantische database met foto's en video's van zowel legaal als illegaal vuuwerk en shows :)!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 22:43:
Maar Dj Iteq, bedankt voor je duidelijke uitleg!

anytime (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben sinds december 2004 aangemeld bij www.freakpyromaniacs.com.

Ik kom er eigenlijk alleen op te lezen, post er nooit.
En ik moet bekennen dat ik er dit jaar nog niet geweest ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 november 2007 om 20:08:
Nog een leuk filmpje, krijg van zo'n filmpjes altijd zin om te gaan knutselen!

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-6403700504395772559

Zow die doet het goed hey :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op vrijdag 16 november 2007 om 22:38:
misschien dat alles 1.5 inch is maar het is in ieder geval allemaal van hetzelfde kaliber

Op de site van Jorge staat dat het 1,2 inch is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 november 2007 om 10:49:
Op de site van Jorge staat dat het 1,2 inch is.

las het gisteravond ook ja :)! had ik toch gelijk ;)